AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Katarzyna Kotlarek, 2017-01-11
Koszalin

Zajęcia przedszkolne, Scenariusze

"Kolorowe nutki" - utrwalenie sposobu gry na instrumentach perkusyjnych

- n +

SCENARIUSZ ZAJĘĆ


Temat zajęć:
„Kolorowe nutki” - utrwalenie sposobu gry na instrumentach perkusyjnych

Cele zajęć:
ogólny: stwarzanie sytuacji edukacyjnych sprzyjających wykorzystywaniu przez dzieci instrumentów perkusyjnych jako akompaniamentu do poznanych utworów muzycznych,

szczegółowe – dziecko:
o potrafi ustawić się zgodnie z poleceniem – tworzy koło,
o ilustruje treść piosenki ruchem i z pomocą instrumentu,
o zna budowę oraz właściwą nazwę dzwonków diatonicznych,
o stara się zagrać na dzwonkach według podanego wzoru (kolorowe paski papieru),
o maszeruje w rytm uderzeń bębenka,
o próbuje wydobywać dźwięki, manipulując kasztanami podczas zabawy,
o reaguje na sygnał słowny.

Metody pracy:

• słowna (rozmowa),
• oglądowa (pokaz),
• praktyczna (zadań stawianych dziecku).

Formy pracy:
• indywidualna,
• zbiorowa.

Środki i pomoce dydaktyczne:

• płyta CD z muzyką,
• kolorowe paski papieru,
• kasztany,
• pięciolinia,
• wesołe i smutne nutki,
• instrumenty perkusyjne: dzwonki diatoniczne, grzechotki, bębenek.

PRZEBIEG ZAJĘĆ

I . Faza wstępna:

1. Powitanie piosenką „Kiedy słonko świeci”.

1. Dzwonki diatoniczne – prezentacja instrumentu perkusyjnego:
o ustalenie prawidłowej nazwy instrumentu,
o omówienie budowy i sposobu gry na instrumencie.

II . Faza właściwa:

1. „Kolorowe nutki” – gra na dzwonkach diatonicznych. Nauczyciel prezentuje dzieciom kolorowe paski papieru jako zapis fragmentu granej melodii (ułożone według kolejności uderzanych płytek). Wybrane dzieci podejmują próbę zagrania melodii.

2. „Jesienny spacer” – zabawa muzyczno-ruchowa. Dzieci maszerują w rytm uderzeń bębenka. Na hasło ‘kasztanki’ zatrzymują się, zbierają kasztany, z kolei na hasło ‘deszcz’ próbują złapać krople deszczu.

3. „Kasztanki” – zabawa muzyczna. Dzieci tworzą muzykę za pomocą kasztanów, starają się wydobyć dźwięk zgodnie z natężeniem siły uderzenia w bębenek.

4. „Jesień pędzlem malowała” – ilustrowanie za pomocą ruchu, jak również instrumentu (grzechotki) treści piosenki, próba zaśpiewania refrenu.

III. Ewaluacja zajęć:
1. „Wesołe i smutne nutki” – przypięcie do pięciolinii wesołych, bądź smutnych buziek – adekwatnie do nastroju dzieci podczas trwania zajęcia.

2. Podziękowanie za możliwość przeprowadzenia zajęć.


Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0