Katalog

Agnieszka Oleksy, 2017-03-22
Kraków

Zajęcia zintegrowane, Konspekty

Zajęcia zintegrowane w kl. III

- n +

Scenariusz zajęć zintegrowanych dla dzieci w wieku
9-10 lat ( III kl. SP)
inspirowany wystawą fotografii Gordona Watkinsona „ Bauhaus 20- 21 w. dziedzictwo wciąż żywe”


Zakres edukacji : edukacja plastyka, muzyczna , matematyczna

Krąg tematyczny: Technika wokół nas
Temat lekcji: Różne budowle
Cele lekcji:
Szczegółowe:
- wprowadzenie pojęcia architektura i zapoznanie uczniów ze współczesną architekturą oraz omówienie jej cech
- ukazanie różnic między budowlami wykonanymi w dawnych czasach a współcześnie
- Rozwijanie zdolności i umiejętności manualnych.
- rozwijanie wyobraźni
- rozwijanie umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych oraz umiejętności
tanecznych;
- utrwala wiadomości i doskonali umiejętności dotyczących obliczania obwodów kwadratów i prostokątów.

Operacyjne:
Uczeń:

•podejmuje działalność twórczą, posługując się takimi środkami wyrazu plastycznego jak kształt, barwa, faktura w kompozycji na płaszczyźnie i w przestrzeni ( stosując określone materiały, narzędzia i techniki plastyczne);
•rozróżnia takie dziedziny działalności twórczej człowieka jak architektura;
•rozpoznaje wybrane dzieła architektury należące do polskiego i europejskiego dziedzictwa kultury
•umie współpracować w grupie
•oblicza obwody prostokątów i kwadratów w centymetrach
•śpiewa w zespole piosenkę ze słuchu
•gra na instrumentach perkusyjnych (proste rytmy i wzory rytmiczne)


pomoce dydaktyczne: przykłady prac plastycznych, prezentacja multimedialna, instrumenty perkusyjne, gitara
Materiały i przybory: różnej wielkości pudełka tekturowe, farby, pędzle, klej materiały o różnych fakturach, papier kolorowy, nożyczki
Metody: pogadanka, prezentacja, praca własna.
Formy pracy zbiorowa, indywidualna.
Przebieg lekcji:
1. Czynności organizacyjne. Krótki wstęp i informacje dotyczące omawianego podczas dnia tematu. ( 5 minut)
2.Prezentacja multimedialna „ Różne budowle europejskie na przestrzeni wieków”
( 10 minut)
3. Pogadanka na temat materiału pokazanego w prezentacji:
Nauczyciel zadaje uczniom pytania:
- Czy podobały się wam budowle , które przed chwilą obejrzeliście?
- Które według was były ciekawe?
- Czy zauważyliście różnice między budowlami wykonanymi w dawnych czasach a tymi , które ludzie budują dziś?
- Na czym polegają te różnice?
Następnie nauczyciel podsumowuje wypowiedzi dzieci, uzupełnia informacje o budowlach przedstawionych w prezentacji oraz wprowadza pojęcie architektura.

4. Praca w grupach
Nauczyciel dzieli dzieci na dwuosobowe zespoły. Zadaniem każdej pary jest wykonanie z różnej wielkości pudełek konstrukcji pt. „ Dom moich marzeń” oraz pomalowanie jej farbami lub oklejenie ( papierem kolorowym, tkaninami o różnej fakturze itp.- technika prac dowolna). ( 70 minut ).
5. Prezentowanie przez uczniów swoich prac oraz ich omówienie. Ustawienie wraz z uczniami makiety osiedla moich marzeń z domów przez nich zrobionych ( 20 minut).
6. Rozdanie wszystkim uczniom tekstu piosenki Pt. „ Budujemy dom”. ( aneks nr 1) Omówienie tekstu a następnie nauka melodii oraz tańca wykonywanego podczas refrenu. Wspólne wykonanie utworu przy akompaniamencie gitary oraz instrumentalizacja poznanej piosenki- podział na dwie grupy i granie na trójkątach i kastanietach. (45 minut).
7. Zadania z treścią – obliczanie obwodów kwadratów i prostokątów – podręcznik: karty pracy.( 20 minut)

8. Ocena pracy uczniów na lekcji.( 10 minut)
9. Praca domowa dla chętnych: Nauczyciel ogłasza konkurs fotograficzny pt. „Najciekawsza budowla na moim osiedlu” .
( po zebraniu prac nauczyciel organizuje w szkole wystawę - zaprasza rodziców wszystkich dzieci biorących udział w konkursie i wręcza dyplomy oraz nagrody)

9. Ewaluacja: nauczyciel prosi dzieci ,aby oceniły lekcję poprzez , wybór jednej z dwóch leżących na podłodze buzi: uśmiechnięta buzia - lekcja podobała mi się, smutna buzia – lekcja nie podobała mi się.


Opracowała: Agnieszka Oleksy
























Aneks nr 1

Budujemy dom, budujemy dom
Mały biały dom, mały biały dom
W domu tylko my, w domu tylko my
My i wy, my i wy

Ref: Bo przy budowie domu śpiewamy tak:
O o czike , czike cza cza
Czike , czike , cza cza hej 2x

Balkon będzie też, balkon będzie też
Na balkonie pies, na balkonie pies
W domu tylko my, w domu tylko my
My i wy, my i wy

Ref: Bo przy budowie domu śpiewamy tak:
O o czike , czike cza cza
Czike , czike , cza cza hej 2x


Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.