AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Tomasz Podgórski, 2017-02-28
Kołobrzeg

Język polski, Konspekty

konspekty

- n +


Scenariusz zajęć

Klasa V Tok lekcyjny

Temat : Kim jest i do kogo się zwraca postać mówiąca w piosence „ Chodź pomaluj mój świat?”.

CELE LEKCJI

CEL GŁÓWNY:

- kształcenie umiejętności dokonywania interpretacji i analizy poetyckiej oraz kształtowanie wrażliwości uczniów ;

CEL TERAPEUTYCZNY :
- sprzyjanie odreagowaniu napięć emocjonalnych i dostarczanie nowych doświadczeń przeciwstawnych do treści doświadczeń chorobowych z wykorzystaniem poezji;
CELE OPERACYJNE :
- uczniowie wypowiadają się na temat utworu;

- uczniowie potrafią określić informacje na temat postaci mówiącej;

- uczniowie potrafią opowiedzieć o prośbie postaci mówiącej;

- uczniowie potrafią z tekstu wypisać nazwy kolorów i wyrazy kojarzące się z barwami;

- uczniowie potrafią określić rytm utworu;

- uczniowie znają i potrafią się posługiwać pojęciem refren;

FORMA PRACY :

- grupowa;

METODA PRACY :

- metoda programowa ( praca z tekstem poetyckim) , metoda problemowa ( „ burza mózgów, wypisywanie skojarzeń );
MATERIAŁY DYDAKTYCZNE :

- tekst utworu pt. „ Chodź pomaluj mój świat”, płyta CD z nagraniem piosenki pt. „ Chodź pomaluj mój świat”; kredki.

CZAS ZAJĘĆ :
45 min
TERMIN ZAJĘĆ :
15. 11. 2016, g. 10. 35

1 . Ogniwo wstępne :

- przywitanie klasy;
- wprowadzenie do zajęć;
- zapisanie tematu przez ucznia;

2. Ogniwo wstępne :

- nauczyciel przypomina uczniom historię zespołu „ 2 plus jeden”;

- uczniowie swoimi słowami przedstawiają historię zespołu;

- uczniowie słuchają z odtwarza CD nagrania piosenki pt. „ Chodź pomaluj mój świat”;

- uczniowie podają informacje na temat postaci mówiącej w utworze;

- uczniowie opowiadają o prośbie osoby mówiącej;

- uczniowie określają adresata wypowiedzi postać mówiącej;

- uczniowie wypisują z tekstu nazwy kolorów i wyrazy kojarzące się z barwami;

- uczniowie wypisują skojarzenia z wyrazem malowanie;

- uczniowie określają rytm utworu;

- nauczyciel przypomina uczniom pojęcie refrenu;

- uczniowie własnymi słowami określają termin refren;

- uczniowie wykonują kredkami pracę plastyczną przedstawiającą omawiany utwór;

3 . Ogniwo końcowe :

- podsumowanie rozważań
- zadanie domowe : Napisz krótki tekst piosenki, w którym przedstawisz szczęście drugiego człowieka.

Opracował : Tomasz Podgórski
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0