Katalog EWELINA SŁOMCZYŃSKA, 2017-03-22 ŁASK Wychowanie fizyczne, Plany rozwoju zawodowego PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO WYCHOWANIA FIZYCZNEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGOData rozpoczęcia stażu: 01.09.2016 Data zakończenia stażu: 31.05.2019 Plan działania Wymaganie kwalifikacyjne § 8 ust.2 pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienia jakości pracy szkoły Zadania do realizacji Zapoznanie się z procedurami awansu zawodowego Formy realizacji: -Poznanie ogólnych podstaw prawnych. -Analiza przepisów prawa oświatowego oraz znajomość przepisów dotyczących awansu zawodowego. Aktywny udział w doskonaleniu zawodowym wynikający z potrzeb własnych i placówki Formy realizacji: -Podjęcie studiów podyplomowych. -Uczestnictwo w zewnątrzszkolnych formach doskonalenia zawodowego-kursy, warsztaty, konferencje. -Aktywne uczestnictwo w pracach organów Ośrodka związanych z realizacją jego podstawowych zadań: szkoleniowe Rady Pedagogiczne w ramach WDN, zebrania zespołów do spraw IPET (indywidualne programy edukacyjno- terapeutyczne dla uczniów), tworzenie narzędzi i badań zgodnie z planem nadzoru pedagogicznego. Systematyczne zapoznawanie się ze zmianami dot. funkcjonowania i organizacji Ośrodka Formy realizacji: - Systematyczna analiza dokumentacji Ośrodka: Statut, plan profilaktyczny i wychowawczy szkoły, WSO, Plan Pracy Ośrodka Studiowanie fachowej literatury z zakresu nauczanego przedmiotu Formy realizacji: - Zapoznanie się z fachową literaturą i wykorzystanie jej w pracy: czasopisma, nowości wydawnicze, artykuły. Realizacja ogólnopolskiego projektu edukacyjnego „Trzymaj Formę” promującego zdrowy styl życia poprzez aktywność fizyczną i zdrowe odżywianie Formy realizacji: - Współpraca z Samorządem Szkolnym celem promocji działań kształcących postawy prozdrowotne uczniów oraz poszerzających wiedzę nt. aktywności fizycznej i zdrowego odżywiania -organizacja turnieju rzucanki siatkarskiej -przeprowadzenie ogólnoszkolnego konkursu „Moja aktywność ruchowa na co dzień”. Wymaganie kwalifikacyjne § 8 ust.2 pkt 2 Wykorzystanie technologii informacyjnej i komunikacyjnej Zadania do realizacji Organizacja warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych Formy realizacji: - Korzystanie z różnych programów komputerowych podczas: *opracowania dokumentacji związanej z awansem *tworzenia dokumentacji własnej i szkolnej *przygotowywania pomocy dydaktycznych, testów, tabel wynikowych, sprawozdań, regulaminów, harmonogramów imprez sportowych Korzystanie z Internetu Formy realizacji: - Gromadzenie i zamieszczanie materiałów dot. sportu szkolnego na stronie internetowej Ośrodka we współpracy z nauczycielem informatyki (publikacja zdjęć, sprawozdań i opisów z zawodów, przeprowadzonych imprez sportowych, konkursów). Korzystanie ze stron MEN (śledzenie zmian w przepisach oświatowych). Wymaganie kwalifikacyjne § 8 ust.2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów, kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć Zadania do realizacji Prowadzenie zajęć otwartych dla zainteresowanych nauczycieli, stażystów lub osób odbywających praktyki w naszym Ośrodku Formy realizacji: -Przygotowanie i przeprowadzenie zajęć wychowania fizycznego dla zainteresowanych nauczycieli. Zaprezentowanie własnych rozwiązań metodycznych. Obserwacja lekcji prowadzonych przez innych nauczycieli Formy realizacji: - Dzielenie się spostrzeżeniami i wiedzą. Wymiana doświadczeń i pomysłów. Współpraca z nauczycielami innych przedmiotów Formy realizacji: -Udostępnianie swoich wypracowanych materiałów dydaktycznych, scenariuszy, regulaminów konkursów itp. -Konsultacje w ramach zebrań zespołów do spraw IPET. - Wspólne analizowanie i rozwiązywanie problemów dydaktyczno-wychowawczych. Współpraca z psychologiem, pedagogiem, terapeutami, wychowawcami internatu. Upowszechnianie i promocja własnych doświadczeń, metod i form pracy Formy realizacji: -Opublikowanie w edukacyjnym portalu internetowym zatwierdzonego planu rozwoju zawodowego oraz sprawozdania z jego realizacji, wybranych scenariuszy przeprowadzonych zajęć. Wymaganie kwalifikacyjne § 8 ust.2 pkt 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postepowaniem w sprawach nieletnich Zadania do realizacji Opracowanie i realizacja własnego programu Formy realizacji: -Opracowanie założeń, celów i sposobów realizacji programu zajęć taneczno-ruchowych pt. „Tanecznym krokiem przez życie”. Prowadzenie koła tanecznego w ramach nieodpłatnych zajęć dodatkowych. Wymaganie kwalifikacyjne § 8 ust. 2 pkt 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególnosci dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych Zadania do realizacji Rozbudzanie aktywności uczniów i rozwijanie ich zainteresowań w czasie wolnym od nauki Formy realizacji: -Prowadzenie koła tanecznego w ramach zajęć pozalekcyjnych. Przygotowanie uczniów do występów tanecznych uświetniających uroczystości szkolne oraz do wyjazdów na przeglądy taneczne, konkursy-promocja Ośrodka w środowisku lokalnym. Prowadzenie kroniki zespołu tanecznego. Organizowanie i współorganizowanie uroczystości i imprez szkolnych wynikających z planu pracy i potrzeb szkoły Formy realizacji: -Przygotowanie i przeprowadzenie cyklicznych imprez szkolnych o charakterze sportowym: Mikołajki na sportowo, Integracyjny Dzień Treningu Aktywności Motorycznej MATP, Dzień Dziecka zdrowo i sportowo. -Współorganizowanie uroczystości szkolnych tj: Dzień Edukacji Narodowej, Pierwszy Dzień Wiosny, obchody Dni Autyzmu, uroczyste zakończenie roku szkolnego. Przygotowywanie uczniów do zawodów sportowych Formy realizacji: - Prowadzenie zajęć sportowych w ramach zajęć pozalekcyjnych. Przygotowanie uczniów do startów w różnych dyscyplinach sportowych, prowadzenie drużyny z hokeja halowego, wyjazdy na zawody sportowe i opieka nad zawodnikami. Prowadzenie kroniki sportowej szkoły. Wymaganie kwalifikacyjne § 8 ust. 2 pkt 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami Zadania do realizacji Współpraca z ruchem Olimpiady Specjalne Polska-Łódzkie Formy realizacji: - Pełnienie funkcji przewodniczącej sekcji „Aplauz”. Udział w zebraniach i szkoleniach Oddziału Regionalnego Olimpiad Specjalnych Polska-Łódzkie. Prowadzenie odpowiedniej dokumentacji. Podjęcie działań mających na celu integrację ze społecznością szkolną i lokalną Formy realizacji: -W ramach obchodów Światowych Dni Autyzmu przygotowanie i przeprowadzenie rodzinnych zabaw ruchowych z udziałem przedszkolaków z autyzmem i innymi dysfunkcjami rozwojowymi, uczniów szkoły podstawowej wraz z ich rodzicami. -W ramach obchodów Europejskiego Dnia Godności Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną zorganizowanie integracyjnych gier i zabaw ruchowych dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym naszej szkoły podstawowej i gimnazjum oraz uczniów II klasy Szkoły Podstawowej nr 1 w Łasku. Wspólna zabawa będzie przebiegać pod hasłem „Inni a jednak tacy sami”. Współpraca z różnymi organizacjami i instytucjami tj. Łaski Dom Kultury, WORD w Sieradzu, CSiR w Łasku (pływalnia kryta) -Zaprezentowanie dorobku tanecznego naszych tancerzy w bloku artystycznym ŁDK podczas Jarmarku Łaskiego. Współpraca z wypożyczalnią strojów i dobór kreacji na występy taneczne. -Organizacja zajęć w „miasteczku ruchu drogowego” WORD, przeprowadzenie egzaminu na kartę rowerową dla chętnych uczniów. Współpraca z Międzyszkolnym Ośrodkiem Sportu w Łasku -Pomoc w organizacji ulicznego biegu na terenie miasta - Wojewódzki Bieg Pamięci Jana Pawła II. -Przygotowywanie prezentacji multimedialnej podsumowującej wyniki sportowe uczniów naszego Ośrodka. Wymaganie kwalifikacyjne § 8 ust.2 pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły Zadania do realizacji Rozpoznanie i rozwiązywanie problemów edukacyjnych i wychowawczych Formy realizacji: -Opracowanie studium przypadku. Diagnoza, analiza i podjęcie prób rozwiązania niepokojących sytuacji dotyczących ucznia. Plan rozwoju zawodowego ma charakter otwarty i możliwe są jego modyfikacje zgodnie z potrzebami Ośrodka i własnymi. Nauczyciel wych. fiz E. Słomczyńska Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |