Katalog

Lena Pietrkiewicz, 2016-11-10
Golub-Dobrzyń

Inne języki obce, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego na nauczyciela dyplomowanego j.angielski

- n +

PLAN ROZWOJU
ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ
O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO

Lena Pietrkiewicz
nauczyciel języka angielskiego i plastyki
w Szkole Podstawowej im. Dywizjonu 303
w Małkach







IMIĘ I NAZWISKO: Lena Pietrkiewicz

NAZWA ORGANU NADZORUJĄCEGO SZKOŁĘ: Kujawsko-Pomorskie Kuratorium Oświaty
w Bydgoszczy, Delegatura w Toruniu
NAZWA ORGANU PROWADZĄCEGO SZKOŁĘ: Gmina Bobrowo

NAZWA SZKOŁY, W KTÓREJ NAUCZYCIEL ODBYWA STAŻ: Szkoła Podstawowa im. Dywizjonu 303 w Małkach

NAUCZANY PRZEDMIOT: język angielski, plastyka

DATA ROZPOCZĘCIA STAŻU: 01.09.2016 r.

STAŻ PRACY: 7 lat

STOPIEŃ AWANSU ZAWODOWEGO: nauczyciel mianowany

IX POSIADANE KWALIFIKACJE:
studia magisterskie: filologia angielska
studia podyplomowe: plastyka, historia sztuki

TERMIN ZŁOŻENIA WNIOSKU : 01.09.2016 r.

DATA ZAKOŃCZENIA STAŻU: 31.05.2019 r.




CEL STAŻU :

 Doskonalenie jakości pracy dydaktycznej i opiekuńczo-wychowawczej ze szczególnym ukierunkowaniem na rozwijanie u uczniów zdolności językowych
 Zdobywanie doświadczenia w podejmowanych działaniach na rzecz szkoły
 Podniesienie efektywności działań dydaktyczno-wychowawczych
 Tworzenie warunków umożliwiających odkrywanie przez uczniów własnych możliwości i talentów
 Wykorzystanie technologii komputerowej i informacyjnej w pracy pedagogicznej
 Realizacja wymagań kwalifikacyjnych umożliwiających uzyskanie awansu na stopień nauczyciela dyplomowanego











Podstawa prawna:
• Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r.- Karta Nauczyciela ( Dz. U. z 2014 r., poz. 191),

• Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity – załącznik do obwieszczenia Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 30 stycznia 2013 r. Dz. U. poz. 267),

• Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczyciel (Dz. U. 2013 r., poz. 393 ).




















CZYNNOŚCI ORGANIZACYJNE
Lp. Zadanie Formy realizacji Dowody
realizacji Termin Spodziewane efekty

1. Poznanie procedury awansu zawodowego
i przygotowanie planu rozwoju zawodowego
- Analiza posiadanych umiejętności; określenie potrzeb własnego rozwoju wpisujących się w ramy ogólnego planu rozwoju szkoły - autorefleksja
- podsumowanie dotychczasowego poziomu posiadanych umiejętności i osiągnięć zawodowych
- sierpień 2016 - wyznaczenie wytycznych dotyczących dalszego rozwoju
- Analiza aktualnych przepisów
prawa oświatowego dotyczących
awansu zawodowego
( korzystanie z internetowego źródła) - zapoznanie się z treściami najważniejszych dokumentów
w zakresie prawa oświatowego
- materiały zebrane i zapisane na nośniku pamięci
- wrzesień 2016 - uaktualnienie wiedzy na temat wybranych przepisów prawa oświatowego
- Przygotowanie i złożenie wniosku
do dyrekcji szkoły
o rozpoczęcie stażu
- przedłożenie dyrekcji szkoły wniosku o rozpoczęcie stażu
- sierpień 2016 - rozpoczęcie stażu
-Opracowanie planu rozwoju
zawodowego zgodnie z potrzebami szkoły
- zatwierdzenie planu rozwoju zawodowego przez dyrektora szkoły
- sierpień / wrzesień 2016 - rozpoczęcie pracy zgodnie z założeniami planu
- Założenie teczki: „Awans zawodowy – nauczyciel dyplomowany” - stworzenie teczki dokumentującej przebieg stażu
- wrzesień 2016 - systematyczne dokumentowanie działań
2. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego
- Realizacja wymagań niezbędnych do uzyskania awansu na stopień nauczyciela dyplomowanego poprzez systematyczne gromadzenie odpowiedniej dokumentacji - teczka
- sprawozdania półroczne w danym roku szkolnym
- cały okres stażu - realizacja zamierzonych działań


- Uzyskanie oceny dorobku zawodowego


- otrzymanie pozytywnej oceny dorobku zawodowego - czerwiec 2019 - kompletowanie dokumentacji
3. Opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju - Przygotowanie dokumentu-sprawozdania z realizacji zatwierdzonego planu rozwoju
- złożenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego dyrektorowi placówki - czerwiec 2019 - kompletowanie dokumentacji
























WYMAGANIA NIEZBĘDNE DO UZYSKANIA STOPNIA AWANSU NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO:

§8 ust. 2, pkt. 1

Uzyskiwanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podnoszenie jakości szkoły.
Lp. Zadanie Formy realizacji Dowody
realizacji Termin Spodziewane efekty

1. Bieżące zainteresowanie
wszelkimi zmianami dotyczącymi zasad
funkcjonowania i organizacji
zadań szkoły - Analiza podstawowej dokumentacji szkolnej
- Statutu Szkoły , Programu Wychowawczego - na bieżąco - znajomość niezbędnej dokumentacji szkolnej
2. Udział w pracach
zespołu przedmiotowego klas IV-VI - Udział w posiedzeniach zespołu
- Opracowanie planu pracy zespołu - prowadzenie dokumentacji zespołu przedmiotowego - na bieżąco - wzbogacenie warsztatu pracy
3. Opracowanie scenariuszy zajęć z języka angielskiego dla klas 0-III i IV-VI - Przygotowanie scenariuszy
- wybrane scenariusze zajęć - na bieżąco - lepsza organizacja pracy
4. Uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego podnoszących kompetencje

- Udział w różnorodnych formach doskonalenia zawodowego adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły oraz wykorzystywanie zdobytej wiedzy w praktyce: kursy, szkolenia , konferencje, warsztaty, szkolenia internetowe. - zaświadczenia o ukończeniu szkoleń - na bieżąco - podniesienie kwalifikacji, wzbogacanie warsztatu pracy.
5. Gromadzenie, uzupełnianie własnego warsztatu pracy celem poszerzenia wiedzy i umiejętności - Systematyczna lektura czasopism pedagogicznych
- Śledzenie publikacji na portalach edukacyjnych

- na bieżąco - wzbogacenie warsztatu pracy
6. Współorganizowanie uroczystości szkolnych
- Współorganizacja Dnia Świątecznego
• -przygotowanie przez dzieci kolęd w języku angielskim
• -organizacja Kiermaszu Bożonarodzeniowego
- Zorganizowanie wraz z innymi nauczycielami Zabawy Karnawałowej dla uczniów klas 0-VI.
• zorganizowanie i przeprowadzenie konkursów, zabaw
• przystrojenie sali,
- Udział w organizacji Dnia Patrona

- Udział w organizacji Festynu Rodzinnego dla uczniów i rodziców szkoły przy współpracy z sołectwami, KGW oraz gminą.
- Wspólne przygotowanie części artystycznej oraz dekoracji na spotkanie opłatkowe dla seniorów
- poświadczenie dyrektora - na bieżąco
- wg ustalonego harmonogramu
- aktywny udział uczniów
- promocja szkoły i jej działań.
- pozyskiwanie funduszy na potrzeby szkoły
- udział rodziców w życiu szkoły

7.











Praca z dzieckiem zdolnym - Przygotowywanie uczniów do udziału w różnego typu konkursach z zakresu języka angielskiego i plastyki

- Organizowanie i współorganizowanie konkursów wewnątrzszkolnych

- Rozwijanie zainteresowań poprzez zajęcia dodatkowe dla dzieci chętnych

- potwierdzenia




- protokoły

- plan zajęć rozwijających z języka angielskiego - na bieżąco
- wg potrzeb
- podniesienie poziomu wiedzy ucznia.
- podwyższenie jakości pracy szkoły.
- rozwijanie zdolności językowych i plastycznych dzieci.
- rozwijanie ogólnych zdolności .


8. Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych wynikających z potrzeb lub zainteresowań uczniów - Organizowanie lekcji/ spotkań z dziećmi potrzebującymi wsparcia( w ramach PPP), jak również rozwijającymi swoje zainteresowania - poświadczenie dyrekcji - na bieżąco - pomoc uczniom mającym trudności w nauce
- rozwijanie zainteresowań językowych uczniów
9. Pełnienie funkcji protokolantki - Pisemne utrwalanie przebiegu spotkań Rady Pedagogicznej- sporządzanie protokółów - potwierdzenie dyrektora - wg ustalonego harmonogramu
- dokumentowanie spotkań RP
10. Promowanie nauczania i uczenia się języków obcych - Zorganizowanie dnia języków obcych dla uczniów klas I-VI.
- opracowanie scenariusza

- scenariusz - wg harmonogramu
(wrzesień) - rozwijanie zainteresowań językowych uczniów
- pogłębienie wiedzy dzieci na temat różnorodności językowej Europy
11. Udział w różnych formach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego - Udział w szkoleniowych radach pedagogicznych - potwierdzenie udziału - wg harmonogramu - podniesienie kwalifikacji
12. Podejmowanie działań promujących czytelnictwo - Współorganizacja Światowego Dnia Książki
-przygotowanie materiałów w języku angielskim
- Wspólne zorganizowanie w szkole Tygodnia Świadomości Dysleksji: przygotowanie dekoracji na Nocne Czytanie i konkursu głośnego czytania dla klas I-VI - potwierdzenie dyrektora
- zdjęcia - wg harmonogramu (kwiecień) - zwiększenie zainteresowania uczniów czytelnictwem
13. Podejmowanie działań w celu promocji kultury, różnorodności kulturowej, języków obcych oraz dziedzictwa kulturowego
- Współorganizacja Światowego Dnia Różnorodności Kulturowej
- potwierdzenie dyrektora
- zdjęcia - wg harmonogramu
(maj) - rozwijanie świadomości językowej uczniów
- poznanie kultury oraz zwyczajów państw z całego świata
14. Organizowanie własnego warsztatu pracy oraz rozwijanie bazy dydaktyczno-przedmiotowej - Wykonywanie pomocy dydaktycznych
- Aktualizacja gazetek
- Systematyczna prezentacja prac dzieci
- Gromadzenie własnej biblioteki i środków dydaktycznych

- potwierdzenie dyrektora
- zdjęcia - na bieżąco - rozwijanie własnego warsztatu pracy
- pogłębienie u uczniów wartości własnej pracy
15. Współpraca z rodzicami
- Włączenie do współpracy rodziców.
- Pomoc w organizowaniu imprez szkolnych, klasowych
- Lekcje otwarte dla rodziców
- potwierdzenie dyrektora,
- zdjęcia - wg harmonogramu - podniesienie współpracy z rodzicami.
- aktywny udział rodziców w promowaniu szkoły

16. Podejmowanie działań promujących oszczędzanie i gospodarowanie pieniędzmi
- Prowadzenie SKO dla klas IV-VI
- potwierdzenie dyrektora,
- wg potrzeb - rozwinięcie u uczniów umiejętności oszczędzania





§8 ust. 2, pkt. 2
Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.

Lp. Zadanie Formy realizacji Dowody
realizacji Termin Spodziewane efekty

1. Umiejętne stosowanie technologii komputerowej i informatycznej w swojej pracy - Korzystanie z komputera w celu opracowania szkolnej dokumentacji, np. planów dydaktycznych, diagnoz
- przykładowe dokumenty
- na bieżąco - usprawnienie pracy


- Używanie komputera do opracowania pomocy dydaktycznych, np. sprawdzianów, kart pracy, testów, prezentacji multimedialnych, scenariuszy szkolnych imprez, dyplomów, zaproszeń, ogłoszeń - załączenie wybranych dokumentów


- na bieżąco
- usprawnienie pracy
- doskonalenie warsztatu pracy
- Wykorzystanie programów edukacyjnych,
encyklopedii multimedialnych lub Internetu na lekcji


- linki do wybranych źródeł/ odnotowanie w tematyce lekcyjnej
- na bieżąco - zwiększenie atrakcyjności zajęć
- Prowadzenia dziennika elektronicznego „Dziennikus” - wpisy w „Dziennikusie”
- na bieżąco - usprawnienie pracy
- Wykorzystanie skrzynki e-mail do kontaktu z innymi nauczycielami, rodzicami, wydawnictwami .
- potwierdzenie innych n-li - na bieżąco - usprawnienie pracy
- zwiększenie efektywności działań
- Prowadzenie zakładki z języka angielskiego na stronie internetowej szkoły
- przesyłanie artykułów do publikacji na stronie szkoły

- zakładka na stronie
- wybrane artykuły - na bieżąco - zdobywanie nowych doświadczeń
- Zapoznanie się ofertą innych nauczycieli- przegląd stron internetowych zawierających publikacje nauczycielskie
- linki stron internetowych
- na bieżąco - wzbogacenie warsztatu pracy
- Korzystanie z tablicy interaktywnej
- przygotowywanie prezentacji multimedialnych - przykładowe materiały - na bieżąco - urozmaicenie technik pracy na zajęciach

- Wykorzystanie komputera do tworzenia dokumentacji zaplanowanych zadań w ramach stażu na nauczyciela dyplomowanego
- dokumentacja stażu - okres stażu - usprawnienie pracy
- doskonalenie warsztatu pracy
- Opublikowanie własnego planu rozwoju zawodowego na wybranym portalu edukacyjnym
- publikacja w Internecie - X.2016 - dzielenie się pomysłami
- Prowadzenie kroniki szkoły - kronika - na bieżąco - udokumentowane wydarzenie z życia szkoły











§ 8 ust. 2 pkt. 3
Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami.

Lp. Zadania Formy realizacji Dowody realizacji Termin
Spodziewane efekty

1. Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli kontraktowych oraz nauczycieli zespołu przedmiotowego - Opracowanie scenariuszy zajęć, przygotowanie pomocy dydaktycznych
- wybrane scenariusze zajęć - na bieżąco - dzielenie się zdobytą wiedzą i pomysłami
2.







Aktywna praca w zespole przedmiotowym klas IV-VI






- Wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami w zakresie metod, form pracy oraz wykorzystywanych środków dydaktycznych
- współtworzenie planów pracy zespołu
- realizowanie zadań wg harmonogramu prac zespołu
- protokołowanie zebrań zespołu przedmiotowego
- poświadczenie współpracy
- na bieżąco






- wzbogacenie warsztatu pracy







3.


Dzielenie się wiedza i doświadczeniem z nauczycielami zespołu przedmiotowego
- prezentowanie na spotkaniach zespołu informacji o zdobytych szkoleniach - materiały ze szkoleń - na bieżąco - wzbogacenie warsztatu pracy

4.



Opracowanie i udostępnienie scenariuszy przedstawień, konkursów itp.

- Opracowanie materiałów
- Przekazanie scenariuszy do biblioteki szkolnej - kserokopia wybranych materiałów
- poświadczenie nauczyciela bibliotekarza - na bieżąco - dzielenie się zdobytą wiedzą i pomysłami




§ 8 ust. 2 pkt 4a
Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich

Lp.

Zadania

Formy realizacji Dowody realizacji Termin Spodziewane efekty

1.



Opracowanie i wdrożenie
programu zajęć rozwijających z języka angielskiego
- Realizacja planu na zajęciach kółka - dokumentacja pracy, program kółka 2016/2017


- rozwijanie zainteresowań i umiejętności językowych uczniów


2.







Opracowanie i wdrożenie programu wychowawcy klasy





- Realizacja planu na godzinach wychowawczych - program wychowawczy






- na bieżąco






- uwrażliwienie uczniów na różnorodne kwestie dotyczące otaczającego ich środowiska oraz kontaktów międzyludzkich.
- kształtowanie postaw
3.






Opracowanie i wdrożenie programu zajęć dydaktyczno-wyrównawczych



- Skonstruowanie programu pracy z uczniem z opinią/orzeczeniem poradni pedagogiczno-psychologicznej
- dokumentacja pracy, program - na bieżąco
- wg potrzeb



- pomoc uczniom mającym trudności w nauce języka angielskiego








§ 8 ust. 2 pkt 4c
Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych

Lp. Zadania Formy realizacji Dowody realizacji Termin Spodziewane efekty

1. Poszerzenie oferty zajęć pozalekcyjnych
- Prowadzenie kółka języka angielskiego
- prowadzenie zajęć dydaktyczno wyrównawczych
- plan pracy kółka, plan pracy zajęć dydaktyczno - wyrównawczych,
przykładowe materiały - na bieżąco - rozwijanie zainteresowań i umiejętności językowych uczniów
- pomoc uczniom mającym trudności w nauce języka angielskiego
2. Rozwijanie zdolności i zainteresowań uczniów - Przygotowywanie uczniów do udziału w konkursach z języka angielskiego i plastyki - podziękowania , dyplomy - na bieżąco - promocja talentów dzieci
3. Współorganizowanie uroczystości szkolnych, akademii
- Przygotowanie odpowiednich scenariuszy
- Pomoc uczniom uczestniczącym w szkolnych przedsięwzięciach - potwierdzenie dyrektora, scenariusze imprez, zdjęcia - na bieżąco
- wg harmonogramu - zaangażowanie uczniów, rozwijanie ich zdolności i zainteresowań.
- dekoracje uroczystości szkolnych.


4. Organizowanie i współorganizowanie wycieczek i wyjść z uczniami - planowanie, organizacja lub sprawowanie opieki w czasie wycieczek i wyjść z uczniami , poszerzanie ich wiedzy, podnoszenie kultury bycia oraz integracja zespołów klasowych - potwierdzenia udziału
- karty wycieczki - na bieżąco - rozwijanie zainteresowań uczniów,
- właściwe wykorzystanie wolnego czasu przez uczniów

5. Praca w samorządzie uczniowskim - sprawowanie funkcji opiekuna samorządu uczniowskiego
- pomoc w opracowaniu planu pracy samorządu
- pomoc w organizacji imprez i uroczystości szkolnych:
- rozpoczęcie i zakończenie roku szkolnego, dzień chłopaka, dzień nauczyciela, andrzejki, święto odzyskania niepodległości etc.
- udział w akcjach charytatywnych np. WOŚP, dzień dobrych uczynków
- organizacja dyskotek
- organizacja konkursów szkolnych
- sponsorowanie nagród na konkursy
- pomoc w organizowaniu wyborów do samorządu - dokumentacja, sprawozdania w protokolarzu - wrzesień 2016- czerwiec 2019 - rozwijanie u uczniów umiejętności pozyskiwania i gospodarowania funduszami
- zaangażowanie uczniów w czynne życie szkoły
- uwrażliwienie na potrzeby innych

6. Organizacja i współorganizacja konkursów zewnętrznych - organizacja konkursów związanych z językiem angielskim
- opracowanie regulaminu konkursu, tematyki, zakresu materiału
- współorganizacja konkursów plastycznych
- opracowanie regulaminu konkursu, tematyki, zakresu materiału
- dokumentacja konkursu - na bieżąco
- wg harmonogramu - promocja talentów dzieci
- popularyzacja języka angielskiego
- promowanie szkoły



§ 8 ust. 2 pkt 4e
Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami

Lp. Zadania Formy realizacji Dowody realizacji Termin Spodziewane efekty

1.






Współpraca z wydawnictwami


- Uzyskiwanie informacji dotyczących nowości wydawniczych, konferencji metodycznych i szkoleń

- Pozyskanie darmowych nagród książkowych dla uczniów w ramach szkolnych konkursów


- nagrody dla uczniów





- na bieżąco
- wg potrzeb - zwiększenie możliwości samokształcenia się
- nagrody dla uczniów


2. Organizacja akcji charytatywnych - Przeprowadzenie akcji charytatywnych w związku z pełnieniem funkcji opiekuna samorządu szkolnego - potwierdzenie
dyrektora, podziękowania - na bieżąco
- wg potrzeb - uwrażliwienie uczniów na potrzeby innych
- aktywizacja uczniów
3. Współpraca ze szkolną biblioteką oraz z Biblioteką Gminną - Zachęcanie uczniów do korzystania z księgozbioru biblioteki, współorganizowanie konkursów
- pisemne poświadczenie o nawiązaniu współpracy, sprawozdania z konkursów - na bieżąco - rozwijanie zainteresowań czytelniczych.
- wystawa prac dzieci w bibliotece w Małkach.

4. Współpraca z poradnią psychologiczno-pedagogiczną - zapoznawanie się z opiniami i orzeczeniami wydawanymi przez poradnie, opracowanie dostosowań z języka angielskiego do indywidualnych możliwości i potrzeb uczniów - indywidualizacja nauczania - na bieżąco - efektywna pomoc dla uczniów
5. Współpraca ze Służbą Zdrowia i szkolnym Kołem PCK
- Promocja zdrowia poprzez udział w konkursach.
- Propagowanie zdrowego stylu życia .
- Udział uczniów w fluoryzacji
- Zbiórka pomocy oraz zabawek, książek, żywności i odzieży dla ZR PCK w Brodnicy
- udział uczniów w konkursach organizowanych przez PCK
- potwierdzenie szkolnego opiekuna PCK
- potwierdzenie dyrektora - na bieżąco
- wg potrzeb - popularyzacja zdrowego trybu życia
- uwrażliwianie uczniów na potrzeby innych

6. Współpraca z KGW - pomoc w organizacji imprez - potwierdzenie dyrektora - wg potrzeb - nawiązanie współpracy
- integracja ze środowiskiem lokalnym
- promocja szkoły
7. Współpraca ze Świetlicą Środowiskową - wspólny udział w akcji „Śniadanie daje moc”, organizacja dyskotek dla uczniów - potwierdzenie opiekuna świetlicy środowiskowej - wg potrzeb nawiązanie współpracy
- promocja szkoły
8. Współpraca z nauczycielami i wychowawcami klas - wspólne organizowanie imprez szkolnych: Sprzątanie Świata, Dzień Wiosny etc, dekorowanie sali na apele, uroczystości szkolne i przedstawienia teatralne
- wspólne organizowanie kiermaszu wielkanocnego - potwierdzenie dyrektora - wg potrzeb - nawiązanie współpracy
- integracja uczniów
- promocja szkoły
- pozyskiwanie funduszy na potrzeby szkoły


§ 8 ust. 2 pkt 5
Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfiki, typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony.

Lp. Zadania Formy realizacji Dowody realizacji Termin Spodziewane efekty

1.





Pogłębianie wiedzy w zakresie umiejętności diagnozowania i rozwiązywania problemów dzieci



- Samodzielne studiowanie literatury odnośnie w/w tematyki oraz publikacji w Internecie

- udział w spotkaniach, kursach o tej tematyce - lista przeczytanych pozycji

- poświadczenie udziału
- na
bieżąco



- wzbogacenie warsztatu pracy




2.










Rozpoznanie i rozwiązanie pojawiających się w szkole problemów edukacyjnych wychowawczych lub innych
-opis i analiza dwóch przypadków






- Współpraca z rodzicami,
nauczycielami oraz wychowawcami,

1) Zdiagnozowanie wybranych problemów
2) Ustalenie metod pracy i oddziaływań wychowawczych
3) Podsumowanie oraz wnioski,
- załączenie dokumentów potwierdzających współpracę oraz realizację własnych działań

-studium dwóch przypadków - na bieżąco









- udzielenie pomocy uczniom, prawidłowe rozwiązanie problemów.









Niniejszy plan rozwoju zawodowego ma charakter otwarty i możliwe są jego modyfikacje zgodnie z potrzebami szkoły i własnymi.

opracowała:
Lena Pietrkiewicz

Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.