Katalog

Karina Koszela, 2017-04-26
Większyce

Język angielski, Konspekty

konspekt zajęć pokazowych z j. angielskiego dla klas trzecich

- n +

KONSPEKT ZAJĘĆ Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO

OSOBA PROWADZĄCA ZAJĘCIA: mgr Karina Koszela
DATA:
SZKOŁA: Publiczna Szkoła Podstawowa nr
KLASA: zaproszone klasy trzecie
CZAS TRWANIA ZAJĘĆ: 1 godzina lekcyjna

TEMAT ZAJĘĆ: Family and friends – nazywanie członków rodziny.

CELE OGÓLNE ZAJĘĆ:
- Utrwalenie znanego słownictwa i rozszerzenie go o nowe pojęcia.
- Rozwijanie umiejętności czytania i słuchania ze zrozumieniem.
- Ćwiczenie poprawnej wymowy.
- Doskonalenie techniki czytania i pisania.
- Wprowadzenie nowych treści gramatycznych.

CELE OPERACYJNE:
Uczeń:
- dopasowuje etykiety z nazwami członków rodziny do odpowiadających im obrazków,
- poprawnie wypowiada nazwy członków rodziny,
- rozumie wywołane w języku angielskim nazwy członków rodziny i zasłania ich polskie znaczenie kartonikiem,
- nazywa zakryte obrazki,
- poprawnie czyta głośno zdania,
- prawidłowo układa nazwy członków rodziny z rozsypanki literowej,
- podpisuje członków rodziny w drzewie genealogicznym właściwym wyrazem z ramki,
- wybiera w zdaniu prawidłowy wyraz spośród dwóch wyróżnionych na podstawie ilustracji,
- nazywa kolory zapamiętanych ubrań poszczególnych członków rodziny z demonstrowanej wcześniej ilustracji,
- potrafi wydobyć wymagane informacje z usłyszanej wypowiedzi ustnej,
- wie co to jest dopełniacz saksoński i używa go w praktyce.

METODY PRACY:
- słowne,
- poglądowe,
- problemowe,
- praktycznego działania.

FORMY PRACY:
- indywidualna
- grupowa
- zbiorowa

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
Karta pracy, obrazki z członkami rodziny i ubraniami, etykiety z nazwami członków rodziny i ubrań, tablica interaktywna + oprogramowanie, płyta CD z wypowiedzią ustną, kartoniki do gry „Family bingo”, etykiety na imiona.




PRZEBIEG ZAJĘĆ

Ogniwa lekcji
Czynności nauczyciela i ucznia


I FAZA WSTĘPNA

1. Powitanie.
Nauczyciel wita się z uczniami.

2. Uświadomienie tematu i celu zajęć.
Nauczyciel wyjaśnia uczniom co będą robić na zajęciach i zapisuje temat lekcji.

3.Etykiety z imionami.
Nauczyciel prosi uczniów, by na przygotowanych etykietach napisali swoje imię.

4. Powtórzenie znanych nazw członków rodziny.
Nauczyciel prosi, by uczniowie zgłaszając się, podawali znane już im nazwy członków rodziny.


II FAZA ZASADNICZA

1. Dopasowanie nazw do obrazków.
Wybrani przez nauczyciela uczniowie losują po jednej etykiecie z nazwami członków rodziny. Ich zadaniem jest przyczepienie jej pod właściwym obrazkiem na tablicy.

2. Powtarzanie słownictwa.
Uczniowie powtarzają za nagraniem nazwy członków rodziny.

3. Zabawa „Family Bingo”.
Każdy uczeń otrzymuje kartonik z siatką 6 nazw członków rodziny oraz kartoniki do zakrywania pól na siatce. Uczniowie zakrywają kartonikami każdy wywołany wyraz, który znajduje się na ich siatce. Z tym że nauczyciel wywołuje wyrazy w języku angielskim, a na siatce uczniowie mają ich odpowiedniki polskie. Wygrywa uczeń, który pierwszy zakryje na swojej siatce wszystkie pola z wywołanymi nazwami członków rodziny i zawoła „Bingo”.

4. Prezentacja rodziny Emmy.
Nauczyciel demonstruje na tablicy interaktywnej ilustrację z członkami rodziny Emmy. Odczytuje ich imiona i podaje stopień pokrewieństwa z Emmą. Daje uczniom możliwość dokończenia zdania właściwą nazwą członka rodziny, np. Tina is Emma's … mum.

5.Dopełniacz saksoński - wprowadzenie.
Nauczyciel wyjaśnia uczniom co to jest dopełniacz saksoński i rozpisuje na tablicy przykłady wyjaśniające nowe zagadnienie gramatyczne.

6. Wybieranie właściwego słowa w zdaniach.
Wybrani uczniowie odczytują po zdaniu i na podstawie ilustracji odgadują, który z dwóch wyróżnionych wyrazów jest w nim odpowiedni. Uczniowie tłumaczą zdania z języka angielskiego na język polski.

7. Gra pamięciowa “Do you remember the colour of…?”.
Nauczyciel przypomina nazwy części garderoby potrzebne do zadania. Nauczyciel dzieli uczniów na 3 grupy. Uczniowie przyglądają się demonstrowanej ilustracji rodziny Emmy przez 2 minuty, po czym nauczyciel ją chowa. Następnie zadaje pytania o kolory wybranych ubrań poszczególnych członków rodziny Emmy z ilustracji. Wygrywa drużyna, która zapamięta najwięcej kolorów elementów z obrazka.

8. Ćwiczenia w pisaniu.
Uczniowie otrzymują kartę pracy. Ich zadaniem jest, patrząc na drzewo genealogiczne Klary, napisać pod każdym imieniem właściwy wyraz z ramki (nazwa członka rodziny).

9. Układanie rozsypanek literowych.
Nauczyciel dzieli uczniów na dwie grupy. Dziewczyny rywalizują z chłopcami. Przedstawiciele z każdej grupy podchodzą na zmianę do tablicy interaktywnej i układają z rozsypanki literowej nazwy poszczególnych członków rodziny. Cała grupa może swojemu przedstawicielowi podpowiadać co to za wyraz i jakie kolejno powinien wstawić do okienka litery. Wygrywa zespół, który zdobędzie największą ilość punktów.

10. Słuchanka.
Uczniowie wysłuchują dwóch wypowiedzi ustnych odtworzonych z płyty CD i uzupełniają notatki w informacje o rodzinach dzieci wypowiadających się.


III FAZA KOŃCOWA

1. Podsumowanie zajęć zabawą „Kogo brakuje?”.
Nauczyciel przywiesza w rzędzie obrazki z poznanym i utrwalanym słownictwem. Poleca uczniom przyjrzeć się ilustracją. Następnie, gdy uczniowie mają zamknięte oczy, zakrywa kolejno jeden / dwa / trzy itd. obrazki. Zadaniem uczniów jest podanie nazw zakrytych obrazków.

2. Ocena zajęć.
Nauczyciel pyta uczniów czy podobały im się zajęcia i co najbardziej im odpowiadało w zajęciach.

3. Pożegnanie.
Nauczyciel dziękuje za udział w zajęciach i żegna się z uczniami.


Konspekt opracowała: mgr Karina Koszela
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.