Katalog

Iwona Szczuka, 2017-05-04
Ełk

Język angielski, Konspekty

Konspekt lekcji z języka angielskiego w klasie IV - Where is my mobile phone?

- n +

Temat: Where is my mobile phone?

Powiązanie z wcześniejszą wiedzą
Uczniowie znają nazwy pomieszczeń domowych, podstawowych rzeczy codziennego użytku, konstrukcje gramatyczną there is / there are oraz liczbę pojedyńczą i mnogą.



Cele lekcji:
1. Zapoznanie uczniów z przyimkami miejsca ( stosunkami przestrzennymi ).
2 .Kształtowanie umiejętności prawidłowego reagowania na zadane pytania dotyczące położenia przedmiotów.
3 .Kształtowanie umiejętności mówienia i słuchania.
4.Cel wychowawczy – właściwe stosunki koleżeńskie ( praca w parach ).


Cele sformułowane w języku ucznia:

Określam położenie przedmiotów, np. mój telefon jest na stole czyli znam przyimki miejsca.



Na Co Bezu (co uczniowie będą potrafili po lekcji):
Wymieniam przyimki miejsca. Ułożę 4 zdania z wybranymi przyimkami miejsca
( on, in, under, in front of, behind, next to )


Kluczowe pytanie dla uczniów:
Gdzie jest mój telefon komórkowy?
Zawsze go szukam, czy mi pomożecie dzisiaj ? Odnaleźć go, określać jego położenie?

Przebieg lekcji (metody i aktywności):
1/ Czynności wstępne:
Przywitanie się z grupą
Czynności organizacyjne.
2/ Zadanie na dobry początek: praca w parach: uporządkuj:
Places in a house. Name rooms.
Zabawa z piłką – nazwy pokoi i przedmiotów codziennego użytku.
3/ Pytanie kluczowe lekcji
Gdzie jest mój telefon komórkowy?
Zawsze go szukam, czy mi pomożecie dzisiaj ? Odnaleźć go, określać jego położenie?
4/ Wprowadzenie do tematu lekcji
Przypomnienie konstrukcji gramatyczne there is / there are.
Wprowadzenie słownictwa związanego z umeblowaniem.
Ćw. 4/ 31 podr. grammar str.106 podr.
Home sweet home – is main sentence. Home is connected with family. Song “ My family is crazy”
5/ Część główna – przyimki miejsca – wprowadzenie:
Filmik, demonstracje, część praktyczna- ćwiczenia zróżnicowane dostosowane do poziomu uczniów- indywidualizacja.
Karty pracy – ksero.
Ćw, słuchowe - ćw. 7/ 31.
Ćw. 3/33 zeszyt ćwiczeń
6/ Zdania podsumowujące.

Metody:
Eklektyzm / łączenie elementów i technik pochodzących z różnych metod /
Metody aktywizujące – metoda łańcuchowa, zadanie na dobry początek, inspirujące zdania, test –powtórka, wybierz sobie pracę domową..
Metody podająco – poszukujące.

Formy pracy:
Praca z całym zespołem
Praca w parach
Praca indywidualna

Notatki i dodatkowe ćwiczenia:
Różne ćw. dla uczniów – karty pracy ( ksero ) – indywidualizacja.


Praca domowa:
Wybierz sobie pracę domową:
Ułożę 4-6 zdań z przyimkami miejsca ( on, in, under, in front of, behind, next to )
Zeszyt ćwiczeń:
ćw. 1, 2, 3, 4 / str 34
ćw. 1, 2 / str.36.



Materiały i pomoce dydaktyczne:
Odtwarzacz CD, płyta CD, oprogramowanie do tablicy interaktywnej, komputer, telewizor, podr. „Today 2”, zeszyt ćwiczeń Today 2, zeszyt przedmiotowy, plakaty, karty pracy – kserówki ( zróżnicowane pod względem umiejętności ) , tablica, nagranie CD z piosenką „My family is crazy”..




Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.