AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Anna Dyniak, 2017-01-11
Dobroń

Zajęcia przedszkolne, Scenariusze

Kolorowe i błyszczące bombki choinkowe

- n +

Scenariusz zajęć z dziećmi
przeprowadzonych w Przedszkolu Miejskim Nr 11 z Oddziałami Integracyjnymi
w Pabianicach

Temat tygodniowy: „W świątecznym nastroju”
Temat zajęć: „Kolorowe i błyszczące bombki choinkowe”
Termin: 14.12.2016r.
Grupa: VII Wiek dzieci: 4-latki
Miejsce: sala zabaw
Osoba prowadząca: Anna Dyniak

Cel ogólny: Zapoznanie z tradycjami związanymi ze Świętami Bożego Narodzenia połączone z doskonaleniem umiejętności liczenia.

Przewidziane efekty:
Dziecko:
1. Przelicza elementy w zakresie 3-6.
2. Porządkuje przedmioty w ciągu rosnącym i malejącym.
3. Stosuje się do poleceń nauczyciela.

Metody:
1. Zadaniowe: bezpośredniej celowości ruchu.
2. Elementy metody E. Gruszczyk – Kolczyńskiej.
3. Pedagogika zabawy.

Formy: zbiorowa, indywidualna.

Obszary wskazane w podstawie programowej wychowania przedszkolnego:
1.1. obdarza uwagą dzieci i dorosłych, aby rozumieć to, co mówią i czego oczekują;
grzecznie zwraca się do innych w domu, w przedszkolu, na ulicy;
1.2. przestrzega reguł obowiązujących w społeczności dziecięcej (stara się współdziałać
w zabawach i w sytuacjach zadaniowych) oraz w świecie dorosłych;
5.3. jest sprawne fizycznie lub jest sprawne na miarę swoich możliwości;
5.4. uczestniczy w zajęciach ruchowych, w zabawach i grach w ogrodzie przedszkolnym,
w parku, na boisku, w sali gimnastycznej;
9.1. umie wypowiadać się w różnych technikach plastycznych i przy użyciu
elementarnych środków wyrazu (takich jak kształt i barwa) w postaci prostych
kompozycji i form konstrukcyjnych;
13.1. liczy obiekty i odróżnia błędne liczenie od poprawnego.

Pomoce/środki dydaktyczne: bombki choinkowe, magnetofon, płyta CD, koperty z „bombkami”, szablony bombek, brokat, kolorowe elementy wycięte z papieru, mazaki, klej.


PRZEWIDYWANY PRZEBIEG ZAJĘC:
1. Powitanie – wprowadzenie w tematykę zajęć.
2. „Jaka jest bombka choinkowa?” – oglądanie bombek choinkowych, poznanie ich faktury. Utrwalenie określeń: gładka, szorstka, błyszcząca, wypukła.
3. „Szukamy najpiękniejszej choinki” – zabawa ruchowa przeprowadzona metodą opowieści ruchowej; przedstawienie ruchem wycieczki do lasu w celu wyszukania najładniejszej choinki.
4. „Liczymy bombki” – zabawa matematyczna; nauczycielka rozdaje dzieciom koperty z bombkami. Zadaniem dzieci jest ułożenie bombek według wielkości rosnącej i malejącej, a następnie ich przeliczenie. Kolejności i czynności w zabawie kierowane są przez nauczyciela.
5. „Kolorowe bombki” – zabawa ruchowa przy muzyce. Dzieci biegają swobodnie przy muzyce w różnych kierunkach, na przerwę i hasło „Kolorowe bombki!” zatrzymują się, unoszą w górę ręce, łącząc dłonie jak zawieszka bombki i obracają się w jedną i druga stronę. Zabawę powtarzamy kilka razy.
6. „Projektujemy najładniejszą bombkę choinkową” – zabawa plastyczna; ozdabianie szablonu bombki według własnego pomysłu świątecznymi elementami.
7. Podsumowanie zajęć i podziękowanie za udział.
8. Prace porządkowe - sprzątanie po zajęciach.


Pabianice, dn. 14.12.2016r. Opracowanie:
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0