AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Marcin Jankowiak, 2017-05-04
wrocław

Język angielski, Konspekty

Konspekt język angielski How much is the fish?

- n +

Data zajęcia:
Klasa:
Temat: How much fish do you sell every day?
Czas zajęć: 45 min

Cele ogólne:

• Utrwalenie słownictwa dotyczącego produktów spożywczych
• Rozwijanie umiejętności stosowania zwrotów how much i how many
• Rozwijanie umiejętności swobodnych wypowiedzi
• Doskonalenie analizy słuchowo – wzrokowej wyrazów

Cele operacyjne:

• Uczeń potrafi przyporządkować podane wyrazy do ilustracji
• Uczeń potrafi uzupełnić tabelę odpowiednimi wyrazami
• Uczeń potrafi wykorzystywać zwroty how much i how many w pytaniach
• Uczeń potrafi powtórzyć usłyszane liczebniki
• Uczeń potrafi zapisać ilościowe dane pod ilustracjami na podstawie wysłuchanego tekstu
• Uczeń potrafi zadawać pytania dotyczące znajdujących się na fotografii produktów spożywczych
• Uczeń potrafi zapisać pytania korzystając z podanego słownictwa

Formy pracy: indywidualna, zbiorowa i grupowa

Metody pracy:
- oparte na aktywności nauczyciela:
• Wyjaśnienie
• Instruktaż
• Rozmowa

- oparte na aktywności ucznia:
• Metoda słuchowa
• Swobodne wypowiedzi
• Ćwiczenia praktyczne
• Metoda dialogu

Środki dydaktyczne:
• Podręcznik i ćwiczenia „ „ (wpisz autora i tytuł podręcznika)
• Słowniki języka angielskiego
• Płyta z nagraniami
PRZEBIEG ZAJĘĆ

I CZĘŚĆ WSTĘPNA

1. Przywitanie z uczniami
2. Sprawdzenie obecności
3. Określenie tematu i przebiegu zajęć
4. Rozmowa na temat „Jakie słownictwo dotyczące artykułów spożywczych poznaliście?”

II CZĘŚĆ WŁAŚCIWA

1. Przyporządkowywanie wyrazów do ilustracji (ćwiczenie nr , s. )

Prowadzący wskazuje wybraną ilustrację nie wymawiając jej nazwy. Zadaniem uczniów jest dopasowanie wyrazu znajdującego się w ramce do przedstawionej przez nauczyciela ilustracji. Uczniowie wykonują zadania w parach.

2. Omówienie przez prowadzącego rzeczowników policzalnych i niepoliczalnych, takich jak how much, how many

Po instruktażu nauczyciela, wybrane osoby wskazują, które produkty spożywcze przedstawione w zadaniu 1 są policzalne, a które są niepoliczalne. Pozostali uczniowie sprawdzają, czy wybrany uczeń nie pomylił się.

3. Wyjaśnienie przez prowadzącego konstrukcji zdania pytającego o ilość przedmiotów, używając much, many, how much i how many

Uczniowie na podstawie uzyskanych przez nauczyciela informacji próbują samodzielnie zadawać pytania.

4. Utrwalenie wiadomości o liczebnikach

Uczniowie po wysłuchaniu nagrania powtarzają usłyszane liczebniki.

5. Słuchanie wywiadu z płyty dotyczącego artykułów spożywczych
6. Wypowiedzi ustne i pisemne uczniów na temat wywiadu

Nauczyciel zadaje pytania:
- jakie artykuły przedstawiono w wywiadzie?
- o ilu artykułach była mowa w wywiadzie?




7. Rozwiązywanie krzyżówki – powtórzenie słownictwa

Uczniowie w parach rozwiązują krzyżówkę, która nawiązuje do tematu zajęć (ćwiczenie nr. , s. )Po rozwiązaniu krzyżówki wspólnie sprawdzają odpowiedzi.

8. Słowotwórstwo

Uczniowie mają za zadanie utworzyć z rozsypani literowej wyrazy, które dotyczą produktów spożywczych (wpisz wszystkie wyrazy, które mają być utworzone)
9. Powtórzenie wiadomości o rzeczownikach policzalnych i niepoliczalnych

Uczniowie wskazują, które z przedstawionych 21 wyrazów są policzalne, a które niepoliczalne.

10 Uzupełnianie zdań

Uczniowie korzystając z poznanego na lekcji słownictwa uzupełniają zdania


III CZĘŚĆ KOŃCOWA

1. Zadanie pracy domowej
2. Ocena aktywności
3. Pożegnanie uczniów
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.