AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

IZABELLA POLKOWSKA, 2017-05-04
Mińsk Mazowiecki

Olga Lubowiedzka
Uroczystości, Scenariusze

,,Wiosenny Tor Przeszkód”

- n +


SCENARIUSZ IMPREZY SPORTOWEJ
,,Wiosenny Tor Przeszkód”
w Domu Pomocy Społecznej w Kątach

I. Temat: Wiosenny Tor Przeszkód
II. Cele:
 zaspokajanie naturalnej potrzeby ruchu,
 wdrażanie do aktywnego i samodzielnego wykonania zadania,
 rozwijanie umiejętności percepcyjno – motorycznych,
 kształtowanie postaw prospołecznych i prozdrowotnych
 propagowanie zdrowego stylu życia, poprzez zabawy ruchowe
 kształtowanie pojęć związanych z bezpiecznym, zdrowym i higienicznym trybem życia.
 integracja mieszkańców, pracowników domu, uczniów i nauczycieli ZSS .
 stymulacja polisensoryczna
 wyzwalanie aktywności poznawczej.
III. Metody:
 realizacja zadań ruchowych: zabawowa, inwencji twórczej, zadaniowa,
 naśladowcza, praktycznego działania,
 przekazania wiedzy: pokaz, demonstracja, instrukcja słowna,
 wychowawcze: wzmocnień pozytywnych,
 poznawcze: stymulacja polisensoryczna,
IV. Formy: indywidualna, zespołowa, strumieniowa.
V. Przyrządy i przybory: kolorowe materiały kreacyjne(2 szt), chusta animacyjna (1 szt), sprzęt muzyczny, muzyka tematyczna, pachołki wysokie (4 szt), lina (1 szt), kosz na śmieci (2szt), pojemniki, łyżki, i tacki plastikowe (6szt), podgrzewacze, bibuła zielona, miski plastikowe (6 szt), zestaw do baniek mydlanych, stoły (5 szt)
VI. Przebieg zajęć
1. Powitanie - omówienie celu spotkania i prezentacja uczestników (organizatorzy,
pani Dyrektor DPS)
2. Rozgrzewka - przeprowadzenie zabawy integracyjnej przy muzyce
3. Zaproszenie uczestników do udziału w przygotowanych konkurencjach.
4. Zabawa materiałem kreacyjnym i integracyjne dmuchanie baniek mydlanych przy muzyce relaksacyjnej.
5. Ogłoszenie wyników, dyplomów, nagród i podziękowań.
6. Zdrowy i smaczny poczęstunek.
7. Zakończenie imprezy.





Regulamin ,, Wiosennego Toru Przeszkód” w DPS Kąty.

I. Temat: Wiosenny Tor Przeszkód.
II. Cele:
 zaspokajanie naturalnej potrzeby ruchu
 wdrażanie do aktywnego i samodzielnego wykonania zadania
 rozwijanie umiejętności percepcyjno – motorycznych
 kształtowanie postaw prospołecznych i prozdrowotnych
 propagowanie zdrowego stylu życia, poprzez zabawy ruchowe
 kształtowanie pojęć związanych z bezpiecznym, zdrowym i higienicznym trybem życia
 integracja mieszkańców, pracowników domu, uczniów i nauczycieli ZSS w Ignacowie
 stymulacja polisensoryczna
 wyzwalanie aktywności poznawczej
III. Termin i miejsce: W dniu 23 maja 2016 roku w Domu Pomocy Społecznej,
od godz. 11.00 do godz. 12.30 odbędzie się Wiosenny Tor Przeszkód dla mieszkańców DPS, uczestników zajęć rewalidacyjno wychowawczych ZSS w i w DPS w , pracowników DPS i nauczycieli ZSS na holu głównym w części mieszkalnej Domu Pomocy Społecznej.
IV. Uczestnicy: mieszkańcy DPS, pracownicy DPS, nauczyciele i uczniowie ZSS w
V. Warunki uczestnictwa: strój sportowy, udział w rozgrzewce.
VI. Sposób przeprowadzenia konkurencji:
 każda konkurencja została dostosowana do możliwości psycho – motorycznych zawodników
 zawodnicy pokonują tor przeszkód indywidualnie z osobą wspierającą
 pokonywanie toru przeszkód będzie realizowane w dwóch pozycjach:
• wysokiej (chód),
• wspomaganej (jazda na wózku)
 pokonanie toru nie będzie ograniczone czasem.
VII. Nagrody: organizatorzy zapewniają nagrody dla wszystkich uczestników.
VIII. Uwagi organizacyjne:
 uczestnictwo zgłoszonych zawodników uzależnione jest od ich stanu zdrowia
 organizatorowi przysługuje prawo do modyfikacji konkurencji w zależności od
potrzeb i możliwości zawodników
 uroczyste rozdanie nagród odbędzie się po zakończonych konkurencjach.

Zestawienie i opis konkurencji

Stacja1 - Bezpieczna łąka- gaszenie trawy
 dmuchanie na płomień świecy
(pomoce: podgrzewacze, zapałki, trawa)

Stacja 2 – Wiosenne zapachy
 wąchanie kwiatów
(pomoce: gałązki bzu)

Stacja 3 – Ekologia na łące
 zbieranie plastikowych opakowań i wrzucanie ich do kosza
(pomoce: plastikowe opakowania po jogurtach, kosz na śmieci)

Stacja 4- Dźwięki natury
 naśladowanie odgłosów zwierząt
 tworzenie dźwięków
(pomoce: komunikator, instrumenty muzyczne)

Stacja 5 – Pomoc dla natury
 sianie trawy w pojemniku
(pomoce: Pojemniki plastikowe, ziemia. Nasiona trawy, łyżki, konewka, woda,
ręcznik papierowy, gazety)

Stacja 6 – Walka o najładniejszy Kwiat na łące
 przeciąganie liny w siadzie
Uczestnicy: chętni nauczyciele i pracownicy
Uwaga: wygrywa ten zespół, który przeciągnie kwiat na środku liny, o co najmniej 2 m w swoim kierunku.





Organizatorzy:
Izabella Polkowska, Olga, Mariusz
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.