Katalog Marcin Jankowiak, 2017-05-04 wrocław Język angielski, Konspekty Konspekt język angielski How much is the fish?Data zajęcia: Klasa: Temat: How much fish do you sell every day? Czas zajęć: 45 min Cele ogólne: • Utrwalenie słownictwa dotyczącego produktów spożywczych • Rozwijanie umiejętności stosowania zwrotów how much i how many • Rozwijanie umiejętności swobodnych wypowiedzi • Doskonalenie analizy słuchowo – wzrokowej wyrazów Cele operacyjne: • Uczeń potrafi przyporządkować podane wyrazy do ilustracji • Uczeń potrafi uzupełnić tabelę odpowiednimi wyrazami • Uczeń potrafi wykorzystywać zwroty how much i how many w pytaniach • Uczeń potrafi powtórzyć usłyszane liczebniki • Uczeń potrafi zapisać ilościowe dane pod ilustracjami na podstawie wysłuchanego tekstu • Uczeń potrafi zadawać pytania dotyczące znajdujących się na fotografii produktów spożywczych • Uczeń potrafi zapisać pytania korzystając z podanego słownictwa Formy pracy: indywidualna, zbiorowa i grupowa Metody pracy: - oparte na aktywności nauczyciela: • Wyjaśnienie • Instruktaż • Rozmowa - oparte na aktywności ucznia: • Metoda słuchowa • Swobodne wypowiedzi • Ćwiczenia praktyczne • Metoda dialogu Środki dydaktyczne: • Podręcznik i ćwiczenia „ „ (wpisz autora i tytuł podręcznika) • Słowniki języka angielskiego • Płyta z nagraniami PRZEBIEG ZAJĘĆ I CZĘŚĆ WSTĘPNA 1. Przywitanie z uczniami 2. Sprawdzenie obecności 3. Określenie tematu i przebiegu zajęć 4. Rozmowa na temat „Jakie słownictwo dotyczące artykułów spożywczych poznaliście?” II CZĘŚĆ WŁAŚCIWA 1. Przyporządkowywanie wyrazów do ilustracji (ćwiczenie nr , s. ) Prowadzący wskazuje wybraną ilustrację nie wymawiając jej nazwy. Zadaniem uczniów jest dopasowanie wyrazu znajdującego się w ramce do przedstawionej przez nauczyciela ilustracji. Uczniowie wykonują zadania w parach. 2. Omówienie przez prowadzącego rzeczowników policzalnych i niepoliczalnych, takich jak how much, how many Po instruktażu nauczyciela, wybrane osoby wskazują, które produkty spożywcze przedstawione w zadaniu 1 są policzalne, a które są niepoliczalne. Pozostali uczniowie sprawdzają, czy wybrany uczeń nie pomylił się. 3. Wyjaśnienie przez prowadzącego konstrukcji zdania pytającego o ilość przedmiotów, używając much, many, how much i how many Uczniowie na podstawie uzyskanych przez nauczyciela informacji próbują samodzielnie zadawać pytania. 4. Utrwalenie wiadomości o liczebnikach Uczniowie po wysłuchaniu nagrania powtarzają usłyszane liczebniki. 5. Słuchanie wywiadu z płyty dotyczącego artykułów spożywczych 6. Wypowiedzi ustne i pisemne uczniów na temat wywiadu Nauczyciel zadaje pytania: - jakie artykuły przedstawiono w wywiadzie? - o ilu artykułach była mowa w wywiadzie? 7. Rozwiązywanie krzyżówki – powtórzenie słownictwa Uczniowie w parach rozwiązują krzyżówkę, która nawiązuje do tematu zajęć (ćwiczenie nr. , s. )Po rozwiązaniu krzyżówki wspólnie sprawdzają odpowiedzi. 8. Słowotwórstwo Uczniowie mają za zadanie utworzyć z rozsypani literowej wyrazy, które dotyczą produktów spożywczych (wpisz wszystkie wyrazy, które mają być utworzone) 9. Powtórzenie wiadomości o rzeczownikach policzalnych i niepoliczalnych Uczniowie wskazują, które z przedstawionych 21 wyrazów są policzalne, a które niepoliczalne. 10 Uzupełnianie zdań Uczniowie korzystając z poznanego na lekcji słownictwa uzupełniają zdania III CZĘŚĆ KOŃCOWA 1. Zadanie pracy domowej 2. Ocena aktywności 3. Pożegnanie uczniów Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |