Katalog Anna Dyniak, 2017-02-06 Dobroń Zajęcia przedszkolne, Scenariusze Ptasia stołówkaScenariusz zajęć z dziećmi prowadzonych w Przedszkolu Miejskim Nr 11 Z Oddziałami Integracyjnymi w Pabianicach Temat zajęć: „Ptasia stołówka” Miejsce: sala zabaw i ogród przedszkolny Grupa: VII Osoba prowadząca: Anna Dyniak Termin: 01. 02. 2017r. Cel ogólny: Kształtowanie opiekuńczej postawy do ptaków pozostających na zimę w kraju oraz wdrażanie do ich systematycznego dokarmiania. Przewidywane efekty: Dziecko: 1. Rozumie potrzebę dokarmiania ptaków w okresie zimy. 2. Rozpoznaje i nazywa wybrane gatunki ptaków (sikorka, gil, wróbel). 3. Wie, jakim pokarmem żywią się ptaki. Metody: 1. Metody czynne (dokarmianie ptactwa); 2. Metody oglądowe (pokaz, obserwacja); 3. Metody słowne (przekazanie informacji, dzielenie się spostrzeżeniami) Formy: zbiorowa, indywidualna. Obszary wskazane w podstawie programowej wychowania przedszkolnego: 12.1) nazywa oraz wyróżnia rośliny i zwierzęta żyjące w różnych środowiskach przyrodniczych, np. na polu, na łące, w lesie; 12.2) wie, jakie warunki są potrzebne do rozwoju zwierząt (przestrzeń życiowa, bezpieczeństwo, pokarm) i wzrostu roślin (światło, temperatura, wilgotność); 12.3) potrafi wymienić zmiany zachodzące w życiu roślin i zwierząt w kolejnych porach roku; wie, w jaki sposób człowiek może je chronić i pomóc im, np. przetrwać zimę. Pomoce/środki dydaktyczne: ilustracja przedstawiająca karmnik z ptakami, opaski z ptakami, obręcze, bębenek, pokarm dla ptaków (kasza, ziarna słonecznika i zbóż, pestki dyni, orzechy, płatki owsiane, okruszki chleba), ordery przyjaciela ptaków. PRZEWIDYWANY PRZEBIEG ZAJĘĆ: 1. Powitanie dzieci. Wprowadzenie w tematykę zajęć. 2. „Ptaki w karmniku” – rozmowa kierowana pytaniami. Nauczycielka pokazuje dzieciom ilustrację przedstawiającą karmnik z ptakami, a następnie zadaje pytania: - Co znajduje się na obrazku? - Jaka pora roku jest przedstawiona na obrazku? - Czy ptaszki mają co jeść zimą? - Jak możemy pomóc ptakom zimą? 3. „Co to za ptak?” – nazwanie i opisanie wyglądu ptaków przedstawionych na ilustracji. 4. „Głodne ptaki” – zabawa ruchowa. Nauczyciel rozdaje dzieciom (ptaszkom) opaski, a na środku dywanu kładzie obręcze (karmniki). Dzieci biegają swobodnie po sali w rytm bębenka, naśladując małe głodne ptaszki. Na przerwę w grze, ptaszki zbiegają się do karmnika i palcem naśladują dziobanie ziaren. 5. „Co jedzą ptaki?” – oglądanie i nazywanie różnych pokarmów dla ptaków: kaszy, ziaren słonecznika i zbóż, pestek dyni, orzechów, płatków owsianych oraz okruszków chleba. 6. „Dokarmiamy ptaszki” – wyjście do ogrodu przedszkolnego. Uzupełnianie pokarmu w karmniku . Obserwowanie ptaków przylatujących do karmnika. 7. Powrót do przedszkola – wręczenie dzieciom orderu przyjaciela ptaków. Opracowanie: Anna Dyniak Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |