Katalog

Edyta Rzasa, 2017-03-22
Jelenia Góra

Awans zawodowy, Sprawozdania

Sprawozdanie z planu rozwoju nauczyciela bibliotekarza ubiegającego sie o awans zawodowy nauczyciela dyplomowanego

- n +

Sprawozdanie
z realizacji planu rozwoju zawodowego
na nauczyciela dyplomowanego

Edyta Rząsa
nauczyciel bibliotekarz

okres stażu : od 1.09.2014r. do 31.05.2017r.

Jelenia Góra, 31 maja 2017r.


WSTĘP
Jestem nauczycielem z 26-letnim stażem pracy w tym 9 lat w szkole. Od momentu podjęcia pracy jako stażysta, gdy dowiedziałam się o stopniach awansu podążałam tą drogą, która prowadziła, mnie do sukcesu jako nauczyciela doświadczonego i kompetentnego, która pomaga mi się rozwijać zawodowo. Podnoszę poziom kwalifikacji, aby w pełni realizować swoje zadania zawodowe. Zdałam sobie sprawę, że aby być dobrym nauczycielem muszę doskonalić siebie i swój warsztat pracy.
To zadanie stało się dla mnie wyzwaniem do poszerzania czytelnictwa i znaczenia biblioteki w środowisku szkolnym, moje doskonalenie zawodowe przyniosło wiele korzyści uczniom, szkole, w której pracuję oraz mnie jako nauczycielowi.
Uświadomiłam sobie, że poprzez doskonalenie zawodowe, lepszą organizację warsztatu pracy, nabywanie i wdrażanie nowych umiejętności, realizację nowych przedsięwzięć, dbałość o pozytywne relacje z nauczycielami i uczniami, podnoszę poziom nauczania
i jakości pracy w mojej szkole.
Po zapoznaniu się z aktami prawnymi regulującymi zasady awansu zawodowego
1 września 2014r. złożyłam u dyrektora szkoły wniosek o rozpoczęcie stażu na nauczyciela dyplomowanego i przedstawiłam swój plan rozwoju zawodowego. Z założenia stanowił on kontynuację realizowanych wcześniej przedsięwzięć dydaktyczno-wychowawczych, a zarazem był podstawą do podejmowania nowych zadań w ramach obowiązków zawodowych.
Tworząc plan rozwoju zawodowego, starałam się uwzględniać specyfikę i potrzeby szkoły w której jestem zatrudniona oraz realność osiągnięcia planowanych celów, jak również założenia innych dokumentów: m.in. Programu Wychowawczego Szkoły, Statutu, Wewnątrzszkolnego i Przedmiotowego Systemu Oceniania.
Mój plan rozwoju zawodowego wyznaczył mi cele i kierunki aktywności zawodowej w okresie stażu. Oczywiście zmieniał się on w stosunku do nowych zadań nadanych mi przez Panią dyrektor do realizacji w czasie odbywanego stażu.
Po rozmowach z Panią dyrektor i zatwierdzeniu w dniu 03.09.2014r. planu rozwoju zawodowego, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2004 r. Nr 260, poz. 2593) oraz z dnia 14 listopada 2007 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 16 listopada 2007 r. Nr 214, poz. 1580), oraz ustawy obowiązującej od 27 marca 2013 r - rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. (Dz. U. z 2013 r. poz. 393), dnia 1 września 2014 r. rozpoczęłam staż na nauczyciela dyplomowanego i realizację zaplanowanych celów.
Odbyłam staż w wymiarze 2 lata i 9 miesięcy 01.09.2014r. – 31.05.2017r.

OPIS I ANALIZA REALIZACJI WYMAGAŃ ZAWARTYCH
w § 8 ust. 2 pkt 1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej
i podniesienie, jakości pracy szkoły.


 Przystępując do odbywania stażu na stopień nauczyciela dyplomowanego, zapoznałam się z procedurami i wymaganiami awansu zawodowego. Dokładnie przestudiowałam akty prawne, regulujące kolejne kroki awansu.
 Poznałam zasady i przepisy funkcjonowania, organizacji i zadania szkoły.
Po wnikliwej analizie dokumentów szkoły: założeniach Statutu i Programu Wychowawczego Szkoły oraz biorąc pod uwagę potrzeby uczniów, ich rodziców i przepisy prawa oświatowego, napisałam swój Plan Rozwoju Zawodowego na okres stażu i złożyłam u dyrektora szkoły wniosek o rozpoczęcie stażu.
 Mając na celu doskonalenie swojej wiedzy i umiejętności oraz podniesienie jakości pracy szkoły w trakcie trwania stażu brałam udział w różnych formach wewnątrzszkolnego dokształcania nauczycieli oraz w szkoleniach organizowanych przez instytucje pozaszkolne, np. szkoleniach przeciwdziałającym narkomanii, terroryzmowi, ochrona danych osobowych, pomocy uczniowi z problemami edukacyjnymi i psychologicznymi, zasad udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej, obsługi tablicy multimedialnej.
- Podniesienie kwalifikacji nauczyciela – bibliotekarza
Udział w konferencjach:
- „Matura z języka polskiego -kluczowe zmiany”- DODN
- „Sesja o zmianach w prawie oświatowym i podręcznikach wieloletnich dla szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych”. SKUTECZNA EDUKACJA
Szkolenia DODN:
- „Platforma LearningApps w pracy nauczyciela bibliotekarza”
- „Jak zachęcić młodzież do czytania?”
- „Marketing w bibliotece”
Szkolenia ORE:
- „Szkolna procedura diagnozowania mocnych i słabych stron ucznia oraz dopasowywania metod pracy do indywidualnych potrzeb rozwojowych”.
- „Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny. Strategia uczenia się, diagnozowania indywidualnych potrzeb i procesów osiągania sukcesów edukacyjnych ucznia szkoły ponadgimnazjalnej”.
- „Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny. Diagnozowanie mocnych i słabych stron ucznia, pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi”.
 Doskonaliłam swoją wiedzę zawodową oraz pedagogiczną poprzez samokształcenie oraz korzystanie z dorobku innych nauczycieli. Przez cały okres stażu zapoznawałam się z literaturą fachową, a zdobytą wiedzę wykorzystywałam i wdrażałam w codziennej pracy.
 Rozwijałam i doskonaliłam swój warsztat pracy: gromadziłam materiały i pomoce dydaktyczne z zakresu pracy bibliotekarza– publikacje książkowe, broszury, płyty CD, prezentacje multimedialne, czasopisma, ankiety, itp. Tworzyłam gazetki tematyczne w gablotach szkolnych, dbałam o estetykę biblioteki, czytelni.
Stosowałam nowoczesne metody obsługi czytelników: czytnik kodów, wypożyczanie komputerowe. Wprowadziłam lekcje biblioteczne 1 na semestr dla każdej klasy w ramach lekcji wychowawczych i opieki w czytelni, podczas której młodzież oglądała filmy z kina polskiego.
 Brałam aktywny udział w pracach organów szkoły związanych z realizacją podstawowych funkcji i zadań :
√ Opracowywałam dokumenty szkolne: ewaluacje szkoły pod kątem czytelnictwa, harmonogram pracy samorządu szkolnego na lata 2015/2016, przygotowałam prezentacje sprawozdawcze za każdy semestr z działań biblioteki, samorządu oraz koordynatora projektu Moja Mała Ojczyzna.
√ Brałam udział w egzaminach zawodowych i maturalnych jako członek komisji lub przewodnicząca.
√ Pełniłam funkcję przewodniczącego zespołu bibliotekarzy oraz przez siedem lat koordynatora projektu Moja Mała Ojczyzna. W latach 2015/2016 pełniłam funkcje opiekuna Samorządu Uczniowskiego oraz pocztu sztandarowego.
 Przygotowywałam Uczniów do konkursów plastycznych „Kresy Henryka Sienkiewicza”, filmowych- szkolnych i międzyszkolnych, np.: „Książki naszych marzeń”, „Moja mała ojczyzna- Janowice Wielkie”, historycznych: „Historia Walonów”, „Zamki i Pałace doliny ogrodów”
 Redagowałam kronikę projektu MMO od 2 edycji do dnia dzisiejszego 7 edycji.
 4 lata z wielkim zaangażowaniem pracowałam nad promocją szkoły, wyjazdy do szkół, przygotowanie prezentacji, ulotek oraz Opieka nad uczniami.
 8 lat organizowałam przynajmniej 4x w roku kiermasze „Taniej Książki” wzbogacając księgozbiór o nowe pozycje książkowe.
 Co roku organizowałam kiermasz używanych podręczników.


Efekty:
- Efektem poszerzenia wiedzy dotyczącej aspektów prawnych awansu zawodowego jest
poprawnie opracowana dokumentacja: wniosek o rozpoczęcie stażu, plan rozwoju
zawodowego, opis i sprawozdanie z jego realizacji oraz wdrożenie do działania planu
rozwoju zawodowego.
- Uatrakcyjnienie lekcji bibliotecznych oraz wzmocnienie motywacji uczniów do czytania, przekazanie im wartości jakie wynikają z czytania.
- Zwiększenie zainteresowania uczniów księgozbiorem i wiedzy na jego temat
poprzez organizowanie bądź czynne uczestnictwo w konkursach szkolnych międzyszkolnych, akcjach czytelniczych, rozwijanie umiejętności analizy oraz poszukiwania informacji z zasobów bibliotecznych.
- Uwrażliwienie młodzieży na ich znaczenie w instytucji państwowej, którą jest ich szkoła, podniesienie wartości uczniów i ich roli jaką odgrywają w promocji szkoły w mieście, poprzez pokazanie własnych umiejętności oraz zasad wzorowego zachowania podczas spotkań poza szkołą.
- Bardziej świadome i ukierunkowane przygotowywanie uczniów do egzaminu
maturalnego oraz zawodowego, poprzez dobrze dobrany materiał powtórzeniowy.
- Rozwój zawodowy nauczycieli młodszych stażem poprzez doradztwo i umożliwienie
udziału w zajęciach (lekcje biblioteczne, promocja szkoły).
- Zastosowanie i wykorzystanie zdobytej wiedzy i nabytych umiejętności
dydaktycznych oraz pedagogicznych podniosło moje kompetencje zawodowe oraz
jakość pracy szkoły jak i jej wizerunek.
- Prowadzenie kroniki MMO pozwoliło udokumentować najważniejsze wydarzenia
z życia projektu, a komentarze opisujące zdarzenia oraz imiona i nazwiska uczniów i
nauczycieli pozostaną na długo i będą świetnym narzędziem wspomagającym
wszelkie kolejne działania.
- Prowadzenie kiermaszy używanych podręczników pozwoliło na zakup tańszych podręczników uczniom z wyższych klas. Jest to też pomoc dla uczniów o skromniejszym budżecie domowym.
- Kiermasze „Taniej Książki” są jednym z działań marketingowych biblioteki, pozwoliły wzbogacić księgozbiór i zachęcić do sięgnięcia po nowości uczniów.


OPIS I ANALIZA REALIZACJI WYMAGAŃ ZAWARTYCH
w § 8 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia:
Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej
i komunikacyjnej

 Organizując swój warsztat pracy, wykorzystywałam umiejętność posługiwania się komputerem. Kożystam z programów Microsoft Office Word, Excel i Power Point, Mol.
 Korzystam z zasobów Internetu.
 Przy użyciu technik komputerowych opracowuję dokumentację szkolną: plany pracy, sprawozdania, ankiety do ewaluacji, scenariusze zajęć i uroczystości szkolnych, prezentacje multimedialne, ulotki promujące szkołę, zaproszenia i dyplomy okolicznościowe oraz kronikę MMO.
 Podczas prowadzenia konkursów, spotkań autorskich wykorzystuję pomoce dydaktyczne stworzone przy użyciu technik komputerowych, np. prezentacje multimedialne, notatki, scenariusze, testy, itp.
 Prowadząc zajęcia korzystam z urządzeń multimedialnych: komputerów i telewizora, odtwarzacza cd i dvd, co wpływa na uatrakcyjnienie lekcji i wzrost zainteresowania uczniów.
 Korzystam z różnych stron edukacyjnych w poszukiwaniu i opracowywaniu lekcji bibliotecznych i ciekawych informacji dla nauczycieli np.”www.npseo.pl
 Opracowane materiały udostępniłam na platformie www.fronter.pl/dolnyslask oraz www.chomikuj.pl a także udostępniałam nauczycielom z mojej szkoły przygotowujących się do stażu w kolejnych latach.
 Korzystam z portali edukacyjnych (m.in. www.edu.com.pl, www.oświata.org.pl, www.literka.pl, www.profesor.pl) wyszukując pomocnych materiałów i narzędzi pracy, które uatrakcyjniają prowadzone przeze mnie zajęcia. Wykorzystuję również informacje znalezione w serwisach dla nauczycieli, np. www.ore.edu.pl
 Wykorzystuję kontakt mailowy z nauczycielami, instytucjami. Służy on wymianie informacji w celach zawodowych.
 Na bieżąco wyszukuję wśród zasobów Internetu informacji dotyczących awansu zawodowego nauczyciela oraz prawa oświatowego. Śledziłam także projekty zmian w szkolnictwie zawodowym, a także zmiany dotyczące nowej matury z języka polskiego.
 Wykorzystuję technologię komputerową podczas prac dekoratorskich w szkole z okazji różnych imprez i wydarzeń szkolnych dekoruję aulę szkolną, korytarze. Przy użyciu technik komputerowych projektuję materiały promujące szkołę: prezentacje multimedialne, plakaty, broszury i ulotki
 Prowadzę dwie strony biblioteki na www.manifo.pl oraz www.facebook.com

Efekty:
- Podniesienie i udoskonalenie poziomu swoich kwalifikacji informatycznych oraz
pogłębianie zainteresowań w zakresie programów graficznych: Microsoft Office Publisher,
Power Paint, Adobe Fotoshop oraz Corel Photo-Paint.
- Poprawa jakości i estetyki gazetek szkolnych.
- Podniesienie jakości pracy szkoły przez opracowywanie dokumentacji szkolnej przy
użyciu technik komputerowych oraz projektowanie nowoczesnych i estetycznych
materiałów promujących szkołę.


OPIS I ANALIZA REALIZACJI WYMAGAŃ ZAWARTYCH
w § 8 ust. 2 pkt 3 rozporządzenia:
Umiejętność dzielenia się wiedzą z innymi nauczycielami,
w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych,
prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć.

 Wymiana doświadczeń w ramach zespołu nauczycieli przedmiotów humanistycznych i innych zespołów przedmiotowych :
√ Współpracowałam oraz dzieliłam się wiedzą, doświadczeniem i nowymi pomysłami z nauczycielami zespołu przedmiotowego.
Systematycznie dzieliłam się z nimi wiedzą na temat przeprowadzonych przez mnie konkursów, spotkań, sposobu zachęcania uczniów do udziału w zajęciach MMO, jak sobie radzić ze stresem, jak sobie radzić z dyscypliną w klasie.
√ Prowadziłam nietypowe lekcje otwarte- biblioteczne oraz spotkania promocyjne w szkołach gimnazjalnych naszego powiatu, obserwowane głównie przez nauczycieli wychowawców – stażystów, kontraktowych i dyplomowanych. Podczas lekcji stosowałam metody aktywizujące, oglądowe z elementami praktyki i podające (prezentacje multimedialne), co niewątpliwie wpłynęło na atrakcyjność tych zajęć oraz na większe zaangażowanie uczniów. Dyskusje po zakończonych zajęciach wzbogaciły moją wiedzę metodyczną oraz poszerzyły warsztat pracy i doświadczenie obserwujących nauczycieli.
√ Dzieliłam się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami:
Proponowałam wychowawcom wprowadzenie w cykl godzin wychowawczych poświęconych współczesnym problemom społecznym: agresji, alkoholizmu, dysleksji, anoreksji, depresji, narkomanii i nikotynizmu. Przedstawiłam im na radzie pedagogicznej ofertę biblioteki w tej dziedzinie.
Systematycznie dzieliłam się z nimi własnymi materiałami: scenariuszami np. zakończenia roku szkolnego, przygotowania rajdu klas I, debat, warsztatów.
W naszym zespole ustalaliśmy harmonogram pracy biblioteki i polonistów. Ustalaliśmy wspólnie tematykę konkursów szkolnych, które służyły uczniom w zdobywaniu wiedzy i umiejętności humanistycznej, tworzyliśmy wspólnie regulaminy wycieczek i konkursów.
√ Udzieliłam informacji dot. awansu zawodowego nauczycielom odbywającym staż na nauczyciela kontraktowego
- Przekazanie teczki jako wzorcowej I. Kowalskiej
- Pomoc w znalezieniu wniosków.
- Wyszukanie oferty kursów dla nauczycieli kontraktowych.
√ Aktywnie uczestniczyłam we wszystkich szkoleniach Rady Pedagogicznej, dzieliłam się pomysłami np. jak usprawnić stronę internetowa szkoły.
√ Corocznie w ramach promocji organizujemy Dzień Otwarty Szkoły. Oprócz dyrekcji angażują się uczniowie wraz z nauczycielami. W tym czasie byłam odpowiedzialna za oprowadzenie po bibliotece szkoły, wręczenie ulotek.
√ Publikowałam własne materiały dydaktyczne na stronach portali edukacyjnych, do których odsyłałam moje młodsze koleżanki.
√ Przeprowadziłam przy pomocy dwóch nauczycieli ewaluację wewnętrzną dotyczącą czytelnictwa.
√ Współpraca z nauczycielami przejawiała się również podczas organizowania wielu imprez szkolnych, konkursów, wycieczek. Polegała na wspólnym planowaniu, wdrażaniu i monitorowaniu wszelkiej działalności dydaktyczno-wychowawczej.


Efekty podjętych działań dla szkoły:
- Rozwój zawodowy oraz wzbogacenie warsztatu pracy: własnego oraz innych nauczycieli.
- Rozwijanie umiejętności interpersonalnych – udoskonaliłam umiejętność porozumiewania się z innymi nauczycielami i uczniami, otwierania się na otoczenie oraz podniosłam jakość komunikacji z otoczeniem.
- Integracja zespołu nauczycieli.
- Podniesienie jakości pracy szkoły poprzez integrację i współpracę kadry nauczycielskiej oraz wspólne inicjatywy nauczycieli.


OPIS I ANALIZA REALIZACJI WYMAGAŃ ZAWARTYCH
w § 8 ust. 2 pkt 4a rozporządzenia:
Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych,
związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną
lub postępowaniem w sprawach nieletnich.

 Opracowanie i wdrożenie własnego programu edukacji filmowej „Filmoteka Polska” dla uczniów przebywających w bibliotece szkolnej w ramach zastępstw.
 Opracowanie pytań i wdrożenie cyklu filmów „Zamki i Pałace” dolnego śląska.. Program zyskał pozytywną opinię Zespołu Przedmiotów Humanistycznych na Radzie Pedagogicznej. Celem wdrożenia takich programów było:
√ uświadomienie wartości filmu polskiego i pogłębienie wiedzy na jego temat,
√ wzbudzenie zainteresowania wśród uczniów turystyką, fotografią, architekturą i własnym rejonem,
√ przekonanie uczniów, że Dolny Śląsk jest perełką Karkonoszy


Efekty podjętych działań dla szkoły:
- Rozwój zawodowy oraz wzbogacenie warsztatu pracy: własnego oraz innych nauczycieli.
- Wspieranie programu wychowawczego szkoły i zapobieganie współczesnym problemom społecznym.
- Pokazanie różnic i cech wspólnych w społeczeństwie polskim na podstawie filmów polskich z lat 70 dotyczących problemów: ekonomicznych, wychowawczych, kariery zawodowej, życia rodzinnego i szkolnego.
- Kreowanie wśród uczniów postawy patriotyzmu lokalnego.


OPIS I ANALIZA REALIZACJI WYMAGAŃ ZAWARTYCH
w § 8 ust. 2 pkt 4c rozporządzenia:
Poszerzanie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych.

 Organizowanie imprez czytelniczych, wystaw, konkursów, warsztatów we współpracy z innymi placówkami oświatowymi- Książnicą Karkonoską, Muzeum Karkonoskim:
√ W roku szkolnym 2016/2017 przeprowadziłam cykl spotkań z literaturą Sienkiewicza co dwa tygodnie odbywały się spotkania z klasami 1(Krzyżacy), 2 (Szkice węglem), 3 (Ogniem i mieczem), 4 (Potop). Fragmenty powieści czytali nauczyciele, uczniowie i dyrekcja. Uczniowie dowiedzieli się więcej o Henryku Sienkiewiczu i wspólnie poznali jego najsłynniejsze dzieła.
√ 11 III 2015r wyjście do Książnicy Karkonoskiej na wykład Andrzeja Paczosa „Życie i dzieła Caspara Schwenckfelda” przyrodnika z Jeleniej Góry.
√ 8 IV 2016r Spotkanie w Muzeum karkonoskim z Przemysławem Wiatrem zapoznanie się z bohaterami książki „Walonowie u Ducha Gór”
√ 14 IX 205r Wystawa i warsztaty „Memy na szkle” w Muzeum Karkonoskim
√ 9 III 2016 Warsztaty „Malowanie pisanek metoda Batikową”- Muzeum Karkonoskie
√ 22 XI 2016 Warsztaty „Malowanie bombek”- Muzeum Karkonoskie
 Przeprowadzenie konkursów bibliotecznych:
√ Co roku prowadzę konkurs na najlepszego czytelnika roku szkolnego.
√ Zorganizowałam konkursu na sparodiowanie utworu Aleksandra Fredry 2014r.
√ Zachęciłam do udziału w konkursie„Książki naszych marzeń” powstał film, który wziął udział w ogólnopolskim konkursie MEN 2015
√ Wysłałam do wojewódzkiego konkursu „ Kresy Sienkiewicza” pracę uczennicy 2017r
 Promocja Biblioteki Pedagogicznej w środowisku lokalnym:
√ Zamieszczenie informacji na stronie biblioteki szkoły Zsliz nr 2
√ 9 V 2016r z okazji dnia bibliotek wyjście grupy do DODN w celu zwiedzenia biblioteki pedagogicznej oraz centrum edukacyjnego.
 Organizacja wycieczek:
√ W ramach projektu Moja Mała Ojczyzna i jego założeń uczestniczyłam z młodzieżą w wycieczkach:
- 25 IX2014r Cieplice zwiedzanie (parku, Politechniki, kościoła Św. Jana Chrzciciela;
- 10 X 2014 Szklarska Poręba (Rajd Lingwistyczno krajoznawczy, zwiedzanie Leśnej huty szkła, Centrum Ekologicznego, Chaty Walońskiej);
- 1 XII 2014 Dobków (warsztaty gliniarskie i ekologiczne opieczenie chleba);
- 23 IV 2015 Zamek Bolczów (zwiedzanie ruin zamku, ścieżki ekologicznej, integracyjne ognisko);
- 12 VI 2015 Szklarska Poręba (Zwiedzanie Muzeum Hauptmana, konkursy)
- 24 VI 2015 Bukowiec (Zwiedzanie Pałacu, wspólne konkursy, poszukiwanie kwiatu paproci)
- 10 XI 2015 Szrenica (Rajd Lingwistyczno krajoznawczy)
- 22 IV 2016 wycieczka autokarowa na Zamek Świny i Bolków (Zwiedzanie zamku i wieży, pokaz sprzętu rycerskiego, wspólne ognisko)
- 11 X 2016 Szlakiem pałaców Wojanów, Łomnica, Karpniki, Mysłakowice, Bukowiec (rajd lingwistyczno krajoznawczy).
- 16 XII 2016 Muzeum Hauptmana Jagniątków (Zwiedzanie, przegląd kolęd i pastorałek)
Wycieczki te miały na celu poszerzyć wiedzę o naszym rejonie a tym samym budowanie lokalnego patriotyzmu i szacunku dla historii.

 Organizowanie imprez okolicznościowych, kulturalnych i promujących szkołę.
W trakcie odbywania stażu organizowałam oraz pomagałam w organizacji następujących uroczystości szkolnych promujących naszą szkołę :
√ Zorganizowałam 3 zakończenia roku szkolnego, z cała oprawa muzyczną, sztandarem oraz ślubowaniem maturzystów.
√ 20 XI 2015r Zorganizowałam przy udziale nauczyciela historii debatę na temat praw dziecka w Polsce, nawiązując współpracę z Terenowym komitetem Ochrony Praw Dziecka w Jeleniej Górze.
√ Współorganizowanie i uczestnictwo w organizacji Dni otwartych Szkoły
podczas całego okresu stażu.
√ Promocja szkoły na corocznych targach szkół w Jeleniej Górze.
√ Pomagam w sprawdzaniu corocznego międzyszkolnego dyktanda.
√ Jestem odpowiedzialna za wykonywanie zdjęć na wszelkich szkolnych imprezach.
√ W ramach promocji idei sprawiedliwego handlu w dniach: 28-14 IX z z zorganizowałam wystawę - Make Chocolate Fair!.
Jeleniogórskie Dni Sprawiedliwego Handlu w 2013 roku. Kampania Miasta przyjazne dla Sprawiedliwego Handlu ruszyła w 2012 roku i objęła ponad 1100 miast z 25 krajów świata, wśród nich znalazły się również Gdańsk i Poznań a w 2013 roku - Jelenia Góra.
W ramach rozpowszechniania idei Sprawiedliwego Handlu zorganizowałam wystawę tematyczną w auli szkolnej oraz spotkanie władz Jeleniogórskich, Elżbietę Wardzałę (koordynatora SH w Jeleniej Górze) w sprawie podsumowania działań SH w szkołach i mieście. W naszej szkole odbył się „Głodowy obiad” przeprowadzony przeze mnie przy współpracy nauczycieli warsztatów gastronomicznych w obecności Elżbiety Wardzały a w „Mechaniku” „Gra terenowa w królestwie UBÓ” przedstawiliśmy multimedialną prezentację „Głód na świecie”.

Efekty podjętych działań dla szkoły:
- Ciągła promocja szkoły w mediach, na stronie facebookowej szkoły, w środowisku lokalnym.
- Rozwój zainteresowań uczniów oraz pobudzanie motywacji do samodoskonalenia zawodowego.
- Poszerzenie wiedzy uczniów o sytuacji gospodarczej kraju i porównanie jej z krajami trzeciego świata.
- Wzbudzenie miłości i szacunku dla rodzinnych stron, jej historii i walorów turystyczno-krajoznawczych.
- Wspieranie programu wychowawczego szkoły poprzez pobudzenie uczniów do aktywności społecznej i umiejętnego dzieleniem się swoimi talentami.
- Kształtowanie pozytywnego wizerunku szkoły w jeleniogórskim środowisku oraz wypromowanie szkoły podczas ogólnopolskiej akcji Dni Sprawiedliwego Handlu będącej rozpoznawalną formą pomocy świadczonej na rzecz rozwoju ubogiego Południa.


OPIS I ANALIZA REALIZACJI WYMAGAŃ ZAWARTYCH
w § 8 ust. 2 pkt 4e rozporządzenia:
Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami

 Współpraca z pedagogiem szkolnym:
√ Współorganizowałam zbiórkę nakrętek na Romana Geftasewicza poprzez całoroczne zbieranie dołożyliśmy się do rehabilitacji i leczenia Romana.
√ Zorganizowałam zbiórkę artykułów potrzebnych matkom z Domu Samotnej Matki w Leśnej.
√ Wspierałam organizację corocznej akcji „Dawcy Szpiku” w celu rejestracji pełnoletniej młodzieży jako przyszłych dawców szpiku. Sam tez się zarejestrowałam na jednej z akcji.
√ Przekazałam Pani pedagog używane rzeczy w ramach akcji „Szafa”
√ Pomoc w zorganizowaniu spotkań młodzieży z przedstawicielami instytucji Jeleniej Góry współpracującymi ze szkołą:
- Realizacja programu „Niepełnosprawny- Pełno Prawny”. Spotkanie z Panią Lucyną Kornobys, Panem Romanem Geftasewiczem;
- Spotkanie młodzieży z przedstawicielem Wydziału ds. Nieletnich i Patologii „Odpowiedzialność nieletnich za czyny karalne”, „Cyber przemoc i Ty możesz się przed tym uchronić”, „Bezpieczna szkoła”, „Bezpieczne wakacje”;
- Spotkanie młodzieży z przedstawicielami Straży Granicznej i psa jako realizacja programów ukierunkowanych na bezpieczeństwo młodzieży pt. „ Ze Strażą Graniczną bezpieczniej”;
- Udział w Radzie Pedagogicznej dla nauczycieli na temat środków bezpieczeństwa podczas zagrożeń atakami terrorystycznymi.
- Dokumentacja spotkania dla nauczycieli i uczniów ze specjalistą ds. Prewencji Kryminalnej na temat: „Narkotyki i dopalacze”.

 Współpraca z PCK:
- Zbiórka nakrętek dla Tymka, Klaudii w celu ich leczenia i rehabilitacji;
- Zbiórka okularów dla dzieci z Afryki;
 Współpraca z Domem Dziecka „Nadzieja” w Jeleniej Górze przy ul. Sobieskiego 80.
Przekazanie gier zabawek i maskotek na mikołaja 2015, pomoc w zbiórce artykułów szkolnych na rok szkolny 2016/2017.
 Współpraca z Towarzystwem Nasz Dom
- Prowadzę coroczną zbiórkę „Góry grosza” na rodzinne domy dziecka. Za pieniądze zbierane w całej Polsce zakupiony jest wyposażenie pokojów dla dzieci, artykuły szkolne, chemiczne i inne dla potrzeb dzieci z domów dziecka.
 Współpraca ze schroniskiem „Małych zwierząt” w Jeleniej Górze
- Zbiórka karmy, narzut kocy, ręczników i innych rzeczy potrzebnych psom i kotom będących pod opieką schroniska.

Efekty podjętych działań dla szkoły:
- Motywowanie uczniów do większego zainteresowania losem drugiego człowieka.. Przygotowanie do pełnienia ról w społeczeństwie.
- Poszerzenie wiedzy uczniów o sytuacji gospodarczej kraju i warunkach funkcjonowania lokalnych przedsiębiorstw, banków i instytucji samorządowych.
- Podniesienie poziomu bezpieczeństwa w szkole oraz jakości pracy.
- Poprawa wizerunku szkoły poprzez rozpowszechnianie estetycznych, kolorowych i fachowo wykonanych ulotek, plakatów promujących szkołę, gazetek dekoracyjnych i innych dekoracji szkolnych.
- Wspieranie programu wychowawczego szkoły poprzez pobudzenie uczniów do aktywności i odpowiedzialności społecznej w formie wolontariatu. Praca wolontariusza nauczyła nas bezinteresownego działania i dzielenia się własnym istnieniem z najsłabszymi i najbardziej cierpiącymi.
- Sprawne przeprowadzenie egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe dla sprzedawców
- Wspieranie programu wychowawczego szkoły poprzez pobudzenie uczniów do aktywności społecznej i umiejętnego udzielania pomocy osobom potrzebującym (zarówno pomocy rzeczowej, jak i pierwszej pomocy ratującej zdrowie i życie).


