AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Katarzyna Kotlarek, 2017-02-28
Koszalin

Zajęcia przedszkolne, Scenariusze

Bal lalek - scenariusz imprezy ogólnoprzedszkolnej

- n +

BAL LALEK
SCENARIUSZ IMPREZY OGÓLNOPRZEDSZKOLNEJ

Nauczyciel: Katarzyna Kotlarek
Cel główny: doświadczenie przyjemności wcielania się w różne postacie, doskonalenie umiejętności wspólnej zabawy.
Cele szczegółowe – dziecko:
 wie, w jaki sposób należy się zachować na uroczystościach,
 chętnie uczestniczy w zbiorowym śpiewie oraz tańcach,
 bierze udział w pokazie, prezentując lalkę uszytą przez siebie i rodziców,
 potrafi ustawić się zgodnie z poleceniem nauczyciela,
 integruje się z dziećmi podczas wspólnych zabaw,
 naśladuje ruchy wykonywane przez nauczyciela,
 odczuwa potrzebę zabawy oraz ekspresji ruchowej.

Metody pracy:
 słowna,
 oglądowa,
 pokaz.

Formy pracy:
 zespołowa,
 indywidualna
 grupowa.

Miejsce imprezy: holl przedszkola.
Przygotowanie dzieci: na plakacie informującym o „Balu lalek”, który ściśle związany jest z realizacją światowego projektem UNICEF „Wszystkie kolory świata” powinna znaleźć się informacja, że wszystkie dzieci w tym dniu przychodzą przebrane za laleczki.
Dekoracja: kolorowe balony, girlandy, serpentyny, sylwety lalek na oknach oraz szafach, wydrukowane postacie lalek podklejone na kolorowych blokach, kule z bibuły.
Pomoce: płyta CD, odtwarzacz płyt CD, kolorowe kwiatki wykonane z papieru i patyków od lodów, laleczki uszyte przez dzieci i rodziców w ramach akcji UNICEF „Wszystkie kolory świata”, aparat.
PRZEBIEG IMPREZY OGÓLNOPRZEDSZKOLNEJ:

FAZA WSTĘPNA:
1. Zaproszenie dzieci z poszczególnych grup na bal.

2. Wyjaśnienie celu spotkania.

3. „Witam wszystkich, którzy…” – ćwiczenie w spostrzeganiu - nauczycielka zaprasza wszystkich do kręgu, wygłasza kolejne wersje powitania. Przedszkolaki w powitalnym geście machają rękoma (załącznik nr 1).

FAZA WŁAŚCIWA:
1. „Pokaz lalek” – nauczycielka informuje przedszkolaków o niespodziance, przygotowanej przez dzieci, które zaangażowały się w akcję charytatywną UNICEF „Wszystkie kolory świata”, szyjąc szmaciane laleczki; następnie zaprasza na pokaz lalek. Modele przechodzą w rytm muzyki przez holl, prezentując swoje laleczki.

2. „Upominek za dobre serce” – dzieci, które brały udział w pokazie wychodzą na środek hollu, ustawiając się w rzędzie. Nauczycielka dziękuje za dobre serce oraz za lalki, które zostały przekazane na licytację w ramach światowego projektu UNICEF. W ramach podziękowań wręcza każdemu dziecku upominek w postaci papierowego kwiatka. Prosi pozostałe dzieci o wielkie brawa.

3. „Lala – taniec” – zabawa muzyczno-ruchowa - nauczycielka prosi wszystkie dzieci o dobranie się w pary (chłopiec – dziewczynka). Wyjaśnia, że ich zadaniem będzie zatańczenie w parach „lala-tańca”, czyli tańca laleczek. Dzieci muszą wczuć się w postać lalki. Trudność polega na tym, iż na każdą kolejną przerwę w muzyce przedszkolaki będą musiały zmienić pozycję i tańczyć w taki sposób, aby części ciała wymienione przez prowadzącą przez cały czas dotykały się. Nauczycielka wymienia kolejno: „brzuch do brzucha”, „plecy do pleców”, „stopa do kolana”, „łokieć do dłoni”, „brzuch do pleców”, „kolano do kolana”, itp.

4. „Cola song” – zumba dziecięca - prowadząca prosi, aby przedszkolaki utworzyły wielką rozsypkę, a następnie zaprasza do wspólnego tańca przy piosence „Cola-song”. Dzieci wykonują podstawowe kroki taneczne, jak również naśladują czynności takie jak: mycie podłogi, łapanie piłeczek, itd.

5. „Krasnoludek” – ćwiczenia w słuchaniu, zabawa ruchowa - nauczycielka prosi dzieci, aby utworzyły długie pociągi w swoich grupach, zaprasza dzieci do wspólnej zabawy przy piosence „Krasnoludek”; przedszkolaki wykonują polecenia słyszane w piosence.

6. „Taniec, taniec” – zabawy przy ulubionych piosenkach przedszkolaków.

EWALUACJA:
1. Wykonanie pamiątkowych zdjęć grupowych.

2. Podziękowanie za wspólną zabawę.

Załącznik nr 1:
Witam wszystkich, a szczególnie tych którzy…:
 mają na sobie sukienkę / spodnie,
 lubią bawić się lalkami,
 mają lalki w swoim domu,
 lubią dobrą zabawę,
 uwielbiają niespodzianki.


Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0