Katalog Adam Peterwas, 2017-05-04 Lubartów Informatyka, Plany rozwoju zawodowego Plan dyplomowaniaPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO mgr inż. Adam Peterwas Nauczyciel Zajęć komputerowych Szkoły Podstawowej im. Partyzantów Armii Ludowej w Samoklęskach Data rozpoczęcia stażu – 01.09.2014 Data zakończenia stażu – 31.05.2017 Cele stażu: 1. Poszerzenie zakresu wiedzy. 2. Doskonalenie własnych umiejętności. 3. Doskonalenie warsztatu i metod pracy. 4. Podniesienie poziomu pracy szkoły poprzez realizację przedsięwzięć wykraczających poza wykonywane obowiązki. 5. Spełnienie wymagań kwalifikacyjnych, umożliwiających uzyskanie awansu na stopień nauczyciela dyplomowanego. WYMAGANIA NIEZBĘDNE DO UZYSKANIA STOPNIA NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO ZGODNIE Z ROZPORZĄDZENIEM MIENIS W SPRAWIE UZYSKANIA STOPNIA AWANSU ZAWODOWEGO § 8 ust. 2 pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek udrożnienia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły Zadania / Formy realizacji 1. Poszerzenie wiedzy i umiejętności podejmowania działań na rzecz podwyższenia jakości pracy szkoły. - Udział w pracach komisji Rady Pedagogicznej - Udział w pracach zespołu wychowawczego. - Ewaluacja wybranych obszarów dydaktyczno - wychowawczych. - Współpraca z rodzicami. 2. Doskonalenie kompetencji zawodowych. - Aktywny udział w różnych formach doskonalenia zawodowego, adekwatny do potrzeb nauczyciela i szkoły. - Studiowanie literatury fachowej i czasopism dla nauczycieli 3. Wzbogacanie metod i form pracy dydaktycznej i wychowawczej. - Wykorzystanie metod aktywizujących w procesie edukacyjnym. - Praca z uczniem zdolnym. - Praca z uczniem mającym problemy w nauce - Przygotowanie uczniów do udziału w konkursach. § 8 ust. 2 pkt 2 Wykorzystanie w pracy technologii informatycznej i komunikacyjnej Zadania / Formy realizacji 1. Stosowanie technologii komputerowej w pracy pedagogicznej. - Prowadzenie zajęć w pracowni komputerowej. -Opracowywanie prezentacji multimedialnych. - Opracowanie testów, sprawdzianów, scenariuszy zajęć lekcyjnych, projektów interdyscyplinarnych, uroczystości, regulaminów, konkursów, dyplomów, informacji dla uczniów i rodziców. - Udział w kursach komputerowych. - Przygotowanie pomocy dydaktycznych oraz narzędzi badawczych do sprawdzenia wiedzy i umiejętności. § 8 ust. 2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć Zadania / Formy realizacji 1. Kształtowanie umiejętności przekazywania wiedzy i doświadczenia innym nauczycielom. - Prowadzenie lekcji otwartych dla nauczycieli. 2. Upowszechnianie i promocje własnych doświadczeń, metod i form pracy. - Opublikowanie w portalu internetowym „planu rozwoju zawodowego”. - Opublikowanie na szkolnej stronie www scenariuszy zajęć - Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami (udostępnianie opracowanych scenariuszy zajęć i uroczystości szkolnych) - Pedagogizacja rodziców -opracowanie materiałów dotyczących trudności wychowawczych. § 8 ust. 2 pkt 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich Zadania / Formy realizacji 1. Nabywanie umiejętności projektowania własnych działań. - Opracowanie programu pracy wyrównawczej z zajęć technicznych dla uczniów klasy IV § 8 ust. 2 pkt 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych Zadania Formy realizacji 1. Organizowanie i przeprowadzanie konkursów szkolnych. - Przygotowywanie i zachęcanie uczniów do udziału w konkursach - Zorganizowanie i prowadzenie zajęć koła internetowego. 2. Rozwijanie zainteresowań dzieci. - Organizowanie wycieczek dydaktyczno - krajoznawczych mających na celu zapoznanie z dziedzictwem kulturowym regionu i kraju § 8 ust. 2 pkt 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami Zadania / Formy realizacji 1. Podejmowanie działań na rzecz tworzenia tradycji szkolnej. - Organizowanie uroczystości szkolnych i środowiskowych apeli. 3. Współpraca z instytucjami samorządowymi. - Nawiązanie współpracy z Opieką Społeczną, pomoc w organizacji akcji charytatywnych (zbiórka odzieży itp.) § 8 ust. 2 pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony Zadania Formy realizacji 1. Opis i analiza rozwiązywania problemu edukacyjnego. - Diagnoza co najmniej dwóch wybranych problemów edukacyjnych lub wychowawczych. - Dostosowanie skutecznych metod rozwiązania problemu edukacyjnego. - Współpraca z poradnią PP ...................................... /imię i nazwisko nauczyciela Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |