Katalog Karina Koszela, 2017-04-26 Większyce Język angielski, Konspekty konspekt zajęć otwartych z języka angielskiego dla kl. 4 - "Revision"KONSPEKT ZAJĘĆ OTWARTYCH Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO OSOBA PROWADZĄCA ZAJĘCIA: mgr DATA: 30.10.2013 r. SZKOŁA: Publiczna Szkoła Podstawowa nr KLASA: 4a CZAS TRWANIA ZAJĘĆ: 45 minut TEMAT ZAJĘĆ: Revision – podsumowanie materiału z rozdziału 2. CELE OGÓLNE ZAJĘĆ: - Utrwalenie poznanego słownictwa. - Rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem. - Ćwiczenie poprawnej wymowy. - Doskonalenie techniki czytania i pisania. - Utrwalenie poznanych struktur gramatycznych. CELE OPERACYJNE: Uczeń: - zna słownictwo dotyczące sali lekcyjne i prawidłowo je zapisuje, - wymienia i zapisuje nazwy przedmiotów szkolnych, - dopasowuje etykiety z nazwami do odpowiadających im elementów na obrazku, - układa obrazki we właściwej kolejności zgodnie z usłyszanymi dialogami sytuacyjnymi, - poprawnie czyta głośno zdania w języku angielskim, - wydobywa wymagane informacje z usłyszanej wypowiedzi ustnej, - odmienia przez osoby czasownik „be”, - zna zasady budowania zdań twierdzących, przeczących i pytających oraz krótkich odpowiedzi z czasownikiem „be”, - układa z rozsypanki wyrazowej pytania z czasownikiem „to be”, - uzupełnia pytania właściwie odmienionym czasownikiem „be”, - udziela krótkich odpowiedzi twierdzących i przeczących z czasownikiem „be”, - samodzielnie układa zdania z nazwą wylosowanego obrazka. METODY PRACY: - słowne, - poglądowe, - problemowe, - praktycznego działania. FORMY PRACY: - indywidualna - zbiorowa ŚRODKI DYDAKTYCZNE: Podręcznik i zeszyt ćwiczeń, oprogramowanie do tablicy interaktywnej „Steps In English 1”, ilustracje (flashcards), tablice demonstracyjne z zagadnieniami gramatycznymi, etykiety z poleceniami do zadań gramatycznych. PRZEBIEG ZAJĘĆ Ogniwa lekcji Czynności nauczyciela i ucznia I FAZA WSTĘPNA 1. Powitanie. Nauczyciel wita się z uczniami i gośćmi. 2. Uświadomienie tematu i celu zajęć. Nauczyciel wyjaśnia uczniom co będą robić na zajęciach i zapisuje temat lekcji. 3.Powtórzenie podstawowego słownictwa. Nauczyciel demonstruje flesz karty a uczniowie chórem podają nazwy ilustracji. II FAZA ZASADNICZA 1. Dopasowanie do obrazków etykiet z nazwami. Uczniowie kolejno podchodzą do tablicy interaktywnej, odczytują wyraz na etykiecie i przeciągają go na właściwe miejsce na obrazku zgodnie z jego znaczeniem. 2. Rozwiązanie krzyżówki. Uczniowie kolejno podchodzą do tablicy interaktywnej i wpisują do krzyżówki nazwy poszczególnych ilustracji. Równocześnie wszyscy uczniowie wykonują to ćwiczenie w podręczniku. 3. Powtórzenie nazw przedmiotów szkolnych. Nauczyciel demonstruje flesz karty a uczniowie chórem podają nazwy ilustracji. Uczniowie podchodzą do tablicy interaktywnej i zapisują nazwy przedmiotów szkolnych pod symbolizującymi je ilustracjami. Następnie wyszukują je i zaznaczają je w kwadracie wypełnionym literami. Równocześnie wszyscy uczniowie wykonują to ćwiczenie w podręczniku. 4. Słuchanie ze zrozumieniem. Uczniowie podają nazwy 5 przedmiotów na podstawie ilustracji z symbolami. Następnie wysłuchują dwukrotnie nagrania z pięcioma dialogami sytuacyjnymi. Ich zadaniem jest poukładanie ilustracji w kolejności zgodnej w wysłuchanymi dialogami. Każdy uczeń zapisuje tą kolejność cyframi na kartce. Nauczyciel podaje właściwą kolejność . Ci uczniowie, którzy dobrze wykonali zadanie, podnoszą do góry kartki z rozwiązaniem. Nauczyciel wybiera spośród nich ucznia, który układa na tablicy interaktywnej ilustracje w e właściwej kolejności. 5. Powtórzenie zasad gramatycznych z czasownikiem „be”. Nauczyciel powtarza z uczniami odmianę czasownika „be” oraz zasady budowania z nim zdań twierdzących, przeczących i pytających oraz krótkich odpowiedzi z zastosowaniem tablic demonstracyjnych. 6. Bank zadań. Uczniowie kolejno podchodzą do nauczyciela i losują jedną etykietę z zadaniem do wykonania z zakresu gramatyki. Odczytują zapisane tam zdanie lub wyrazy i polecenie zadania. Najpierw ustnie podają rozwiązanie a następnie zapisują je na tablicy. Pozostali uczniowie przepisują to we właściwym miejscu w ćwiczeniach. 7.Praca indywidualna. Nauczyciel wyjaśnia uczniom zadanie 4 w podręczniku po czym poleca je wykonać samodzielnie w ciągu 5 minut. Po upływie umówionego czasu włącza uczniom klucz z odpowiedziami. III FAZA KOŃCOWA 1. Podsumowanie zajęć- zabawa „kółko-krzyżyk”. Nauczyciel na tablicy rysuje dużą kratkę jak w grze „kółko-krzyżyk”. W wolnych polach umieszcza flesz karty i dzieli uczniów na dwa zespoły, które ze sobą rywalizują. Żeby wstawić w wybrane miejsce kółko lub krzyżyk, uczniowie muszą ułożyć prawidłowe zdanie z nazwą obrazka tam umieszczonego. Wygrywa zespół, który pierwszy ułoży te same wzory w linii prostej lub skośnej. 2. Zadanie pracy domowej. Nauczyciel tłumaczy co uczniowie mają zrobić w domu. 3. Pożegnanie. Nauczyciel dziękuje za udział w zajęciach i żegna się z uczniami. Konspekt opracowała: mgr Karina Koszela Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |