Katalog DOROTA DAWIDOWSKA, 2016-08-24 Stara Huta Zajęcia przedszkolne, Scenariusze SCENARIUSZ ZAJĘĆ 3-4 LATKIPOKAZ SZTUCZNYCH OGNI Cele: - dzieci umieją uzyskać wiele kolorów, dysponując trzema podstawowymi; czerwonym, żółtym i niebieskim, - umieją wytłumaczyć jakie kolory otrzymają, gdy zmieszają poszczególne farby (czerwoną, żółtą i niebieską), - poznają zasady bezpieczeństwa podczas pokazów sztucznych ogni. Grupa: 3–4 -latki Pomoce: Papier, grube pędzle, farby (biała, żółta, niebieska i czerwona), papierowe talerzyki, wierszyk o fajerwerkach. Przebieg zajęć: 1. Włącz dzieciom krótki filmik z pokazem sztucznych ogni. 2. Porozmawiaj z dziećmi o pokazach sztucznych ogni, jakie one widziały. Niech opowiedzą co czuły podczas ich oglądania i czy lubią obserwować to zjawisko. 3. Rozdaj dzieciom arkusze kolorowego papieru (najlepiej w formacie A3), farby, pędzle i poproś, aby namalowały pokaz sztucznych ogni. 4. Powiedz im, że maja tylko trzy kolory farb, ale mogą je mieszać i uzyskiwać jeszcze inne kolory. Aby uzyskać kolor fioletowy należy zmieszać czerwoną i niebieską, aby uzyskać kolor pomarańczowy należy zmieszać czerwoną i żółtą. Aby otrzymać kolor zielony należy zmieszać niebieski i żółty. Gdy dzieci malują, podpowiadaj indywidualnie każdemu z nich, jak należy używać dostępnych materiałów. 5. Wykorzystaj tę pracę aby porozmawiać o bezpieczeństwie podczas puszczania fajerwerków i dlaczego jest to przeznaczone tylko dla dorosłych. 6. Zapoznanie z wierszykiem o fajerwerkach: Wyglądały, jak iskierki Wszystkie owe fajerwerki. Gwiazdki bowiem, jak to gwiazdki, Migotliwe sieją blaski: Najpierw świecą – potem giną Z nadzwyczajną dyscypliną. Wczesny ranek zatarł ślady Całej hucznej ich parady I pośrodku mej planety Już nie widać ich, niestety... Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |