Katalog Renata Dutka, 2017-01-11 Zabrze Zajęcia przedszkolne, Scenariusze Scenariusz zajęć dla 2-3 latkówKonspekt zajęć przeprowadzonych na zajęciach w ramach oferty rodzinnej Data: 25.10. 2013r. Miejsce: sala Czas relaksu Prowadząca: Renata Dutka Grupa: dzieci od 2 do 4 lat z rodzicami Czas :45 minut Temat zajęć : Jesień w sadzie i ogrodzie. Cele ogólne: - budowanie pozytywnych relacji w kontaktach pomiędzy uczestnikami - podejmowanie prób wspólnych zabaw - rozwijanie umiejętności płynnego mówienia - rozwijanie myślenia - wyrabianie umiejętności słuchania nauczyciela - kształtowanie pojęcia liczby naturalnej , więcej, mniej, tyle samo - rozwijanie umiejętności manualnych. Cele operacyjne: - uczeń potrafi powiedzieć co jest na obrazku - wie gdzie rosną owoce i warzywa - zna nazwy owoców i warzyw - zna ich zastosowanie - potrafi liczyć w zakresie 7 - uczeń reaguje na sygnały muzyczne - potrafi zilustrować ruchem piosenkę,, Jabłuszko rumiane’’ - uczeń umie rozpoznać warzywa, owoce po kształcie - uczeń potrafi naklejać wycięte obrazki i wykonać pracę - umie sylabizować wyrazy Standardy rozwoju i osiągnięć ucznia: Rozwijanie umiejętności i poszerzanie wiedzy Umiejętności kluczowe: Przestrzeganie norm społecznych, umiejętność uczenia się Realizacja zestawu standardów osiągnięć wychowanka: Indywidualizacja programu pracy z uczniem zdolnym lub innymi wymaganiami edukacyjnymi lub wychowawczymi ( m.inn. wspomaganie gotowości szkolnej dziecka) Środki dydaktyczne: Ilustracje sadu, ogrodu, szablony owoców, warzyw, karty z drzewem i owocami, płyta z piosenką ,, Jabłuszko rumiane’’, chusta, chustki, kosz, prawdziwe owoce i warzywa, klej, wycięte owoce, kartki papieru, nożyczki, obrazki owoców i warzyw Metody: słowna, działań praktycznych, czynna, Wychowanie przez sztukę: muzyka, taniec, formy plastyczne, kształtowanie umiejętności społecznych, wspomaganie rozwoju umysłowego poprzez zabawy, wspomaganie rozwoju mowy ,wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną. - podstawa programowa wychowania przedszkolnego Przebieg zajęć: Część wstępna. Zabawa integracyjna na powitanie . ,, Dzień dobry….’’ ( nauczyciel muzyki akompaniuje i śpiewa) . Nauczyciel prowadzący siedzi z dziećmi w kole i prowadzi zabawę. Część właściwa. 1. Nauczyciel prowadzący zaprasza dzieci na dywan. Przedstawia dzieciom ilustracje sadu i ogrodu. Następuje rozmowa kierowana na ich temat. ( co się na nich znajduje, jakie znają owoce, warzywa, co można z nich zrobić? itp) Następnie nauczyciel pokazuje obrazki przedstawiające owoce i warzywa. Dzieci próbują je nazwać . 2. ,,Tańczące owoce ‘’. Nauczyciel prowadzący przykleja każdemu dziecku symbol owoca oraz rozdaje chusty. Dzieci owoce w takt muzyki tańczą na wietrze, kiedy muzyka cichnie ,,owoce’’ odpoczywają siadając na dywan ( nauczyciel muzyki akompaniuje) 3. ,, Znajdź drzewo’’. Nauczyciel prowadzący objaśnia zabawę. Dzieci mają znaleźć w sali drzewo , na którym są naklejone owoce odpowiadające jego symbolowi. –(nauczyciel muzyki przygrywa) 4. ,,Zupa warzywna’’.– zabawa z chustą. Nauczyciel nakleja dzieciom symbole warzyw, objaśnia zabawę . Wywołuje kolejno warzywa, które siadają na chustę. Pozostali kręcą nią ( nauczyciel muzyki akompaniuje). 5. Nauczyciel prowadzący rozdaje każdemu dziecku szablon drzewa z naklejonymi owocami. Każde dziecko ma policzyć owoce. Później następuje porównywanie kto ma więcej, kto mniej . 6. Nauczyciel zaprasza dzieci do ilustracji ruchowe piosenki pt.. ,,Jabłuszko rumiane”- akompaniament z płyty Zakończenie: Nauczyciel zaprasza dzieci do stolików aby wykonały pracę ,,Kosz owoców’’. Pokazuje i objaśnia pracę. Po zakończeniu dzieci myją ręce i prezentują prace. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |