Katalog

Aldona Klepacz, 2017-02-06
Aleksandrów Łódzki

Różne, Scenariusze

Konspekt zajęć korekcyjno-kompensacyjnych klasa II.

- n +

Konspekt zajęć korekcyjno-kompensacyjnych
dla uczniów klasy II b
przeprowadzonych w dniu ................ przez mgr Aldonę Klepacz

Temat: Doskonalenie umiejętności czytania z wykorzystaniem
loteryjek sylabowych.
Ćwiczenia grafomotoryczne - właściwe łączenie liter.


L.p Rodzaj ćwiczeń Cel ćwiczeń Przebieg ćwiczeń Pomoce Czas
1 2 3 4 5 6
1. Wprowadzenie:
- zabawa "Ludzie do ludzi";
- "Leniwe ósemki" - integracja grupy;
-wprowadzenie miłej atmosfery,
- ćwiczenie koordynacji prawej i
lewej strony ciała;
- koncentracja uwagi. Na polecenie nauczyciela dzieci w parach dotykają się wymienionymi częściami ciała, np. kolano do kolana ;na polecenie ludzie do ludzi, zmieniają parę.

Dzieci kreślą w powietrzu "leniwe ósemki" (wg Denisona). 5 min.
2. "Sylabowe zabawy z biedronką". - ćwiczenie analizy i syntezy sylabowej wyrazów;
- doskonalenie koordynacji wzrokowo - słuchowej;
- wdrażanie do przestrzegania ustalonych reguł Uczniowie otrzymują równą ilość kart z ilustracjami, oddzielnie leża karty z biedronkami. Dzieci po kolei odwracają kartę z biedronką, liczą jej kropki i szukają wśród swoich kart takiego obrazka, którego nazwa ma liczbę sylab równą liczbie kropek u biedronki. Karty z ilustracjami i z wizerunkiem biedronek. 7 min
3







4. Rysowanie po śladzie







Rzuty kostką sylabową. - ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej;
- doskonalenie płynnego ruchu ręki;
- ćwiczenia funkcji wzrokowo-słuchowych;
- rozwijanie słownictwa;
- ćwiczenia motoryki dużej.
Dzieci rysują wzory po śladzie zgodnie z kierunkiem strzałki.




Dzieci rzucają kostką piankową, odczytują sylabę na kostce i podają wyraz rozpoczynający się tą sylabą. Wzory rysunków (wg H. Tymichowej)



Kostka piankowa z kieszeniami na bokach, w których umieszczone są sylaby. 5 min






3 min.
5. Loteryjka sylabowa - ćwiczenie syntezy wzrokowo-słuchowej;
- doskonalenie techniki czytania, Uczniowie otrzymują plansze z sylabami, nauczyciel czyta sylaby z kartoników i pyta komu takiej brakuje. Plansze i kartoniki z sylabami dla każdego ucznia. 8 min.
6. "Rysowanie na piasku". - wzrokowo - ruchowe utrwalanie obrazu liter (zwrócenie uwagi na ich wysokość).
Uczniowie kreślą na powierzchni litery odpowiadające głoskom wymawianym przez nauczyciela. Pokrywki od pudełek z nasypanym piaskiem (lub kaszą manną). 4 min.
7. Zapisywanie wyrazów w liniaturze - utrwalanie właściwego łączenia liter;
- ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej;
- doskonalenie techniki pisania, Każde dziecko wybiera 3 wyrazy ze swojej loteryjki; nauczyciel zapisuje je na tablicy, analizując zapis - prawidłowe rozmieszczenie i łączenia liter. Kartki z liniaturą. 8 min
8. Zakończenie zajęć:
- ćwiczenia relaksacyjne - zabawa "Żywe balony";
-pożegnanie. - relaks,
- ćwiczenia oddechowe;
- Dzieci leżąc na podłodze słuchają słów nauczyciela i wyobrażają sobie, że są balonami, które są nadmuchiwane, a potem ucieka im powietrze.
"Iskierka przyjaźni". Nagranie z muzyką relaksacyjną. 5 min


Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.