Katalog

Beata Sadura, 2016-09-16
Zajezierze

Język angielski, Scenariusze

Konspekt zajęć dodatkowych dla klasy VI.

- n +

Konspekt zajęć dodatkowych z języka angielskiego dla klasy VI
( hospitacja, 12.01.2015r. )



Opracowanie i realizacja : Beata Sadura
Przedmiot : Język angielski
Klasa : VI
Czas trwania : 45 min
Data : 12.01.2015r.
Temat zajęć : „My family and friends” – powtórzenie i utrwalenie słownictwa
z zakresu tematu : „Życie rodzinne i towarzyskie”.

CEL GŁÓWNY : Powtórzenie i utrwalenie słownictwa z zakresu tematu : „Życie rodzinne
i towarzyskie”, z wykorzystaniem ćwiczeń rozwijających podstawowe
kompetencje językowe testowane na sprawdzianie szóstoklasisty.

CELE OPERACYJNE:

DYDAKTYCZNE

Na poziomie wiadomości uczeń powinien :

• znać słownictwo z zakresu tematu : „Życie rodzinne i towarzyskie”,
• znać zasady tworzenia stopnia wyższego i najwyższego przymiotników.

Na poziomie umiejętności uczeń powinien :

• posługiwać się podstawowym zasobem środków językowych umożliwiających realizację wymagań ogólnych w zakresie tematu : „Życie rodzinne i towarzyskie”,
• wyszukiwać proste informacje szczegółowe w tekście słuchanym,
• rozpoznawać rodzaje sytuacji komunikacyjnych,
• rozumieć ogólny sens tekstu czytanego,
• wyszukiwać proste informacje szczegółowe w tekście pisanym.

WYCHOWAWCZE

• Uczeń zna i stosuje zasady obowiązujące podczas zajęć.
• Uczeń współpracuje z nauczycielem w czasie zajęć.
• Uczeń współpracuje z rówieśnikami w czasie zajęć.







METODY AKTYWNOŚCI :

• metoda podająca (wyjaśnienie werbalne)
• metoda programowana (praca z tekstem słuchanym i pisanym)
• metoda praktyczna (ćwiczenia programowe )
• gra dydaktyczna


FORMY AKTYWNOŚCI :

• aktywność indywidualna jednolita
• aktywność zbiorowa :
- praca z całą klasą
- praca w grupach
- praca w parach


ŚRODKI DYDAKTYCZNE :

KONWENCJONALNE:

• karty pracy ( dla grup, indywidualne )
• płyta CD, odtwarzacz
• karty wyrazowe
• formularz ewaluacyjny


KOMENTARZ:

Ponieważ ilość modułów, które mogą być zrealizowane na lekcji, w dużym stopniu zależy od zaawansowania językowego poszczególnych uczniów oraz tempa pracy i skupienia dzieci w czasie słuchania objaśnień, konieczne było spreparowanie konspektu w sposób elastyczny; stąd przygotowane zostały moduły dodatkowe do ewentualnego wykorzystania w zależności od ilości pozostałego do końca lekcji czasu. Jeżeli nie zostaną one wykorzystane na tej lekcji, należy wziąć pod uwagę ich realizację w odpowiedniej formie na lekcji następnej (która będzie tematycznie spójna jako kontynuacja ).




TOK ZAJĘĆ :


I. CZĘŚĆ WSTĘPNA:

1. Czynności organizacyjno-porządkowe (powitanie, sprawdzenie listy obecności).
2. Zapoznanie z tematem zajęć – wyjaśnienie czego będzie dotyczyła lekcja.
3. Rozgrzewka językowa ( „warm up” ) – uczniowie zostają podzieleni na grupy. Każda grupa otrzymuję kartę pracy z dwoma ćwiczeniami, służącymi przypomnieniu słownictwa z zakresu tematu : „Życie rodzinne i towarzyskie”. Uczniowie zostają poproszeni o wykonanie ćwiczenia nr 1, następnie grupa która wykonała ćwiczenie jako pierwsza odczytuje odpowiedzi. Następnie nauczyciel prosi uczniów o wykonanie ćwiczenia nr 2. Ponownie najszybsza grupa odczytuje odpowiedzi.( ćwiczenia nr 1 i 2 – załącznik nr 1 ).

II. CZĘŚĆ GŁÓWNA:

1. Doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem - nauczyciel prosi aby uczniowie przyjrzeli się ilustracjom w ćwiczeniu nr 1 na kartach pracy. Nauczyciel prosi o nazwanie poszczególnych ilustracji w języku angielskim. Następnie zostaje odtworzone nagranie, po krótkiej przerwie zostaje odtworzone po raz drugi. Uczniowie wraz z nauczycielem sprawdzają poprawność zaznaczonych odpowiedzi. W każdym przykładzie nauczyciel prosi o zacytowanie słów lub zwrotów wskazujących na właściwa odpowiedź.
2. Znajomość środków językowych - uczniowie zostają poproszeni o samodzielne wykonanie ćwiczenia nr 2. Nauczyciel kolejno prosi uczniów o odczytywanie zdań z właściwymi odpowiedziami.
3. Znajomość środków językowych - uczniowie samodzielnie wykonują ćwiczenie nr 3, następnie pojedynczy uczniowie odczytują kolejne przykłady, pozostała część klasy kontroluje poprawność wykonania ćwiczenia.
4. Gra dydaktyczna – nauczyciel dzieli klasę na 3 drużyny, przedstawiciel każdej drużyny podchodzi do biurka. Przedstawiciele drużyn losują karteczki ze słówkami w języku angielskim. Jeśli przedstawiciel drużyny przetłumaczy słówko samodzielnie drużyna otrzymuje 2 punkty, jeśli będzie musiał prosić o pomoc drużynę otrzymuje ona 1 punkt.
5. Czytanie ze zrozumieniem - Uczniowie w parach wykonują ćwiczenie nr 4. Nauczyciel sprawdzając głośno poprawność wykonania ćwiczenia prosi o wskazanie konkretnych słów i zwrotów w tekście, wskazujących poprawną odpowiedź.
6. Znajomość funkcji językowych – nauczyciel wspólnie z uczniami wykonuje ćwiczenie nr 5.
7. Tworzenie stopnia wyższego od przymiotników ( moduł opcjonalny) – nauczyciel przypomina uczniom zasady tworzenia stopnia wyższego od przymiotników. Uczniowie odczytują głośno kolejne przykłady z ćwiczenia nr 6 i 7. Następnie poszczególni uczniowie zapisują na tablicy przykłady z ćwiczenia nr 8.
8. Tworzenie stopnia najwyższego od przymiotników (moduł opcjonalny) – nauczyciel przypomina uczniom zasady tworzenia stopnia najwyższego od przymiotników. Uczniowie odczytują kolejno przykłady z ćwiczenia nr 9 i 10. Następnie poszczególni uczniowie zapisują na tablicy przykłady z ćwiczenia nr 11.

III. CZĘŚĆ KOŃCOWA:

1. Praca domowa – ćwiczenie nr 12 na karcie pracy.
2. Uczniowie dokonują oceny zajęć ( ewaluacja ).
3. Podsumowanie aktywności i zachowania uczniów.
4. Pożegnanie.
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.