AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Katarzyna Włódarska, 2017-01-11
Jastrząb

Język angielski, Konspekty

Choroby i urazy klasa 2 (Szkoła Podstawowa)

- n +

KONSPEKT ZAJĘĆ LEKCYJNYCH Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO

Klasa: 2
Szkoła: Publiczna Szkoła Podstawowa
Czas: 45m
Temat: Mówimy o chorobach i urazach.

Cele główne
• Uczeń zna i nazywa wybrane choroby i urazy;
• Uczeń doskonali wymowę słów z zakresu chorób i urazów;
• Uczeń rozwija sprawność mówienia.
Cele operacyjne
• Uczeń rozpoznaje choroby przedstawione na zdjęciach;
• Uczeń poprawnie nazywa choroby;
• Uczeń śpiewa piosenki „Everyone says” i „Tiger’s word”;
• Uczeń powtarza nazwy chorób w języku angielskim;
• Uczeń rozumie zwrot „What’s the matter?”- „Co ci dolega?”
• Uczeń zna pisownię wybranych chorób w języku angielskim.
Metody pracy
• Podająca
• Aktywizująca
• Eksponująca

Formy pracy
• Praca całą klasą
• Praca indywidualna

Środki dydaktyczne:
Podręcznik Tiger 2, karty obrazkowe i wyrazowe, rekwizyty związane z chorobami.



Przebieg zajęć
1. Czynności organizacyjne (5min)
Nauczyciel wita się z uczniami. Sprawdza listę obecności i pracę domową.


2. Piosenka na powitanie „Everyone says”
(2min)

Nauczyciel włącza nagranie piosenki i prosi uczniów o pokazywanie właściwych gestów.
Uczniowie pokazują gesty i śpiewają piosenkę.

3. Zapoznanie z celem lekcji (3min)


Nauczyciel pokazuje przyniesione rekwizyty (stetoskop, opakowania po lekach, butelka po syropie, bandaż itd.) i pyta uczniów czy domyślają się jaki będzie temat dzisiejszej lekcji. Wyjaśnia, że dzisiaj poznają nazwy chorób i urazów w języku angielskim.
Uczniowie zgadują i podają swoje pomysły dotyczące tematu lekcji.

4. Zabawa w „Magic Eye” (5min)

Nauczyciel pokazuje uczniom karty obrazkowe przedstawiające choroby przez otwór w aparacie fotograficznym i prosi, aby odgadli kartę. Nauczyciel wprowadza zwrot „What’s the matter?”- „Co ci dolega?”, następnie umieszcza kartę z wybraną chorobą na tablicy i mówi głośno jej nazwę. Uczniowie zgadują jakie karty są ukryte za aparatem, a następnie powtarzają ich angielskie nazwy.

5. Powtarzanie wyrazów po nagraniu (2min)

Nauczyciel prosi uczniów o otworzenie podręczników na s.51 włącza nagranie i prosi uczniów o powtarzanie nazw chorób z kart obrazkowych oraz pokazywanie ich w podręczniku.

6. Gra w „Mime and guess” (3min)

Nauczyciel razem z uczniami decyduje jakie gesty będą wykonywać pokazując wybrane choroby. Uczniowie pokazują i podają swoje propozycje wykonywanych gestów.

7. Rymowanka “Tiger says” (2min)
Nauczyciel włącza rymowankę :Tiger says” i prosi uczniów o pokazywanie ustalonych gestów.

8. Dopasowywanie wyrazów do kart obrazkowych (6min)

Nauczyciel mówi i dopasowuje karty wyrazowe do obrazków, następnie usuwa z tablicy karty wyrazowe i zaprasza uczniów prosząc ich o wylosowanie karty wyrazowej i dopasowanie jej do właściwej karty obrazkowej.
Uczniowie zapamiętują pisownię wyrazów, a następnie dopasowują wyrazy do obrazków.
9. Zabawa w lekarza (12min)
Nauczyciel prosi ucznia, który wcieli się w rolę lekarza. Prosi go aby pytał wybranych uczniów co im dolega, następnie kiedy uczeń odpowie „lekarz” wręcza mu rekwizyt związany z jego chorobą. Uczniowie zamieniają się rolami.
Uczniowie zadają sobie pytania i odpowiadają na nie, a następnie wręczają wybrane rekwizyty.

10. Podsumowanie (5m)
Nauczyciel prosi uczniów o określenie atmosfery panującej na zajęciach oraz rozmawia z nimi o tym czego się dzisiaj nauczyli. Uczniowie określają poziom zadowolenia z zajęć.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0