Katalog

Małgorzata Rugała, 2017-02-28
Kielce

Język angielski, Różne

Przedmiotowy system oceniania z języka angielskiego dla klas 1-3 SP

- n +

Przedmiotowy system oceniania
z języka angielskiego dla klas I - III
Szkoły Podstawowej w ….................
rok szkolny 2016/2017.


1. Oceny bieżące, śródroczne i roczne ustalane są wg Statutu Gminnego Zespołu Szkół w ..............................

2. Bieżące ocenianie uczniów rejestrowane jest w e-dzienniku przez nauczyciela poprzez stosowanie symboliki od 1 do 6 z możliwością stosowania znaków „+” i „–”, natomiast ocena klasyfikacyjna śródroczna i roczna jest oceną opisową.

3. Wszystkie testy leksykalno- gramatyczne i kartkówki oceniane są wg skali:

0 -30 % - niedostateczny;
31-50 % - dopuszczający;
51-70 % - dostateczny;
71-85 % - dobry;
86-99 % - bardzo dobry;
100% - celujący.

4. Uczeń otrzymuje oceny bieżące za:

- testy sprawdzające wiedzę po każdym przerobionym rozdziale,
- pracę domową,
- aktywność na lekcji : 6 plusów (pieczątek) – ocena celujący (klasa I);
- aktywność na lekcji : 5 plusów (pieczątek) – ocena bardzo dobry, 5 minusów (pieczątek) – ocena niedostateczny (kl. I - III),
- prace projektowe,
- odpowiedź ustną,
- prace dodatkowe,
- zeszyt,
- kartkówki (klasa II i III),
- konkursy.

Uczeń ma obowiązek posiadania zeszytu do języka angielskiego na każdej lekcji.

Jeżeli uczeń otrzyma z testu bądź kartkówki ocenę, która go nie satysfakcjonuje ma prawo do jej poprawy.

Poprawa odbywa się w ciągu tygodnia od momentu przekazania uczniowi informacji o ocenie, w terminie uzgodnionym z nauczycielem i tylko jeden raz.

Oceny są jawne zarówno dla ucznia, jak i jego rodziców (prawnych opiekunów).

5. Uczeń z opinią PPP pisze test z dostosowanymi wymaganiami według wskazań poradni i jest oceniany według następującej skali:
0 -30 % - niedostateczny;
31-50 % - dopuszczający;
51-74 % - dostateczny;
75-89 % - dobry;
90-99 % - bardzo dobry;
100% - celujący

Uczeń z orzeczeniem P- PP pisze test dostosowany do jego możliwości oraz umiejętności i jest oceniany według następującej skali :
0 -24 % - niedostateczny;
25-50 % - dopuszczający;
51-74 % - dostateczny;
75-89 % - dobry;
90-99 % - bardzo dobry;
100% - celujący

6. Kryteria oceniania osiągnięć ucznia z języka angielskiego dla poszczególnych klas (kryteria dla uczniów z orzeczeniem z PPP podkreślono).

Klasa I
Wspaniale
- rozumie wszystkie polecenia nauczyciela
- rozumie ogólny sens tekstów piosenek i wierszyków,
- sprawnie i poprawnie udziela odpowiedzi na pytania,
- pisze po śladzie,
- nazywa i zna nazwy wszystkich poznanych przedmiotów z najbliższego otoczenia,
- bardzo aktywnie uczestniczy w zajęciach,
- systematycznie odrabia prace domowe i jest zawsze przygotowany do lekcji,
- za testy sprawdzające wiedzę otrzymuje przeważnie ocenę celującą
Bardzo dobrze
- bardzo dobrze rozumie większość poleceń nauczyciela,
- bardzo dobrze rozumie sens prostych wypowiedzi,
- zna bardzo dobrze poznane słownictwo,
- pisze po śladzie,
- udziela prostych odpowiedzi,
- systematycznie odrabia prace domowe,
- aktywnie uczestniczy w lekcji,
- za testy sprawdzające wiedzę otrzymuje przeważnie ocenę bardzo dobrą
Dobrze
- dobrze rozumie polecenia nauczyciela,
- zna dobrze podstawowy zakres słownictwa,
- domyśla się kontekstu usłyszanych tekstów,
- udziela prostych odpowiedzi,
- dość aktywnie uczestniczy w lekcji,
- przeważnie odrabia prace domowe,
- za testy sprawdzające wiedzę otrzymuję przeważnie ocenę dobrą
Dostatecznie
- rozumie podstawowe polecenia nauczyciela,
- przeciętnie opanował podstawowy zakres słownictwa,
- domyśla się kontekstu usłyszanych tekstów,
- udziela bardzo prostych odpowiedzi,
- jest mało aktywny na lekcji,
- często nie odrabia prac domowych i jest nieprzygotowany do lekcji,
- za testy sprawdzające wiedzę otrzymuje przeważnie ocenę dostateczną
Słabo
- rozumie podstawowe polecenia nauczyciela,
- słabo opanował podstawowy zakres słownictwa,
- słabo rozumie kontekst usłyszanych tekstów,
- z trudnością udziela odpowiedzi na zadane pytania,
- niechętnie uczestniczy na lekcjach,
- bardzo często nie odrabia prac domowych i jest nieprzygotowany do lekcji,
- ma trudności w odrabianiu prac domowych,
- za testy sprawdzające wiedzę otrzymuje przeważnie ocenę dopuszczającą
Nie opanował
- nie rozumie podstawowych poleceń nauczyciela,
- nie opanował podstawowego zakresu słownictwa,
- nie rozumie kontekstu usłyszanych tekstów,
- nie potrafi udzielić odpowiedzi na proste pytania
- nie jest aktywny na lekcji
- nie odrabia prac domowych
- za testy sprawdzające wiedzę otrzymuje przeważnie ocenę niedostateczną i nie wykazuje chęci poprawienia ocen

Klasa II
Wspaniale
- rozumie wszystkie polecenia nauczyciela,
- rozumie ogólny sens tekstów piosenek i wierszyków,
- sprawnie i poprawnie udziela odpowiedzi na pytania,
- samodzielnie i poprawnie wykonuje ćwiczenia,
- bezbłędnie pisze słowa i zwroty,
- nazywa i zna nazwy wszystkie poznane przedmioty z najbliższego otoczenia
- bardzo aktywnie uczestniczy w zajęciach
- systematycznie odrabia prace domowe i jest zawsze przygotowany do lekcji,
- za testy sprawdzające wiedzę otrzymuje przeważnie ocenę celującą
Bardzo dobrze
- bardzo dobrze rozumie większość poleceń nauczyciela,
- bardzo dobrze rozumie sens prostych wypowiedzi,
- zna bardzo dobrze poznane słownictwo,
- pisze słowa i zwroty z nielicznymi błędami,
- płynnie i w bardzo dobrym tempie odpowiada na zadane pytania,
- systematycznie odrabia prace domowe,
- jest aktywny na lekcji
- za testy sprawdzające wiedzę otrzymuje przeważnie ocenę bardzo dobrą
Dobrze
- dobrze rozumie polecenia nauczyciela,
- zna dobrze podstawowy zakres słownictwa,
- domyśla się kontekstu usłyszanych tekstów,
- udziela prostych odpowiedzi,
- pisze słowa i zwroty, ale zdarzają mu się błędy,
- przeważnie odrabia prace domowe,
- dość aktywnie uczestniczy w lekcji,
- za testy sprawdzające wiedze otrzymuję przeważnie ocenę dobrą
Dostatecznie
- dość dobrze rozumie podstawowe polecenia nauczyciela,
- przeciętnie opanował podstawowy zakres słownictwa,
- domyśla się kontekstu usłyszanych tekstów,
- udziela bardzo prostych odpowiedzi,
- przeważnie pisze z błędami,
- jest mało aktywny na lekcji,
- często nie odrabia prac domowych i jest nieprzygotowany do lekcji,
- za testy sprawdzające wiedzę otrzymuje przeważnie ocenę dostateczną
Słabo
- rozumie podstawowe polecenia nauczyciela,
- nie w pełni opanował podstawowy zakres słownictwa,
- słabo rozumie kontekst usłyszanych tekstów,
- z trudnością udziela odpowiedzi na zadane pytania,
- ma trudności w odrabianiu prac domowych,
- przeważnie pisze z błędami,
- bardzo często nie odrabia prac domowych i jest nieprzygotowany do lekcji
- jest mało aktywny na lekcjach,
- za testy sprawdzające wiedzę otrzymuje przeważnie ocenę dopuszczającą
Nie opanował
- nie rozumie podstawowych poleceń nauczyciela,
- nie opanował podstawowego zakresu słownictwa ,
- nie rozumie kontekstu usłyszanych tekstów,
- nie potrafi udzielić odpowiedzi na proste pytania
- nie jest aktywny na lekcji,
- nie odrabia prac domowych,
- pisze z licznymi błędami,
- za testy sprawdzające wiedzę otrzymuje przeważnie ocenę niedostateczną
i nie wykazuje chęci poprawienia ocen

Klasa III

Wspaniale
- rozumie i szybko reaguje na wszystkie polecenia nauczyciela
- rozumie ogólny sens tekstów piosenek i wierszyków,
- sprawnie i poprawnie udziela odpowiedzi na pytania i potrafi je zadać,
- samodzielnie i poprawnie wykonuje ćwiczenia,
- bezbłędnie pisze słowa i zwroty,
- posiada bogaty zakres słownictwa i potrafi wykorzystać wiedzę z poprzednich lat,
- bardzo aktywnie uczestniczy w zajęciach,
- bardzo dobrze czyta ze zrozumieniem,
- systematycznie odrabia prace domowe i jest zawsze przygotowany do lekcji,
- za testy sprawdzające wiedzę otrzymuje przeważnie ocenę celującą
Bardzo dobrze
- bardzo dobrze rozumie większość poleceń nauczyciela,
- bardzo dobrze rozumie sens prostych wypowiedzi,
- zna bardzo dobrze poznane słownictwo,
- pisze słowa i zwroty z nielicznymi błędami,
- płynnie i w bardzo dobrym tempie odpowiada na zadane pytania,
- systematycznie odrabia prace domowe,
- dobrze czyta ze zrozumieniem,
- jest aktywny na lekcji,
- za testy sprawdzające wiedzę otrzymuje przeważnie ocenę bardzo dobrą
Dobrze
- dobrze rozumie polecenia nauczyciela,
- zna dobrze podstawowy zakres słownictwa,
- domyśla się kontekstu usłyszanych tekstów,
- udziela prostych odpowiedzi,
- pisze słowa i zwroty, ale zdarzają mu się błędy,
- przeważnie odrabia prace domowe,
- dość aktywnie uczestniczy w lekcji,
- odczytuje krótkie zdania i wyrażenia,
- za testy sprawdzające wiedzę otrzymuję przeważnie ocenę dobrą
Dostatecznie
- dość dobrze rozumie podstawowe polecenia nauczyciela,
- przeciętnie opanował podstawowy zakres słownictwa,
- domyśla się kontekstu usłyszanych tekstów,
- udziela bardzo prostych odpowiedzi,
- przeważnie pisze z błędami,
- jest mało aktywny na lekcji,
- często nie odrabia prac domowych i jest nieprzygotowany do lekcji,
- przy pomocy nauczyciela czyta krótkie zdania i wyrażenia
- za testy sprawdzające wiedzę otrzymuje przeważnie ocenę dostateczną
Słabo

- rozumie podstawowe polecenia nauczyciela,
- nie w pełni opanował podstawowy zakres słownictwa,
- słabo rozumie kontekst usłyszanych tekstów,
- z trudnością udziela odpowiedzi na zadane pytania,
- ma trudności w odrabianiu prac domowych,
- przeważnie pisze z błędami,
- czyta słabo i z licznymi błędami,
- bardzo często nie odrabia prac domowych i jest nieprzygotowany do lekcji,
- jest mało aktywny na lekcjach,
- za testy sprawdzające wiedzę otrzymuje przeważnie ocenę dopuszczającą
Nie opanował
- nie rozumie podstawowych poleceń nauczyciela,
- nie opanował podstawowego zakresu słownictwa
- nie rozumie kontekstu usłyszanych tekstów,
- nie potrafi udzielić odpowiedzi na proste pytania
- nie jest aktywny na lekcji,
- nie odrabia prac domowych,
- pisze z licznymi błędami,
- czyta bardzo słabo z licznymi błędami,
- za testy sprawdzające wiedzę otrzymuje przeważnie ocenę niedostateczną
i nie wykazuje chęci poprawienia ocen,

7. Sformułowania ocen opisowych końcoworocznych z języka angielskiego:

6 Uczeń/uczennica wspaniale opanował/a wiadomości i umiejętności w zakresie sprawności językowych.
5 Uczeń/uczennica w pełni opanował/a wiadomości i umiejętności w zakresie sprawności językowych.
4 Uczeń/uczennica zadowalająco opanował/a wiadomości i umiejętności w zakresie sprawności językowych.
3 Uczeń/uczennica wystarczająco opanował wiadomości i umiejętności w zakresie sprawności językowych.
2 Uczeń/uczennica opanował/a niezbędne minimum wiadomości i umiejętności w zakresie sprawności językowych.
1 Uczeń/uczennica nie opanował/a niezbędnego minimum wiadomości i umiejętności
w zakresie sprawności językowych.
Nauczyciel języka angielskiego:
…....................................................
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.