Katalog Lena Pietrkiewicz, 2016-11-10 Golub-Dobrzyń Inne języki obce, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego na nauczyciela dyplomowanego j.angielskiPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Lena Pietrkiewicz nauczyciel języka angielskiego i plastyki w Szkole Podstawowej im. Dywizjonu 303 w Małkach IMIĘ I NAZWISKO: Lena Pietrkiewicz NAZWA ORGANU NADZORUJĄCEGO SZKOŁĘ: Kujawsko-Pomorskie Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy, Delegatura w Toruniu NAZWA ORGANU PROWADZĄCEGO SZKOŁĘ: Gmina Bobrowo NAZWA SZKOŁY, W KTÓREJ NAUCZYCIEL ODBYWA STAŻ: Szkoła Podstawowa im. Dywizjonu 303 w Małkach NAUCZANY PRZEDMIOT: język angielski, plastyka DATA ROZPOCZĘCIA STAŻU: 01.09.2016 r. STAŻ PRACY: 7 lat STOPIEŃ AWANSU ZAWODOWEGO: nauczyciel mianowany IX POSIADANE KWALIFIKACJE: studia magisterskie: filologia angielska studia podyplomowe: plastyka, historia sztuki TERMIN ZŁOŻENIA WNIOSKU : 01.09.2016 r. DATA ZAKOŃCZENIA STAŻU: 31.05.2019 r. CEL STAŻU : Doskonalenie jakości pracy dydaktycznej i opiekuńczo-wychowawczej ze szczególnym ukierunkowaniem na rozwijanie u uczniów zdolności językowych Zdobywanie doświadczenia w podejmowanych działaniach na rzecz szkoły Podniesienie efektywności działań dydaktyczno-wychowawczych Tworzenie warunków umożliwiających odkrywanie przez uczniów własnych możliwości i talentów Wykorzystanie technologii komputerowej i informacyjnej w pracy pedagogicznej Realizacja wymagań kwalifikacyjnych umożliwiających uzyskanie awansu na stopień nauczyciela dyplomowanego Podstawa prawna: • Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r.- Karta Nauczyciela ( Dz. U. z 2014 r., poz. 191), • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity – załącznik do obwieszczenia Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 30 stycznia 2013 r. Dz. U. poz. 267), • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczyciel (Dz. U. 2013 r., poz. 393 ). CZYNNOŚCI ORGANIZACYJNE Lp. Zadanie Formy realizacji Dowody realizacji Termin Spodziewane efekty 1. Poznanie procedury awansu zawodowego i przygotowanie planu rozwoju zawodowego - Analiza posiadanych umiejętności; określenie potrzeb własnego rozwoju wpisujących się w ramy ogólnego planu rozwoju szkoły - autorefleksja - podsumowanie dotychczasowego poziomu posiadanych umiejętności i osiągnięć zawodowych - sierpień 2016 - wyznaczenie wytycznych dotyczących dalszego rozwoju - Analiza aktualnych przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego ( korzystanie z internetowego źródła) - zapoznanie się z treściami najważniejszych dokumentów w zakresie prawa oświatowego - materiały zebrane i zapisane na nośniku pamięci - wrzesień 2016 - uaktualnienie wiedzy na temat wybranych przepisów prawa oświatowego - Przygotowanie i złożenie wniosku do dyrekcji szkoły o rozpoczęcie stażu - przedłożenie dyrekcji szkoły wniosku o rozpoczęcie stażu - sierpień 2016 - rozpoczęcie stażu -Opracowanie planu rozwoju zawodowego zgodnie z potrzebami szkoły - zatwierdzenie planu rozwoju zawodowego przez dyrektora szkoły - sierpień / wrzesień 2016 - rozpoczęcie pracy zgodnie z założeniami planu - Założenie teczki: „Awans zawodowy – nauczyciel dyplomowany” - stworzenie teczki dokumentującej przebieg stażu - wrzesień 2016 - systematyczne dokumentowanie działań 2. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego - Realizacja wymagań niezbędnych do uzyskania awansu na stopień nauczyciela dyplomowanego poprzez systematyczne gromadzenie odpowiedniej dokumentacji - teczka - sprawozdania półroczne w danym roku szkolnym - cały okres stażu - realizacja zamierzonych działań - Uzyskanie oceny dorobku zawodowego - otrzymanie pozytywnej oceny dorobku zawodowego - czerwiec 2019 - kompletowanie dokumentacji 3. Opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju - Przygotowanie dokumentu-sprawozdania z realizacji zatwierdzonego planu rozwoju - złożenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego dyrektorowi placówki - czerwiec 2019 - kompletowanie dokumentacji WYMAGANIA NIEZBĘDNE DO UZYSKANIA STOPNIA AWANSU NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO: §8 ust. 2, pkt. 1 Uzyskiwanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podnoszenie jakości szkoły. Lp. Zadanie Formy realizacji Dowody realizacji Termin Spodziewane efekty 1. Bieżące zainteresowanie wszelkimi zmianami dotyczącymi zasad funkcjonowania i organizacji zadań szkoły - Analiza podstawowej dokumentacji szkolnej - Statutu Szkoły , Programu Wychowawczego - na bieżąco - znajomość niezbędnej dokumentacji szkolnej 2. Udział w pracach zespołu przedmiotowego klas IV-VI - Udział w posiedzeniach zespołu - Opracowanie planu pracy zespołu - prowadzenie dokumentacji zespołu przedmiotowego - na bieżąco - wzbogacenie warsztatu pracy 3. Opracowanie scenariuszy zajęć z języka angielskiego dla klas 0-III i IV-VI - Przygotowanie scenariuszy - wybrane scenariusze zajęć - na bieżąco - lepsza organizacja pracy 4. Uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego podnoszących kompetencje - Udział w różnorodnych formach doskonalenia zawodowego adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły oraz wykorzystywanie zdobytej wiedzy w praktyce: kursy, szkolenia , konferencje, warsztaty, szkolenia internetowe. - zaświadczenia o ukończeniu szkoleń - na bieżąco - podniesienie kwalifikacji, wzbogacanie warsztatu pracy. 5. Gromadzenie, uzupełnianie własnego warsztatu pracy celem poszerzenia wiedzy i umiejętności - Systematyczna lektura czasopism pedagogicznych - Śledzenie publikacji na portalach edukacyjnych - na bieżąco - wzbogacenie warsztatu pracy 6. Współorganizowanie uroczystości szkolnych - Współorganizacja Dnia Świątecznego • -przygotowanie przez dzieci kolęd w języku angielskim • -organizacja Kiermaszu Bożonarodzeniowego - Zorganizowanie wraz z innymi nauczycielami Zabawy Karnawałowej dla uczniów klas 0-VI. • zorganizowanie i przeprowadzenie konkursów, zabaw • przystrojenie sali, - Udział w organizacji Dnia Patrona - Udział w organizacji Festynu Rodzinnego dla uczniów i rodziców szkoły przy współpracy z sołectwami, KGW oraz gminą. - Wspólne przygotowanie części artystycznej oraz dekoracji na spotkanie opłatkowe dla seniorów - poświadczenie dyrektora - na bieżąco - wg ustalonego harmonogramu - aktywny udział uczniów - promocja szkoły i jej działań. - pozyskiwanie funduszy na potrzeby szkoły - udział rodziców w życiu szkoły 7. Praca z dzieckiem zdolnym - Przygotowywanie uczniów do udziału w różnego typu konkursach z zakresu języka angielskiego i plastyki - Organizowanie i współorganizowanie konkursów wewnątrzszkolnych - Rozwijanie zainteresowań poprzez zajęcia dodatkowe dla dzieci chętnych - potwierdzenia - protokoły - plan zajęć rozwijających z języka angielskiego - na bieżąco - wg potrzeb - podniesienie poziomu wiedzy ucznia. - podwyższenie jakości pracy szkoły. - rozwijanie zdolności językowych i plastycznych dzieci. - rozwijanie ogólnych zdolności . 8. Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych wynikających z potrzeb lub zainteresowań uczniów - Organizowanie lekcji/ spotkań z dziećmi potrzebującymi wsparcia( w ramach PPP), jak również rozwijającymi swoje zainteresowania - poświadczenie dyrekcji - na bieżąco - pomoc uczniom mającym trudności w nauce - rozwijanie zainteresowań językowych uczniów 9. Pełnienie funkcji protokolantki - Pisemne utrwalanie przebiegu spotkań Rady Pedagogicznej- sporządzanie protokółów - potwierdzenie dyrektora - wg ustalonego harmonogramu - dokumentowanie spotkań RP 10. Promowanie nauczania i uczenia się języków obcych - Zorganizowanie dnia języków obcych dla uczniów klas I-VI. - opracowanie scenariusza - scenariusz - wg harmonogramu (wrzesień) - rozwijanie zainteresowań językowych uczniów - pogłębienie wiedzy dzieci na temat różnorodności językowej Europy 11. Udział w różnych formach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego - Udział w szkoleniowych radach pedagogicznych - potwierdzenie udziału - wg harmonogramu - podniesienie kwalifikacji 12. Podejmowanie działań promujących czytelnictwo - Współorganizacja Światowego Dnia Książki -przygotowanie materiałów w języku angielskim - Wspólne zorganizowanie w szkole Tygodnia Świadomości Dysleksji: przygotowanie dekoracji na Nocne Czytanie i konkursu głośnego czytania dla klas I-VI - potwierdzenie dyrektora - zdjęcia - wg harmonogramu (kwiecień) - zwiększenie zainteresowania uczniów czytelnictwem 13. Podejmowanie działań w celu promocji kultury, różnorodności kulturowej, języków obcych oraz dziedzictwa kulturowego - Współorganizacja Światowego Dnia Różnorodności Kulturowej - potwierdzenie dyrektora - zdjęcia - wg harmonogramu (maj) - rozwijanie świadomości językowej uczniów - poznanie kultury oraz zwyczajów państw z całego świata 14. Organizowanie własnego warsztatu pracy oraz rozwijanie bazy dydaktyczno-przedmiotowej - Wykonywanie pomocy dydaktycznych - Aktualizacja gazetek - Systematyczna prezentacja prac dzieci - Gromadzenie własnej biblioteki i środków dydaktycznych - potwierdzenie dyrektora - zdjęcia - na bieżąco - rozwijanie własnego warsztatu pracy - pogłębienie u uczniów wartości własnej pracy 15. Współpraca z rodzicami - Włączenie do współpracy rodziców. - Pomoc w organizowaniu imprez szkolnych, klasowych - Lekcje otwarte dla rodziców - potwierdzenie dyrektora, - zdjęcia - wg harmonogramu - podniesienie współpracy z rodzicami. - aktywny udział rodziców w promowaniu szkoły 16. Podejmowanie działań promujących oszczędzanie i gospodarowanie pieniędzmi - Prowadzenie SKO dla klas IV-VI - potwierdzenie dyrektora, - wg potrzeb - rozwinięcie u uczniów umiejętności oszczędzania §8 ust. 2, pkt. 2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Lp. Zadanie Formy realizacji Dowody realizacji Termin Spodziewane efekty 1. Umiejętne stosowanie technologii komputerowej i informatycznej w swojej pracy - Korzystanie z komputera w celu opracowania szkolnej dokumentacji, np. planów dydaktycznych, diagnoz - przykładowe dokumenty - na bieżąco - usprawnienie pracy - Używanie komputera do opracowania pomocy dydaktycznych, np. sprawdzianów, kart pracy, testów, prezentacji multimedialnych, scenariuszy szkolnych imprez, dyplomów, zaproszeń, ogłoszeń - załączenie wybranych dokumentów - na bieżąco - usprawnienie pracy - doskonalenie warsztatu pracy - Wykorzystanie programów edukacyjnych, encyklopedii multimedialnych lub Internetu na lekcji - linki do wybranych źródeł/ odnotowanie w tematyce lekcyjnej - na bieżąco - zwiększenie atrakcyjności zajęć - Prowadzenia dziennika elektronicznego „Dziennikus” - wpisy w „Dziennikusie” - na bieżąco - usprawnienie pracy - Wykorzystanie skrzynki e-mail do kontaktu z innymi nauczycielami, rodzicami, wydawnictwami . - potwierdzenie innych n-li - na bieżąco - usprawnienie pracy - zwiększenie efektywności działań - Prowadzenie zakładki z języka angielskiego na stronie internetowej szkoły - przesyłanie artykułów do publikacji na stronie szkoły - zakładka na stronie - wybrane artykuły - na bieżąco - zdobywanie nowych doświadczeń - Zapoznanie się ofertą innych nauczycieli- przegląd stron internetowych zawierających publikacje nauczycielskie - linki stron internetowych - na bieżąco - wzbogacenie warsztatu pracy - Korzystanie z tablicy interaktywnej - przygotowywanie prezentacji multimedialnych - przykładowe materiały - na bieżąco - urozmaicenie technik pracy na zajęciach - Wykorzystanie komputera do tworzenia dokumentacji zaplanowanych zadań w ramach stażu na nauczyciela dyplomowanego - dokumentacja stażu - okres stażu - usprawnienie pracy - doskonalenie warsztatu pracy - Opublikowanie własnego planu rozwoju zawodowego na wybranym portalu edukacyjnym - publikacja w Internecie - X.2016 - dzielenie się pomysłami - Prowadzenie kroniki szkoły - kronika - na bieżąco - udokumentowane wydarzenie z życia szkoły § 8 ust. 2 pkt. 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami. Lp. Zadania Formy realizacji Dowody realizacji Termin Spodziewane efekty 1. Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli kontraktowych oraz nauczycieli zespołu przedmiotowego - Opracowanie scenariuszy zajęć, przygotowanie pomocy dydaktycznych - wybrane scenariusze zajęć - na bieżąco - dzielenie się zdobytą wiedzą i pomysłami 2. Aktywna praca w zespole przedmiotowym klas IV-VI - Wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami w zakresie metod, form pracy oraz wykorzystywanych środków dydaktycznych - współtworzenie planów pracy zespołu - realizowanie zadań wg harmonogramu prac zespołu - protokołowanie zebrań zespołu przedmiotowego - poświadczenie współpracy - na bieżąco - wzbogacenie warsztatu pracy 3. Dzielenie się wiedza i doświadczeniem z nauczycielami zespołu przedmiotowego - prezentowanie na spotkaniach zespołu informacji o zdobytych szkoleniach - materiały ze szkoleń - na bieżąco - wzbogacenie warsztatu pracy 4. Opracowanie i udostępnienie scenariuszy przedstawień, konkursów itp. - Opracowanie materiałów - Przekazanie scenariuszy do biblioteki szkolnej - kserokopia wybranych materiałów - poświadczenie nauczyciela bibliotekarza - na bieżąco - dzielenie się zdobytą wiedzą i pomysłami § 8 ust. 2 pkt 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich Lp. Zadania Formy realizacji Dowody realizacji Termin Spodziewane efekty 1. Opracowanie i wdrożenie programu zajęć rozwijających z języka angielskiego - Realizacja planu na zajęciach kółka - dokumentacja pracy, program kółka 2016/2017 - rozwijanie zainteresowań i umiejętności językowych uczniów 2. Opracowanie i wdrożenie programu wychowawcy klasy - Realizacja planu na godzinach wychowawczych - program wychowawczy - na bieżąco - uwrażliwienie uczniów na różnorodne kwestie dotyczące otaczającego ich środowiska oraz kontaktów międzyludzkich. - kształtowanie postaw 3. Opracowanie i wdrożenie programu zajęć dydaktyczno-wyrównawczych - Skonstruowanie programu pracy z uczniem z opinią/orzeczeniem poradni pedagogiczno-psychologicznej - dokumentacja pracy, program - na bieżąco - wg potrzeb - pomoc uczniom mającym trudności w nauce języka angielskiego § 8 ust. 2 pkt 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych Lp. Zadania Formy realizacji Dowody realizacji Termin Spodziewane efekty 1. Poszerzenie oferty zajęć pozalekcyjnych - Prowadzenie kółka języka angielskiego - prowadzenie zajęć dydaktyczno wyrównawczych - plan pracy kółka, plan pracy zajęć dydaktyczno - wyrównawczych, przykładowe materiały - na bieżąco - rozwijanie zainteresowań i umiejętności językowych uczniów - pomoc uczniom mającym trudności w nauce języka angielskiego 2. Rozwijanie zdolności i zainteresowań uczniów - Przygotowywanie uczniów do udziału w konkursach z języka angielskiego i plastyki - podziękowania , dyplomy - na bieżąco - promocja talentów dzieci 3. Współorganizowanie uroczystości szkolnych, akademii - Przygotowanie odpowiednich scenariuszy - Pomoc uczniom uczestniczącym w szkolnych przedsięwzięciach - potwierdzenie dyrektora, scenariusze imprez, zdjęcia - na bieżąco - wg harmonogramu - zaangażowanie uczniów, rozwijanie ich zdolności i zainteresowań. - dekoracje uroczystości szkolnych. 4. Organizowanie i współorganizowanie wycieczek i wyjść z uczniami - planowanie, organizacja lub sprawowanie opieki w czasie wycieczek i wyjść z uczniami , poszerzanie ich wiedzy, podnoszenie kultury bycia oraz integracja zespołów klasowych - potwierdzenia udziału - karty wycieczki - na bieżąco - rozwijanie zainteresowań uczniów, - właściwe wykorzystanie wolnego czasu przez uczniów 5. Praca w samorządzie uczniowskim - sprawowanie funkcji opiekuna samorządu uczniowskiego - pomoc w opracowaniu planu pracy samorządu - pomoc w organizacji imprez i uroczystości szkolnych: - rozpoczęcie i zakończenie roku szkolnego, dzień chłopaka, dzień nauczyciela, andrzejki, święto odzyskania niepodległości etc. - udział w akcjach charytatywnych np. WOŚP, dzień dobrych uczynków - organizacja dyskotek - organizacja konkursów szkolnych - sponsorowanie nagród na konkursy - pomoc w organizowaniu wyborów do samorządu - dokumentacja, sprawozdania w protokolarzu - wrzesień 2016- czerwiec 2019 - rozwijanie u uczniów umiejętności pozyskiwania i gospodarowania funduszami - zaangażowanie uczniów w czynne życie szkoły - uwrażliwienie na potrzeby innych 6. Organizacja i współorganizacja konkursów zewnętrznych - organizacja konkursów związanych z językiem angielskim - opracowanie regulaminu konkursu, tematyki, zakresu materiału - współorganizacja konkursów plastycznych - opracowanie regulaminu konkursu, tematyki, zakresu materiału - dokumentacja konkursu - na bieżąco - wg harmonogramu - promocja talentów dzieci - popularyzacja języka angielskiego - promowanie szkoły § 8 ust. 2 pkt 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami Lp. Zadania Formy realizacji Dowody realizacji Termin Spodziewane efekty 1. Współpraca z wydawnictwami - Uzyskiwanie informacji dotyczących nowości wydawniczych, konferencji metodycznych i szkoleń - Pozyskanie darmowych nagród książkowych dla uczniów w ramach szkolnych konkursów - nagrody dla uczniów - na bieżąco - wg potrzeb - zwiększenie możliwości samokształcenia się - nagrody dla uczniów 2. Organizacja akcji charytatywnych - Przeprowadzenie akcji charytatywnych w związku z pełnieniem funkcji opiekuna samorządu szkolnego - potwierdzenie dyrektora, podziękowania - na bieżąco - wg potrzeb - uwrażliwienie uczniów na potrzeby innych - aktywizacja uczniów 3. Współpraca ze szkolną biblioteką oraz z Biblioteką Gminną - Zachęcanie uczniów do korzystania z księgozbioru biblioteki, współorganizowanie konkursów - pisemne poświadczenie o nawiązaniu współpracy, sprawozdania z konkursów - na bieżąco - rozwijanie zainteresowań czytelniczych. - wystawa prac dzieci w bibliotece w Małkach. 4. Współpraca z poradnią psychologiczno-pedagogiczną - zapoznawanie się z opiniami i orzeczeniami wydawanymi przez poradnie, opracowanie dostosowań z języka angielskiego do indywidualnych możliwości i potrzeb uczniów - indywidualizacja nauczania - na bieżąco - efektywna pomoc dla uczniów 5. Współpraca ze Służbą Zdrowia i szkolnym Kołem PCK - Promocja zdrowia poprzez udział w konkursach. - Propagowanie zdrowego stylu życia . - Udział uczniów w fluoryzacji - Zbiórka pomocy oraz zabawek, książek, żywności i odzieży dla ZR PCK w Brodnicy - udział uczniów w konkursach organizowanych przez PCK - potwierdzenie szkolnego opiekuna PCK - potwierdzenie dyrektora - na bieżąco - wg potrzeb - popularyzacja zdrowego trybu życia - uwrażliwianie uczniów na potrzeby innych 6. Współpraca z KGW - pomoc w organizacji imprez - potwierdzenie dyrektora - wg potrzeb - nawiązanie współpracy - integracja ze środowiskiem lokalnym - promocja szkoły 7. Współpraca ze Świetlicą Środowiskową - wspólny udział w akcji „Śniadanie daje moc”, organizacja dyskotek dla uczniów - potwierdzenie opiekuna świetlicy środowiskowej - wg potrzeb nawiązanie współpracy - promocja szkoły 8. Współpraca z nauczycielami i wychowawcami klas - wspólne organizowanie imprez szkolnych: Sprzątanie Świata, Dzień Wiosny etc, dekorowanie sali na apele, uroczystości szkolne i przedstawienia teatralne - wspólne organizowanie kiermaszu wielkanocnego - potwierdzenie dyrektora - wg potrzeb - nawiązanie współpracy - integracja uczniów - promocja szkoły - pozyskiwanie funduszy na potrzeby szkoły § 8 ust. 2 pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfiki, typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. Lp. Zadania Formy realizacji Dowody realizacji Termin Spodziewane efekty 1. Pogłębianie wiedzy w zakresie umiejętności diagnozowania i rozwiązywania problemów dzieci - Samodzielne studiowanie literatury odnośnie w/w tematyki oraz publikacji w Internecie - udział w spotkaniach, kursach o tej tematyce - lista przeczytanych pozycji - poświadczenie udziału - na bieżąco - wzbogacenie warsztatu pracy 2. Rozpoznanie i rozwiązanie pojawiających się w szkole problemów edukacyjnych wychowawczych lub innych -opis i analiza dwóch przypadków - Współpraca z rodzicami, nauczycielami oraz wychowawcami, 1) Zdiagnozowanie wybranych problemów 2) Ustalenie metod pracy i oddziaływań wychowawczych 3) Podsumowanie oraz wnioski, - załączenie dokumentów potwierdzających współpracę oraz realizację własnych działań -studium dwóch przypadków - na bieżąco - udzielenie pomocy uczniom, prawidłowe rozwiązanie problemów. Niniejszy plan rozwoju zawodowego ma charakter otwarty i możliwe są jego modyfikacje zgodnie z potrzebami szkoły i własnymi. opracowała: Lena Pietrkiewicz Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |