Katalog Beata Sadura, 2016-09-16 Zajezierze Język angielski, Scenariusze Konspekt zajęć dodatkowych dla klasy VI.Konspekt zajęć dodatkowych z języka angielskiego dla klasy VI ( hospitacja, 12.01.2015r. ) Opracowanie i realizacja : Beata Sadura Przedmiot : Język angielski Klasa : VI Czas trwania : 45 min Data : 12.01.2015r. Temat zajęć : „My family and friends” – powtórzenie i utrwalenie słownictwa z zakresu tematu : „Życie rodzinne i towarzyskie”. CEL GŁÓWNY : Powtórzenie i utrwalenie słownictwa z zakresu tematu : „Życie rodzinne i towarzyskie”, z wykorzystaniem ćwiczeń rozwijających podstawowe kompetencje językowe testowane na sprawdzianie szóstoklasisty. CELE OPERACYJNE: DYDAKTYCZNE Na poziomie wiadomości uczeń powinien : • znać słownictwo z zakresu tematu : „Życie rodzinne i towarzyskie”, • znać zasady tworzenia stopnia wyższego i najwyższego przymiotników. Na poziomie umiejętności uczeń powinien : • posługiwać się podstawowym zasobem środków językowych umożliwiających realizację wymagań ogólnych w zakresie tematu : „Życie rodzinne i towarzyskie”, • wyszukiwać proste informacje szczegółowe w tekście słuchanym, • rozpoznawać rodzaje sytuacji komunikacyjnych, • rozumieć ogólny sens tekstu czytanego, • wyszukiwać proste informacje szczegółowe w tekście pisanym. WYCHOWAWCZE • Uczeń zna i stosuje zasady obowiązujące podczas zajęć. • Uczeń współpracuje z nauczycielem w czasie zajęć. • Uczeń współpracuje z rówieśnikami w czasie zajęć. METODY AKTYWNOŚCI : • metoda podająca (wyjaśnienie werbalne) • metoda programowana (praca z tekstem słuchanym i pisanym) • metoda praktyczna (ćwiczenia programowe ) • gra dydaktyczna FORMY AKTYWNOŚCI : • aktywność indywidualna jednolita • aktywność zbiorowa : - praca z całą klasą - praca w grupach - praca w parach ŚRODKI DYDAKTYCZNE : KONWENCJONALNE: • karty pracy ( dla grup, indywidualne ) • płyta CD, odtwarzacz • karty wyrazowe • formularz ewaluacyjny KOMENTARZ: Ponieważ ilość modułów, które mogą być zrealizowane na lekcji, w dużym stopniu zależy od zaawansowania językowego poszczególnych uczniów oraz tempa pracy i skupienia dzieci w czasie słuchania objaśnień, konieczne było spreparowanie konspektu w sposób elastyczny; stąd przygotowane zostały moduły dodatkowe do ewentualnego wykorzystania w zależności od ilości pozostałego do końca lekcji czasu. Jeżeli nie zostaną one wykorzystane na tej lekcji, należy wziąć pod uwagę ich realizację w odpowiedniej formie na lekcji następnej (która będzie tematycznie spójna jako kontynuacja ). TOK ZAJĘĆ : I. CZĘŚĆ WSTĘPNA: 1. Czynności organizacyjno-porządkowe (powitanie, sprawdzenie listy obecności). 2. Zapoznanie z tematem zajęć – wyjaśnienie czego będzie dotyczyła lekcja. 3. Rozgrzewka językowa ( „warm up” ) – uczniowie zostają podzieleni na grupy. Każda grupa otrzymuję kartę pracy z dwoma ćwiczeniami, służącymi przypomnieniu słownictwa z zakresu tematu : „Życie rodzinne i towarzyskie”. Uczniowie zostają poproszeni o wykonanie ćwiczenia nr 1, następnie grupa która wykonała ćwiczenie jako pierwsza odczytuje odpowiedzi. Następnie nauczyciel prosi uczniów o wykonanie ćwiczenia nr 2. Ponownie najszybsza grupa odczytuje odpowiedzi.( ćwiczenia nr 1 i 2 – załącznik nr 1 ). II. CZĘŚĆ GŁÓWNA: 1. Doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem - nauczyciel prosi aby uczniowie przyjrzeli się ilustracjom w ćwiczeniu nr 1 na kartach pracy. Nauczyciel prosi o nazwanie poszczególnych ilustracji w języku angielskim. Następnie zostaje odtworzone nagranie, po krótkiej przerwie zostaje odtworzone po raz drugi. Uczniowie wraz z nauczycielem sprawdzają poprawność zaznaczonych odpowiedzi. W każdym przykładzie nauczyciel prosi o zacytowanie słów lub zwrotów wskazujących na właściwa odpowiedź. 2. Znajomość środków językowych - uczniowie zostają poproszeni o samodzielne wykonanie ćwiczenia nr 2. Nauczyciel kolejno prosi uczniów o odczytywanie zdań z właściwymi odpowiedziami. 3. Znajomość środków językowych - uczniowie samodzielnie wykonują ćwiczenie nr 3, następnie pojedynczy uczniowie odczytują kolejne przykłady, pozostała część klasy kontroluje poprawność wykonania ćwiczenia. 4. Gra dydaktyczna – nauczyciel dzieli klasę na 3 drużyny, przedstawiciel każdej drużyny podchodzi do biurka. Przedstawiciele drużyn losują karteczki ze słówkami w języku angielskim. Jeśli przedstawiciel drużyny przetłumaczy słówko samodzielnie drużyna otrzymuje 2 punkty, jeśli będzie musiał prosić o pomoc drużynę otrzymuje ona 1 punkt. 5. Czytanie ze zrozumieniem - Uczniowie w parach wykonują ćwiczenie nr 4. Nauczyciel sprawdzając głośno poprawność wykonania ćwiczenia prosi o wskazanie konkretnych słów i zwrotów w tekście, wskazujących poprawną odpowiedź. 6. Znajomość funkcji językowych – nauczyciel wspólnie z uczniami wykonuje ćwiczenie nr 5. 7. Tworzenie stopnia wyższego od przymiotników ( moduł opcjonalny) – nauczyciel przypomina uczniom zasady tworzenia stopnia wyższego od przymiotników. Uczniowie odczytują głośno kolejne przykłady z ćwiczenia nr 6 i 7. Następnie poszczególni uczniowie zapisują na tablicy przykłady z ćwiczenia nr 8. 8. Tworzenie stopnia najwyższego od przymiotników (moduł opcjonalny) – nauczyciel przypomina uczniom zasady tworzenia stopnia najwyższego od przymiotników. Uczniowie odczytują kolejno przykłady z ćwiczenia nr 9 i 10. Następnie poszczególni uczniowie zapisują na tablicy przykłady z ćwiczenia nr 11. III. CZĘŚĆ KOŃCOWA: 1. Praca domowa – ćwiczenie nr 12 na karcie pracy. 2. Uczniowie dokonują oceny zajęć ( ewaluacja ). 3. Podsumowanie aktywności i zachowania uczniów. 4. Pożegnanie. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |