AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Agnieszka Konarska, 2017-04-18
Kock

Język angielski, Konspekty

"Passive voice - strona bierna - the introduction" - konspekt lekcji języka angielskiego z elementami oceniania kształtującego

- n +

Temat lekcji: 'Passive voice - strona bierna - the introduction - wprowadzenie'.

Klasa: II gimnazjum

Nauczyciel: Agnieszka Konarska

Cele:
- uczeń potrafi rozróżnić stronę czynną od biernej;
- uczeń umie utworzyć stronę bierną w czasie Present Simple;
- uczeń potrafi współpracować w grupie.

Przebieg lekcji:

1.Po sprawdzeniu listy obecności, nauczyciel zapisuje na tablicy zdanie w czasie Present Simple w stronie czynnej: Tom buys new clothes every month.

Wspólnie z uczniami wskazane zostają poszczególne części danego zdania (subject, verb, object); następnie następuje przekształcenie tego zdania ze strony czynnej na bierną z dokładnym wyjaśnieniem zastosowanych przestawień i dodanych zwrotów: New clothes are bought by Tom every month.
W podobny sposób przeanalizowane zostają trzy kolejne zdania: They speak English in England. / Does Sarah play tennis on Fridays? / They don't sell computers here.

Wypracowany wspólnie zostaje temat lekcji oraz są wskazane różnice między stroną czynną a bierną.Zapisany zostaje ogólny schemat tworzenia strony biernej w czasie Present Simple.

2. Na tablicy zostaje zapisany temat lekcji, data oraz cele lekcji wyrażone w języku ucznia:
- wiem, jaka jest różnica między stroną czynną a bierną;
- znam zasadę budowania strony biernej w czasie Present Simple;
- potrafię przekształcić zdanie ze strony czynnej na bierną w Present Simple;
- współpracuję w grupie;
- umiem uzupełnić zdania orzeczeniem w stronie biernej w Present Simple.

3. Uczniowie pracują w grupach 4-osobowych. O przynależności do określonej grupy decyduje symbol znajdujący się na wylosowanych przez uczniów karteczkach; tym razem były to zwierzątka:świnki, kózki, owieczki i krówki.

Każda grupa otrzymuje taki sam zestaw: kolorową kartkę formatu A3 z zapisanymi 5 zdaniami w stronie czynnej; klej i kopertę, w której znajdują się zdania w stronie biernej pocięte na części plus dodatkowe formy czasownikowe. Zadaniem uczniów jest wybrać właściwe wyrazy tak, by utworzyły one zdania w stronie biernej, a następnie przykleić je na kartce. Na wykonanie zadania uczniowie mają 7 min. Nauczyciel cały czas monitoruje pracę uczniów; wspiera 'słabsze' grupy.

Zdania w stronie czynnej: Horror films frighten some people. / They don't connect these computers to the Internet. / Italian people eat pizzas. / They open the museum on Sundays. / Sam doesn't visit England every Year.

Po upływie okreslonego czasu, grupy wymieniają się swoimi pracami i następuje tzw. 'ocena koleżeńska'. Na tablicy przypięte za pomocą magnesów zostają zdania w stronie czynnej, następnie wspólnie wypracowana i zapisana na tablicy zostaje ich strona bierna. Uczniowie oceniają prace kolegów. Kryteria oceniania: 1 pkt. za stuprocentową poprawność; w przypadku błędu - 0 pkt. i poprawienie go na karcie pracy. Uczniowie z grupy z najwyższą liczbą punktów otrzymują po 2 plusy.

4. Zadana zostaje praca domowa. Uczniowie mają wykonać jedno ćwiczenie z podręcznika. Polega ono na uzupełnieniu zdań odpowiednią formą podanych czasowników w stronie biernej w Present Simple.

5. Ucziowie wracają do celów zapisanych pod tematem lekcji i dokonują samooceny co do stopnia ich opanowania: stawiają '+', jeśli dany cel osiągnęli w pełni, '?' jesli nie wszystko jest dla nich jasne i '-' jeśli w ogóle nie osiągnęli tego celu. Ewentualne braki uzupełnione zostaną na następnej lekcji.

Agnieszka Konarska - Gimnazjum w Kocku

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.