Katalog

Monika Staszewska, 2017-02-28
Toruń

Zajęcia przedszkolne, Scenariusze

Dzień marchewki w przedszkolu

- n +

SCENARIUSZ ZAJĘĆ OTWARTYCH „DZIEŃ MARCHEWKI”

Grupa wiekowa: 4 - latki
Cele:
•kształtowanie postawy prozdrowotnej poprzez zachęcanie do spożywania warzyw;
•poszerzenie wiedzy z zakresu tematu zdrowego odżywiania;
•utrwalenie wiadomości z zakresu rozpoznawania i nazywania warzyw;
•doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej i słuchowej;
•doskonalenie sprawności fizycznej oraz refleksu.
•doskonalenie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo – ruchowej;
•stwarzanie warunków kształtowania wyobraźni i twórczego myślenia.
•zaangażowanie rodziców do współpracy w przygotowaniu strojów dla dzieci, upieczenie „marchewkowego ciasta”.
Cele operacyjne: Dziecko:
- opisuje wygląd marchewki
- zna podstawowe informacje na temat marchewki i korzyści płynących z jej spożywania
- odpowiednio reaguje na sygnał dźwiękowy
- potrafi zgodnie współpracować w grupie
- przelicza obiekty w dostępnym zakresie
- stosuje się do zaleceń nauczyciela
- potrafi zachować ciszę podczas zabawy
- wyrabia sprawność manualną poprzez wykonanie pracy plastycznej
-uważnie słucha, zadaje pytania
-z uwagą słucha wiersza, wypowiada się na temat jego treści wysłuchanego, wyciąga wnioski
- bierze udział w zabawach muzyczno - ruchowych
Formy pracy:
•Indywidualna jednolita
•Indywidualna zróżnicowana
•zbiorowa
Środki dydaktyczne: różne owoce i warzywa (obowiązkowo po dwie marchewki dla każdego dziecka),koszyki,dwie rękawice kucharskie,dwa talerzyki, przedmioty w kolorze pomarańczowym, chusta do zasłonięcia oczu, płyty CD z muzyką, odtwarzacz płyt, ciasto marchewkowe i sok marchwiowy, nitki, plastelina, kawałki materiału, włóczka, mazaki, bibuła, wykałaczki
Metody pracy:
•słowna (objaśnienia, instrukcje, rymowanka, rozmowa, recytacja)
•czynne (zadań stawianych dziecku, ćwiczenie, obserwacja, pokaz)
•eksponujące (ekspresja ruchowa)
1.Powitanie (Nauka wierszyka)
Dziś jest dzień wyjątkowy, bo zupełnie marchewkowy.
Pomarańczowe stroje mamy i do zabawy razem ruszamy.
2.Jak wygląda marchewka?
Rozdanie dzieciom marchewek, opisywanie jej wyglądu
Zabawa dydaktyczna „Marchewkowy wywiad”. Poprawne stwierdzenie sygnalizowane jest podniesieniem marchewki.
•Marchewka to warzywo.
•Rośnie na drzewie.
•Jest niebieska
•Można ją ugotować, pokroić do sałatki lub wycisnąć z niej sok.
•Marchewka jest zdrowa i ma dużo witamin.
•Z marchewki można upiec ciasto.
•Marchewka jest ulubionym przysmakiem kota.
3.,,Marchewkowy instrument” – wystukiwanie rytmu na marchewkach w rytm muzyki
4.Zabawa ruchowo - naśladowcza ,,Marchewka”
Dzieci siedzą w kole w siadzie skrzyżnym. W rytm muzyki podają sobie marchewkę z rąk do rąk, w momencie wyłączenia muzyki dziecko trzymające warzywo wchodzi do środka koła i wykonuje zadanie jakie otrzymuje od prowadzącej, kolejne propozycje zadań do wykonania mogą podawać dzieci.
5.Konkurencje sportowe z marchewką:
- slalom z marchewką na talerzu (po 2 osoby)
- zbieranie marchewek w rękawicy kucharskiej do koszyczka (2 osoby) (przy muzyce ,,Marchewkowe pole” )
- rzut marchewką do koszyka (po kolei wszystkie dzieci)
6.Zabawa badawcza „Marchewki w koszyczku”
Rozpoznawanie marchewek w koszyku pośród innych warzyw z zasłoniętymi oczyma za pomocą zmysłu dotyku i węchu. Przeliczanie w zakresie 4 i więcej; podanie liczebności zbiorów.
7.Zabawa dydaktyczna z przedmiotami w kolorze marchewki ,,Co zniknęło?
8.Praca plastyczno – techniczna „Marchewkowe stworki”.
Każde dziecko otrzymuje marchewkę i przy użyciu przygotowanych elementów (nitki, plastelina, kawałki materiału, włóczka, mazaki, bibuła, wykałaczki) ma stworzyć „Marchewkowego stworka”. Po zakończeniu pracy w przygotowanym miejscu dzieci eksponują swoje prace. następuje omówienie prac, opisywanie wrażeń.
9. Podziękowanie za wspólną zabawę, degustacja ciasta marchewkowego i soku marchwiowego

























Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.