Katalog

Marcin Jankowiak, 2017-05-04
wrocław

Język angielski, Konspekty

Konspekt, j angielski: Melbourne’s hotter than London.

- n +

Data zajęć:
Klasa:
Temat: Melbourne’s hotter than London
Czas zajęć: 45 min

Cele ogólne:

• Porównywanie przedmiotów przy zastosowaniu stopnia wyższego przymiotników
• Stosowanie konstrukcji ‘as … as’ i ‘… than …’
• Doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem

Cele operacyjne:

• Uczeń potrafi odpowiedzieć na pytania dotyczące wysłuchanego dialogu
• Uczeń potrafi przetłumaczyć poszczególne zwroty pojawiające się w usłyszanym dialogu
• Uczeń potrafi znaleźć i poprawić błędy w zdaniach dotyczące stopniowania przymiotników
• Uczeń potrafi porównać miasta pod względem wielkości, pogody, zaludnienia itp.
• Uczeń potrafi znaleźć przymiotniki o przeciwstawnym znaczeniu do podanych
• Uczeń potrafi uzupełnić zdania i tekst brakującymi przymiotnikami

Formy pracy: indywidualna, zbiorowa i grupowa

Metody pracy:
- oparte na aktywności nauczyciela:
• Wyjaśnienie
• Instruktaż
• Rozmowa

- oparte na aktywności ucznia:
• Metoda słuchowa
• Swobodne wypowiedzi
• Ćwiczenia praktyczne

Środki dydaktyczne:
• Podręcznik i ćwiczenia „ Horizons 2” P. Radley, D. Simons, M. Wieruszewska
• Słowniki języka angielskiego
• Płyta z nagraniami



PRZEBIEG ZAJĘĆ

I CZĘŚĆ WSTĘPNA

1. Przywitanie z uczniami
2. Sprawdzenie obecności
3. Określenie tematu i przebiegu zajęć
4. Rozmowa na temat „Do czego wykorzystywane jest stopniowanie przymiotników?”

II CZĘŚĆ WŁAŚCIWA

1. Omówienie przez nauczyciela stopnia wyższego przymiotników
Uczniowie notują teorię dotyczącą stopniowania przymiotników dyktowaną przez nauczyciela, a następnie nauczyciel podsumowuje to, co zapisali, dokonując ewentualnych wyjaśnień.

2. Comprehension chech ( książka, str. 38, ćw. 2 )
Ćwiczenie to polega na wysłuchaniu, a następnie sprawdzeniu zrozumienia słuchanego tekstu dotyczącego spostrzeżeń dwóch osób rozmawiających na temat dwóch miast. Zadaniem uczniów jest znalezienie odpowiedzi na wskazane przez nauczyciela pytania. Uczniowie wykonują to zadanie w parach. Po udzieleniu odpowiedzi na pytania, nauczyciel wraz z uczniami tłumaczy zwroty pojawiające się w wysłuchanym dialogu.


3. Correcting the mistakes in the sentences ( książka, str. 39, ćw. 3 )
Uczniowie po wskazaniu przez nauczyciela sześciu zdań, analizują je czy nie zawierają żadnych błędów, a następnie tam gdzie jest to konieczne, poprawiają je. Popełnione w zdaniach błędy dotyczą stopniowania przymiotników. Uczniowie wykonują to ćwiczenie indywidualnie.

4. Geography quiz ( książka, str. 39, ćw. 4 )
Uczeń porównuje podane w podręczniku miasta wykorzystując poznane przymiotniki i poznane konstrukcje ‘as … as’ oraz ‘… than …’. Uczniowie wykonują zadanie w parach, a następnie nauczyciel typuje poszczególnych uczniów do prezentacji swoich porównań na forum klasy.

5. Match the adjectives to their opposites ( książka, str. 39, ćw. 5 )
Nauczyciel pyta się uczniów czy wszystkie przymiotniki pojawiające się w tym ćwiczeniu są przez nich zrozumiałe. Jeśli nie, to tłumaczy je wspólnie z uczniami. Następnie uczniowie dobierają do podanych przymiotników ich przeciwieństwa. Uczniowie wykonują to zadanie indywidualnie.




6. Completing sentences with suitable adjectives ( ćwiczenia, str. 20, zad. 1 )
Zadaniem uczniów jest uzupełnianie sześciu zdań za pomocą przymiotników w stopniu wyższym. Przymiotniki podane są obok każdego ze zdań, ale brakuje w nich poszczególnych liter. Zadaniem ucznia jest ich uzupełnienie. Zadanie to uczniowie wykonują samodzielnie.

7. Fillig In the test abort your favourite city ( ćwiczenia, str. 20, zad. 2 )
Uczniowie czytają wskazany przez nauczyciela tekst. Następnie po przeczytaniu, zastanawiają się nad pojawiającymi się w tym tekście lukami i decydują, w jakiej formie maja wpisać podany przymiotnik. Zadanie to nauczyciel wykonuje wspólnie z uczniami.

III CZĘŚĆ KOŃCOWA

1. Zadanie pracy domowej
2. Ocena aktywności
3. Pożegnanie uczniów
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.