Katalog

Joanna Kucińska, 2017-02-06
Gdynia

Język angielski, Scenariusze

scenariusz lekcji

- n +

Konspekt lekcji

Data: 06.04.2016
Nauczyciel: Joanna Kucińska
Przedmiot: język angielski
Klasa: V c
Temat: Nazwy zawodów. Ćwiczenia z użyciem czasów teraźniejszych.


Cele lekcji:
• Uwypuklenie różnic miedzy czasami Present Simple i Present Continuous
• Umiejętne użycie czasowników w zdaniach z uwzględnieniem odpowiedniej formy czasu teraźniejszego
• Wprowadzenie słownictwa związanego z omawianym tematem
• Umiejętne zadawanie pytań dotyczących przyszłego zawodu i udzielanie odpowiedzi wraz z uzasadnieniem
• Wyszukiwanie informacji szczegółowych w tekscie
• Motywowanie do nauki poprzez gry i zabawy
• Zaangażowanie do pracy uczniów, którzy zwykle niechętnie biorą udział w zajęciach
• Przeniesienie dominacji z nauczyciela na uczniów (nauczyciel nie jest centralną postacią na lekcji), rozwijanie umiejętności samodzielnej pracy, jak również współpracy z kolegami


Słownictwo:
Nazwy zawodow np soldier , doctor, teacher, sailor , nurse itd oraz czasowniki zwiazane z wykonywaniem okreslonego zawodu np teach, take care, treat, swim itd.
Wyrażenia – What do you want to be?
I want to be a …….
Why do you want to be a……?
Because I want to …………

Materiały:
Karty obrazkowe oraz z nazwami zawodów
Kolorowe plansze ze zdaniami w czasach teraźniejszych
Magnetofon + CD
Podręcznik

Etapy lekcji:

1. Hello
Powitanie, sprawdzenie obecności, zapoznanie z tym, co będziemy robić na zajęciach

2. Warm-up
Nauczyciel pyta uczniów o zawody które znają , zapisuje na tablicy przykładowe pytanie wraz z odpowiedzią. Kilkoro uczniów zadaje pytanie wybranym osobom.


3. Presentation
Nauczyciel prosi o wysłuchanie tekstu z podręcznika, uczniowie słuchając śledzą tekst. Następnie nauczyciel zadaje pytanie dotyczące tekstu, sprawdzając rozumiene i umiejętność konstruowania wypowiedzi. Następnie uczniowie wykonują cwiczenie 2 str 76. Jest to ćwiczenie o niższym stopniu trudności, w którym mogą wykazac się uczniowie słabsi.
Nauczyciel przyczepia na tablicy kolorowe zdania w sposób przypadkowy i prosi wybranych uczniów , by posegregowali je dzieląc na dwie kategorie, związane z czasem Present Simple i Present Continuous

4. Practice
Nauczyciel dzieli uczniów na 4 grupy i przechodzi do pierwszego zadania. Uczniowie mają napisać wspólnie do 2 wybranych zdan pytanie i przeczenie. Wspólna praca daje szansę na wykazanie się uczniom zdolniejszym i z większą wiedzą, ale pozwala też uczniom słabszym poczuć się pewniej i sprawdzić swoje możliwości.
Po omówieniu rozwiązań i przydzieleniu punktów przechodzimy do zadania drugiego. Polega ono na połączeniu w pary obrazka przedstawiającego zawód z odpowiednia nazwą tego zawodu. Ćwiczenie uwzględnia różny poziom wiedzy uczniów, tak aby każdy uczeń mógł w nim uczestniczyć. Po przydzieleniu punktów i rozstrzygnięciu zawodów zapisujemy poznane słowa na tablicy , a uczniowie kopiują to do zeszytów. Forma grupowej rywalizacji to też okazja dla osób, które nie czują się mocne z języka na aktywne uczestnictwo i wykazanie się.
Nastepnie uczniowie przechodzą do pracy indywidualnej wykonując w książce cwiczenie 3 ze str 76

5. End of a lesson
Nauczyciel wspólnie z uczniami sprawdza poprawność wykonanego zadania. Podsumowując krotko lekcje prosi uczniów o zadawanie pytan podanych na początku zajęć.
Na koniec podaje informację o pracy domowej, ćwiczenia z lekcji 22 w zeszycie cwiczen.



Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.