Katalog Iwona Wodzyńska, 2017-02-28 Radom Zajęcia przedszkolne, Scenariusze . „Spacer po parku” – zabawy rytmiczne z wykorzystaniem prostych elementów ruchowych SCENARIUSZ ZAJĘCIA DLA DZIECI 4 LETNICH Dział programowy: Aktywność muzyczna, poznawcza Zakres tematyczny: W świecie sztuki. Muzyka. Wyrażanie muzyki ruchem. Nasza edukacja matematyczna. Kształtowanie pojęć liczbowych i umiejętności liczenia. Obszar edukacyjny: Nr 8,13,11. Temat: „Już październik” – śpiew zbiorowy i inscenizacja piosenki. „Spacer po parku” – zabawy rytmiczne z wykorzystaniem prostych elementów ruchowych Cel ogólny: kształcenie słuchu muzycznego, poczucia rytmu, płynności i lekkości ruchów w zabawach rytmicznych. Cele szczegółowe: dziecko zna i określa cechy jesieni. Potrafi rytmicznie poruszać się przy muzyce, inscenizuje treść piosenki, reaguje na przerwę w muzyce oraz na wprowadzone znaki umowne (cicho-głośno).Potrafi liczyć z wymienianiem kolejnych liczebników głównych w zakresie dostępnym dzieciom. Odczuwa radość i zadowolenie podczas zabaw. Metody: Z grupy metod czynnych – zadania stawiane dzieciom Z grupy metod słownych – rozmowa, objaśnienie Z grupy metod oglądowych – pokaz Forma zajęć: z całą grupą Czas trwania: około 15 minut Pomoce: duże obręcze, liście dla każdego dziecka, kaseta z nagraniem tańca z pedagogiki zabawy KLANZA. Przebieg zajęcia: 1. Powitanie dzieci piosenką „Dzień dobry” Dzień dobry, dzień dobry, wszyscy się witamy. dzień dobry, dzień dobry dobry humor mamy Dzień dobry, dzień dobry, jest bardzo wesoło, dzień dobry, dzień dobry. zróbmy wszyscy koło. 2. Krótka rozmowa na temat oznak jesieni 3. Zabawa inscenizowana do piosenki „Już październik”: Już październik jest za płotem przeszedł rano poprzez sad. Pomalował liście złotem, zaczarował cały świat Ref. Hej la, la, la, tańczy polkę wiatr w ogrodzie, Hej la, la, la’ tańczysz ty i ja. Dziś wesoło świeci słońce, chociaż wczoraj padał deszcz. Skaczą w polu dwa zające, ty też możesz jeśli chcesz. Ref……… 4. „Spacer po parku” – zabawa rytmiczno ruchowa Na sali rozrzucone są liście, dzieci spacerują w takt muzyki, na przerwę w muzyce podnoszą jeden listek – powtarzają 3 razy. - siadają w kole i układają przed sobą listki, przeliczają na głos ile listków zebrały -stojąc dmuchają na listki na przemian słabym i mocnym strumieniem w zależności od słyszanej muzyki (cicho – głośno) - tańczą z listkami w takt muzyki, wirują i przykucają - odkładają listki do obręczy 5. Słuchanie śpiewu nauczycielki piosenki „Kasztanki”: Gdy jesienny powiał wietrzyk’ wtedy z drzewa skoczył pierwszy: Ref. Brązowy kasztanek hopla, hopla bęc w kolczastym ubranku bęc, bęc, bęc. Potem skoczył drugi, trzeci, patrzcie czwarty jeszcze leci. Ref……… Piąty kasztan skoczył w trawę w chowanego ma zabawę. Ref………… Wiatr potrząsa mocno drzewem, może spadnie i dla ciebie Ref…………… Omówienie treści piosenki 6. „Kasztanki” –zabawa rytmiczno – ruchowa Na sali rozłożonych jest 5 obręczy, dzieci je przeliczają – są to koszyki na kasztany. Dzieci zamieniają się w kasztanki i podskakują po sali w rytm muzyki. Na przerwę w muzyce zatrzymują się i słuchają ile kasztanów wpadło do koszyka (dźwięki na pianinie) i po tyle dzieci wskakuje do każdej obręczy – 4. Nauczycielka dokłada dwie obręcze, dzieci przeliczają ile jest teraz obręczy -7.Powtórzenie zabawy, dzieci słyszą 3 uderzenia i wskakują po troje do obręczy. 7. Taniec „Kasztanki” z pedagogiki zabawy KLANZA Iwona Wodzyńska Przedszkole Publiczne nr 2 w Radomiu Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |