Katalog

Lidia Świeża, 2017-04-18
Legnickie Pole

Zajęcia przedszkolne, Scenariusze

Święta wielkanocne

- n +

Scenariusz zajęć przeprowadzonych w grupie dzieci sześcioletnich
pt. „Święta wielkanocne tuż, tuż”


Cele ogólne:
• Kształtowanie umiejętności postępowania zgodnie z podaną instrukcją – odkodowywanie informacji
• Rozwijanie mowy i myślenia dziecka
• Doskonalenie słuchu fonematycznego
• Wyrabianie umiejętności rozumienia samodzielnie czytanego tekstu
• Uporządkowanie i poszerzanie zdobytych wiadomości na temat tradycji wielkanocnych
• Rozwijanie sprawności grafomotorycznej
Cele szczegółowe:
• Potrafi rozwiązać zaszyfrowany wyraz: Wielkanoc
• Wie, jakie symbole kojarzą się ze Świętami Wielkanocnymi
• Zna tradycje związane ze Świętami Wielkanocnymi
• Umie rozwiązywać zagadki
• Potrafi ułożyć rozsypankę wyrazowo- zdaniową i dopasować ją do obrazka
• Przeczyta i wybierze dwa zdania spośród trzech pasujące treścią do obrazka
• Starannie i precyzyjnie wykona ćwiczenie grafomotoryczne
Metody:
• słowna
• oglądowa
• działań praktycznych
• aktywizująca proces uczenia się
Formy pracy:
• zbiorowa
• indywidualna jednolita
• indywidualna zróżnicowana

Środki dydaktyczne: zaszyfrowany wyraz Wielkanoc, zagadki o tematyce świątecznej, karty pracy związane z tematyką zajęć, układanka sylabowa, układanka wyrazowo- zdaniowa, obrazki- rozwiązania zagadek, duże obręcze, gazety, ruchomy alfabet, obrazki do ćwiczeń grafomotorycznych: baranek, zajączek,

Przebieg zajęć:
1. „O czym będą dzisiejsze zajęcia?” - rozkodowanie zaszyfrowanego wyrazu: „Wielkanoc”. Wklejanie liter zgodnie z podanymi symbolami.
2. Ułożenie rozkodowanego napisu na dużej tablicy (kto pierwszy ułoży).
3. Rozwiązywanie przez dzieci zagadek związanych z symboliką Świąt Wielkanocnych – tworzenie mapy mentalnej : przypinanie wokół napisu obrazków – rozwiązania zagadek, następnie układają z rozsypanki sylabowej wyrazy dopasowując do odpowiedniego obrazka
4. Ćwiczenia oddechowe: „ Wyścigi pisanek” – zgniatanie gazety w kulkę, podział dzieci na grupy. Każda grupa otrzymuje jedną obręcz- koszyczek. Grupy ustawiają się w odległości kilku kroków od swoich obręczy. Na umówiony sygnał, dzieci poruszając się na czworakach, dmuchają w swoje kulki tak, aby każda jak najszybciej przeturlała się do obręczy. Zwycięża ta grupa, której kulki- pisanki najszybciej trafią do obręczy- koszyka.
5. „Świąteczne zwyczaje” -rozsypanka wyrazowo- zdaniowa. Układanie zdań z rozsypanki, czytanie tekstu ze zrozumieniem, dopasowanie i naklejenie dwóch spośród trzech zdań- wybór właściwych.
6. Kolorowanie obrazka- mieszczenie się w konturach.
7. Zabawa ruchowa „Biegające literki” – dzieci- literki biegają przy muzyce na przerwę tworzą wyraz do obrazka wskazanego przez nauczyciela.
8. „Baranek i zajączek” - ćwiczenia grafomotoryczne – rysowanie bez odrywania ręki.
9. Ewaluacja zajęć: „Wesołe lub smutne pisanki”- dzieci dobierają się parami, jedno z nich „rysuje” palcem na plecach koleżanki lub kolegi pisankę, którą ozdabia wesołą lub smutną minką. Drugie dziecko odgaduje jaka to minka. Następnie dzieci zamieniają się rolami.



Opracowała : Lidia Świeża
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.