Katalog

Katarzyna Przybylska, 2017-05-04
Konin

Język angielski, Scenariusze

scenariusz lekcji

- n +

SCENARIUSZ LEKCJI OTWARTEJ Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO
Data: 12.05.2015r.
Klasa: Va
Temat: Can you tell me the way? – Wskazywanie drogi.
Podstawa programowa: Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych: leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych, umożliwiającym realizację pozostałych wymagań ogólnych w zakresie następujących tematów - podróżowanie i turystyka.
Cele lekcji:
Cele ogólne:
• poszerzenie repertuaru funkcji językowych umożliwiających posługiwanie się językiem obcym w sytuacjach życia codziennego – wskazywanie drogi
• przypomnienie oraz wzbogacenie słownictwa związanego z miejscami i budynkami w mieście
• rozwijanie sprawności mówienia i słuchania
• doskonalenie orientacji i posługiwania się mapą
Cele szczegółowe
Uczeń :
• wzbogaca słownictwo
• rozwija sprawność mówienia
• poszerza poziom swojej komunikacji językowej
• doskonali fonetykę i wymowę
• doskonali rozumienie ze słuchu
• powtarza i utrwala poznane słownictwo,
• doskonali umiejętność kooperacji pracując w grupach i parach
• doskonali umiejętność posługiwania się mapą
Kryteria sukcesu dla ucznia:
Znam nazwy miejsc w mieście.
Potrafię zapytać o drogę i podać kierunek, jak dojść do danego miejsca.

Formy pracy:
- praca indywidualna,
- praca w parach,
- praca grupowa,
Metody pracy:
- burza mózgów
- drama – odgrywanie scen
Środki i pomoce dydaktyczne:
- podręcznik, ćwiczenie, karty pracy, odtwarzacz CD

Przebieg lekcji:
1. Powitanie.
2. Sprawdzenie obecności oraz zapisanie tematu lekcji.
3. Wyjaśnienie celów lekcji.
4. Przypomnienie słownictwa z poprzedniej lekcji dotyczącego środków transportu publicznego.
5. Wysłuchanie oraz przeczytanie dialogu przez uczniów, udzielenie odpowiedzi na pytania dotyczące dialogu w celu sprawdzenia zrozumienia treści (wytłumaczenie trudnego słownictwa).
6. Zapoznanie uczniów z wyrażeniami związanymi z miejscami i budynkami w mieście oraz wskazywaniem drogi jak dojść do właściwego miejsca.
7. Tworzenie przez uczniów dialogów, którego celem jest przekazywanie i uzyskiwanie prostych informacji w oparciu o poznane słownictwo.
8. Prezentowanie dialogów przez uczniów.
10. Podsumowanie lekcji, czyli „co potrafimy najlepiej?” „Co sprawia nam trudności?”
11. Zadanie pracy domowej – zeszyt ćwiczeń – zad. 1a, 1b, 3a, 3b str. 64-65, oraz zadanie dla chętnych – 3c – str. 65.
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.