Katalog Paulina Ochal, 2017-02-28 Świdwin Zajęcia przedszkolne, Scenariusze Scenariusz zajęć "JEDEN Z NASZYCH SĄSIADÓW – NIEMCY"SCENARIUSZ ZAJĘĆ DATA: 28.02.2017 r. PROWADZĄCA: PAULINA OCHAL MIEJSCE: PUBLICZNE PRZEDSZKOLE NR 2 „POD TOPOLĄ” W ŚWIDWINIE GRUPA: SMERFY 5-LATKI TEMAT: JEDEN Z NASZYCH SĄSIADÓW – NIEMCY. CELE OGÓLNE: - utrwalenie wiedzy na temat kraju Unii Europejskiej, - poznanie świątecznych tradycji Niemiec, - zapoznanie się z charakterystycznymi miejscami w Niemczech. CELE SZCZEGÓŁOWE DZIECKO: - wita się w języku niemieckim, - zna charakterystyczne miejsca, - zna tradycje świąteczne, - uczestniczy w zabawach ruchowych, - poszerza wiedzę na temat kraju Unii Europejskiej. METODY: - oglądowe, - słowne, - czynne. FORMY: - indywidualna, - zbiorowa. ŚRODKI DYDAKTYCZNE: - ilustracje charakterystycznych miejsc w Niemczech, - historie tradycji Niemieckich, - zdjęcie charakterystycznego stroju, - opis świątecznych tradycji, - nagranie w języku niemieckim, - karty z wyrazami po niemiecku – dzień dobry, do widzenia, kocham cię. PRZEBIEG ZAJĘĆ: 1. Powitanie się nauczycielki z dziećmi w języku niemieckim Guten Tag, herzlich willkommen – dzień dobry, serdecznie witamy. Dzieci powtarzają za nauczycielem po jednym wyrazie, a potem powtarzają całość. 2. Zabawa ruchowa „Guten Tag!” Dzieci biegają, a na wcześniej ustalony sygnał dzieci witają się w języku niemieckim poprzez podanie sobie ręki. 3. Pogadanka na temat poznawanego kraju jakim są Niemcy, oglądanie ilustracji: a) poznanie charakterystycznych miejsc występujących w Niemczech: • Raichstag – miejsce gdzie urzęduje niemiecki rząd, • Brama Brandenburska, • Katedra Berlińska, • Stadion Olimpijski w Berlinie, • Bebelplatz – rynek, • Katedra Niemiecka, • Stara Galeria Narodowa, • Dworzec Kolejowy, b) poznanie tradycji Niemieckim – jedzenie: • białe kiełbaski z sokiem, • tarta z kiełbasą i boczkiem, • niemieckie słodycze (haribo, milka, hanuta), • sałatka ziemniaczana, • zupa ziemniaczana, c) poznanie charakterystycznych przedmiotów, d) poznanie stroju niemieckiego, e) poznanie tradycji świątecznych (Boże Narodzenie, Święty Mikołaj, Wielkanoc). 4. „Wysłuchaj i powtórz” ćwiczenie językowe związana z językiem niemieckim. Dzieci słuchają nagrania w języku niemiecki i słówka, które udało się zapamiętać przedstawiają słownie przed grupą. 5. Zabawa ruchowa „Niemieckie samochody”: Dzieci dostają obręcze jako kierownice, udając auta jeżdżą po dywanie, na hasło STOP auta zatrzymują się, w tym czasie pani podnosi obrazek z marką samochodu, a dzieci odgadują jakie to auto. (mercedes, audi, wolkswagen, bmw, porsche, opel) 6. Nauka niemieckich słówek: - dzień dobry – Guten Tag, - do widzenia - auf Wiedersehen, - Ich liebe dich – kocham cię, - bon appetit – smacznego, - dank – dziękuje. 7. Pożegnanie w języku niemieckiem – auf Wiedersehen. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |