Katalog Beata Sadura, 2017-04-26 Zajezierze Język angielski, Konspekty Konspekt lekcji języka angielskiegoKonspekt lekcji języka angielskiego (z wykorzystaniem rzutnika multimedialnego oraz internetu) Opracowanie i realizacja : Beata Sadura Przedmiot : Język angielski Klasa : IV-VI ( 29,30,31.10.2014r ) Czas trwania : 45 min Temat lekcji : „Halloween – spotkanie z kulturą krajów anglojęzycznych.” CELE GŁÓWNE LEKCJI: - zapoznanie uczniów z elementami kultury krajów anglojęzycznych, - poszerzanie u uczniów zasobu słownictwa, - doskonalenie sprawności słuchania ze zrozumieniem, - doskonalenie umiejętności czytania. CELE SZCZEGÓŁOWE : w zakresie wiadomości i umiejętności: - uczniowie znają historię i pochodzenie święta Halloween, - uczniowie znają słownictwo związane z Halloween, - uczniowie potrafią czytać i słuchać ze zrozumieniem, - uczniowie potrafią współpracować w grupie, - uczniowie rozumieją wypowiedzi i polecenia nauczyciela. METODY PRACY: - komunikacyjna, - podająca. FORMY PRACY: - praca w grupach, - praca indywidualna - praca w parach. POMOCE: - komputer, - rzutnik, - prezentacja multimedialna, - materiały autentyczne – audiowizualne, - karty pracy uczniów (materiały drukowane). TOK LEKCJI : I. CZĘŚĆ WSTĘPNA: 1. Czynności organizacyjno-porządkowe (powitanie, sprawdzenie listy obecności oraz przygotowania do zajęć). 2. Zapoznanie z tematem zajęć – wyjaśnienie czego będzie dotyczyła lekcja. 3. Rozgrzewka językowa ( „warm up” ) – przypomnienie słownictwa z poprzedniej lekcji ( nauczyciel przypina na tablicy karty obrazkowe z poprzedniej lekcji, dzieli klasę na dwie drużyny, które ustawia w rzędach przed tablicą – wymienia rzeczownik, a zadaniem pierwszych zawodników z każdego rzędu jest podbiec do tablicy i jak najszybciej wskazać właściwy obrazek. Gra toczy się do wyczerpania obrazków. ) II. CZĘŚĆ GŁÓWNA: 1. Uczniowie oglądają prezentację multimedialną dotyczącą historii i tradycji Halloween. 2. Nauczyciel rozdaje uczniom karty z „Quizem z wiedzy o Halloween”. Uczniowie pracują w parach. Po wypełnieniu kart następuje sprawdzenie poprawności poprzez głośne odczytanie poprawnych odpowiedzi. 3. Uczniowie ( w parach ) otrzymują zestawy karteczek z nazwami odgłosów halloweenowych, następnie - słuchając nagrania - muszą uporządkować nazwy odgłosów w takiej kolejności, w jakiej pojawiają się w nagraniu. 4. Uczniowie oglądają teledysk do piosenki „It’s Halloween” dostępny na „Kids TV 123” ( youtube ). Następnie dostają karty pracy z różnymi postaciami halloweenowymi, które muszą podpisać ponownie oglądając teledysk. 5. Praca z piosenką (grupy) – uczniowie oglądają teledysk do piosenki Michaela Jacksona „Thriller”. Nauczyciel rozdaje grupom tekst w języku angielskim ( we fragmentach ). Oglądając teledysk ponownie uczniowie starają się ułożyć fragmenty tekstu we właściwej kolejności. Następnie nauczyciel rozdaje uczniom tekst ( także we fragmentach ) piosenki w języku polskim. Uczniowie próbują dopasować polskie tłumaczenie do angielskiego tekstu. Wspólne sprawdzenie poprawności. 6. Origami – słuchanie i postępowanie według poleceń. Uczniowie oglądają film przedstawiający instrukcję robienia kota z orgiami. Nauczyciel rozdaje papier orgiami każdej osobie. W trakcie filmu uczniowie wykonują kota. Prezentowanie kotków. 7. Jokes- żarty halloween’owe – Nauczyciel rozdaje uczniom tylko odpowiedzi do zabawnych pytań halloween’owych ( żartów ), następnie odczytuje pytania, a zadaniem uczniów jest wybranie do nich właściwych odpowiedzi. III. CZĘŚĆ KOŃCOWA: 1. Uczniowie dokonują oceny zajęć ( ewaluacja ). 2. Podsumowanie aktywności i zachowania uczniów. 3. Pożegnanie. Uwagi : Praca z piosenką „Thriller” jest częścią scenariusza przeznaczoną do realizacji tylko z klasą VI. ZAŁĄCZNIKI : Quiz z wiedzy o Halloween 1. Co oznacza zwrot All Hallows’ Eve ? a). dzień Wszystkich Świętych b). wigilia Wszystkich Świętych c). święty wieczór 2. Przez kogo zostały zapoczątkowane obrzędy Halloween ? a). przez Celtów b). przez Wikingów c). przez Słowian 3. Kiedy druidzi żegnali lato i witali zimę ? a). 31 listopada b). 30 października c). 31 października 4. Celtowie przebierali się aby : a). odstraszać zwierzęta b). odstraszać demony c). odstraszać złych ludzi 5. Co, według wierzeń, miało przedłużyć dzień i wzmacniać walkę z ciemnością ? a). pochodnie b). ogniska c). wydrążone dynie 6. Co oznacza nazwa Jack- o’-lantern ? a). wydrążoną dynię b). pochodnię c). zabawę halloweenową 7. Legenda o Jacku, który przechytrzył diabła, to legenda : a). szkocka b). walijska c). irlandzka 8. Co diabeł zaproponował Jackowi w zamian za jego duszę ? a). zdrowie b). przychylność ludzi c). bogactwo 9. Za pomocą czego Jack oświetlał sobie drogę w czasie wiecznej wędrówki ? a). wydrążonej dyni b). wydrążonego jabłka c). wydrążonej rzepy 10. Co oznacza zwrot Trick or treat ? a). pieniądze albo psikus b). cukierek albo pieniądze c). psikus albo poczęstunek 11. Skąd wywodzi się zwyczaj Trick or treat ? a). z wędrówek druidów b). z wędrówki Jacka c). z wędrówki diabła 12. Gdzie obecnie najhuczniej obchodzi się święto Halloween ? a). w Irlandii b). w Kanadzie c). w USA MICHAEL JACKSON - THRILLER It's close to midnight Something evil's lurkin'in the dark Under the moonlight You see a sight that almost stops your heart You try to scream But terror takes the sound before you make it You start to freeze As horror looks you right between the eyes You're paralyzed 'Cause this is thriller Thriller night And no one's gonna save you From the beast about to strike You know it's thriller Thriller night You're fighting for your life Inside a killer Thriller tonight, yeah You hear the door slam And realize there's nowhere left to run You feel the cold hand And wonder if you'll ever see the sun You close your eyes And hope that this is just imagination But all the while You hear a creature creepin' up behind You're outta time 'Cause this is thriller Thriller night There ain't no second chance Against the thing with the forty eyes, girl Thriller Thriller night You're fighting for your life Inside a killer Thriller tonight Night creatures callin' The dead start to walk in their masquerade There's no escaping the jaws of the alien this time (They're open wide) This is the end of your life They're out to get you There's demons closing in on every side They will possess you Unless you change that number on your dial Now is the time For you and I to cuddle close together, yeah All through the night I'll save you from the terror on the screen I'll make you see Tłumaczenie piosenki : Jest blisko północ Coś złego czai się w ciemności W blasku księżyca widzisz Widzisz wzrok, przez który twoje serce prawie przestaje bić. Usiłujesz krzyczeć Ale strach nie pozwala ci wydobyć z siebie dźwięku Zaczynasz zamarzać Kiedy, jak w horrorze, przerażenie zagląda ci prosto w oczy Jesteś sparaliżowany Bo to jest dreszczowiec Dreszczowiec nocą I nikt nie może cię ocalić Przed atakiem bestii Wiesz to jest dreszczowiec Dreszczowiec nocą Walczysz o własne życie Wewnątrz z mordercą Dreszczowiec dzisiejszej nocy Słyszysz zatrzaskujące się drzwi I naprawdę nigdzie nie masz ucieczki Czujesz przeszywające zimno na dłoniach I zastanawiasz się, czy kiedykolwiek zobaczysz słońce Zamykasz oczy I masz nadzieję, że to tylko twoja wyobraźnia Lecz za chwilę słyszysz Bestie skradające się od tyłu Skończył ci się czas Bo to jest dreszczowiec Dreszczowiec nocą Nie masz drugiej szansy Przeciw czemuś z czterdziestoma oczami, dziewczyno Dreszczowiec Dreszczowiec nocą Walczysz o własne życie Wewnątrz z mordercą Dreszczowiec dzisiejszej nocy Nocne bestie wołają i Zaczynasz drętwieć wchodząc w ich maskaradę Nieuniknione szczęki obcych wtedy (otwierają szeroko) To jest koniec twojego życia Oni chcą cię dopaść Demony otoczyły cię z każdej strony Opętają cię Chyba, że zmienisz numer telefonu Nadszedł czas Dla nas abyśmy się przytulili, yeah Przez całą noc Będę cię chronić od terroru Sprawię że zobaczysz Jokes- żarty halloween’owe : 1.What was written on the hypochondriac's tombstone? "I told you I was ill"! 2.What do monsters call human beings? Breakfast, lunch and dinner! 3.What runs around a cemetery but doesn't move? A fence! 4.Where do ghosts pick up their mail? At the ghost office! 5.What did one ghost say to the other ghost? Do you believe in people? Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |