Katalog Magdalena Jóźwiakowska, 2017-02-28 Pęgów Język polski, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego - nauczyciel dyplomowanyPlan rozwoju zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego §8 ust.2pkt.1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji Poznanie procedury awansu zawodowego i przygotowanie planu rozwoju zawodowego. Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego. Sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu na nauczyciela dyplomowanego. Plan rozwoju zawodowego. IX 2014 Poprawnie sformułowany wniosek o rozpoczęcie stażu, plan rozwoju zawodowego. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. Gromadzenie dokumentacji. Cały okres stażu. Dyplomy, artykuły, karty pracy, konspekty. Opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. Przygotowanie sprawozdania z realizacji zatwierdzonego planu rozwoju zawodowego. Uzyskanie oceny dorobku zawodowego. V 2017 V 2017 Sprawozdanie. Ocena dorobku zawodowego. Poszerzanie wiedzy i umiejętności podejmowania działań na rzecz podwyższenia jakości pracy szkoły. Analiza własnych osiągnięć. Aktywny udział w zadaniach związanych z mierzeniem jakości pracy szkoły. Zachęcanie uczniów do udziału w konkursach szkolnych i pozaszkolnych. Organizacja szkolnych konkursów i przygotowanie uczniów do etapu powiatowego. Organizacja szkolnego konkursu „Żonkil – symbol nadziei”. Współorganizowanie Powiatowego Konkursu Recytatorskiego „Magia Słowa”. Współorganizowanie Powiatowego Konkursu o życiu i twórczości A. Mickiewicza „Razem Młodzi Przyjaciele”. Cały okres stażu. Teczka osiągnięć, sprawozdania, podziękowania, dyplomy. Udział w formach doskonalenia zawodowego adekwatnych do potrzeb szkoły i nauczyciela. Studiowanie literatury fachowej. Udział w warsztatach, konferencjach, szkoleniach. Przeglądanie fachowych stron internetowych. Cały okres stażu. Notatki. Opracowanie programu koła wyrównawczego „Kaligrafia”. Prowadzenie zajęć dla dzieci z dysfunkcjami. Cały okres stażu. Program pracy koła. Sprawozdanie z realizacji programu. Przygotowanie uczniów do konkursów. Przygotowanie materiałów dydaktycznych. Pomoc w wyborze repertuaru. Cały okres stażu, według harmonogramu konkursów. Zgłoszenie do konkursu. Podziękowania, dyplomy. Wzbogacanie metod i form pracy. Tworzenie pomocy dydaktycznych. Gromadzenie literatury naukowej. Doposażenie gabinetu przedmiotowego. Wykorzystanie metod aktywizujących. Cały okres stażu. Materiały, literatura. Spis pomocy dydaktycznych. § 8 ust.2.pkt.2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej Prowadzenie zajęć w pracowni komputerowej. Przygotowanie pomocy dydaktycznych z języka polskiego. Przygotowywanie prezentacji multimedialnych. Przygotowywanie niezbędnych materiałów dla uczniów, rodziców, nauczycieli. Przygotowywanie informacji o konkursach, osiągnięciach uczniów, zajęciach pozalekcyjnych. Cały okres stażu – według potrzeb. Materiały, prezentacje, strona internetowa. § 8 ust. 2.pkt 3 Umiejętność dzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenia zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. Współpraca z innymi nauczycielami. Aktywne uczestnictwo w posiedzeniach Rady Pedagogicznej, radach szkoleniowych. Dzielenie się zdobytą wiedzą na różnych formach doskonalenia zawodowego (przeprowadzenie rady szkoleniowej). Współorganizowanie imprez i uroczystości okolicznościowych w szkole. Systematyczna współpraca z pedagogiem szkolnym. Cały okres stażu. Potwierdzenie dyrektora szkoły. Zdjęcia, notatka w prasie, kronika, scenariusze, strona internetowa szkoły. Opracowanie publikacji i innych materiałów związaną z wykonywaną pracą Opublikowanie w portalu internetowym „Planu rozwoju zawodowego”, scenariuszy. Cały okres stażu. Publikacja w Internecie § 8 ust.2pkt.4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. Wdrażanie programów akcji prowadzonych na rzecz Wrocławskiego Hospicjum dla Dzieci. Koordynowanie akcji „Pola nadziei”. Koordynowanie akcji „Nakrętki dla Hospicjum”. Współorganizowanie kiermaszu bożonarodzeniowego i wielkanocnego. Cały okres stażu. Zgłoszenie do udziału w programie. Podziękowania. Zdjęcia. Notatka prasowa. Strona internetowa. § 8 ust.2 pkt.4c Poszerzenie zakresu działań szkoły w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. Aktywne wspieranie dzieci w konkursach organizowanych w naszej szkole, gminie i powiecie. Przygotowanie dzieci do udziału w konkursach polonistycznych. Cały okres stażu Potwierdzenie, dyplomy uczestnictwa, nagrody Rozwijanie u dzieci zainteresowań sztuką, literaturą, regionem. Organizowanie wycieczek mających na celu promować kulturę i sztukę. Promowanie historii regionu. Cały okres stażu. Według potrzeb. Zdjęcia, kronika, notatki w prasie lokalnej i na stronie internetowej szkoły. Wychodzenie naprzeciw potrzebom uczniów. Prowadzenie zajęć wyrównawczych. Indywidualna praca z uczniem zdolnym. Przygotowywanie gazetki ściennej. Cały okres stażu. Zdjęcia. Notatki. Współpraca z instytucjami kulturalno – oświatowymi. Udział w imprezach środowiskowych. Cały okres stażu. Według potrzeb. Potwierdzenia. §8 ust.2 pkt.4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. Podejmowanie działań na rzecz tworzenia tradycji szkoły. Współorganizowanie uroczystości szkolnych. Udział w akcjach charytatywnych. Cały okres stażu. Według potrzeb. Strona internetowa. Potwierdzenia. Współpraca z różnymi instytucjami i organizacjami Współpraca z Wrocławskim Hospicjum dla Dzieci. Cały okres stażu Strona internetowa. Notatka prasowa. Pogłębianie wiedzy na temat problemów uczniów. Integracja zespołu klasowego: imprezy klasowe, szkolne, wycieczki, organizowanie pomocy koleżeńskiej. Cały okres stażu. Opis działań. Wpisy w dzienniku lekcyjnym. § 8 ust.2 pkt.4 f Uzyskanie innych znaczących osiągnięć w pracy zawodowej. Promocja placówki w środowisku lokalnym. Współudział w organizowaniu powiatowych konkursów polonistycznych. Umieszczanie artykułów w prasie lokalnej i na stronach internetowych np. Wrocławskiego Hospicjum dla Dzieci. Cały okres stażu. Notatki prasowe. Podziękowania. Wpisy na stronach internetowych. §8 ust. 2 pkt5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfiki, typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów edukacyjnych i wychowawczych. Praca z uczniem sprawiającym kłopoty wychowawcze. Praca z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną. Cały okres stażu. Pisemna charakterystyka podjętych działań. Opracowała: Zatwierdzam do realizacji Magdalena Jóźwiakowska Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |