Katalog Karina Koszela, 2017-04-26 Większyce Język angielski, Konspekty konspekt z j. angielskiego dla kl. 4 - Umiejętność czytania ze zrozumieniem.KONSPEKT ZAJĘĆ Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO OSOBA PROWADZĄCA ZAJĘCIA: mgr Karina Koszela DATA: SZKOŁA: Publiczna Szkoła Podstawowa nr KLASA: IV a, CZAS TRWANIA ZAJĘĆ: 1 godzina lekcyjna TEMAT ZAJĘĆ: Umiejętność czytania ze zrozumieniem. CELE OGÓLNE ZAJĘĆ: - Utrwalenie poznanego słownictwa. - Rozwijanie umiejętności czytania ze zrozumieniem. - Ćwiczenie poprawnej wymowy. - Doskonalenie techniki czytania. CELE OPERACYJNE: Uczeń: - potrafi nazwać pokazywane obrazki z przerobionego materiału, - potrafi dopasować do obrazka tekst, który go opisuje, - poprawnie czyta głośno zdania, - umie wybrać brakujący w zdaniu wyraz, - wybiera prawidłową odpowiedź do przeczytanego pytania, - potrafi określić czy podane zdania dotyczące przeczytanego tekstu są prawdziwe czy fałszywe. METODY PRACY: - słowne, - poglądowe, - problemowe, - praktycznego działania. FORMY PRACY: - indywidualna - zbiorowa ŚRODKI DYDAKTYCZNE: Flashcards, ilustracje do zdań, etykiety z krótkimi tekstami, etykiety z pytaniami testowymi, podręcznik, płyta CD. PRZEBIEG ZAJĘĆ Ogniwa lekcji Czynności nauczyciela i ucznia I FAZA WSTĘPNA 1. Powiatanie. Nauczyciel wita się z uczniami. 2. Sprawdzenie obecności. Nauczyciel odczytuje listę obecności i sprawdza zadanie domowe. 3. Powtórzenie przerobionego słownictwa. Nauczyciel demonstruje uczniom flashkarty, a uczniowie podają ich nazwy. 4. Uświadomienie tematu i celu zajęć. Nauczyciel wyjaśnia uczniom co będą robić na zajęciach i zapisuje temat lekcji. II FAZA ZASADNICZA 1. Dopasuj tekst do obrazka. Uczniowie losują etykiety z krótkimi tekstami. Ich zadaniem jest przeczytać głośno swój tekst i odgadnąć, którego obrazka na tablicy ten tekst dotyczy. Uczniowie przyczepiają pod właściwym obrazkiem tekst. W razie potrzeby mogą korzystać ze słownika. 2. Test „30 sekund na każde pytanie”. Uczniowie stoją wokół ławek w kręgu. Przed każdym leży etykieta z jednym pytaniem testowym. Każdy uczeń ma czas 30 sekund na przeczytanie zdania i dobranie odpowiedzi spośród trzech możliwości. Następnie na sygnał przesuwają się o jedno miejsce i odpowiadają na kolejne pytanie. Uczniowie przesuwają się każdorazowo o jedno miejsce dopóty, dopóki staną przy pytaniu, na które już udzielili odpowiedzi. Następnie wymieniają się podpisanymi kartkami i sprawdzają czy zaznaczone przez ich kolegów odpowiedzi są zgodne z odczytanymi przez nauczyciela. Na końcu przekazują kartki nauczycielowi. 3. Prawda czy fałsz. Uczniowie otwierają podręczniki na krótkiej czytance. Najpierw wysłuchują czytanki z płyty, po czym samodzielnie po cichu ją odczytują. Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych otrzymują już mały słowniczek do tekstu, natomiast pozostali szukają nieznanych słówek w słowniku. Następnie nauczyciel odczytuje zdania dotyczące tekstu, a uczniowie muszą określić czy są one prawdziwe czy fałszywe. III FAZA KOŃCOWA 1. Podsumowanie zajęć grą w domino sylabowe. Nauczyciel podsumowuje umiejętności uczniów i zachęca do autorefleksji nad samodyscypliną w uczeniu się słownictwa w języku angielskim. 2. Zadanie pracy domowej. Nauczyciel tłumaczy co uczniowie mają zrobić w domu. 3. Pożegnanie. Nauczyciel żegna się z uczniem. Konspekt opracowała: mgr Karina Koszela Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |