Katalog Marta Wawrzyniak-Kitta, 2016-09-16 Bydgoszcz Język angielski, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela dyplomowanegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO nauczyciela mianowanego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego na podstawie powinności i wymagań wynikających z rozporządzenia MENiS z dnia 1 grudnia 2004 r. wraz z późniejszymi zmianami - także ze zmianami z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli Imię i nazwisko nauczyciela: ..............................................................– nauczyciel języka angielskiego Okres stażu: 2 lata 9 miesięcy Czas rozpoczęcia stażu: 1 września 2014 r. Czas zakończenia stażu: 31 maja 2017 r. Miejsce zatrudnienia: ............................................................... Autorka zastrzega sobie prawo wprowadzenia zmian do niniejszego planu zgodnie z potrzebami szkoły lub samego nauczyciela CZYNNOŚCI ORGANIZACYJNE ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN DOKUMENTACJA 1. Poznanie procedury awansu zawodowego Analiza nowych przepisów prawa oświatowego dotyczących reformy oświaty Wniosek o rozpoczęcie stażu IX 2014 2. Przygotowanie planu rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego Gromadzenie dokumentacji, sprawozdań i innych dokumentów IX 2014 Rok szkolny: 2014/2015 2015/2016 do 31 V 2017 Plan rozwoju zawodowego Dokumentacja 3. Opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju Przygotowanie sprawozdania z realizacji zatwierdzonego planu rozwoju Autorefleksja i analiza realizacji podjętych zadań, sformułowanie wniosków, ewaluacja Uzyskanie oceny dorobku zawodowego VI 2017 Sprawozdanie Ocena dorobku zawodowego §8, ust. 2, pkt.1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN DOKUMENTACJA 1. Doskonalenie własnego warsztatu i metod pracy Aktywny udział w wewnątrzszkolnych i zewnętrznych formach doskonalenia zawodowego (rady szkoleniowe, warsztaty, kursy, konferencje metodyczne) w celu doskonalenia wiedzy i umiejętności dydaktycznych, a także podnoszenia kompetencji i umiejętności wychowawczych. Rok szkolny: 2014/2015 2015/2016 do 31 V 2017 Świadectwa ukończenia, dyplom 2. Uczestnictwo w pracach organów szkoły Współpraca przy tworzeniu dokumentów szkolnych: planu pracy szkoły, programu wychowawczego, profilaktycznego, WSO Rok szkolny: 2014/2015 2015/2016 do 31 V 2017 Dokumenty umieszczone na stronie internetowej szkoły Potwierdzenie dyrektora 3. Aktywny udział w pracach zespołu nauczycieli języków obcych Dzielenie się wiedzą podczas posiedzeń zespołu nauczycieli języków obcych Pełnienie funkcji przewodniczącego zespołu przedmiotowego- j. angielskiego w klasach I-III Rok szkolny: 2014/2015 2015/2016 do 31 V 2017 Zapisy w protokołach zebrań zespołu 4. Aktualizowanie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii, dydaktyki oraz metodyki przedmiotu Studiowanie literatury fachowej Gromadzenie i aktualizowanie własnej biblioteczki przedmiotu (literatura, słowniki, plansze, gry, itp.) Opieka nad pracownią języka angielskiego (wzbogacenie wyposażenia, dbałość o sprzęt i wystrój) Wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami języka angielskiego Poszukiwanie nowych metod aktywizujących uczniów na lekcjach języka angielskiego Rok szkolny: 2014/2015 2015/2016 do 31 V 2017 Notatki własne 5. Opracowanie i przeprowadzenie szkolnych konkursów znajomości słownictwa i struktur angielskich, kultury i historii Wielkiej Brytanii Opracowanie regulaminu konkursu „Mistrz Języka Angielskiego” w klasach I-III Opracowanie konkursu Przygotowanie uczniów Pozyskanie nagród dla uczniów Przeprowadzenie konkursu Rok szkolny: 2014/2015 2015/2016 do 31 V 2017 Konkurs: V/ VI danego roku szkolnego Sprawozdania z konkursów 6. Przygotowanie uczniów do udziału w ogólnopolskich olimpiadach Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych, spotkań indywidualnych z uczniami Opracowanie planów pracy z uczniami zdolnymi 1 raz w tygodniu Rok szkolny: 2014/2015 2015/2016 do 31 V 2017 Plany pracy, wyniki konkursów 7. Współpraca z wychowawcami klas Przekazywanie własnych obserwacji dotyczących wyników w nauce bądź zachowania ucznia Rok szkolny: 2014/2015 2015/2016 do 31 V 2017 Notatki własne 8. Pełnienie funkcji wychowawcy Sprawowanie opieki nad klasą wychowawczą Organizowanie wycieczek, imprez klasowych Kontakty z rodzicami, wywiadówki, spotkania Rok szkolny: 2014/2015 2015/2016 do 31 V 2017 Sprawozdanie Potwierdzenie dyrektora 9. Przygotowanie testu diagnozującego dla klas III Przygotowanie testu badającego przyrost wiedzy w klasach III Sprawdzanie wyników Analiza przyrostu wiedzy Przygotowanie sprawozdania z testu V/ VI danego roku szkolnego Testy Sprawozdania §8, ust. 2, pkt.2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN DOKUMENTACJA 1. Organizowanie warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych Opracowanie dokumentacji, scenariuszy zajęć, kart pracy, dyplomów, ankiet itp. przy użyciu technologii komputerowej Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych, encyklopedii i słowników Wykorzystywanie sprzętu komputerowego do opracowywania pomocy dydaktycznych przydatnych w szkole, oraz zadań dla uczniów Praca z e-dziennikiem Rok szkolny: 2014/2015 2015/2016 do 31 V 2017 Zgromadzone materiały Notatki Przykładowe pomoce dydaktyczne Potwierdzenie dyrektor 2. Wykorzystanie w pracy urządzeń multimedialnych Pozyskiwanie z Internetu informacji dotyczących prawa oświatowego oraz zasad uzyskania awansu zawodowego Doskonalenie i poszerzenie wiedzy informatycznej w celu wykorzystania jej w pracy własnej i z uczniami Wykorzystanie serwisów edukacyjnych do wymiany poglądów oraz informacji związanych z nauką języka obcego Prowadzenie lekcji i zajęć pozalekcyjnych z zastosowaniem programów edukacyjnych, internetu, tablicy interaktywnej Rok szkolny: 2014/2015 2015/2016 do 31 V 2017 Zgromadzone materiały Zapisy tematów w dziennikach lekcyjnych 3. Gromadzenie i wykorzystanie wideoteki szkolnej na zajęciach obowiązkowych i dodatkowych z języka angielskiego Systematyczne gromadzenie płyt DVD wykorzystywanych do prowadzenia zajęć języka angielskiego Rok szkolny: 2014/2015 2015/2016 do 31 V 2017 Spis zgromadzonych tytułów § 8 ust.2, pkt.3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN DOKUMENTACJA 1. Kształtowanie umiejętności przekazywania wiedzy i doświadczenia innym nauczycielom. Prowadzenie lekcji otwartych dla nauczycieli stażystów i kontraktowych. Obserwacja lekcji otwartych prowadzonych przez innych nauczycieli. Opracowanie i udostępnienie scenariuszy zajęć, kart pracy, uroczystości szkolnych (z zachowaniem praw autorskich). Konsultacje z nauczycielami języka angielskiego z mojej szkoły i innych szkół- wymiana poglądów, uwag, dzielenie się doświadczeniem Aktywna praca w ramach zespołu nauczycieli języków obcych. Rok szkolny: 2014/2015 2015/2016 do 31 V 2017 Konspekty, potwierdzenie dyrektora szkoły Scenariusze, karty pracy Notatki Protokoły z posiedzeń 2.Upowszechnianie i promocja własnych doświadczeń, metod i form pracy. Opublikowanie w portalu edukacyjnym planu rozwoju zawodowego. Rok szkolny: 2014/2015 2015/2016 do 31 V 2017 Potwierdzenie publikacji § 8 ust.2, pkt.4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN DOKUMENTACJA 1. Prowadzenie zajęć: a) wyrównawczych z języka angielskiego b) koła języka angielskiego Opracowanie i wdrożenie do realizacji własnego programu fakultetu wyrównawczego w celu zapobiegania drugoroczności Opracowanie i wdrożenie do realizacji własnego programu koła języka angielskiego dla osób pragnących rozwijać własną wiedzę teoretyczną i praktyczną Rok szkolny: 2014/2015 2015/2016 Dzienniki zajęć pozalekcyjnych Programy nauczania 2. Udział w dostępnych projektach Unii Europejskiej Opracowanie programów autorskich adekwatnie do specyfiki i założeń projektów 2014-2017 Sprawozdanie z realizacji § 8 ust.2, pkt.4 b Wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy, rzeczoznawcy do spraw programów nauczania, programów wychowania przedszkolnego, podręczników lub środków dydaktycznych, a w przypadku nauczycieli szkół artystycznych –także konsultanta współpracującego z Centrum Edukacji Artystycznej. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN DOKUMENTACJA 1. Pełnienie funkcji egzaminatora OKE Sprawdzanie pisemnych prac sprawdzianu szóstoklasistów z języka angielskiego Według potrzeb OKE Kserokopie powołania Kserokopie umowy § 8 ust.2, pkt.4 c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN DOKUMENTACJA 1.Praca na rzecz prezentacji szkoły „na zewnątrz” Piknik Rodzinny- współorganizowanie i udział Prowadzenie zajęć z języka angielskiego dla przyszłych pierwszoklasistów w ramach „Drzwi Otwartych” V/ VI 2014-2017 IV 2014-2017 Zdjęcia Zdjęcia 2. Rozszerzenie „bazy” dydaktycznej z języka angielskiego Prowadzenie akcji zbierania lektur w języku angielskim do biblioteki szkolnej („biblioteka anglisty”) Rok szkolny 2014/2015 2015/2016 do maj 2017 Sprawozdanie z akcji Potwierdzenie bibliotekarza 3. Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych Opracowanie i wdrożenie do realizacji własnego programu zajęć dla uczniów klas VI przygotowujących do egzaminu szóstoklasisty z języka angielskiego wrzesień 2016- kwiecień 2017 Dziennik zajęć pozalekcyjnych Program nauczania 4. Poznanie sytuacji środowiskowej i rodzinnej uczniów Rozmowy z rodzicami/ opiekunami prawnymi uczniów Kontakty i współpraca z pedagogiem i psychologiem 2014/2015 2015/2016 do maj 2017 Potwierdzenie pedagoga, psychologa § 8 ust.2, pkt.4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN DOKUMENTACJA 1.Współpraca z wydawnictwami Stała współpraca z przedstawicielami wydawnictw poprzez pozyskiwanie pomocy dydaktycznych oraz poszerzanie wiedzy z zakresu metodyki nauczania języka angielskiego Rok szkolny 2014/2015 2015/2016 do maj 2017 Zaświadczenia 2. Pozyskiwanie nagród od sponsorów Współpraca z osobami zapewniającymi nagrody w konkursach językowych Rok szkolny 2014/2015 2015/2016 do maj 2017 Nagrody § 8 ust.2, pkt.5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN DOKUMENTACJA 1. Opis i analiza przypadku i problemu edukacyjnego Zdiagnozowanie przypadku edukacyjnego. Ustalenie metod pracy. Systematyczne prace nad rozwiązaniem problemu. Rok szkolny 2014/2015 2015/2016 do maj 2017 Opis i analiza przypadku 2. Opis i analiza przypadku problemu wychowawczego (wpływ sytuacji rodzinnej na zachowanie ucznia) Zdiagnozowanie przypadku wychowawczego. Opracowanie i wdrożenie oddziaływań wychowawczych. Rok szkolny 2014/2015 2015/2016 do maj 2017 Opis i analiza przypadku 3. Współpraca z rodzicami uczniów Konsultacje z rodzicami uczniów w sprawie postępów w nauce i zachowania Rok szkolny 2014/2015 2015/2016 do maj 2017 Potwierdzenie dyrektora szkoły Sporządziła: Plan zatwierdzono: mgr................................................................. ............................................................. …........................................................ /data/ Podpis Dyrektora ....................., 14.09.2014r. …............................................................... Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |