AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Katarzyna Ziomkowska - Chmura, 2016-10-03
Kraków

Plastyka, Scenariusze

Scenariusz do lekcji plastyki - Klasyczna równowaga i romantyczne porywy.

- n +

Scenariusz do lekcji plastyki w klasie VI

Temat: Klasyczna równowaga i romantyczne porywy.
Czas trwania lekcji: 45 min.
Cele poznawcze:
Ogólne:
- poznanie terminów: klasycyzm, realizm, obiektywizm
- poznanie środków wyrazu plastycznego omawianych nurtów
- poznanie najwybitniejszych twórców klasycyzmu i romantyzmu - zaznajomienie z malarskimi dziełami sztuki klasycznej i romantycznej
- zapoznanie z charakterystycznymi cechami tych kierunków
Operacyjne:
Uczeń:
- rozpoznaje dzieła romantyzmu i klasycyzmu - potrafi wymienić twórców sztuki obu nurtów - umie wskazać cechy charakterystyczne omawianych kierunków
Metody i formy pracy:
- pogadanka
- prezentacja multimedialna przygotowana w programie Power - Point
- metoda zadawania pytań
- ćwiczenia utrwalające i sprawdzające wiedzę
- praca indywidualna
Środki dydaktyczne:
- prezentacja multimedialna przygotowana przez nauczyciela,
- słownik terminów plastycznych
- ćwiczenia typu prawda czy fałsz?,
- ćwiczenia sprawdzające kartki A4 z kolorowymi wydrukami
dzieł mistrzów klasycyzmu i romantyzmu.
Treści nauczania:
Klasycyzm i romantyzm – nurty w sztuce drugiej połowy XVIII w.
i pierwszej połowy XIX w. Wpływ wydarzeń historycznych na ukształtowanie obu kierunków. Charakterystyczne cechy sztuki tego okresu. Stosowane środki wyrazu artystycznego. Twórczość takich artystów : J. Luisa Davida, Marcella Bacciarelli, Bernardo Bellotto, Francesco Goi,
Eugene Delacroix, Piotra Michałowskiego.

Przebieg lekcji:
1. Czynności organizacyjne
2. Pogadanka wprowadzająca
- krótka charakterystyka obu kierunków
- wyjaśnienie pojęcia: klasycyzm, realizm, obiektywizm - krótkie omówienie cech charakterystycznych dla obu kierunku
3. Prezentacja multimedialna
4.Notatki w zeszytach (przykłady dzieł i ich autorzy)
5.Rozmowa z uczniami na podstawie obejrzanej prezentacji
-Jakie tematy podejmują w swoich dziełach artyści romantycy, a jakie klasycy?
- Jakie były charakterystyczne cechy prezentowanej twórczości ?
- Co miało wpływ na charakter dzieł, jakie wydarzenia?
- Jakie tematy podejmowali klasycy, a jakie romantycy?
- Jaka kolorystyka dominowała w obrazach tych nurtów? Jakiego typu kompozycje tworzyli klasycy , a jakiego romantycy? Który rodzaj malarstwa jest Ci bliższy i dlaczego?
6. Ćwiczenia utrwalające wiedzę
7. Ćwiczenia typu prawda czy fałsz?
8. Sprawdzanie i ocenianie ćwiczeń.
9. Zadanie domowe: Uczniowie korzystając z podręcznika
i internetu sporządzą krótką notatkę w zeszycie na temat klasycyzmu i romantyzmu.
10.Pożegnanie z uczestnikami.

Scenariusz opracował:
nauczyciel mianowany – mgr Katarzyna Ziomkowska - Chmura
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.