Katalog Justyna Kuczkowska, 2016-09-16 Szczecin Pedagogika, Konspekty Konspekt zajęć- wprowadzenie litery k, KKONSPEKT TEMAT: Wprowadzenie litery „k,K” na podstawie wyrazu „kot”. CEL OGÓLNY: 1. Nauka pisania drukowanej i pisanej litery „k, K”. 2. Ćwiczenie analizy i syntezy słuchowo-wzrokowej. CELE SZCZEGÓŁOWE: 1. Uczeń będzie rozpoznawał literę drukowaną „K”. 2. Uczeń po zajęciach będzie poprawnie zapisywał literę drukowaną i pisaną „k, K”. 3. Uczeń będzie poprawnie wymawiał głoskę „k”. 4. Uczeń będzie znał wyrazy zawierające głoskę „k”. 5. Uczeń będzie poprawnie wymawiał wyrazy z głoską „k”. METODY: ćwiczenia, pogadanka FORMY PRACY: praca indywidualna, praca grupowa ŚRODKI DYDAKTYCZNE: zdjęcia, figury kotów, wycięte z papieru wąsy i uszy kotów, kredki, plansze z literami, karty pracy, tablice z literami, wiersz „Kiedy kot jest koci?” J. Kulmowa, niebieskie i czerwone kartki PRZEBIEG ZAJĘĆ: I Część wstępna W sali rozwieszone są zdjęcia z kotami i ich figurki. Dzieci zostają przywitane : „Kocia Pani wita małe kotki w krainie litery K”. Dzieci otrzymują wąsy i kocie uszka, które muszą sobie przykleić. Dzieci słuchają wiersza pt: „Kiedy kot jest koci?” J.Kulmowej „Kot jest najbardziej koci, kiedy psoci. I najbardziej koci jest kot, kiedy ma dosyć psot i na poduszce kłębuszkiem się kładzie. A może jest koci bardziej i najbardziej, kiedy w łuk się wygina i mruczy. Kiedy łapką myje pyszczek i uszy. Kiedy na widok wróbla oblizuje paszczę. W ogóle najbardziej bardziej niż bardziej kot zupełnie jest koci zawsze” II Część główna 1. Wyodrębnienie wyrazu podstawowego „kot”: Odpowiedź na pytania do wiersza: Kto jest bohaterem wiersza? Kiedy kot jest najbardziej koci? Jakie dźwięki wydaje kot? 2. Analiza i synteza słuchowa. Dzieci dostają karteczki na których proszone są o napisanie liczby sylab jakie ma wyraz „kot”. Dzieci razem dzielą wyraz „kot” na sylaby. Z czerwonych i niebieskich kartoników (czerwone- spółgłoski, niebieskie- samogłoski) dzieci układają na ławce wyraz „kot”. Dzieci pokazują na palcach liczbę głosek w wyrazie „kot”. 3. Analiza i synteza wzrokowa. Zagadka. Pokaz tablic z literą drukowaną „k,K”. Wskazanie litery „k” w wyrazie „kot”. Układanie za pomocą kartoników z drukowanymi literami wyrazu „kot” i „kiwi”. Pokaz tablic z literą pisaną „k,K”. Dzieci odnajdują w sali zawieszone kartki z zapisanym za pomocą liter pisanych wyrazu „kot”. Na odnalezionych kartkach dzieci kolorują literę „k”. Dzieci muszą odnaleźć w sali przedmioty które rozpoczynają się lub mają w środku głoskę „k”. Każde dziecko wymawia swój wyraz i mówi którą głoską w tym wyrazie jest głoska „k”. 4. Czytanie tekstu z nową literą. Dzieci czytają krótkie zdania pod obrazkami rozwieszonymi w sali ( na przykład: „Ten kot jest rudy”). 5. Wyszukiwanie w tekście wyrazów z nową literą. W wierszu „Kiedy kot jest koci” dzieci podkreślają wszystkie występujące w nim litery „k”. 6.Nauka pisania litery małej i wielkiej i łączenia jej z innymi literami. Prezentacja litery małej i wielkiej i omówienie kształtu. Pokazanie charakterystycznych elementów litery „k”. Zapisanie litery „k” w liniaturze na tablicy. Dzieci piszą w powietrzu literę „k” po czym podejmują próbę przeniesienia tego ruchu na ławkę. Ćwiczenia w pisaniu. Uzupełnianie kart zadań ( pisanie liter po śladach, bez śladów i w liniaturze). Pokazanie łączenia litery „k” w wyrazie „kot”. Ćwiczenie pisania wyrazu „kot” na kartach ćwiczeń. 7. Pisanie innych wyrazów z literą „k”. Dzieci zapisują zdanie z nazwą wcześniej odnalezionego przedmiotu z literą „k”. III Część końcowa 1. Podsumowanie przez nauczyciela. 2. Podziękowanie za wspólną pracę. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |