AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Beata Przeperska, 2016-12-16
Bolesławiec

Język niemiecki, Konspekty

scenariusz lekcji w kl. I (kolory, liczby, zabawki)

- n +

SCENARIUSZ LEKCJI Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO W KL.I

Temat: Utrwalenie liczebników, nazw kolorów, członków rodziny,zabawek. Przygotowanie do sprawdzianu.
Cele: Uczeń zna i stosuje nazwy kolorów, liczby od 1 do 10, tworzy zdania o zabawkach i ich kolorach. Łączy obrazki członków rodziny w pary (die Mutter+ der Vater), śpiewa piosenkę o kolorach i mówi wiersz o liczbach. Łączy kolory i nazywa nowopowstałe.
Metody:
-podająca: werbalna i oglądowa
-poszukująca: wyszukiwanie na obrazku części z napisami liczb, szukanie kolorów w klasie
-aktywizująco-manualna: pisanie liczb na plecach koleżanki lub kolegi, inscenizacja ruchem wiersza, nazw zabawek
1.Powitanie (misiek o imieniu Thea wita dzieci).
2.Podanie celów lekcji.
3.Zabawa w kolory ,,schwarz”. Nauczyciel rzuca piłkę uczniom. Oni nie mogą jej złapać, gdy nauczyciel powie ,,schwarz”. (uczniowie słabsi dostają kartki z kolorami i napisami).
4.Łączenie kolorów kredkami na białej kartce- określanie nowych kolorów po ich połączeniu- praca w dwójkach (str. 30, podręcznik- rot+ blau). (słabsi uczniowie otrzymują kartki z kolorami i napisami z tyłu ).
5.Szukanie podanego koloru w klasie.
6.Śpiewanie piosenki o kolorach ,,Farben”- str. 31, podręcznik, ABCDeutsch.
7.Połączenie magnesem nazwy liczby z jej grafiką na plakacie (koło fortuny).
8.Rysowanie sobie nawzajem na plecach cyfr od 1 do 10 (nazywanie ich).
9.Przerwa śródlekcyjna- wszyscy recytują wiersz ,,Eins, zwei Papagei…” (uczniowie inscenizują go ruchem).
10.Malowanie pól z nazwami liczb (obrazek składa się z różnych
napisów).(Praca trójkami).(Słabsi uczniowie otrzymują wydruk nazw liczebników z cyfrą). (eins 1, zwei 2…).
11.Utrwalenie liczebników. Dzieci muszą stanąć w odpowiedniej kolejności od 1 do 10 wg samej nazwy (eins, zwei, drei, vier, fünf, sechs, sieben, acht, neun, zehn). Słabsi uczniowie mają podane liczebniki (nazwę i jej obraz graficzny- eins 1).
12. Utrwalenie nazw członków rodziny. Uczniowie układają na tablicy parami nazwy członków rodziny, same nazwy (die Mutter+ der Vater). (Słabsi uczniowie mają kartki z obrazkami członków rodziny, z tyłu są napisy. Uczniowie łączą obrazki w pary).
(die Mutter der Vater die Schwester der Bruder der Opa die Oma).
12.Utrwalenie nazw zabawek. (Nauczyciel podchodzi z misiem Theo i podaje daną nazwę zabawki, a uczeń określa jaka to jest zabawka).
13.Określanie nazw zabawek ruchami swojego ciała. (Nauczyciel wypowiada nazwę zabawki, uczeń pokazuje ciałem jak wygląda ta zabawka lub jakie wydaje dźwięki).
14.Uczniowie zdolniejsi mówią zdania typu: ,,Die Puppe ist blau” (plakat z zabawkami w odpowiednich kolorach). Słabsi uczniowie mówią tylko nazwę zabawki i oddzielnie jej kolor.
15.Ewaluacja lekcji- uczniowie wypowiadają się na temat poznanych lub utrwalonych nazw. Określają jak się czuli na lekcji,czy są z siebie zadowoleni- malują swoje minki na kartkach papieru, gdzie są narysowane główki dzieci. (Mają za zadanie tylko narysować oczy, nos i usta wyrażając tym swój nastrój).
16. Pożegnanie (misiek o imieniu Theo żegna wszystkie dzieci).
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0