Katalog Alicja Kuźmińska, 2016-12-16 Bielsko-Biała Język niemiecki, Konspekty Scenariusz lekcji języka niemieckiego metodami pracy z kursu w ramach mobilności kadry programu Erazmus plus Methoden und Sprache w Instytucie Językowym Horizonte w RegengsburgScenariusz zajęć języka niemieckiego klasa:2 technikum Czas trwania zajęć: 45 minut Temat zajęć: Zastosowanie słownictwa „artykuły spożywcze” w praktyce. Cele główne zajęć: doskonalenie słownictwa z zakresu artykułów spożywczych, opakowań i miar rozwijanie podstawowych umiejętności językowych Cele szczegółowe (operacyjne) Wiadomości: uczeń zna artykuły spożywcze, uczeń zna znaczenie czasowników: essen, trinken, kaufen, mögen, uczeń wymienia nazwy opakowań i określa miary artykułów spożywczych, uczeń nazywa wybrane potrawy. Umiejętności: uczeń potrafi odmienić przez osoby czasowniki: essen, trinken, kaufen, mögen w czasie teraźniejszym, uczeń potrafi wyszukiwać informacje z różnych źródeł, uczeń potrafi poprawnie wykorzystać poznane słownictwo w zadaniach leksykalnych, uczeń potrafi sporządzić listę zakupów. Postawy uczniów na zajęciach: uczniowie chętnie wykonują polecenia nauczyciela, uczniowie czynnie uczestniczą w zabawie językowej, uczniowie aktywnie współpracują w parach. Oczekiwane efekty: Po zakończeniu zajęć uczeń: zna słownictwo związane z artykułami spożywczymi i potrafi zastosować je w wypowiedziach, potrafi odmieniać i stosować wybrane czasowniki, umie zrobić listę zakupów z podaniem opakowań i określeniem miar. Typ zajęć: zajęcia ćwiczeniowe Metody nauczania: komunikatywna pokaz gra dydaktyczna Formy pracy: praca indywidualna zróżnicowana praca zespołowa jednolita praca zbiorowa. Środki i pomoce dydaktyczne: karty pracy odtwarzacz CD, rzutnik, ekran kostka do gry płyta CD, film edukacyjny Przebieg lekcji: Faza wstępna: przywitanie uczniów sprawdzenie obecności sprawdzenie zadania domowego zapoznanie uczniów z tematem zajęć i celem lekcji Faza realizacyjna: rozgrzewka językowa. Zabawa pt.”Das Verben – Spiel”, po wysłuchaniu tekstu „Które artykuły spożywcze ma kupić Max?” uczniowie zaznaczają poprawne odpowiedzi na karcie pracy( karta pracy nr 1), uczniowie otrzymują karty pracy (karta pracy nr 2). W parach przygotowują dwie listy zakupów (przyjęcie dla przyjaciół i śniadanie dla rodziny), uczniowie oglądają film „ Mythos Sacher”. Po obejrzeniu filmu uczniowie uzupełniają zdania brakującymi informacjami (karta pracy nr 3), (karta pracy nr 4 – słowniczek do filmu). Faza podsumowująca: ocena uczniów, podanie zadania domowego (krzyżówka z artykułami spożywczymi), ewaluacja lekcji, pożegnanie uczniów. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |