AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Magda Sitek, 2016-10-03
Czerwionka

Pedagogika, Konspekty

Konspekt zajęć świetlica szkolna

- n +

Konspekt zajęć

Data zajęć: 3.06.2016r.
Prowadzący: Magdalena Sitek
Temat zajęć: „ Poczucie własnej wartości”
Cel ogólny :wzmacnianie u wychowanków poczucia własnej wartości,
Cele szczegółowe: wychowanek wie, co to jest poczucie własnej wartości,
wychowanek potrafi mówić dobrze o innych osobach,
wychowanek potrafi znaleźć mocne strony innych ludzi,
wychowanek ma świadomość własnych cech pozytywnych,
wie, co wpływa na poczucie własnej wartości.
kształtowanie u wychowanków pozytywnych cech
Środki dydaktyczne: małe karteczki, długopisy, duże arkusze, karteczki z nazwiskami dzieci, duże arkusze, karty pracy:
lubię cię za…, podoba mi się w tobie…………
karty pracy: „ moje mocne strony”, plastikowe kubki,
piasek.

Metody dydaktyczne: pogadanka, dyskusja, burza mózgów
Formy pracy: indywidualna, grupowa, zbiorowa

Przebieg zajęć:

Powitanie grupy, przedstawienie tematu zajęć.
1. Rundka wstępna: wychowankowie kolejno określają swój nastrój, wypowiadając nazwę koloru.
2. Burza mózgów- prowadzący umieszcza na tablicy arkusz papieru z napisem „poczucie własnej wartości”. Następnie wychowankowie podają propozycje definicji.
3. Praca z grupą- prowadzący informuje uczniów, że ich zadaniem będzie przekazanie sobie wzajemnie pozytywnych informacji. Wychowankowie przekazują sobie kolejno pozytywną szczerą informację. Propozycja pytań:
- czy trudno wam było mówić coś miłego drugiej osobie?
- czy w codziennym życiu często mówicie innym komplementy?
- jak czuliście się, słysząc pozytywne informacje o sobie od innych?
4. Zabawa „liściki” – każdy uczeń losuje jedną karteczkę z imieniem i
nazwiskiem osoby z grupy. Zadaniem uczniów jest napisanie o wylosowanym adresacie (anonimowo) pozytywnych informacji– co mu się w nim podoba, co w nim lubi. Prowadzący podkreśla, że w liście mają się znaleźć tylko pozytywne informacje o adresacie. Wychowankowie przekazują wypełnione oraz zaadresowane „listy” prowadzącemu, który przekazuje je odpowiednim adresatom. Osoby, które chcą podzielić się otrzymanymi na swój temat informacjami czytają „listy” głośno.

Dyskusja, propozycja pytań:
Jak czuliście się, pisząc pozytywne informacje o wylosowanej osobie, czy było to trudne? Jak czuliście się czytając „liściki” zaadresowane was, czy coś was zaskoczyło?
5. Praca indywidualna- każdy wychowanek otrzymuje do wypełnienia kartę pracy „ Moje mocne strony”. Po wypełnieniu następuje odczytanie ( tylko przez osoby chętne) oraz dyskusja.
- czy trudno wam było pisać o swoich zaletach?
- jak myślicie, dlaczego?
6. Paca indywidualna – uczniowie otrzymują dwa plastikowe kubki: jeden
napełniony piaskiem , a drugi pusty. Zadaniem uczniów jest określenie
poczucia własnej wartości poprzez odpowiednie wypełnienie kubka
piaskiem, które jest odzwierciedleniem ich samooceny.
7.Burza mózgów”- nauczyciel umieszcza na tablicy arkusz papieru z
napisem „ co ma wpływ na poczucie własnej wartości?” .
propozycje uczniów prowadzący zapisuje na arkuszu papieru . Omówienie, zwrócenie uwagi na wpływ poczucia własnej wartości na prawidłowe funkcjonowanie w społeczeństwie, na zależność pomiędzy poczuciem własnej wartości a samooceną innych osób.
8. Podziękowanie i zakończenie zajęć.


Sprawozdanie z zajęć
Wnioski:
Zajęcia te szczególnie były przydatne dla wychowanków jak i osoby prowadzącej czyli mnie. Dla wychowanków, gdyż mogli uświadomić sobie to , że każdy z nich posiada własną wartość, wypracować obraz własnej osoby, uświadomić sobie swoje pozytywne cechy. Jako prowadząca zajęcia mogłam poznać bliżej wychowanków , ich problemy, potrzeby. Informacje te wykorzystam w dalszej pracy z dziećmi. Ogólnie zajęcia podobały się dzieciom. Jeśli chodzi o pracę w grupach to przebiegła ona w miarę pozytywnie. Praca indywidualna sprawiła trochę więcej kłopotów, szczególnie wypełnienie kart pracy „moje mocne strony”. Wychowankowie zastanawiali się długo nad swoimi cechami pozytywnymi oraz nad zaletami. Mniej problemów sprawiło wypełnienie części o innej osobie. Wychowankowie wiedzą więcej na temat innych niż o sobie samych. Przesypywanie piasku do pustego kubka sprawiło najwięcej problemów. Dzieci próbowały naśladować inne osoby, jak one mają. Niektóre były względem siebie bardzo krytyczne, zapełniając tylko dno kubka. Na pewno na kolejnych zajęciach należałoby poćwiczyć jeszcze u dzieci poczucie własnej wartości, zwiększyć samoocenę, wdrażać do pozytywnego myślenia o sobie.






Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.