Katalog

Justyna Karczynska, 2016-10-03
Sulechów

Inne języki obce, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju - nauczyciel dyplomowany

- n +

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO
I. INFORMACJE PERSONALNE
Nauczyciel : mgr Justyna Karczyńska
Posiadany stopień awansu zawodowego: nauczyciel mianowany
Miejsce odbywania stażu: Zespół Edukacyjny w Trzebiechowie
Wymiar stażu: 2 lata i 9 miesięcy
Okres stażu: 1.09.2014 r. - 31.05.2017 r.
Kompetencje przedmiotowo – metodyczne:
a) studia magisterskie z przygotowaniem pedagogicznym na kierunku filologia angielska, Uniwersytet Wrocławski
b) podyplomowe studia dziennikarstwa i zarządzania informacją (Public Relations), Uniwersytet Wrocławski

II. CELE ROZWOJU ZAWODOWEGO W OKRESIE STAŻU
1. Rozwijanie i doskonalenie sprawności uczniów w zakresie języka angielskiego.
2. Pogłębianie wiedzy, umiejętności i kompetencji w różnych formach wewnętrznego i zewnętrznego doskonalenia nauczycieli.
3. Doskonalenie warsztatu i metod pracy.
4. Współdziałanie w opracowaniu i wdrażaniu programów rozwoju procesu dydaktyczno-wychowawczego i opiekuńczego szkoły.
5. Kształtowanie wizerunku szkoły w środowisku lokalnym.
6. Uzyskanie tytułu i wykonywanie zadań egzaminatora OKE.
7. Uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego.
III. REALIZOWANIE ZADAŃ ZMIERZAJĄCYCH DO UZYSKANIA STOPNIA AWANSU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO

CZYNNOŚCI ORGANIZACYJNE
ZADANIA
FORMY REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTOWANIA
1. Poznanie procedury awansu zawodowego.
• Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego.
• Śledzenia zmian w prawie oświatowym. na bieżąco VIII / XI 2014
• Wniosek o rozpoczęcie stażu VIII / XI 2014

2. Sporządzenie planu rozwoju zawodowego.
• Przedstawienie planu rozwoju zawodowego do zatwierdzenia przez dyrektora szkoły.
IX 2014
• Zatwierdzony plan rozwoju zawodowego

3. Dokumentowanie realizacji zadań wynikających z planu rozwoju zawodowego.
• Systematyczne gromadzenie dokumentacji potwierdzającej realizację przyjętych zadań.
okres stażu
• Zgromadzona dokumentacja

4. Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego
• Uzyskanie oceny dorobku zawodowego.

• Autorefleksja, analiza i opis realizacji zatwierdzonego planu rozwoju
VI 2017

VI 2017 • Ocena dorobku zawodowego przez dyrektora szkoły
• Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju

WYMAGANIA

§ 8 ust. 2 pkt.1
Uzyskiwanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.

ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTOWANIA

1. Pogłębianie wiedzy i umiejętności.

• Aktywny udział w formach doskonalenia zawodowego wynikającego z potrzeb własnych i szkoły (udział w warsztatach metodycznych, szkoleniach, kursach doskonalących, konferencjach).

• Udział w radach pedagogicznych (posiedzeniach klasyfikacyjnych, plenarnych oraz szkoleniowych).

• Systematyczne pogłębianie wiedzy z zakresu metodyki, dydaktyki nauczania języków obcych w celu wzbogacenia warsztatu pracy poprzez studiowanie fachowej literatury oraz korzystanie z Internetu. Lektura czasopism anglojęzycznych (prenumerata np.: „The Teacher”).

Na bieżąco/
cały okres stażu

• Potwierdzenia udziałów w warsztatach metodycznych, szkoleniach, kursach doskonalących, konferencjach.
• Dokumentacja z posiedzeń rad pedagogicznych
• Wykaz literatury

2. Doskonalenie własnej pracy dydaktycznej i wychowawczej.
• Aktywne uczestnictwo w posiedzeniach zespołu przedmiotowego.Wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami.

• Modyfikowanie przedmiotowego systemu oceniania na podstawie bieżącej analizy własnej pracy.
• Stosowanie w pracy nowoczesnych metod i form pracy celem uatrakcyjnienia zajęć. Poszukiwanie nowatorskich metod rozwiązywania problemów.
• Analiza wyników sprawdzianów, wyników egzaminów w celu wyciągania wniosków do dalszej pracy.
• Wprowadzenie portfolio językowego (z uwzględnieniem ew. modyfikacji) jako sposobu oceny i samooceny ucznia.
Na bieżąco/
Cały okres stażu

2014/15

• Listy obecności
• Notatki
• Przykładowe portfolio
• Aaliza wyników
3. Rozwijanie zainteresowań i motywowanie młodzieży do nauki języka obcego.
• Przygotowanie uczniów do udziału w konkursach języka angielskiego.
• Organizowanie i przeprowadzanie konkursów języka angielskiego.
• Współorganizowanie Dnia Europejskiego, Języków Obcych. okres stażu
• Zaświadczenia,dyplomy, zdjęcia
• Potwierdzenia dyrektora,scenariusze konkursów, testy, sprawozdania

4. Prowadzenie pomiaru dydaktycznego.
• Przeprowadzanie testów diagnozujących poziom znajomości języka.

• Przeprowadzanie próbnych sprawdzianów 6-klasisty.

• Praca z „Portfolio językowym”. wrzesień

2014/15

od 2014 • Kserokopia testów pomiaru, analiza wyników
• Kserokopia próbnych sprawdzianów 6-klasisty, analiza wyników
• Wybrane portfolio językowe
5. Rozwijanie i doskonalenie swojego warsztatu pracy.
• Tworzenie pracowni przedmiotowej.
• Przygotowanie pomocy dydaktycznych, w tym także przy współudziale uczniów (plansze gramatyczno-tematyczne do nauczania języka angielskiego;zadania do aktywnego uczenia słownictwa;plansze i napisy używane w metodach
aktywnych).
• Pozyskiwanie materiałów dydaktycznych. Kontynuowanie współpracy z Wydawnictwem Oxford oraz Pearson Longman celem pozyskania bezpłatnych materiałów dydaktycznych dla szkoły.
• Gromadzenie i aktualizowanie własnej biblioteczki przedmiotu.

Cały okres stażu • Wybrane pomoce i materiały dydaktyczne
6. Prowadzenie dodatkowych zajęć z uczniem zdolnym i słabym.
• Praca z uczniem w formie zajęć dodatkowych.
• Diagnozowanie poziomu wiedzy uczniów, opracowywanie planów i organizacja zajęć z uczniem słabym i zdolnym.
Okres stażu • Dziennik i program zajęć dodatkowych z języka angielskiego.


§ 8 ust. 2 pkt. 2
Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.

ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN DOKUMENTACJA
1. Wykorzystanie w pracy Internetu.
• Pozyskiwanie z Internetu bieżących informacji dotyczących prawa oświatowego, zasad uzyskania awansu zawodowego.
• Wykorzystanie serwisów edukacyjnych do wymiany poglądów oraz informacji związanych z nauczaniem/nauką języka obcego.
• Umieszczenie planu rozwoju zawodowego oraz innych opracowanych materiałów na stronie internetowej.

Okres stażu
• Zgromadzone materiały

• Potwierdzenie publikacji
2. Stosowanie technologii komputerowej w pracy pedagogicznej.
• Opracowywanie scenariuszy zajęć, kart pracy, ankiet, testów, zadań dla uczniów itp. przy użyciu technologii komputerowej.
• Prowadzenie dokumentacji własnej i szkolnej w formie elektronicznej.

• Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem pracowni komputerowej (korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych, encyklopedii i słowników).
• Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem urządzeń multimedialnych. Okres stażu
• Zgromadzone materiały
• Zapisy tematów w dziennikach lekcyjnych
• Scenariusze lekcji
3. Doskonalenie i poszerzenie wiedzy informatycznej w celu wykorzystania jej w pracy własnej i z uczniami.
• Uczestnictwo w kursach związanych z wykorzystaniem w pracy TIK. Okres stażu • Potwierdzenia udziałów w kursach, szkoleniach.

§ 8 ust. 2 pkt. 3
Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie otwartych zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć.

ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN DOKUMENTACJA
1. Kształtowanie umiejętności przekazywania wiedzy i doświadczenia innym nauczycielom.
• Prowadzenie lekcji otwartych i koleżeńskich w szczególności dla nauczycieli stażystów i kontraktowych; rodziców.
• Pomoc nauczycielom młodszym stażem w przygotowywaniu dokumentacji; wspieranie ich w pracy podczas trwania stażu, udzielanie rad, wskazówek.
• Opracowanie i udostępnienie scenariuszy zajęć, kart pracy, uroczystości szkolnych (z zachowaniem praw autorskich).
• Konsultacje z nauczycielami języków obcych z mojej szkoły i innych szkół.
• Opracowywanie scenariuszy uroczystości szkolnych, konkursów, szkoleń wraz z nauczycielami innych przedmiotów.
• Aktywna praca w ramach zespołu nauczycieli języków obcych.
Okres stażu
• Konspekty; potwierdzenie dyrektora szkoły
• Scenariusze; karty pracy

2. Upowszechnianie i promocja własnych doświadczeń, metod i form pracy.
• Opublikowanie w portalu edukacyjnym planu rozwoju zawodowego.
Okres stażu
• Potwierdzenie publikacji
3. Praca na rzecz wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli.
• Ukończenie form doskonalenia zawodowego i podjęcie się wyszkolenia grupy nauczycieli. Okres stażu • Opracowane materiały; protokoły spotkań.


§ 8 ust. 2 pkt.4 a.
Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich.

Zadania Forma realizacji Termin Dowody realizacji
1. Opracowanie i wdrożenie programu szkolnego koła języka angielskiego.

2. Opracowanie i wdrożenie programu szkolnego/ międzyszkolnego konkursu języka angielskiego. • Opracowanie i wdrożenie programu zajęć dodatkowych z języka angielskiego dla klasy VI przygotowujący do sprawdzianu 6-klasisty.

 Opracowanie i przeprowadzenie konkursu języka angielskiego wg. opracowanego programu. 2014/15

Podczas trwania stażu
• Dziennik i program zajęć dodatkowych z języka angielskiego.

• Program/regulamin konkursu języka angielskiego.


§ 8 ust. 2 pkt. 4 b.
Wykonywanie Wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy, rzeczoznawcy do spraw programów nauczania, programów wychowania przedszkolnego, podręczników lub środków dydaktycznych, a w przypadku nauczycieli szkół artystycznych – także konsultanta współpracującego z Centrum Edukacji Artystycznej.
Zadania Forma realizacji Termin Dowody realizacji
1. Uzyskanie tytułu egzaminatora OKE.

2. Wykonywanie zadań egzaminatora OKE.
• Udział w szkoleniu na egzaminatora zakończonym egzaminem.

• Sprawdzanie arkuszy egzaminacyjnych OKE. 2015/16

2016/17 • Zaświadczenie OKE

§ 8 ust. 2 pkt. 4 c.
Poszerzanie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych.
Zadania Forma realizacji Termin Dowody realizacji
1. Promowanie szkoły w środowisku.

2. Organizowanie dodatkowych zajęć dla uczniów.
3. Organizowanie i prowadzenie szkolnego/ międzyszkolnego konkursu języków obcych.
• Udział w organizacji Dnia Europejskiego/ Języków Obcych.
• Planowanie i prowadzenie/ nadzorowanie/ pomoc przy prowadzeniu zajęć utrwalających sprawności językowe.
• Prowadzenie zajęć dodatkowych dla uczniów zdolnych i słabych.
• Opracowanie regulaminu konkursów, organizacja i przeprowadzenie. Cały staż • Dokumentacja szkolna
• Plany zajęć



• Regulamin konkursu

§ 8 ust. 2 pkt. 5
Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych i innych, z uwzględnieniem specyfiki i typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony.
Zadania Forma realizacji Termin Dowody realizacji
1. Opis i analiza dwóch przypadków wychowawczych.
• Zdiagnozowanie dwóch przypadków wychowawczych.
• Ustalenie metod pracy z dziećmi i oddziaływań wychowawczych.
• Współpraca z pedagogiem szkolnym, innymi wychowawcami, rodzicami.
• Systematyczna praca nad rozwiązaniem problemu. Cały staż

• Dokumentacja szkolna
• Notatki na pdst. dokumentacji wychowawcy, pedagoga.

(Zastrzega się możliwość modyfikacji PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO w trakcie trwania stażu.)

Zatwierdzam do realizacji ………………………………
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.