Katalog Małgorzata Rugała, 2017-02-28 Kielce Język angielski, Różne Przedmiotowy system oceniania z języka angielskiego dla klas 1-3 SPPrzedmiotowy system oceniania z języka angielskiego dla klas I - III Szkoły Podstawowej w …................. rok szkolny 2016/2017. 1. Oceny bieżące, śródroczne i roczne ustalane są wg Statutu Gminnego Zespołu Szkół w .............................. 2. Bieżące ocenianie uczniów rejestrowane jest w e-dzienniku przez nauczyciela poprzez stosowanie symboliki od 1 do 6 z możliwością stosowania znaków „+” i „–”, natomiast ocena klasyfikacyjna śródroczna i roczna jest oceną opisową. 3. Wszystkie testy leksykalno- gramatyczne i kartkówki oceniane są wg skali: 0 -30 % - niedostateczny; 31-50 % - dopuszczający; 51-70 % - dostateczny; 71-85 % - dobry; 86-99 % - bardzo dobry; 100% - celujący. 4. Uczeń otrzymuje oceny bieżące za: - testy sprawdzające wiedzę po każdym przerobionym rozdziale, - pracę domową, - aktywność na lekcji : 6 plusów (pieczątek) – ocena celujący (klasa I); - aktywność na lekcji : 5 plusów (pieczątek) – ocena bardzo dobry, 5 minusów (pieczątek) – ocena niedostateczny (kl. I - III), - prace projektowe, - odpowiedź ustną, - prace dodatkowe, - zeszyt, - kartkówki (klasa II i III), - konkursy. Uczeń ma obowiązek posiadania zeszytu do języka angielskiego na każdej lekcji. Jeżeli uczeń otrzyma z testu bądź kartkówki ocenę, która go nie satysfakcjonuje ma prawo do jej poprawy. Poprawa odbywa się w ciągu tygodnia od momentu przekazania uczniowi informacji o ocenie, w terminie uzgodnionym z nauczycielem i tylko jeden raz. Oceny są jawne zarówno dla ucznia, jak i jego rodziców (prawnych opiekunów). 5. Uczeń z opinią PPP pisze test z dostosowanymi wymaganiami według wskazań poradni i jest oceniany według następującej skali: 0 -30 % - niedostateczny; 31-50 % - dopuszczający; 51-74 % - dostateczny; 75-89 % - dobry; 90-99 % - bardzo dobry; 100% - celujący Uczeń z orzeczeniem P- PP pisze test dostosowany do jego możliwości oraz umiejętności i jest oceniany według następującej skali : 0 -24 % - niedostateczny; 25-50 % - dopuszczający; 51-74 % - dostateczny; 75-89 % - dobry; 90-99 % - bardzo dobry; 100% - celujący 6. Kryteria oceniania osiągnięć ucznia z języka angielskiego dla poszczególnych klas (kryteria dla uczniów z orzeczeniem z PPP podkreślono). Klasa I Wspaniale - rozumie wszystkie polecenia nauczyciela - rozumie ogólny sens tekstów piosenek i wierszyków, - sprawnie i poprawnie udziela odpowiedzi na pytania, - pisze po śladzie, - nazywa i zna nazwy wszystkich poznanych przedmiotów z najbliższego otoczenia, - bardzo aktywnie uczestniczy w zajęciach, - systematycznie odrabia prace domowe i jest zawsze przygotowany do lekcji, - za testy sprawdzające wiedzę otrzymuje przeważnie ocenę celującą Bardzo dobrze - bardzo dobrze rozumie większość poleceń nauczyciela, - bardzo dobrze rozumie sens prostych wypowiedzi, - zna bardzo dobrze poznane słownictwo, - pisze po śladzie, - udziela prostych odpowiedzi, - systematycznie odrabia prace domowe, - aktywnie uczestniczy w lekcji, - za testy sprawdzające wiedzę otrzymuje przeważnie ocenę bardzo dobrą Dobrze - dobrze rozumie polecenia nauczyciela, - zna dobrze podstawowy zakres słownictwa, - domyśla się kontekstu usłyszanych tekstów, - udziela prostych odpowiedzi, - dość aktywnie uczestniczy w lekcji, - przeważnie odrabia prace domowe, - za testy sprawdzające wiedzę otrzymuję przeważnie ocenę dobrą Dostatecznie - rozumie podstawowe polecenia nauczyciela, - przeciętnie opanował podstawowy zakres słownictwa, - domyśla się kontekstu usłyszanych tekstów, - udziela bardzo prostych odpowiedzi, - jest mało aktywny na lekcji, - często nie odrabia prac domowych i jest nieprzygotowany do lekcji, - za testy sprawdzające wiedzę otrzymuje przeważnie ocenę dostateczną Słabo - rozumie podstawowe polecenia nauczyciela, - słabo opanował podstawowy zakres słownictwa, - słabo rozumie kontekst usłyszanych tekstów, - z trudnością udziela odpowiedzi na zadane pytania, - niechętnie uczestniczy na lekcjach, - bardzo często nie odrabia prac domowych i jest nieprzygotowany do lekcji, - ma trudności w odrabianiu prac domowych, - za testy sprawdzające wiedzę otrzymuje przeważnie ocenę dopuszczającą Nie opanował - nie rozumie podstawowych poleceń nauczyciela, - nie opanował podstawowego zakresu słownictwa, - nie rozumie kontekstu usłyszanych tekstów, - nie potrafi udzielić odpowiedzi na proste pytania - nie jest aktywny na lekcji - nie odrabia prac domowych - za testy sprawdzające wiedzę otrzymuje przeważnie ocenę niedostateczną i nie wykazuje chęci poprawienia ocen Klasa II Wspaniale - rozumie wszystkie polecenia nauczyciela, - rozumie ogólny sens tekstów piosenek i wierszyków, - sprawnie i poprawnie udziela odpowiedzi na pytania, - samodzielnie i poprawnie wykonuje ćwiczenia, - bezbłędnie pisze słowa i zwroty, - nazywa i zna nazwy wszystkie poznane przedmioty z najbliższego otoczenia - bardzo aktywnie uczestniczy w zajęciach - systematycznie odrabia prace domowe i jest zawsze przygotowany do lekcji, - za testy sprawdzające wiedzę otrzymuje przeważnie ocenę celującą Bardzo dobrze - bardzo dobrze rozumie większość poleceń nauczyciela, - bardzo dobrze rozumie sens prostych wypowiedzi, - zna bardzo dobrze poznane słownictwo, - pisze słowa i zwroty z nielicznymi błędami, - płynnie i w bardzo dobrym tempie odpowiada na zadane pytania, - systematycznie odrabia prace domowe, - jest aktywny na lekcji - za testy sprawdzające wiedzę otrzymuje przeważnie ocenę bardzo dobrą Dobrze - dobrze rozumie polecenia nauczyciela, - zna dobrze podstawowy zakres słownictwa, - domyśla się kontekstu usłyszanych tekstów, - udziela prostych odpowiedzi, - pisze słowa i zwroty, ale zdarzają mu się błędy, - przeważnie odrabia prace domowe, - dość aktywnie uczestniczy w lekcji, - za testy sprawdzające wiedze otrzymuję przeważnie ocenę dobrą Dostatecznie - dość dobrze rozumie podstawowe polecenia nauczyciela, - przeciętnie opanował podstawowy zakres słownictwa, - domyśla się kontekstu usłyszanych tekstów, - udziela bardzo prostych odpowiedzi, - przeważnie pisze z błędami, - jest mało aktywny na lekcji, - często nie odrabia prac domowych i jest nieprzygotowany do lekcji, - za testy sprawdzające wiedzę otrzymuje przeważnie ocenę dostateczną Słabo - rozumie podstawowe polecenia nauczyciela, - nie w pełni opanował podstawowy zakres słownictwa, - słabo rozumie kontekst usłyszanych tekstów, - z trudnością udziela odpowiedzi na zadane pytania, - ma trudności w odrabianiu prac domowych, - przeważnie pisze z błędami, - bardzo często nie odrabia prac domowych i jest nieprzygotowany do lekcji - jest mało aktywny na lekcjach, - za testy sprawdzające wiedzę otrzymuje przeważnie ocenę dopuszczającą Nie opanował - nie rozumie podstawowych poleceń nauczyciela, - nie opanował podstawowego zakresu słownictwa , - nie rozumie kontekstu usłyszanych tekstów, - nie potrafi udzielić odpowiedzi na proste pytania - nie jest aktywny na lekcji, - nie odrabia prac domowych, - pisze z licznymi błędami, - za testy sprawdzające wiedzę otrzymuje przeważnie ocenę niedostateczną i nie wykazuje chęci poprawienia ocen Klasa III Wspaniale - rozumie i szybko reaguje na wszystkie polecenia nauczyciela - rozumie ogólny sens tekstów piosenek i wierszyków, - sprawnie i poprawnie udziela odpowiedzi na pytania i potrafi je zadać, - samodzielnie i poprawnie wykonuje ćwiczenia, - bezbłędnie pisze słowa i zwroty, - posiada bogaty zakres słownictwa i potrafi wykorzystać wiedzę z poprzednich lat, - bardzo aktywnie uczestniczy w zajęciach, - bardzo dobrze czyta ze zrozumieniem, - systematycznie odrabia prace domowe i jest zawsze przygotowany do lekcji, - za testy sprawdzające wiedzę otrzymuje przeważnie ocenę celującą Bardzo dobrze - bardzo dobrze rozumie większość poleceń nauczyciela, - bardzo dobrze rozumie sens prostych wypowiedzi, - zna bardzo dobrze poznane słownictwo, - pisze słowa i zwroty z nielicznymi błędami, - płynnie i w bardzo dobrym tempie odpowiada na zadane pytania, - systematycznie odrabia prace domowe, - dobrze czyta ze zrozumieniem, - jest aktywny na lekcji, - za testy sprawdzające wiedzę otrzymuje przeważnie ocenę bardzo dobrą Dobrze - dobrze rozumie polecenia nauczyciela, - zna dobrze podstawowy zakres słownictwa, - domyśla się kontekstu usłyszanych tekstów, - udziela prostych odpowiedzi, - pisze słowa i zwroty, ale zdarzają mu się błędy, - przeważnie odrabia prace domowe, - dość aktywnie uczestniczy w lekcji, - odczytuje krótkie zdania i wyrażenia, - za testy sprawdzające wiedzę otrzymuję przeważnie ocenę dobrą Dostatecznie - dość dobrze rozumie podstawowe polecenia nauczyciela, - przeciętnie opanował podstawowy zakres słownictwa, - domyśla się kontekstu usłyszanych tekstów, - udziela bardzo prostych odpowiedzi, - przeważnie pisze z błędami, - jest mało aktywny na lekcji, - często nie odrabia prac domowych i jest nieprzygotowany do lekcji, - przy pomocy nauczyciela czyta krótkie zdania i wyrażenia - za testy sprawdzające wiedzę otrzymuje przeważnie ocenę dostateczną Słabo - rozumie podstawowe polecenia nauczyciela, - nie w pełni opanował podstawowy zakres słownictwa, - słabo rozumie kontekst usłyszanych tekstów, - z trudnością udziela odpowiedzi na zadane pytania, - ma trudności w odrabianiu prac domowych, - przeważnie pisze z błędami, - czyta słabo i z licznymi błędami, - bardzo często nie odrabia prac domowych i jest nieprzygotowany do lekcji, - jest mało aktywny na lekcjach, - za testy sprawdzające wiedzę otrzymuje przeważnie ocenę dopuszczającą Nie opanował - nie rozumie podstawowych poleceń nauczyciela, - nie opanował podstawowego zakresu słownictwa - nie rozumie kontekstu usłyszanych tekstów, - nie potrafi udzielić odpowiedzi na proste pytania - nie jest aktywny na lekcji, - nie odrabia prac domowych, - pisze z licznymi błędami, - czyta bardzo słabo z licznymi błędami, - za testy sprawdzające wiedzę otrzymuje przeważnie ocenę niedostateczną i nie wykazuje chęci poprawienia ocen, 7. Sformułowania ocen opisowych końcoworocznych z języka angielskiego: 6 Uczeń/uczennica wspaniale opanował/a wiadomości i umiejętności w zakresie sprawności językowych. 5 Uczeń/uczennica w pełni opanował/a wiadomości i umiejętności w zakresie sprawności językowych. 4 Uczeń/uczennica zadowalająco opanował/a wiadomości i umiejętności w zakresie sprawności językowych. 3 Uczeń/uczennica wystarczająco opanował wiadomości i umiejętności w zakresie sprawności językowych. 2 Uczeń/uczennica opanował/a niezbędne minimum wiadomości i umiejętności w zakresie sprawności językowych. 1 Uczeń/uczennica nie opanował/a niezbędnego minimum wiadomości i umiejętności w zakresie sprawności językowych. Nauczyciel języka angielskiego: ….................................................... Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |