Katalog Lucyna Fau, 2017-02-06 Grudziądz Zajęcia przedszkolne, Scenariusze Scenariusz zajęciaTemat: Zwierzęta z wiejskiego podwórka – blok integralny Cele główne: doskonalenie wiedzy na temat zwierząt domowych i hodowlanych, utrwalenie nazw zwierząt i przyporządkowanie im odpowiednich pomieszczeń: obora, stajnia, kurnik, buda itd., doskonalenie umiejętności skupienia uwagi doskonalenie umiejętności klasyfikowania i przeliczania liczebności zbiorów rozwijanie wrażliwości słuchowej i umiejętności odbierania muzyki rozwijanie umiejętności twórczego myślenia doskonalenie umiejętności zgodnego współdziałania w trakcie różnorodnych zabaw Cele operacyjne: Dziecko powinno: znać zwierzęta żyjące w wiejskiej zagrodzie wiedzieć jakie odgłosy one wydają doskonalić analizę i syntezę wyrazów doskonalić umiejętność przeliczania liczebności zbiorów podjąć próbę opowiedzenia historyjki obrazkowej na podstawie poznanej bajki rozwiązać zagadkę słowną współpracować w zespole klasyfikować zwierzęta na ptaki i ssaki chętnie uczestniczyć w zabawie wypowiadać się na określony temat rozwijać ekspresję ruchową poprzez taniec, zabawy muzyczno- ruchowe podejmować działania plastyczne na określony temat uczestniczyć w zabawach i ćwiczeniach rozwijających umiejętność współdziałania z innymi dziećmi przestrzegać ustalonych reguł Metody pracy: Słowna: sposoby społecznego porozumiewania się, rozmowa, zagadka, opowiadanie, objaśnienia i instrukcje Oglądowa: m. obserwacji i pokazu Praktyczna: m. zadań stawianych dziecku, m. ćwiczeń, m. kierowania własną działalnością dziecka Formy pracy: grupowa indywidualna zbiorowa Środki dydaktyczne: odtwarzacz CD, płyty: Kwiecień - Maj 2016, Przygoda z Uśmiechem cz. 3,Odgłosy przyrody z ilustracjami; sylwety zwierząt domowych i hodowlanych na stojakach oraz na różnych ilustracjach, medale z wizerunkiem dzieci tych zwierząt, liczmany, figurki do klasyfikacji, ilustracje przedstawiające pomieszczenia odpowiadające poszczególnym zwierzętom, tekst zagadki, tablica magnetyczna duża i mała, magnesy, obrazki i sylwety do historyjki obrazkowej, butelkowe grzechotki, tamburyna, obręcze: duża i 2 małe, przygotowane na tackach elementy do pracy plastycznej, klej, pędzle, pojemniki do kleju, pisaki, wilgotna ściereczka, ręcznik, pojemnik na brudne pędzle i pojemniki od kleju, kolorowanka dla każdego dziecka i lizaki Przebieg: I. Wstęp 1. ,, Gąski” - powitamy się zabawą muzyczno - ruchową 2. ,,Co dziś będziemy robić- przedstawienie tematu dnia połączone z przypomnieniem zasad panujących na zajęciach oraz n-l rozdaje dzieciom medale z wizerunkiem zwierząt 3. ,, Szukam mamy”- zabawa ruchowa II. Rozwinięcie 4. ,, Ile jest dzieci?- przeliczanie liczebności zbioru 5. ,, Ptaki i ssaki- ćwiczenia klasyfikacyjne 6. ,, Rolnik sam w dolinie”- zabawa muzyczno- ruchowa 7. ,, Powiedz gdzie mieszka….”- zabawa słuchowa połączona z analizą i syntezą wyrazów 8. ,,Zgadnij kto to?- rozwiązywanie zagadki 9. ,,Mama woła dzieci”- zabawa ruchowa 10. ,,Zakochany kogucik”- opowiadanie historyjki obrazkowej 11. ,,Taniec kogucika z biedronką”- I gr. układ choreograficzny, II gr. gra na instrumentach do utworu Kalinka III. Zakończenie 12. ,, Kurka”- praca plastyczna: - ,, Oto kurka złoto piórka”- zapoznanie dzieci z kolejnym zadaniem - ,,Jak to mam zrobić”- pokaz z instruktażem - Mali artyści”- samodzielna praca dzieci 13. ,, Wystawa i ocena prac 14. ,, Gdacze kura”- zabawa taneczna do piosenki 15. ,, Niespodzianki”- podsumowanie zajęcia z wręczeniem przygotowanej niespodzianki Opracowała : Lucyna Fau Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |