Katalog Agnieszka Ćmiel, 2017-04-18 Lubartów Zajęcia przedszkolne, Scenariusze W zdrowym ciele zdrowy duch - scenariusz zabaw ruchowych metodą Weroniki Sherborne.SCENARIUSZ POPOŁUDNIOWEGO SPOTKANIA Z RODZICAMI – ZABAWY RUCHOWE METODĄ RUCHU ROZWIJAJĄCEGO WERONIKI SHERBORNE TEMAT SPOTKANIA: „W zdrowym ciele – zdrowy duch” PROWADZĄCA: Agnieszka Ćmiel GRUPA: 4-latki CELE: - kształtowanie świadomości własnego ciała, - rozwijanie orientacji w przestrzeni, - kształtowanie umiejętności współdziałania z partnerem, - budzenie poczucia bezpieczeństwa i zaufania do drugiego człowieka, - rozwijanie poczucia własnej wartości i pewności siebie, - rozumienie znaczenia i wpływu ćwiczeń gimnastycznych na zdrowie. PRZEBIEG ZAJĘCIA: Rodzice i dzieci stoją w kręgu. 1. Ćwiczenie prowadzące do poznania własnego ciała: „Powitanie ciałem” – uczestnicy zabawy przesuwają się na pośladkach po dywanie i witają się z każdym: dłońmi, palcami, łokciami, czołem, kolanem. 2. Relacja opiekuńcza „z”: a) „Pływanie” – rodzic leży na plecach, a dziecko leży na nim przylegając do jego ciała. Partnerzy przesuwają się po podłodze do przodu, do tyłu. b) „Bagaż” – dziecko uczepia się rodzica, rodzic próbuje się przemieszczać z dzieckiem mocno trzymającym się nogi rodzica po dywanie e) „Relaks” – masaż pleców – dziecko siedzi plecami do rodzica, rodzic rysuje na plecach dziecka „masażyk” w rytmie wierszyka (zmiana ról): „Tu płynie rzeczka, tu świecą dwa uśmiechnięte słoneczka, słoneczko bardzo lubi szczypaweczka, przeszła pani na szpileczkach, przeszedł słoń, przegalopował koń, przeszły dreszcze, opowiedzieć Ci jeszcze?” 3. Relacja „przeciwko”: a) „Przepychanie” – dziecko i rodzic siedzą na dywanie plecami do siebie w jednym rzędzie i próbują się przepychać na drugi koniec sali. b) „Paczka” – dziecko zwija się w kłębek na dywanie a rodzic próbuje je rozwinąć (zmiana ról). c) „Przepychanie dłońmi” – dziecko i rodzic siedzą w siadzie skrzyżnym naprzeciw siebie, otwarte dłonie oparte o dłonie partnera, partnerzy przepychają się dłońmi d) „Uwięziony” – rodzic siedzi na dywanie silnie obejmując dziecko, dziecko próbuje wyswobodzić się. e) „Relaks” – głębokie oddychanie przeponą w leżeniu na plecach 4. Relacja „razem”. a) „Waga” – dziecko i rodzic trzymają się za ręce, naprzemiennie wstają i siadają. b) „Rowerek” – rodzic i dziecko leżą na plecach, stopami opierają się o stopy partnera, kreślą wspólnie kółka w powietrzu, „jadą na rowerze”. c) „Prowadzenie niewidomego” – dziecko trzyma rodzica za rękę, zamyka oczy a rodzic je prowadzi (zmiana ról). d) „Taczki” – rodzic łapie za nogi dziecka leżącego na dywanie, prowadzi je – dziecko „idzie” dłońmi po podłodze. e) „Myjnia samochodowa” - rodzice stają w rozkroku a dzieci przechodzą pod nogami – dzieci są w myjni samochodowej – rodzice delikatnie masują dzieci. e) „Tunel” – wszyscy rodzice tworzą tunel w klęku podpartym, dzieci przechodzą pod „tunelem”. f) „Karuzela”. Rodzice tworzą duże koło, siadają na nogach; dzieci stają w kole przed rodzicami. Dorośli chwytają się za ręce tworząc krzesełko, dzieci siadają na „krzesełku”. Dorośli podnoszą się (dzieci siedzą), następnie wstają i kręcą się wkoło jak na karuzeli. g) „Kołyska” – rodzic w siadzie rozkrocznym obejmuje dłońmi dziecko siedzące przed nim tyłem, razem spokojnie kołyszą się na boki Na zakończenie ćwiczeń, każdy uczestnik napije się „relaksującej” herbatki miętowej. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |