Katalog

Karina Koszela, 2017-04-26
Większyce

Język angielski, Konspekty

konspekt zajęć otwartych z języka angielskiego dla kl. 4 - "Revision"

- n +

KONSPEKT ZAJĘĆ OTWARTYCH Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO

OSOBA PROWADZĄCA ZAJĘCIA: mgr
DATA: 30.10.2013 r.
SZKOŁA: Publiczna Szkoła Podstawowa nr
KLASA: 4a
CZAS TRWANIA ZAJĘĆ: 45 minut

TEMAT ZAJĘĆ: Revision – podsumowanie materiału z rozdziału 2.

CELE OGÓLNE ZAJĘĆ:
- Utrwalenie poznanego słownictwa.
- Rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem.
- Ćwiczenie poprawnej wymowy.
- Doskonalenie techniki czytania i pisania.
- Utrwalenie poznanych struktur gramatycznych.

CELE OPERACYJNE:
Uczeń:
- zna słownictwo dotyczące sali lekcyjne i prawidłowo je zapisuje,
- wymienia i zapisuje nazwy przedmiotów szkolnych,
- dopasowuje etykiety z nazwami do odpowiadających im elementów na obrazku,
- układa obrazki we właściwej kolejności zgodnie z usłyszanymi dialogami sytuacyjnymi,
- poprawnie czyta głośno zdania w języku angielskim,
- wydobywa wymagane informacje z usłyszanej wypowiedzi ustnej,
- odmienia przez osoby czasownik „be”,
- zna zasady budowania zdań twierdzących, przeczących i pytających oraz krótkich odpowiedzi z czasownikiem „be”,
- układa z rozsypanki wyrazowej pytania z czasownikiem „to be”,
- uzupełnia pytania właściwie odmienionym czasownikiem „be”,
- udziela krótkich odpowiedzi twierdzących i przeczących z czasownikiem „be”,
- samodzielnie układa zdania z nazwą wylosowanego obrazka.

METODY PRACY:
- słowne,
- poglądowe,
- problemowe,
- praktycznego działania.

FORMY PRACY:
- indywidualna
- zbiorowa

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
Podręcznik i zeszyt ćwiczeń, oprogramowanie do tablicy interaktywnej „Steps In English 1”, ilustracje (flashcards), tablice demonstracyjne z zagadnieniami gramatycznymi, etykiety z poleceniami do zadań gramatycznych.




PRZEBIEG ZAJĘĆ
Ogniwa lekcji
Czynności nauczyciela i ucznia


I FAZA WSTĘPNA

1. Powitanie.
Nauczyciel wita się z uczniami i gośćmi.

2. Uświadomienie tematu i celu zajęć.
Nauczyciel wyjaśnia uczniom co będą robić na zajęciach i zapisuje temat lekcji.

3.Powtórzenie podstawowego słownictwa.
Nauczyciel demonstruje flesz karty a uczniowie chórem podają nazwy ilustracji.


II FAZA ZASADNICZA

1. Dopasowanie do obrazków etykiet z nazwami.
Uczniowie kolejno podchodzą do tablicy interaktywnej, odczytują wyraz na etykiecie i przeciągają go na właściwe miejsce na obrazku zgodnie z jego znaczeniem.

2. Rozwiązanie krzyżówki.
Uczniowie kolejno podchodzą do tablicy interaktywnej i wpisują do krzyżówki nazwy poszczególnych ilustracji. Równocześnie wszyscy uczniowie wykonują to ćwiczenie w podręczniku.

3. Powtórzenie nazw przedmiotów szkolnych.
Nauczyciel demonstruje flesz karty a uczniowie chórem podają nazwy ilustracji. Uczniowie podchodzą do tablicy interaktywnej i zapisują nazwy przedmiotów szkolnych pod symbolizującymi je ilustracjami. Następnie wyszukują je i zaznaczają je w kwadracie wypełnionym literami. Równocześnie wszyscy uczniowie wykonują to ćwiczenie w podręczniku.

4. Słuchanie ze zrozumieniem.
Uczniowie podają nazwy 5 przedmiotów na podstawie ilustracji z symbolami. Następnie wysłuchują dwukrotnie nagrania z pięcioma dialogami sytuacyjnymi. Ich zadaniem jest poukładanie ilustracji w kolejności zgodnej w wysłuchanymi dialogami. Każdy uczeń zapisuje tą kolejność cyframi na kartce. Nauczyciel podaje właściwą kolejność . Ci uczniowie, którzy dobrze wykonali zadanie, podnoszą do góry kartki z rozwiązaniem. Nauczyciel wybiera spośród nich ucznia, który układa na tablicy interaktywnej ilustracje w e właściwej kolejności.

5. Powtórzenie zasad gramatycznych z czasownikiem „be”.
Nauczyciel powtarza z uczniami odmianę czasownika „be” oraz zasady budowania z nim zdań twierdzących, przeczących i pytających oraz krótkich odpowiedzi z zastosowaniem tablic demonstracyjnych.

6. Bank zadań.
Uczniowie kolejno podchodzą do nauczyciela i losują jedną etykietę z zadaniem do wykonania z zakresu gramatyki. Odczytują zapisane tam zdanie lub wyrazy i polecenie zadania. Najpierw ustnie podają rozwiązanie a następnie zapisują je na tablicy. Pozostali uczniowie przepisują to we właściwym miejscu w ćwiczeniach.

7.Praca indywidualna.
Nauczyciel wyjaśnia uczniom zadanie 4 w podręczniku po czym poleca je wykonać samodzielnie w ciągu 5 minut. Po upływie umówionego czasu włącza uczniom klucz z odpowiedziami.


III FAZA KOŃCOWA

1. Podsumowanie zajęć- zabawa „kółko-krzyżyk”.
Nauczyciel na tablicy rysuje dużą kratkę jak w grze „kółko-krzyżyk”. W wolnych polach umieszcza flesz karty i dzieli uczniów na dwa zespoły, które ze sobą rywalizują. Żeby wstawić w wybrane miejsce kółko lub krzyżyk, uczniowie muszą ułożyć prawidłowe zdanie z nazwą obrazka tam umieszczonego. Wygrywa zespół, który pierwszy ułoży te same wzory w linii prostej lub skośnej.

2. Zadanie pracy domowej.
Nauczyciel tłumaczy co uczniowie mają zrobić w domu.

3. Pożegnanie.
Nauczyciel dziękuje za udział w zajęciach i żegna się z uczniami.


Konspekt opracowała: mgr Karina Koszela
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.