OPIS I ANALIZA REALIZACJI WYMAGAŃ ZAWARTYCH
w § 8 ust. 2 pkt 4f rozporządzenia:
Uzyskanie innych znaczących osiągnięć w pracy zawodowej.


 Przez 7 lat koordynowania projektem MMO szkoła dzięki mojemu zaangażowaniu jako szkoła wyróżniająca się na tle pozostałych 10 otrzymała aparat fotograficzny firmy Sony. Ja jako koordynator otrzymałam od Prezydenta Miasta Jeleniej Góry nagrodę pieniężną. W roku szkolnym 2015/2016 nasza szkoła po raz pierwszy otrzymała na zakończenie 7 edycji puchar przechodni Prezydenta Jeleniej Góry. Organizowałam konkursy i spotkania dla pozostałych szkół biorących udział w projekcie:
 Warsztaty: barmańskie, fryzjerskie, gastronomiczne;
 Prezentację „Jak się zdrowo odżywiać” i warsztaty kulinarne;
 „Zachować od zapomnienia” wystawa makiet nieistniejących już schronisk i elementów sentymentalnych dla Karpacza i Karkonoszy, spotkanie z goprowcem.
 W okresie 4 lat w ramach promocji szkoły odwiedziłam wszystkie możliwe Gimnazja na terenie Jeleniej Góry, Sobieszów, Karpacz, Sosnówkę, Łomnicę, Janowice Wielkie, Piechowice, Szklarską Porębę, Wojcieszów, Gryfów Śląski, Stara Kamienicę, Jeżów Sudecki, Marciszów Wojcieszyce, Mysłakowice, Świerzawę.
Efekty podjętych działań dla szkoły:
- Zmotywowanie uczniów do większego zainteresowania własnym regionem oraz rozwijania swoich umiejętności i samodoskonalenia.
- Umożliwienie uczniom oglądanie miejsc i korzystania z oferty Muzeum Karkonoskiego, Muzeum Hauptmana, Książnicy Karkonoskiej, Bva, Teatru za darmo.
- Poprzez udaną promocję utrzymanie szkoły na ciągle tym samym poziomie oddziałowym, dzięki niej moje koleżanki i koledzy mają pracę. .



OPIS I ANALIZA REALIZACJI WYMAGAŃ ZAWARTYCH
w § 8 ust. 2 pkt 5 rozporządzenia:
Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły.

- Przez cały okres stażu pogłębiałam wiedzę i umiejętności w zakresie zaspokajania potrzeb wychowawczych – studiowałam literaturę fachową oraz korzystałam z pomocy pedagoga szkolnego.
- Dokonałam analizy dwóch przypadków uczniów z problemami psychologicznymi, którzy często przebywali w bibliotece szkolnej oraz brali udział w projekcie MMO przez cały okres nauki .


Efekty podjętych działań dla szkoły:
- Wzbogaciłam wiedzę o wychowaniu i kontaktach z uczniami i ich wychowawcami.
- Udoskonaliłam kompetencje komunikacyjne z nauczycielami i uczniami, nauczyłam otwierania się na problemy uczniów oraz podniosłam jakość komunikacji z otoczeniem.
- Zmiana atmosfery w bibliotece szkolnej jako miejsca gdzie zawsze uczeń może przyjść i porozmawiać o swoich problemach
- Wspieranie programu wychowawczego szkoły oraz rozwiązywanie i zapobieganie problemom wychowawczym i dydaktycznym.
- Podniesienie poziomu jakości pracy z uczniami.


Próba podsumowania:
Okres stażu na stopień nauczyciela dyplomowanego był dla mnie czasem intensywnej pracy, zdobywania nowych doświadczeń i nabywania nowych umiejętności. Pozwolił mi rozwinąć osobowość, dojrzałość i możliwość poznania własnych zalet i słabości. Uściślił współpracę w gronie pedagogicznym po przez organizowanie wielu wspólnych działań.
Utwierdziłam się w przekonaniu że nauczyciel powinien znać nie tylko prawo i procedury szkolne, które są w oczywisty sposób związane z wykonywaniem tego zawodu. Musi także znaleźć równowagę między wiedzą, a wrażliwością na potrzeby ucznia.
Nauczyciele zawsze byli i będą ważnymi osobami w życiu uczniów. Możemy pozytywnie wpływać na ich życie i dlatego praca z młodymi ludźmi daje tak dużo satysfakcji.
Uważam że zdobyte przeze mnie umiejętności i wiedza przyniosły nie tylko korzyści dla mnie, ale również dla szkoły. Udało mi się zrealizować większą część zaplanowanych działań, niektóre zostały zastąpione innymi, część rozszerzyłam lub zrealizowałam dodatkowe.


















Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.