Awans Informacje Forum Dla nauczyciela Dla ucznia Korepetycje Sklep
  [ Zaloguj się ]   [ Załóż konto ]
  Najczęściej szukane
Konspekty
Programy nauczania
Plany rozwoju zawodowego
Scenariusze
Sprawdziany i testy
  Media
Przegląd Prasy
Patronat
Medialny
Po godzinach
  Slowka.pl
Słówka na email
Język angielski
Język niemiecki
Język francuski
Język włoski
Język hiszpański
Język norweski
Język japoński
Język rosyjski
Gramatyka
Rozmówki

Alina Adamiak
Zajęcia zintegrowane, Scenariusze

Ogród pełen barw - scenariusz zajęć z wykorzystaniem komputera

- n +

Ogród pełen barw - scenariusz zajęć z wykorzystaniem komputera

Cele ogólne:
- Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
- Kształcenie umiejętności budowania zdań opisujących
- Rozwijanie inwencji twórczej
- Uświadamianie potrzeby spożywania owoców
- Kształtowanie umiejętności działania na liczbach parzystych i nieparzystych

Cele szczegółowe:
- Doświadczalnie sprawdzi cechy badanego owocu
- Rozpozna i nazwie cechy charakterystyczne owoców
- Określi różne zmysły, którymi poznajemy świat
- Ułoży wypowiedź w formie opisu
- Zaśpiewa piosenkę "Jabłko"
- Rozwiąże zadania z użyciem liczb parzystych i nieparzystych
- Wykona pracę plastyczną "Kosz owoców" wykorzystując program komputerowy MS Paint

Metody:
- Słowne: rozmowa, praca z tekstem
- Oglądowe: obserwacja
- Działań praktycznych: doświadczenie

Formy pracy:
- Zbiorowa
- Grupowa jednolita
- Indywidualna jednolita

Środki dydaktyczne:podręcznik, karty pracy "Wesoła szkoła" cz.1, karta pracy-
"Cechy jabłka", różne odmiany gatunkowe jabłek, kaseta magnetofonowa - piosenka "Jabłko" Poznań 1999r. "Zaśpiewaj z nami", pracownia komputerowa
program MS Paint.

Zapis w dzienniku:Wyraziste czytanie wiersza "Warzywa - owoce". Badanie cech jabłka różnymi zmysłami. Notowanie wyników obserwacji. Układanie zdań opisujących jabłko. Śpiewanie piosenki "Jabłko". Liczby parzyste i nieparzyste. Wykonanie pracy plastycznej "Kosz owoców" w programie komputerowym MS Paint.


PRZEBIEG ZAJĘĆ

1.Wyraziste czytanie przez uczniów wiersza pt. "Warzywa - owoce"-"Wesoła szkoła" P.s.38
2.Wyodrębnianie kształtów i kolorów zgromadzonych warzyw i owoców.
3.Ustalenie, jakimi zmysłami określać będziemy cechy charakterystyczne owoców (wzrok, węch, smak, dotyk)
4.Badanie różnymi zmysłami cech odmian jabłek, przyniesionych przez uczniów (uczniowie pracują indywidualnie, swoje obserwacje nanoszą na kartę pracy "Cechy jabłka")

CECHY JABŁKA

1.Nazwa owocu ...........................................................

2.Wielkość - duże, małe, średniej wielkości, malutkie

3.Kształt - kuliste, w kształcie serca, podobne do piłki

4.Barwa - czerwone, zielone, żółte, czerwono - żółte, jasnoczerwone, czerwono - zielone, rumiane ......................................................................................................................................................................

5.Zapach - pachnące, aromatyczne, bez zapachu

6.Faktura jabłka - gładkie, szorstkie, chropawe, twarde, miękkie

7.Smak - słodkie, kwaśne, soczyste, winne, bardzo smaczne

5.Odczytywanie uzupełnionej karty pracy
6.Ćwiczenia ruchowe - "Zbieranie jabłek w sadzie"
7.Samodzielne układanie i zapisywanie zdań opisujących jabłka

Moje jabłko jest..................................................
Kształtem przypomina........................................
Jest koloru..........................................................
Jabłko ma zapach...............................................
W dotyku jest.....................................................
W smaku............................................................

8.Odczytanie powstałych opisów jabłka
9.Przypomnienie i odśpiewanie piosenki pt. "Jabłka"
10.O owocach soczystych i o liczbach parzystych i nieparzystych - "Wesoła szkoła" K.M 19
11.Rysowanie w edytorze graficznym jabłek zebranych w sadzie.

SZCZEGÓŁOWY PLAN ZAJEĆ Z WYKORZYSTANIEM KOMPUTERA - WYKONANIE ILUSTRACJI NA ZADANY TEMAT

Cele ogólne:
- Poznanie programu użytkowego MS Paint
- Posługiwanie się myszą
- Rysowanie na ekranie ilustracji na zadany temat
- Wybieranie odpowiedniego narzędzia z przybornika - ołówek, kałamarz
- Kształtowanie zmysłu estetycznego

Cele szczegółowe:
- Potrafi korzystać z programu użytkowego MS Paint
- Potrafi wykorzystać paletę barw i narzędzia do malowania w edytorze graficznym, kreślić kontur, wypełniać go kolorem
- Potrafi precyzyjnie posługiwać się myszą

Metody: działań praktycznych z użyciem komputera

Środki dydaktyczne: komputer, program MS Paint

Przebieg zajęć
1.Otwieranie komputerów.
2.Wprowadzenie pojęcia: ikona.
3.Odszukanie ikony Akcesoria
4.Otwarcie programu MS Paint - omówienie zasad działania komputerowych kolorowanek, pojęcie: paleta barw.
5. Ćwiczenia w korzystaniu z podstawowej palety barw - ćwiczenia w sprawnym posługiwaniu się myszą.
6.Wybór odpowiedniego narzędzia z przybornika.
7.Rysowanie na ekranie przy użyciu ołówka miski z owocami.
8.Wybór narzędzia z przybornika - kałamarz - wypełnianie wnętrza owocu kolorem.
9.Zapisywanie pracy z pomocą nauczyciela
- Menu Plik - Zapisz jako
- Klasa IIb - Enter
- Plik - nazwa pliku - "Owoce"
- Zapisz
10.Zamknięcie komputerów.
11.Ponowne otwarcie pliku "Owoce" - wydrukowanie prac.
12.Zamknięcie komputerów.

Opracowanie: Alina Adamiak

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 3987
 
   Komentarze
Jeszcze nie ma żadnych komentarzy, Twój może być pierwszy!

Dodaj komentarz
  Barometr
1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0
  Publikacje

Nowe zasady publikacji
Szukaj autora i tytuł
Ostatnio dodane materiały
Ranking publikacji 
Najczęściej zadawane pytania
  Twoje konto
Zaloguj się
Załóż konto
Zapomniałem hasła
  Forum
Nauczyciel - awans zawodowy
Matura
Korepetycje
Ogłoszenia - kupię, sprzedam, oddam


O Profesorze - Napisz do Nas - Reklama - Polityka prywatności - Najczęściej zadawane pytania - Zgłoś błąd

2000-2014