Katalog

Renata Dutka, 2017-01-11
Zabrze

Zajęcia przedszkolne, Scenariusze

Scenariusz zajęć dla 2-3 latków

- n +

Konspekt zajęć przeprowadzonych na zajęciach w ramach oferty rodzinnej
Data: 25.10. 2013r.
Miejsce: sala Czas relaksu
Prowadząca: Renata Dutka
Grupa: dzieci od 2 do 4 lat z rodzicami
Czas :45 minut
Temat zajęć : Jesień w sadzie i ogrodzie.
Cele ogólne:
- budowanie pozytywnych relacji w kontaktach pomiędzy uczestnikami
- podejmowanie prób wspólnych zabaw
- rozwijanie umiejętności płynnego mówienia
- rozwijanie myślenia
- wyrabianie umiejętności słuchania nauczyciela
- kształtowanie pojęcia liczby naturalnej , więcej, mniej, tyle samo
- rozwijanie umiejętności manualnych.
Cele operacyjne:
- uczeń potrafi powiedzieć co jest na obrazku
- wie gdzie rosną owoce i warzywa
- zna nazwy owoców i warzyw
- zna ich zastosowanie
- potrafi liczyć w zakresie 7
- uczeń reaguje na sygnały muzyczne
- potrafi zilustrować ruchem piosenkę,, Jabłuszko rumiane’’
- uczeń umie rozpoznać warzywa, owoce po kształcie
- uczeń potrafi naklejać wycięte obrazki i wykonać pracę
- umie sylabizować wyrazy
Standardy rozwoju i osiągnięć ucznia: Rozwijanie umiejętności i poszerzanie wiedzy
Umiejętności kluczowe:
Przestrzeganie norm społecznych, umiejętność uczenia się
Realizacja zestawu standardów osiągnięć wychowanka: Indywidualizacja programu pracy z uczniem zdolnym lub innymi wymaganiami edukacyjnymi lub wychowawczymi ( m.inn. wspomaganie gotowości szkolnej dziecka)
Środki dydaktyczne:
Ilustracje sadu, ogrodu, szablony owoców, warzyw, karty z drzewem i owocami, płyta z piosenką ,, Jabłuszko rumiane’’, chusta, chustki, kosz, prawdziwe owoce i warzywa, klej, wycięte owoce, kartki papieru, nożyczki, obrazki owoców i warzyw
Metody: słowna, działań praktycznych, czynna,
Wychowanie przez sztukę: muzyka, taniec, formy plastyczne, kształtowanie umiejętności społecznych, wspomaganie rozwoju umysłowego poprzez zabawy, wspomaganie rozwoju mowy ,wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną. - podstawa programowa wychowania przedszkolnego

Przebieg zajęć:
Część wstępna. Zabawa integracyjna na powitanie . ,, Dzień dobry….’’ ( nauczyciel muzyki akompaniuje i śpiewa) . Nauczyciel prowadzący siedzi z dziećmi w kole i prowadzi zabawę.
Część właściwa.
1. Nauczyciel prowadzący zaprasza dzieci na dywan. Przedstawia dzieciom ilustracje sadu i ogrodu. Następuje rozmowa kierowana na ich temat. ( co się na nich znajduje, jakie znają owoce, warzywa, co można z nich zrobić? itp) Następnie nauczyciel pokazuje obrazki przedstawiające owoce i warzywa. Dzieci próbują je nazwać .
2. ,,Tańczące owoce ‘’. Nauczyciel prowadzący przykleja każdemu dziecku symbol owoca oraz rozdaje chusty. Dzieci owoce w takt muzyki tańczą na wietrze, kiedy muzyka cichnie ,,owoce’’ odpoczywają siadając na dywan ( nauczyciel muzyki akompaniuje)
3. ,, Znajdź drzewo’’. Nauczyciel prowadzący objaśnia zabawę. Dzieci mają znaleźć w sali drzewo , na którym są naklejone owoce odpowiadające jego symbolowi. –(nauczyciel muzyki przygrywa)
4. ,,Zupa warzywna’’.– zabawa z chustą. Nauczyciel nakleja dzieciom symbole warzyw, objaśnia zabawę . Wywołuje kolejno warzywa, które siadają na chustę. Pozostali kręcą nią ( nauczyciel muzyki akompaniuje).
5. Nauczyciel prowadzący rozdaje każdemu dziecku szablon drzewa z naklejonymi owocami. Każde dziecko ma policzyć owoce. Później następuje porównywanie kto ma więcej, kto mniej .
6. Nauczyciel zaprasza dzieci do ilustracji ruchowe piosenki pt.. ,,Jabłuszko rumiane”- akompaniament z płyty
Zakończenie:
Nauczyciel zaprasza dzieci do stolików aby wykonały pracę ,,Kosz owoców’’. Pokazuje i objaśnia pracę.
Po zakończeniu dzieci myją ręce i prezentują prace.

Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.