Katalog

Małgorzata Bek-Olszówka, 2016-10-03
Radom

Język angielski, Plany rozwoju zawodowego

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO

- n +

Plan rozwoju zawodowego
1.Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach
§ 7 ust. 2 pkt 1

ZADANIA

1. Zapoznanie się z procedurą awansu zawodowego
2. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu
3. Obserwowanie zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli/Prowadzenie zajęć w obecności dyrektora szkoły, opiekuna stażu, innych nauczycieli
4. Uczestnictwo w doskonaleniu zawodowym wewnątrzszkolnym i samokształceniu
5. Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań
6. Dokumentowanie własnego działania
7. Realizacja programu nauczania języka angielskiego w klasach I –IV technikum oraz I – III Zasadniczej Szkoły Zawodowej
8. Organizowanie szkolnych konkursów, dni języka angielskiego
DZIAŁANIA PODJĘTE DLA REALIZACJI WYMAGAŃ
AD.1
Znajomość i analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli:
- Rozporządzenie MENiS z 01.12.2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli z późniejszymi zmianami
- Ustawa z 26.01.1982 r. Karta Nauczyciela ze zmianami
Udział w szkoleniu (MSCDN)
Ad.2
Określenie zasad współpracy, sporządzenie kontraktu określającego warunki współpracy
Ad.3
Udział w zajęciach dydaktycznych prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli, omówienie obserwowanych zajęć
Omówienie przeprowadzonych zajęć z osobą hospitującą
Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu
AD.4
Udział w szkoleniach, radach pedagogicznych oraz różnych formach doskonalenia zawodowego nauczycieli (warsztaty, konferencje metodyczne)
Lektura czasopism pedagogicznych


Ad.5
współpraca z rodzicami
wdrażanie wewnątrzszkolnego systemu oceniania
aktywny udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej
współpraca z Dyrekcją szkoły
współpraca z nauczycielami
pomoc przy pracy Samorządu Szkolnego
Ad.6
gromadzenie dokumentacji, zaświadczeń, potwierdzeń, konspektów, programów, certyfikatów, kart spostrzeżeń zajęć hospitowanych
Przygotowanie rozkładów materiału
Przygotowanie sprawozdania opisującego przebieg oraz stopień realizacji przyjętego planu rozwoju, uwzględnienie zmian i modyfikacji planu rozwoju.
sporządzenie rozkładu nauczania języka angielskiego (zajęcia dodatkowe dla uczniów mających problemy z językiem angielskim)

Ad. 7
Analiza podstawy programowej kształcenia ogólnego i zawodowego do nauczania języka angielskiego(w tym zapoznanie się z nową podstawą programową dla przedmiotu realizowaną od roku szkolnego 2012/2013)
Realizowanie przedmiotowego rozkładu materiału zgodnie z wybranymi programami nauczania
Dokonywanie zmian w realizacji programu nauczania, doborze metod pracy z uczniem wynikających z ewaluacji osiągnięć uczniów, zaplanowanie działań dydaktycznych służących eliminacji niepowodzeń i porażek uczniów w dalszej pracy

Ad.8
Opracowanie zagadnień na konkursy, np. wiedzy o krajach anglosaskich
przeprowadzenie konkursów i ogłoszenie wyników
zorganizowanie tematycznych dni języka angielskiego

DOWODY REALIZACJI
przedłożenie wniosku
o rozpoczęcie stażu
terminowe złożenie planu rozwoju zawodowego
notatki własne.
zaświadczenie o ukończeniu kursu
arkusze obserwacji
scenariusze lekcji
notatki opiekuna stażu
zapisy w dokumentacji szkolnej
kontrakt
zaświadczenia, potwierdzenie udziału przez opiekuna stażu.
lektura i wykorzystywanie materiałów z miesięcznika dla nauczycieli języka angielskiego „The Teacher”
lista obecności posiedzeń Rady Pedagogicznej
sprawozdanie z działalności Samorządu Szkolnego.
sprawozdanie z działalności zespołu przedmiotowego
sprawozdanie z realizacji stażu
teczka nauczyciela kontraktowego
dziennik zajęć dodatkowych
zapisy w dziennikach lekcyjnych

bieżąca kontrola wyników w nauce uczniów,
analiza wyników klasyfikacji semestralnej
analiza wyników egzaminu gimnazjalnego (test kompetencji w pierwszej klasie)
analiza wyników matur
materiały przygotowane na konkurs,
sprawozdanie z przebiegu konkursu


2. Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych § 7 ust. 2 pkt 2

ZADANIA

1. Rozpoznawanie potrzeb rozwojowych i sytuacji rodzinnej uczniów.
2. Uwzględnienie potrzeb rozwojowych uczniów i problematyki środowiska lokalnego w swojej pracy.
3. Współorganizacja pozalekcyjnych form edukacyjnej aktywności młodzieży
4. Współdziałanie ze środowiskiem lokalnym i strukturami samorządowymi

DZIAŁANIA PODJĘTE DLA REALIZACJI WYMAGAŃ

AD. 1
zapoznanie z orzeczeniami i opiniami Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej
kontakt z rodzicami (indywidualne, zebrania klasowe),
współpraca z pedagogiem szkolnym i psychologiem,
konsultacje z innymi nauczycielami,
obserwacja uczniów w sytuacjach szkolnych poza szkolnych (wycieczki, imprezy, uroczystości szkolne, wyjścia do kina).
indywidualne rozmowy z uczniem.

Ad.2
indywidualizacja nauczania (użycie różnorodnych metod nauczania)
współpraca z instytucjami i organizacjami działającymi na rzecz wychowania i oświaty, wspierającymi działalność szkoły
wyszukiwanie w treściach programowych przedmiotu możliwości dla wszechstronnego rozwoju ucznia

Ad.3
organizowanie lub współorganizowanie wycieczek dydaktycznych
przygotowywanie uczniów do konkursów szkolnych oraz pozaszkolnych,
przygotowywanie uroczystości szkolnych wg rocznych harmonogramów
prowadzenie lub organizowanie zajęć wyrównawczych (lub poszerzających wiedzę i umiejętności) dla młodzieży zgodnie z bieżącymi potrzebami

Ad.4
Współpraca z różnego typu organizacjami, udział w akcjach charytatywnych organizowanych przez szkołę
DOWODY REALIZACJI
Adnotacje w dzienniku,
Notatki własne.
Potwierdzenie współpracy
Sprawozdania
Fotografie
3. Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej § 7 ust. 2 pkt 3

ZADANIA

1. Wykorzystanie znajomości obsługi komputera w pracy nauczyciela.
2. Doskonalenie umiejętności wykorzystania technologii komputerowej i informatycznej
3. Korzystanie z edukacyjnych stron internetowych

DZIAŁANIA PODJĘTE DLA REALIZACJI WYMAGAŃ

AD.1
przygotowywanie potrzebnych dokumentów (plan rozwoju zawodowego, wnioski, konspekty zajęć, testy itd.),
przygotowywanie wystroju pracowni językowej,
prowadzenie korespondencji za pośrednictwem poczty elektronicznej nauczycielami i uczniami
wykorzystanie na zajęciach narzędzi multimedialnych, encyklopedii multimedialnych, słowników, programów edukacyjnych, Internetu,
opublikowanie w Internecie własnego planu rozwoju oraz sprawozdania z przebiegu stażu

Ad.2
konsultacje z nauczycielami informatyki,
wykorzystanie tablicy interaktywnej w procesie nauczania
przygotowanie lekcji przy użyciu tablicy interaktywnej.

Ad.3
Wykorzystywanie stron poświęconych nauce języka angielskiego

DOWODY REALIZACJI
notatki własne
konspekty lekcji
wydruki

4. Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty § 7 ust. 2 pkt 4

ZADANIA
1. Współpraca z pedagogiem szkolnym i psychologiem w celu udzielania pomocy i wspomaganiu dzieci z trudnościami edukacyjnymi i wychowawczymi
2. Aktualizowanie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii i dydaktyki.

3. Realizacja zadań opiekuńczo-wychowawczych wynikających z programu wychowawczego szkoły

DZIAŁANIA PODJĘTE DLA REALIZACJI WYMAGAŃ

AD.1
analiza trudności edukacyjnych i złych zachowań,
poszukiwanie rozwiązań zarówno w sprawach dydaktycznych jak i wychowawczych.
analiza rozporządzenia o udzielaniu pomocy psychologiczno pedagogicznej.
Ad.2
korzystanie ze zbiorów biblioteki szkolnej i pedagogicznej (nowości książkowe, czasopisma).
znajomość aktualnego rozwoju uczniów z uwzględnieniem właściwości okresu rozwojowego


Ad.3
sprawowanie opieki nad uczniami podczas wycieczek, imprez i wyjść pozaszkolnych,
analiza wyników w nauce,
objęcie szczególną troską uczniów słabych poprzez organizowanie pomocy koleżeńskiej czy indywidualną pomoc,
opieka nad uczniami szczególnie uzdolnionymi poprzez motywowanie ich do dalszego poszerzania wiedzy poprzez udział w konkursach (indywidualna pomoc w przygotowywaniu się do tych konkursów)

5. Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej
lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywa staż § 7 ust. 2 pkt 5

ZADANIA

1. Znajomość przepisów prawa oświatowego oraz dokumentacji obowiązującej w szkole
2. Aktywne uczestnictwow kreowaniu prawa wewnątrzszkolnego

DZIAŁANIA PODJĘTE DLA REALIZACJI WYMAGAŃ

AD.1
Sprawne posługiwanie się w bieżącej pracy dydaktycznej oraz wychowawczej dokumentami szkolnymi:
- Statut Szkoły
- Wewnątrzszkolny System Oceniania
- Program rozwoju szkoły
- Zestawy programów edukacyjnych
- Regulaminy komisji
Uaktualnianie wiedzy dotyczącej obowiązujących przepisów prawa oświatowego

Wykorzystanie znajomości aktów prawnych z zakresu oświaty, pomocy społecznej i postępowania w sprawach nieletnich, szczególnie w zakresie:
- pomocy rodzicom w kierowaniu uczniów do poradni psychologiczno – pedagogicznej
- organizowania pomocy psychologicznej, prawnej uczniom pozostającym w trudnej sytuacji rodzinnej/osobistej
- udzielania pomocy rodzinom uczniów wymagającym wsparcia instytucji opieki społecznej

Ad.2
Aktywny udział w radach pedagogicznych, szkoleniowych i zespołach samokształceniowych
Udział w pracach zespołów i komisji powoływanych w szkole do realizacji określonych zadań (np. komisje opracowujące roczne plany rozwoju szkoły, zespoły nadzorujące przebieg egzaminu maturalnego i zawodowego)

DOWODY REALIZACJI
Notaki własne
Prawidłowo prowadzona dokumentacja szkolna
Listy obecności

V bRozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z 1 grudnia 2004r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli na podstawie art. 9g ust. 10 ustawy z dnia 26 stycznia 1982r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. Z 2003r. Nr 118, poz. 1112, z późn. zm.)


Opiekun stażu Stażysta












Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.