Katalog Agnieszka Oleksy, 2017-03-22 Kraków Zajęcia zintegrowane, Konspekty Zajęcia zintegrowane w kl. IIIScenariusz zajęć zintegrowanych dla dzieci w wieku 9-10 lat ( III kl. SP) inspirowany wystawą fotografii Gordona Watkinsona „ Bauhaus 20- 21 w. dziedzictwo wciąż żywe” Zakres edukacji : edukacja plastyka, muzyczna , matematyczna Krąg tematyczny: Technika wokół nas Temat lekcji: Różne budowle Cele lekcji: Szczegółowe: - wprowadzenie pojęcia architektura i zapoznanie uczniów ze współczesną architekturą oraz omówienie jej cech - ukazanie różnic między budowlami wykonanymi w dawnych czasach a współcześnie - Rozwijanie zdolności i umiejętności manualnych. - rozwijanie wyobraźni - rozwijanie umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych oraz umiejętności tanecznych; - utrwala wiadomości i doskonali umiejętności dotyczących obliczania obwodów kwadratów i prostokątów. Operacyjne: Uczeń: •podejmuje działalność twórczą, posługując się takimi środkami wyrazu plastycznego jak kształt, barwa, faktura w kompozycji na płaszczyźnie i w przestrzeni ( stosując określone materiały, narzędzia i techniki plastyczne); •rozróżnia takie dziedziny działalności twórczej człowieka jak architektura; •rozpoznaje wybrane dzieła architektury należące do polskiego i europejskiego dziedzictwa kultury •umie współpracować w grupie •oblicza obwody prostokątów i kwadratów w centymetrach •śpiewa w zespole piosenkę ze słuchu •gra na instrumentach perkusyjnych (proste rytmy i wzory rytmiczne) pomoce dydaktyczne: przykłady prac plastycznych, prezentacja multimedialna, instrumenty perkusyjne, gitara Materiały i przybory: różnej wielkości pudełka tekturowe, farby, pędzle, klej materiały o różnych fakturach, papier kolorowy, nożyczki Metody: pogadanka, prezentacja, praca własna. Formy pracy zbiorowa, indywidualna. Przebieg lekcji: 1. Czynności organizacyjne. Krótki wstęp i informacje dotyczące omawianego podczas dnia tematu. ( 5 minut) 2.Prezentacja multimedialna „ Różne budowle europejskie na przestrzeni wieków” ( 10 minut) 3. Pogadanka na temat materiału pokazanego w prezentacji: Nauczyciel zadaje uczniom pytania: - Czy podobały się wam budowle , które przed chwilą obejrzeliście? - Które według was były ciekawe? - Czy zauważyliście różnice między budowlami wykonanymi w dawnych czasach a tymi , które ludzie budują dziś? - Na czym polegają te różnice? Następnie nauczyciel podsumowuje wypowiedzi dzieci, uzupełnia informacje o budowlach przedstawionych w prezentacji oraz wprowadza pojęcie architektura. 4. Praca w grupach Nauczyciel dzieli dzieci na dwuosobowe zespoły. Zadaniem każdej pary jest wykonanie z różnej wielkości pudełek konstrukcji pt. „ Dom moich marzeń” oraz pomalowanie jej farbami lub oklejenie ( papierem kolorowym, tkaninami o różnej fakturze itp.- technika prac dowolna). ( 70 minut ). 5. Prezentowanie przez uczniów swoich prac oraz ich omówienie. Ustawienie wraz z uczniami makiety osiedla moich marzeń z domów przez nich zrobionych ( 20 minut). 6. Rozdanie wszystkim uczniom tekstu piosenki Pt. „ Budujemy dom”. ( aneks nr 1) Omówienie tekstu a następnie nauka melodii oraz tańca wykonywanego podczas refrenu. Wspólne wykonanie utworu przy akompaniamencie gitary oraz instrumentalizacja poznanej piosenki- podział na dwie grupy i granie na trójkątach i kastanietach. (45 minut). 7. Zadania z treścią – obliczanie obwodów kwadratów i prostokątów – podręcznik: karty pracy.( 20 minut) 8. Ocena pracy uczniów na lekcji.( 10 minut) 9. Praca domowa dla chętnych: Nauczyciel ogłasza konkurs fotograficzny pt. „Najciekawsza budowla na moim osiedlu” . ( po zebraniu prac nauczyciel organizuje w szkole wystawę - zaprasza rodziców wszystkich dzieci biorących udział w konkursie i wręcza dyplomy oraz nagrody) 9. Ewaluacja: nauczyciel prosi dzieci ,aby oceniły lekcję poprzez , wybór jednej z dwóch leżących na podłodze buzi: uśmiechnięta buzia - lekcja podobała mi się, smutna buzia – lekcja nie podobała mi się. Opracowała: Agnieszka Oleksy Aneks nr 1 Budujemy dom, budujemy dom Mały biały dom, mały biały dom W domu tylko my, w domu tylko my My i wy, my i wy Ref: Bo przy budowie domu śpiewamy tak: O o czike , czike cza cza Czike , czike , cza cza hej 2x Balkon będzie też, balkon będzie też Na balkonie pies, na balkonie pies W domu tylko my, w domu tylko my My i wy, my i wy Ref: Bo przy budowie domu śpiewamy tak: O o czike , czike cza cza Czike , czike , cza cza hej 2x Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |