Katalog Lidia Świeża, 2017-04-18 Legnickie Pole Zajęcia przedszkolne, Scenariusze Święta wielkanocneScenariusz zajęć przeprowadzonych w grupie dzieci sześcioletnich pt. „Święta wielkanocne tuż, tuż” Cele ogólne: • Kształtowanie umiejętności postępowania zgodnie z podaną instrukcją – odkodowywanie informacji • Rozwijanie mowy i myślenia dziecka • Doskonalenie słuchu fonematycznego • Wyrabianie umiejętności rozumienia samodzielnie czytanego tekstu • Uporządkowanie i poszerzanie zdobytych wiadomości na temat tradycji wielkanocnych • Rozwijanie sprawności grafomotorycznej Cele szczegółowe: • Potrafi rozwiązać zaszyfrowany wyraz: Wielkanoc • Wie, jakie symbole kojarzą się ze Świętami Wielkanocnymi • Zna tradycje związane ze Świętami Wielkanocnymi • Umie rozwiązywać zagadki • Potrafi ułożyć rozsypankę wyrazowo- zdaniową i dopasować ją do obrazka • Przeczyta i wybierze dwa zdania spośród trzech pasujące treścią do obrazka • Starannie i precyzyjnie wykona ćwiczenie grafomotoryczne Metody: • słowna • oglądowa • działań praktycznych • aktywizująca proces uczenia się Formy pracy: • zbiorowa • indywidualna jednolita • indywidualna zróżnicowana Środki dydaktyczne: zaszyfrowany wyraz Wielkanoc, zagadki o tematyce świątecznej, karty pracy związane z tematyką zajęć, układanka sylabowa, układanka wyrazowo- zdaniowa, obrazki- rozwiązania zagadek, duże obręcze, gazety, ruchomy alfabet, obrazki do ćwiczeń grafomotorycznych: baranek, zajączek, Przebieg zajęć: 1. „O czym będą dzisiejsze zajęcia?” - rozkodowanie zaszyfrowanego wyrazu: „Wielkanoc”. Wklejanie liter zgodnie z podanymi symbolami. 2. Ułożenie rozkodowanego napisu na dużej tablicy (kto pierwszy ułoży). 3. Rozwiązywanie przez dzieci zagadek związanych z symboliką Świąt Wielkanocnych – tworzenie mapy mentalnej : przypinanie wokół napisu obrazków – rozwiązania zagadek, następnie układają z rozsypanki sylabowej wyrazy dopasowując do odpowiedniego obrazka 4. Ćwiczenia oddechowe: „ Wyścigi pisanek” – zgniatanie gazety w kulkę, podział dzieci na grupy. Każda grupa otrzymuje jedną obręcz- koszyczek. Grupy ustawiają się w odległości kilku kroków od swoich obręczy. Na umówiony sygnał, dzieci poruszając się na czworakach, dmuchają w swoje kulki tak, aby każda jak najszybciej przeturlała się do obręczy. Zwycięża ta grupa, której kulki- pisanki najszybciej trafią do obręczy- koszyka. 5. „Świąteczne zwyczaje” -rozsypanka wyrazowo- zdaniowa. Układanie zdań z rozsypanki, czytanie tekstu ze zrozumieniem, dopasowanie i naklejenie dwóch spośród trzech zdań- wybór właściwych. 6. Kolorowanie obrazka- mieszczenie się w konturach. 7. Zabawa ruchowa „Biegające literki” – dzieci- literki biegają przy muzyce na przerwę tworzą wyraz do obrazka wskazanego przez nauczyciela. 8. „Baranek i zajączek” - ćwiczenia grafomotoryczne – rysowanie bez odrywania ręki. 9. Ewaluacja zajęć: „Wesołe lub smutne pisanki”- dzieci dobierają się parami, jedno z nich „rysuje” palcem na plecach koleżanki lub kolegi pisankę, którą ozdabia wesołą lub smutną minką. Drugie dziecko odgaduje jaka to minka. Następnie dzieci zamieniają się rolami. Opracowała : Lidia Świeża Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |