Katalog Małgorzata Bek-Olszówka, 2016-10-03 Radom Język angielski, Plany rozwoju zawodowego PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGOPlan rozwoju zawodowego 1.Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach § 7 ust. 2 pkt 1 ZADANIA 1. Zapoznanie się z procedurą awansu zawodowego 2. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu 3. Obserwowanie zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli/Prowadzenie zajęć w obecności dyrektora szkoły, opiekuna stażu, innych nauczycieli 4. Uczestnictwo w doskonaleniu zawodowym wewnątrzszkolnym i samokształceniu 5. Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań 6. Dokumentowanie własnego działania 7. Realizacja programu nauczania języka angielskiego w klasach I –IV technikum oraz I – III Zasadniczej Szkoły Zawodowej 8. Organizowanie szkolnych konkursów, dni języka angielskiego DZIAŁANIA PODJĘTE DLA REALIZACJI WYMAGAŃ AD.1 Znajomość i analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli: - Rozporządzenie MENiS z 01.12.2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli z późniejszymi zmianami - Ustawa z 26.01.1982 r. Karta Nauczyciela ze zmianami Udział w szkoleniu (MSCDN) Ad.2 Określenie zasad współpracy, sporządzenie kontraktu określającego warunki współpracy Ad.3 Udział w zajęciach dydaktycznych prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli, omówienie obserwowanych zajęć Omówienie przeprowadzonych zajęć z osobą hospitującą Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu AD.4 Udział w szkoleniach, radach pedagogicznych oraz różnych formach doskonalenia zawodowego nauczycieli (warsztaty, konferencje metodyczne) Lektura czasopism pedagogicznych Ad.5 współpraca z rodzicami wdrażanie wewnątrzszkolnego systemu oceniania aktywny udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej współpraca z Dyrekcją szkoły współpraca z nauczycielami pomoc przy pracy Samorządu Szkolnego Ad.6 gromadzenie dokumentacji, zaświadczeń, potwierdzeń, konspektów, programów, certyfikatów, kart spostrzeżeń zajęć hospitowanych Przygotowanie rozkładów materiału Przygotowanie sprawozdania opisującego przebieg oraz stopień realizacji przyjętego planu rozwoju, uwzględnienie zmian i modyfikacji planu rozwoju. sporządzenie rozkładu nauczania języka angielskiego (zajęcia dodatkowe dla uczniów mających problemy z językiem angielskim) Ad. 7 Analiza podstawy programowej kształcenia ogólnego i zawodowego do nauczania języka angielskiego(w tym zapoznanie się z nową podstawą programową dla przedmiotu realizowaną od roku szkolnego 2012/2013) Realizowanie przedmiotowego rozkładu materiału zgodnie z wybranymi programami nauczania Dokonywanie zmian w realizacji programu nauczania, doborze metod pracy z uczniem wynikających z ewaluacji osiągnięć uczniów, zaplanowanie działań dydaktycznych służących eliminacji niepowodzeń i porażek uczniów w dalszej pracy Ad.8 Opracowanie zagadnień na konkursy, np. wiedzy o krajach anglosaskich przeprowadzenie konkursów i ogłoszenie wyników zorganizowanie tematycznych dni języka angielskiego DOWODY REALIZACJI przedłożenie wniosku o rozpoczęcie stażu terminowe złożenie planu rozwoju zawodowego notatki własne. zaświadczenie o ukończeniu kursu arkusze obserwacji scenariusze lekcji notatki opiekuna stażu zapisy w dokumentacji szkolnej kontrakt zaświadczenia, potwierdzenie udziału przez opiekuna stażu. lektura i wykorzystywanie materiałów z miesięcznika dla nauczycieli języka angielskiego „The Teacher” lista obecności posiedzeń Rady Pedagogicznej sprawozdanie z działalności Samorządu Szkolnego. sprawozdanie z działalności zespołu przedmiotowego sprawozdanie z realizacji stażu teczka nauczyciela kontraktowego dziennik zajęć dodatkowych zapisy w dziennikach lekcyjnych bieżąca kontrola wyników w nauce uczniów, analiza wyników klasyfikacji semestralnej analiza wyników egzaminu gimnazjalnego (test kompetencji w pierwszej klasie) analiza wyników matur materiały przygotowane na konkurs, sprawozdanie z przebiegu konkursu 2. Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych § 7 ust. 2 pkt 2 ZADANIA 1. Rozpoznawanie potrzeb rozwojowych i sytuacji rodzinnej uczniów. 2. Uwzględnienie potrzeb rozwojowych uczniów i problematyki środowiska lokalnego w swojej pracy. 3. Współorganizacja pozalekcyjnych form edukacyjnej aktywności młodzieży 4. Współdziałanie ze środowiskiem lokalnym i strukturami samorządowymi DZIAŁANIA PODJĘTE DLA REALIZACJI WYMAGAŃ AD. 1 zapoznanie z orzeczeniami i opiniami Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej kontakt z rodzicami (indywidualne, zebrania klasowe), współpraca z pedagogiem szkolnym i psychologiem, konsultacje z innymi nauczycielami, obserwacja uczniów w sytuacjach szkolnych poza szkolnych (wycieczki, imprezy, uroczystości szkolne, wyjścia do kina). indywidualne rozmowy z uczniem. Ad.2 indywidualizacja nauczania (użycie różnorodnych metod nauczania) współpraca z instytucjami i organizacjami działającymi na rzecz wychowania i oświaty, wspierającymi działalność szkoły wyszukiwanie w treściach programowych przedmiotu możliwości dla wszechstronnego rozwoju ucznia Ad.3 organizowanie lub współorganizowanie wycieczek dydaktycznych przygotowywanie uczniów do konkursów szkolnych oraz pozaszkolnych, przygotowywanie uroczystości szkolnych wg rocznych harmonogramów prowadzenie lub organizowanie zajęć wyrównawczych (lub poszerzających wiedzę i umiejętności) dla młodzieży zgodnie z bieżącymi potrzebami Ad.4 Współpraca z różnego typu organizacjami, udział w akcjach charytatywnych organizowanych przez szkołę DOWODY REALIZACJI Adnotacje w dzienniku, Notatki własne. Potwierdzenie współpracy Sprawozdania Fotografie 3. Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej § 7 ust. 2 pkt 3 ZADANIA 1. Wykorzystanie znajomości obsługi komputera w pracy nauczyciela. 2. Doskonalenie umiejętności wykorzystania technologii komputerowej i informatycznej 3. Korzystanie z edukacyjnych stron internetowych DZIAŁANIA PODJĘTE DLA REALIZACJI WYMAGAŃ AD.1 przygotowywanie potrzebnych dokumentów (plan rozwoju zawodowego, wnioski, konspekty zajęć, testy itd.), przygotowywanie wystroju pracowni językowej, prowadzenie korespondencji za pośrednictwem poczty elektronicznej nauczycielami i uczniami wykorzystanie na zajęciach narzędzi multimedialnych, encyklopedii multimedialnych, słowników, programów edukacyjnych, Internetu, opublikowanie w Internecie własnego planu rozwoju oraz sprawozdania z przebiegu stażu Ad.2 konsultacje z nauczycielami informatyki, wykorzystanie tablicy interaktywnej w procesie nauczania przygotowanie lekcji przy użyciu tablicy interaktywnej. Ad.3 Wykorzystywanie stron poświęconych nauce języka angielskiego DOWODY REALIZACJI notatki własne konspekty lekcji wydruki 4. Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty § 7 ust. 2 pkt 4 ZADANIA 1. Współpraca z pedagogiem szkolnym i psychologiem w celu udzielania pomocy i wspomaganiu dzieci z trudnościami edukacyjnymi i wychowawczymi 2. Aktualizowanie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii i dydaktyki. 3. Realizacja zadań opiekuńczo-wychowawczych wynikających z programu wychowawczego szkoły DZIAŁANIA PODJĘTE DLA REALIZACJI WYMAGAŃ AD.1 analiza trudności edukacyjnych i złych zachowań, poszukiwanie rozwiązań zarówno w sprawach dydaktycznych jak i wychowawczych. analiza rozporządzenia o udzielaniu pomocy psychologiczno pedagogicznej. Ad.2 korzystanie ze zbiorów biblioteki szkolnej i pedagogicznej (nowości książkowe, czasopisma). znajomość aktualnego rozwoju uczniów z uwzględnieniem właściwości okresu rozwojowego Ad.3 sprawowanie opieki nad uczniami podczas wycieczek, imprez i wyjść pozaszkolnych, analiza wyników w nauce, objęcie szczególną troską uczniów słabych poprzez organizowanie pomocy koleżeńskiej czy indywidualną pomoc, opieka nad uczniami szczególnie uzdolnionymi poprzez motywowanie ich do dalszego poszerzania wiedzy poprzez udział w konkursach (indywidualna pomoc w przygotowywaniu się do tych konkursów) 5. Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywa staż § 7 ust. 2 pkt 5 ZADANIA 1. Znajomość przepisów prawa oświatowego oraz dokumentacji obowiązującej w szkole 2. Aktywne uczestnictwow kreowaniu prawa wewnątrzszkolnego DZIAŁANIA PODJĘTE DLA REALIZACJI WYMAGAŃ AD.1 Sprawne posługiwanie się w bieżącej pracy dydaktycznej oraz wychowawczej dokumentami szkolnymi: - Statut Szkoły - Wewnątrzszkolny System Oceniania - Program rozwoju szkoły - Zestawy programów edukacyjnych - Regulaminy komisji Uaktualnianie wiedzy dotyczącej obowiązujących przepisów prawa oświatowego Wykorzystanie znajomości aktów prawnych z zakresu oświaty, pomocy społecznej i postępowania w sprawach nieletnich, szczególnie w zakresie: - pomocy rodzicom w kierowaniu uczniów do poradni psychologiczno – pedagogicznej - organizowania pomocy psychologicznej, prawnej uczniom pozostającym w trudnej sytuacji rodzinnej/osobistej - udzielania pomocy rodzinom uczniów wymagającym wsparcia instytucji opieki społecznej Ad.2 Aktywny udział w radach pedagogicznych, szkoleniowych i zespołach samokształceniowych Udział w pracach zespołów i komisji powoływanych w szkole do realizacji określonych zadań (np. komisje opracowujące roczne plany rozwoju szkoły, zespoły nadzorujące przebieg egzaminu maturalnego i zawodowego) DOWODY REALIZACJI Notaki własne Prawidłowo prowadzona dokumentacja szkolna Listy obecności V bRozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z 1 grudnia 2004r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli na podstawie art. 9g ust. 10 ustawy z dnia 26 stycznia 1982r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. Z 2003r. Nr 118, poz. 1112, z późn. zm.) Opiekun stażu Stażysta Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |