Katalog

Ilona RAKOWSKA, 2017-01-20
Międzychód

Zajęcia przedszkolne, Konspekty

Kolorowe bombki choinkowe

- n +

KONSPEKT ZAJĘĆ

1.Rodzaj zajęć: grupowe (grupa przedszkolna mieszana: dziecko z Zespołem Downa- upośledzenie umiarkowane, dziecko z autyzmem, dziecko z autyzmem i upośledzeniem umiarkowanym)

2.Temat zajęć: Kolorowe bombki choinkowe

3.Cele ogólne:
-zapoznanie z tematyką zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia
-rozwijanie umiejętności przeliczania i segregowania według danej cechy (koloru)
-wdrażanie do wspólnej zabawy
-nauka naśladowania

4.Cele operacyjne (dziecko):
- stara się uważnie słuchać opowiadania i poleceń nauczyciela
- stara się nawiązać kontakt z nauczycielem
- próbuje aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych
- próbuje naśladować czynności dorosłego
- rozwija sprawność manualną

5.Metody:
słowne – piosenka
czynne – zadania do wykonania, naśladowanie
oglądowe - pokaz, obserwacja
program aktywności Ch. Knilla

6.Formy:
praca z grupą
praca indywidualna przy stoliku

7.Przebieg zajęć:
1.Powitanie dzieci, rozmowa z opiekunami na temat aktualnego nastroju, samopoczucia dzieci.
2.Czynności samoobsługowe w szatni: rozbieranie kurtki, czapki, butów. Ubieranie kapci. Jednoczesne nazywanie wykonywanych czynności.

3.Elementy Metody Porannego Kręgu:
oznaczenie dnia
obserwacja i etykietowanie pogody
omówienie planu dnia dzieci
oznaczenie kalendarza adwentowego
Poranna Gimnastyka Dla Małego Smyka: piosenki uczące naśladowania i schematu ciała (wprowadzenie nowej piosenki)
oznaczenie obecności dzieci- indywidualne powitanie każdego dziecka w kręgu
omówienie cech charakterystycznych dla jesieni: kolor żółty( zabawy z wykorzystaniem żółtych chust), pobudzanie zmysłów dzieci poprzez zapach (lawenda), smak (masło orzechowe), dotyku (zabawa z darami jesieni)

4. Wprowadzenie do tematyki zajęć „Kolorowe bombki choinkowe” poprzez odwołanie się do wystroju sali;
5.Oczytanie wierszyka przez nauczyciela, pogadanka na temat kształtów i kolorów bombek
6.Segregacja bombek, tworzenie zbiorów wg kolorów
7.Próby przeliczania
8. Praca przy stoliku- wykonanie pracy plastycznej z pomocą nauczyciela: wyklejenie bombki wydzieranką i plasteliną.
9. Piosenki o choince- nauka tańca w kole
10. Elementy metody Knilla cz.1. Program Wprowadzający: kołysanie, wymachiwanie rękoma, klaskanie, głaskanie głowy, głaskanie brzucha, relaksacja.
11. Zakończenie zajęć- porządkowanie po sobie w miejscu pracy, pochwała







Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.