Katalog Ilona RAKOWSKA, 2017-01-20 Międzychód Zajęcia przedszkolne, Konspekty Kolorowe bombki choinkoweKONSPEKT ZAJĘĆ 1.Rodzaj zajęć: grupowe (grupa przedszkolna mieszana: dziecko z Zespołem Downa- upośledzenie umiarkowane, dziecko z autyzmem, dziecko z autyzmem i upośledzeniem umiarkowanym) 2.Temat zajęć: Kolorowe bombki choinkowe 3.Cele ogólne: -zapoznanie z tematyką zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia -rozwijanie umiejętności przeliczania i segregowania według danej cechy (koloru) -wdrażanie do wspólnej zabawy -nauka naśladowania 4.Cele operacyjne (dziecko): - stara się uważnie słuchać opowiadania i poleceń nauczyciela - stara się nawiązać kontakt z nauczycielem - próbuje aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych - próbuje naśladować czynności dorosłego - rozwija sprawność manualną 5.Metody: słowne – piosenka czynne – zadania do wykonania, naśladowanie oglądowe - pokaz, obserwacja program aktywności Ch. Knilla 6.Formy: praca z grupą praca indywidualna przy stoliku 7.Przebieg zajęć: 1.Powitanie dzieci, rozmowa z opiekunami na temat aktualnego nastroju, samopoczucia dzieci. 2.Czynności samoobsługowe w szatni: rozbieranie kurtki, czapki, butów. Ubieranie kapci. Jednoczesne nazywanie wykonywanych czynności. 3.Elementy Metody Porannego Kręgu: oznaczenie dnia obserwacja i etykietowanie pogody omówienie planu dnia dzieci oznaczenie kalendarza adwentowego Poranna Gimnastyka Dla Małego Smyka: piosenki uczące naśladowania i schematu ciała (wprowadzenie nowej piosenki) oznaczenie obecności dzieci- indywidualne powitanie każdego dziecka w kręgu omówienie cech charakterystycznych dla jesieni: kolor żółty( zabawy z wykorzystaniem żółtych chust), pobudzanie zmysłów dzieci poprzez zapach (lawenda), smak (masło orzechowe), dotyku (zabawa z darami jesieni) 4. Wprowadzenie do tematyki zajęć „Kolorowe bombki choinkowe” poprzez odwołanie się do wystroju sali; 5.Oczytanie wierszyka przez nauczyciela, pogadanka na temat kształtów i kolorów bombek 6.Segregacja bombek, tworzenie zbiorów wg kolorów 7.Próby przeliczania 8. Praca przy stoliku- wykonanie pracy plastycznej z pomocą nauczyciela: wyklejenie bombki wydzieranką i plasteliną. 9. Piosenki o choince- nauka tańca w kole 10. Elementy metody Knilla cz.1. Program Wprowadzający: kołysanie, wymachiwanie rękoma, klaskanie, głaskanie głowy, głaskanie brzucha, relaksacja. 11. Zakończenie zajęć- porządkowanie po sobie w miejscu pracy, pochwała Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |