Katalog

Agnieszka Ćmiel, 2017-04-18
Lubartów

Zajęcia przedszkolne, Scenariusze

W zdrowym ciele zdrowy duch - scenariusz zabaw ruchowych metodą Weroniki Sherborne.

- n +


SCENARIUSZ POPOŁUDNIOWEGO SPOTKANIA Z RODZICAMI – ZABAWY RUCHOWE METODĄ RUCHU ROZWIJAJĄCEGO WERONIKI SHERBORNE

TEMAT SPOTKANIA: „W zdrowym ciele – zdrowy duch”
PROWADZĄCA: Agnieszka Ćmiel
GRUPA: 4-latki

CELE:
- kształtowanie świadomości własnego ciała,
- rozwijanie orientacji w przestrzeni,
- kształtowanie umiejętności współdziałania z partnerem,
- budzenie poczucia bezpieczeństwa i zaufania do drugiego człowieka,
- rozwijanie poczucia własnej wartości i pewności siebie,
- rozumienie znaczenia i wpływu ćwiczeń gimnastycznych na zdrowie.


PRZEBIEG ZAJĘCIA:
Rodzice i dzieci stoją w kręgu.

1. Ćwiczenie prowadzące do poznania własnego ciała: „Powitanie ciałem” – uczestnicy zabawy przesuwają się na pośladkach po dywanie i witają się z każdym: dłońmi, palcami, łokciami, czołem, kolanem.

2. Relacja opiekuńcza „z”:

a) „Pływanie” – rodzic leży na plecach, a dziecko leży na nim przylegając do jego ciała. Partnerzy przesuwają się po podłodze do przodu, do tyłu.
b) „Bagaż” – dziecko uczepia się rodzica, rodzic próbuje się przemieszczać z dzieckiem mocno trzymającym się nogi rodzica po dywanie
e) „Relaks” – masaż pleców – dziecko siedzi plecami do rodzica, rodzic rysuje na plecach dziecka „masażyk” w rytmie wierszyka (zmiana ról):
„Tu płynie rzeczka,
tu świecą dwa uśmiechnięte słoneczka,
słoneczko bardzo lubi szczypaweczka,
przeszła pani na szpileczkach,
przeszedł słoń,
przegalopował koń,
przeszły dreszcze,
opowiedzieć Ci jeszcze?”

3. Relacja „przeciwko”:

a) „Przepychanie” – dziecko i rodzic siedzą na dywanie plecami do siebie w jednym rzędzie i próbują się przepychać na drugi koniec sali.
b) „Paczka” – dziecko zwija się w kłębek na dywanie a rodzic próbuje je rozwinąć (zmiana ról).
c) „Przepychanie dłońmi” – dziecko i rodzic siedzą w siadzie skrzyżnym naprzeciw siebie, otwarte dłonie oparte o dłonie partnera, partnerzy przepychają się dłońmi
d) „Uwięziony” – rodzic siedzi na dywanie silnie obejmując dziecko, dziecko próbuje wyswobodzić się.
e) „Relaks” – głębokie oddychanie przeponą w leżeniu na plecach

4. Relacja „razem”.

a) „Waga” – dziecko i rodzic trzymają się za ręce, naprzemiennie wstają i siadają.
b) „Rowerek” – rodzic i dziecko leżą na plecach, stopami opierają się o stopy partnera, kreślą wspólnie kółka w powietrzu, „jadą na rowerze”.
c) „Prowadzenie niewidomego” – dziecko trzyma rodzica za rękę, zamyka oczy a rodzic je prowadzi (zmiana ról).
d) „Taczki” – rodzic łapie za nogi dziecka leżącego na dywanie, prowadzi je – dziecko „idzie” dłońmi po podłodze.
e) „Myjnia samochodowa” - rodzice stają w rozkroku a dzieci przechodzą pod nogami – dzieci są w myjni samochodowej – rodzice delikatnie masują dzieci.
e) „Tunel” – wszyscy rodzice tworzą tunel w klęku podpartym, dzieci przechodzą pod „tunelem”.
f) „Karuzela”. Rodzice tworzą duże koło, siadają na nogach; dzieci stają w kole przed rodzicami. Dorośli chwytają się za ręce tworząc krzesełko, dzieci siadają na „krzesełku”. Dorośli podnoszą się (dzieci siedzą), następnie wstają i kręcą się wkoło jak na karuzeli.
g) „Kołyska” – rodzic w siadzie rozkrocznym obejmuje dłońmi dziecko siedzące przed nim tyłem, razem spokojnie kołyszą się na boki

Na zakończenie ćwiczeń, każdy uczestnik napije się „relaksującej” herbatki miętowej.

Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.