Katalog Katarzyna Kocińska, 2017-04-18 Wrocław Edukacja czytelnicza, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwojuPlan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego Katarzyna Kocińska Nauczyciel Liceum Ogólnokształcącego we Wrocławiu Data rozpoczęcia stażu – 01.09.2014 Data zakończenia stażu – 31.05.2017 Wrocław, 1 września 2014r. Szansa awansu i uzyskanie statusu nauczyciela dyplomowanego stanowi dla mnie wyzwanie oraz okazję do autorefleksji i do zweryfikowania opinii o tym, jakim jestem nauczycielem. Mój plan rozwoju zawodowego uwzględnia założenia planu rozwoju szkoły oraz jej specyfikę i potrzeby. W trakcie stażu będę kontynuowała niektóre z moich wcześniejszych działań, szczególnie te, które związane są z wykorzystaniem nowoczesnych form i metod pracy z uczniami oraz te, które służą poszerzeniu współpracy z rodzicami i środowiskiem lokalnym. Cele stażu: 1. Poszerzenie zakresu wiedzy. 2. Doskonalenie własnych umiejętności. 3. Doskonalenie warsztatu i metod pracy. 4. Podniesienie poziomu pracy szkoły poprzez realizację przedsięwzięć wykraczających poza wykonywane obowiązki. 5. Spełnienie wymagań kwalifikacyjnych, umożliwiających uzyskanie awansu na stopień nauczyciela dyplomowanego. WYMAGANIA NIEZBĘDNE DO UZYSKANIA STOPNIA NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO ZGODNIE Z ROZPORZĄDZENIEM MIENIS W SPRAWIE UZYSKANIA STOPNIA AWANSU ZAWODOWEGO § 8 ust. 2 pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły L.p Zadania Formy realizacji Termin realizacji 1. Poszerzenie wiedzy i umiejętności podejmowania działań na rzecz podwyższenia jakości pracy szkoły. - Udział w pracach komisji Rady Pedagogicznej - Udział w pracach zespołu wychowawczego. - Ewaluacja wybranych obszarów dydaktyczno-wychowawczych. - Współpraca z rodzicami. cały okres stażu cały okres stażu cały okres stażu cały okres stażu 2. cały okres stażu 3. - Diagnoza potrzeb czytelniczych Wzbogacanie metod ipracy dydaktycznej i wychowawczej. - Przeprowadzenie ankiety preferencji czytelników dotyczących literatury i czasopism - Wykorzystanie metod aktywizujących w procesie edukacyjnym. - Praca z uczniem zdolnym. - Praca z uczniem mającym problemy w nauce - Przygotowanie uczniów do udziału w konkursach. raz w roku cały okres stażu cały okres stażu zgodnie z planem konkursów 4. - Promocja 5. - Doskonalenie kompetencji zawodowych. - Aktywny udział w różnych formach doskonalenia zawodowego, adekwatny do potrzeb nauczyciela i szkoły. - Studiowanie literatury fachowej i czasopism dla nauczycieli, m. in. „Biblioteka w Szkole”, „Bibliotekarz” cały okres stażu § 8 ust. 2 pkt 2 Wykorzystanie w pracy technologii informatycznej i komunikacyjnej L.p Zadania Formy realizacji Termin realizacji 1. . - Praca w nowym systemie bibliotecznym . - Opracowywanie opisów bibliograficznych w programie Prolib - Import danych do nowego programu cały okres stażu 2. - Wykorzystywanie w pracy biblioteki Internetu, poczty elektronicznej - Korzystanie z przeglądarek internetowych - Korzystanie ze stron wydawnictw i księgarni internetowych, składanie zamówień - Korzystanie z zasobów bibliotek cyfrowych, katalogów, czasopism on-line cały okres stażu 3. - Korzystanie z programów graficznych i tekstowych - Opracowanie testów, regulaminów, konkursów, dyplomów, informacji dla uczniów i rodziców - Przygotowywanie pomocy dydaktycznych - Sporządzanie raportów, zestawień cały okres stażu 4. - Korzystanie w pracy biblioteki z pomocy dydaktycznych w wersji elektronicznej - Wykorzystywanie w pracy źródeł multimedialnych (słowników, encyklopedii, słowników on-line itp.) cały okres stażu § 8 ust. 2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć L.p Zadania Formy realizacji Termin realizacji 1. Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z innym nauczycielami. - Prowadzenie lekcji otwartych dla nauczycieli kontraktowych i stażystów - Przeprowadzanie zajęć informacyjnych i instruktażowych dla nowo zatrudnionych nauczycieli cały okres stażu 2. Zamieszczenie własnych publikacji na portalach edukacyjnych Upowszechnienie własnych doświadczeń i form pracy. - Opublikowanie na portalu edukacyjny „planu rozwoju zawodowego”. - Opublikowanie na portalu edukacyjnym lub w czasopiśmie (np. Biblioteka w szkole) scenariusza Konkursu recytatorskiego - Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami (udostępnianie opracowanych scenariuszy zajęć, zestawień bibliograficznych i innych materiałów) cały okres stażu cały okres stażu cały okres stażu 3. Prowadzenie praktyk studenckich - Pilotowanie wykonywanych przez stażystę zadań - Analiza zadań stażysty - Przygotowanie propozycji oceny z realizacji stażu okres stażu 4. Wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami - Kontakt z bibliotekarzami na internetowym forum www.bibliotekawszkole. pl/forum - udział w konferencjach, zjazdach, spotkaniach bibliotekarzy § 8 ust. 2 pkt 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich L.p Zadania Formy realizacji Termin realizacji 1. Nabywanie umiejętności projektowania własnych działań. - Opracowanie programu dydaktyczno-wychowawczego „Mistrz dobrych manier”. - Opracowanie programu pracy wyrównawczej dla uczniów klasy V XII 2010 r. do 15 IX każdego roku § 8 ust. 2 pkt 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych L.p Zadania Formy realizacji Termin realizacji 1. Organizowanie i przeprowadzanie konkursów szkolnych. - Przygotowywanie i zachęcanie uczniów do udziału w konkursach matematycznych • Oxford • Kangur - Zorganizowanie i prowadzenie nieodpłatnych zajęć koła matematycznego. cały okres stażu zgodnie z harmonogramem 2010/2011 2. Rozwijanie zainteresowań dzieci. - Organizowanie wyjazdów do kina, teatru, wycieczek dydaktyczno - krajoznawczych mających na celu zapoznanie z dziedzictwem kulturowym regionu i kraju cały okres stażu § 8 ust. 2 pkt 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami L.p Zadania Formy realizacji Termin realizacji 1. Podejmowanie działań na rzecz tworzenia tradycji szkolnej. - Organizowanie uroczystości szkolnych i środowiskowych apeli. cały okres stażu wg kalendarza uroczystości szkolnych 2. Zdobywanie wiedzy na temat sytuacji rodzinnej i materialnej uczniów. - Pedagogizacja rodziców. - Diagnoza sytuacji materialnej uczniów. - Integracja zespołu klasowego cały okres stażu cały okres stażu cały okres stażu 3. Współpraca z instytucjami samorządowymi. - Nawiązanie współpracy z Opieką Społeczną, pomoc w organizacji akcji charytatywnych (zbiórka odzieży itp.) cały okres stażu § 8 ust. 2 pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony 1. Rozpoznanie i rozwiązanie problemów wychowawczych , edukacyjnych lub innych - Diagnoza dwóch wybranych przypadkuów edukacyjnego i/lub wychowawczego. - Dostosowanie skutecznych metod rozwiązania problemu edukacyjnego lub wychowawczego. cały okres stażu .................. .... /imię i nazwisko nauczyciela/ Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |