Katalog

Karina Koszela, 2017-04-26
Większyce

Język angielski, Konspekty

konspekt z j. angielskiego dla kl. 4 - Umiejętność czytania ze zrozumieniem.

- n +

KONSPEKT ZAJĘĆ
Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO


OSOBA PROWADZĄCA ZAJĘCIA: mgr Karina Koszela
DATA:
SZKOŁA: Publiczna Szkoła Podstawowa nr
KLASA: IV a,
CZAS TRWANIA ZAJĘĆ: 1 godzina lekcyjna


TEMAT ZAJĘĆ: Umiejętność czytania ze zrozumieniem.


CELE OGÓLNE ZAJĘĆ:

- Utrwalenie poznanego słownictwa.
- Rozwijanie umiejętności czytania ze zrozumieniem.
- Ćwiczenie poprawnej wymowy.
- Doskonalenie techniki czytania.


CELE OPERACYJNE:
Uczeń:
- potrafi nazwać pokazywane obrazki z przerobionego materiału,
- potrafi dopasować do obrazka tekst, który go opisuje,
- poprawnie czyta głośno zdania,
- umie wybrać brakujący w zdaniu wyraz,
- wybiera prawidłową odpowiedź do przeczytanego pytania,
- potrafi określić czy podane zdania dotyczące przeczytanego tekstu są prawdziwe czy fałszywe.


METODY PRACY:
- słowne,
- poglądowe,
- problemowe,
- praktycznego działania.

FORMY PRACY:
- indywidualna
- zbiorowa


ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
Flashcards, ilustracje do zdań, etykiety z krótkimi tekstami, etykiety z pytaniami testowymi, podręcznik, płyta CD.


PRZEBIEG ZAJĘĆ
Ogniwa lekcji
Czynności nauczyciela i ucznia

I FAZA WSTĘPNA

1. Powiatanie.
Nauczyciel wita się z uczniami.

2. Sprawdzenie obecności.
Nauczyciel odczytuje listę obecności i sprawdza zadanie domowe.

3. Powtórzenie przerobionego słownictwa.
Nauczyciel demonstruje uczniom flashkarty, a uczniowie podają ich nazwy.

4. Uświadomienie tematu i celu zajęć.
Nauczyciel wyjaśnia uczniom co będą robić na zajęciach i zapisuje temat lekcji.


II FAZA ZASADNICZA

1. Dopasuj tekst do obrazka.
Uczniowie losują etykiety z krótkimi tekstami. Ich zadaniem jest przeczytać głośno swój tekst i odgadnąć, którego obrazka na tablicy ten tekst dotyczy. Uczniowie przyczepiają pod właściwym obrazkiem tekst. W razie potrzeby mogą korzystać ze słownika.

2. Test „30 sekund na każde pytanie”.
Uczniowie stoją wokół ławek w kręgu. Przed każdym leży etykieta z jednym pytaniem testowym. Każdy uczeń ma czas 30 sekund na przeczytanie zdania i dobranie odpowiedzi spośród trzech możliwości. Następnie na sygnał przesuwają się o jedno miejsce i odpowiadają na kolejne pytanie. Uczniowie przesuwają się każdorazowo o jedno miejsce dopóty, dopóki staną przy pytaniu, na które już udzielili odpowiedzi. Następnie wymieniają się podpisanymi kartkami i sprawdzają czy zaznaczone przez ich kolegów odpowiedzi są zgodne z odczytanymi przez nauczyciela. Na końcu przekazują kartki nauczycielowi.

3. Prawda czy fałsz.
Uczniowie otwierają podręczniki na krótkiej czytance. Najpierw wysłuchują czytanki z płyty, po czym samodzielnie po cichu ją odczytują. Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych otrzymują już mały słowniczek do tekstu, natomiast pozostali szukają nieznanych słówek w słowniku. Następnie nauczyciel odczytuje zdania dotyczące tekstu, a uczniowie muszą określić czy są one prawdziwe czy fałszywe.


III FAZA KOŃCOWA

1. Podsumowanie zajęć grą w domino sylabowe.
Nauczyciel podsumowuje umiejętności uczniów i zachęca do autorefleksji nad samodyscypliną w uczeniu się słownictwa w języku angielskim.

2. Zadanie pracy domowej.
Nauczyciel tłumaczy co uczniowie mają zrobić w domu.

3. Pożegnanie.
Nauczyciel żegna się z uczniem.



Konspekt opracowała: mgr Karina Koszela
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.