Awans Informacje Forum Dla nauczyciela Dla ucznia Korepetycje Sklep
  [ Zaloguj się ]   [ Załóż konto ]
  Najczęściej szukane
Konspekty
Programy nauczania
Plany rozwoju zawodowego
Scenariusze
Sprawdziany i testy
  Media
Przegląd Prasy
Patronat
Medialny
Po godzinach
  Slowka.pl
Słówka na email
Język angielski
Język niemiecki
Język francuski
Język włoski
Język hiszpański
Język norweski
Język japoński
Język rosyjski
Gramatyka
Rozmówki

Alina Adamiak
Zajęcia zintegrowane, Scenariusze

Przyszła do nas Pani Jesień - scenariusz zajęć z wykorzystaniem komputera

- n +

Przyszła do nas Pani Jesień - scenariusz zajęć z wykorzystaniem komputera

Cele ogólne:
- Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
- Kształcenie umiejętności budowania zdań opisujących
- Szukanie oryginalnych rozwiązań plastycznych
- Kształtowanie umiejętności działania na zbiorach

Cele szczegółowe:
- Opowie, jak wyobraża sobie Panią Jesień
- Odpowie na pytania tworząc opis słowny
- Uzupełni tekst z lukami podanym słownictwem
- Wyróżni część wspólna dwóch zbiorów
- Wykona pracę plastyczną - strój Pani Jesieni
- Zaśpiewa piosenkę "Jesień'
- Wykona pracę plastyczną "Parasol Jesieni" wykorzystując program komputerowy MS Paint

Metody:
- Słowne: rozmowa, praca z tekstem
- Oglądowe: obserwacja
- Działań praktycznych

Formy pracy:
- Zbiorowa
- Grupowa jednolita
- Indywidualna jednolita

Środki dydaktyczne: podręcznik - wiersz D. Gellnerowa "Jesień u fryzjera" "Wesoła szkoła" cz.1, karta pracy matematyczne "Wesoła szkoła" cz.1,
tekst z lukami, kaseta magnetofonowa - piosenka "Jesień" -"Wesoła szkoła" cz.1, pracownia komputerowa, program MS Paint.

Zapis w dzienniku: Wyraziste czytanie wiersza "Jesień u fryzjera". Przedstawienie fantastycznej postaci Pani Jesieni środkami plastycznymi. Ustne i pisemne opisywanie stroju Pani Jesieni. Wspólna część zbiorów. Utrwalenie piosenki "Jesień". Wykonanie pracy plastycznej "Parasol Jesieni" w programie komputerowym MS Paint.


Przebieg zajęć

1. Wyraziste czytanie przez nauczyciela wiersza pt. "Jesień u fryzjera".

2. Rozmowa nt. utworu połączona z wyszukiwaniem odpowiednich fragmentów tekstu.
- Jaką porę roku przedstawia poetka i w jaki sposób?
- Dlaczego jesień chciała mieć rude włosy?
- W jaki sposób zapłaciła fryzjerowi?

3. Wykonanie stroju Pani Jesieni.
Uczniowie podzieleni są w pięcioosobowe zespoły. Na sylwecie z papieru upinają suknię Jesieni, wykonują jesienną fryzurę, dekorują kosz z jesiennymi darami - (Materiały: liście, wrzos, zasuszone kwiaty, materiał itp.)

4. Ustne układanie opisu Pani Jesieni - wykorzystanie planu opisu zapisanego na tablicy, w formie pytań.
- W co ubrana jest Pani Jesień?
- Co Pani Jesień ma na głowie?
- Co zdobi jej szyję?
- Co Pani Jesień niesie w koszu?
- Jaka jest Pani Jesień?

5. Pisemny opis Pani Jesieni - uzupełnianie tekstu z lukami podanym słownictwem. Odczytanie uzupełnionego tekstu.

Pani Jesień ubrana jest w piękną, długą .................... z jesiennych, kolorowych ................... .Głowę jej zdobi.................. upleciony z jesiennych kwiatów ................. i głogu . Na szyi czerwienią się z daleka jarzębinowe ....................... . Pani Jesień przynosi w swoim koszyku jesienne dary: .............., ...................... i .......................
Nasza Pani Jesień to "Złota Polska Jesień" pogodna i ........................... .
Słownictwo: uśmiechnięta, suknię, grzyby, kasztany, wrzosy, liści, astrów, wianek, korale

6. Utrwalenie piosenki "Jesień".

7. "O listkach różnych kolorów i o wspólnej części zbiorów" - karty matematyczne.

8. Przejście do pracowni komputerowej, wykonanie projektu "Jesiennego parasola" dla Pani Jesieni.


SZCZEGÓŁOWY PLAN ZAJEĆ Z WYKORZYSTANIEM KOMPUTERA - WYKONANIE ILUSTRACJI NA ZADANY TEMAT

Cele ogólne:
- Poznanie programu użytkowego MS Paint
- Posługiwanie się myszą
- Rysowanie na ekranie ilustracji na zadany temat
- Wybieranie odpowiedniego narzędzia z przybornika - ołówek, kałamarz,pędzel,linia krzywa
- Kształtowanie zmysłu estetycznego

Cele szczegółowe:
- Potrafi korzystać z programu użytkowego MS Paint
- Potrafi wykorzystać paletę barw i narzędzia do malowania w edytorze graficznym, kreślić kontur, wypełniać go kolorem
- Potrafi wybrać i zastosować w rysunku linię krzywą
- Potrafi precyzyjnie posługiwać się myszą

Metody: działań praktycznych z użyciem komputera

Środki dydaktyczne: komputer, program MS Paint

Przebieg zajęć
1.Otwieranie komputerów.
2.Odszukanie ikony Akcesoria.
3.Otwarcie programu MS Paint.
4.Wybór odpowiedniego narzędzia z przybornika - krzywa.
5.Rysowanie na ekranie przy użyciu krzywej konturów "Parasola Jesieni".
- W przyborniku kliknij przycisk krzywa
- Kliknij szerokość linii u dołu przybornika
- Narysuj linię prostą, przeciągając wskaźnik myszy
- Kliknij miejsce, w którym chcesz umieścić krzywą, a następnie dopasuj krzywą przeciągając wskaźnik.
- Powtórz ten krok dla drugiego i trzeciego łuku.
6. Wybór narzędzia z przybornika - pędzel -rysowanie pionowych pasków na powierzchni parasola.
7.Wybór narzędzia z przybornika - kałamarz - wypełnianie wnętrza parasola kolorami.
8.Zapisywanie pracy z pomocą nauczyciela.
- Menu Plik - Zapisz jako
- Klasa IIb - Enter
- Plik - nazwa pliku - "Parasol"
- Zapisz
9.Zamknięcie komputerów.
10.Ponowne otwarcie pliku "Parasol" - wydrukowanie prac.

Opracowanie: Alina Adamiak

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 6696
 
   Komentarze
Jeszcze nie ma żadnych komentarzy, Twój może być pierwszy!

Dodaj komentarz
  Barometr
1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 2



Ilość głosów: 1
  Publikacje

Nowe zasady publikacji
Szukaj autora i tytuł
Ostatnio dodane materiały
Ranking publikacji 
Najczęściej zadawane pytania
  Twoje konto
Zaloguj się
Załóż konto
Zapomniałem hasła
  Forum
Nauczyciel - awans zawodowy
Matura
Korepetycje
Ogłoszenia - kupię, sprzedam, oddam


O Profesorze - Napisz do Nas - Reklama - Polityka prywatności - Najczęściej zadawane pytania - Zgłoś błąd

2000-2014