Katalog Katarzyna Kotlarek, 2017-01-11 Koszalin Zajęcia przedszkolne, Scenariusze "Kolorowe nutki" - utrwalenie sposobu gry na instrumentach perkusyjnychSCENARIUSZ ZAJĘĆ Temat zajęć: „Kolorowe nutki” - utrwalenie sposobu gry na instrumentach perkusyjnych Cele zajęć: • ogólny: stwarzanie sytuacji edukacyjnych sprzyjających wykorzystywaniu przez dzieci instrumentów perkusyjnych jako akompaniamentu do poznanych utworów muzycznych, • szczegółowe – dziecko: o potrafi ustawić się zgodnie z poleceniem – tworzy koło, o ilustruje treść piosenki ruchem i z pomocą instrumentu, o zna budowę oraz właściwą nazwę dzwonków diatonicznych, o stara się zagrać na dzwonkach według podanego wzoru (kolorowe paski papieru), o maszeruje w rytm uderzeń bębenka, o próbuje wydobywać dźwięki, manipulując kasztanami podczas zabawy, o reaguje na sygnał słowny. Metody pracy: • słowna (rozmowa), • oglądowa (pokaz), • praktyczna (zadań stawianych dziecku). Formy pracy: • indywidualna, • zbiorowa. Środki i pomoce dydaktyczne: • płyta CD z muzyką, • kolorowe paski papieru, • kasztany, • pięciolinia, • wesołe i smutne nutki, • instrumenty perkusyjne: dzwonki diatoniczne, grzechotki, bębenek. PRZEBIEG ZAJĘĆ I . Faza wstępna: 1. Powitanie piosenką „Kiedy słonko świeci”. 1. Dzwonki diatoniczne – prezentacja instrumentu perkusyjnego: o ustalenie prawidłowej nazwy instrumentu, o omówienie budowy i sposobu gry na instrumencie. II . Faza właściwa: 1. „Kolorowe nutki” – gra na dzwonkach diatonicznych. Nauczyciel prezentuje dzieciom kolorowe paski papieru jako zapis fragmentu granej melodii (ułożone według kolejności uderzanych płytek). Wybrane dzieci podejmują próbę zagrania melodii. 2. „Jesienny spacer” – zabawa muzyczno-ruchowa. Dzieci maszerują w rytm uderzeń bębenka. Na hasło ‘kasztanki’ zatrzymują się, zbierają kasztany, z kolei na hasło ‘deszcz’ próbują złapać krople deszczu. 3. „Kasztanki” – zabawa muzyczna. Dzieci tworzą muzykę za pomocą kasztanów, starają się wydobyć dźwięk zgodnie z natężeniem siły uderzenia w bębenek. 4. „Jesień pędzlem malowała” – ilustrowanie za pomocą ruchu, jak również instrumentu (grzechotki) treści piosenki, próba zaśpiewania refrenu. III. Ewaluacja zajęć: 1. „Wesołe i smutne nutki” – przypięcie do pięciolinii wesołych, bądź smutnych buziek – adekwatnie do nastroju dzieci podczas trwania zajęcia. 2. Podziękowanie za możliwość przeprowadzenia zajęć. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |