Katalog RENATA ZABAGŁO, 2016-08-18 GŁOGÓW Religia, Plany rozwoju zawodowego Awans zaowdowy na nauczyciela mianowanego- plan pracyPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO mgr Renaty Z. NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO w Szkole Podstawowej Nr 7 im. UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ AWANSU NAUCZYCIELA MIANOWANEGO 1. Dane personalne: a. Imię i nazwisko nauczyciela: Renata b. Miejsce pracy: c. Pełniona funkcja: nauczyciel religii d. Okres odbywania stażu: 01.09.2015r. – 31.05.2017r. 2. Posiadane kwalifikacje: 1. mgr Teologii z przygotowaniem pedagogicznym 2. Kwalifikacje w ramach skończonych studiów magisterskich do nauczania przedmiotu- etyka 3. Studia Podyplomowe: Informacja Naukowa Elektroniczna i Bibliotekarstwa 4. Kurs dla nauczycieli: Kierownik placówki wypoczynkowej 5. Kurs dla nauczycieli: Kierownik wycieczki 3. Cel: Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego zgodnie z wymaganiami kwalifikacyjnymi ustalonymi w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 listopada 2007 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, w Ustawie o systemie oświaty z dnia 7 września 1991 r. (z póź. zmianami) oraz w Ustawie z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karcie Nauczyciela, Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, Dz. U. z 2013r. Poz. 393. 4. Plan rozwoju zawodowego został napisany w oparciu o Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania awansu zawodowego nauczycieli na podstawie art. 9g ust. 10 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2003 r. Nr 118, poz. 1112, z późniejszymi zmianami). I. UMIEJĘTNOŚĆ ORGANIZACJI I DOSKONALENIA WARSZTATU PRACY, DOKONYWANIA EWALUACJI WŁASNYCH DZIAŁAŃ, A TAKŻE OCENIANIA ICH SKUTECZNOŚCI I DOKONYWANIA ZMIAN W TYCH DZIAŁANIACH (§ 7, ust. 2, pkt. 1). Lp. Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji 1. Poznanie i realizacja procedury awansu zawodowego na stopień nauczyciela mianowanego •Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego: (Karty Nauczyciela; Ustawy o systemie oświaty; Rozporządzenia MEN w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli) •Analiza dokumentacji związanej z funkcjonowaniem i organizacją szkoły (Statut Szkoły, WSO, Regulaminy). •Aktualizacja wiedzy na temat obowiązującego prawa oświatowego. •Zapoznanie z materiałami opublikowanymi na stronach internetowych i portalach edukacyjnych. IX- X 2015r. W okresie stażu . W okresie stażu W okresie stażu Przedłożenie wniosku o rozpoczęcie stażu Opracowanie planu rozwoju zawodowego Wprowadzenie pozyskanej wiedzy do pracy Notatki Wykaz stron www 2. Dokumentowanie i realizacja planu rozwoju •Gromadzenie dokumentacji: zaświadczeń, świadectw, programów, sprawozdań, potwierdzeń, konspektów, arkuszy hospitacji, notatek. •Opracowanie dokumentacji z przebiegu procesu awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego na nauczyciela mianowanego •Złożenie wniosku o postępowaniu kwalifikacyjnym. W okresie stażu VI 2017r. VI 2017r. Wpisy w dokumentacji stażu Sprawozdanie z realizacji stażu Wniosek wraz z dokumentacja formalną 3. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu •Rozmowy i konsultacje dotyczące sposobu realizacji stażu, ustalenie zasad współpracy, zawarcie pisemnego kontraktu. IX 2015r. Kontrakt 4. Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego doskonalenia zawodowego. •Aktywny udział w wewnątrzszkolnym doskonaleniu. •Udział w różnego rodzaju pozaszkolnych formach doskonalenia •Udział w lekcjach oraz zajęciach realizowanych przez opiekuna stażu . •Studiowanie literatury fachowej, publikacji i portali internetowych dla nauczycieli W okresie stażu Wg oferty przez okres stażu W okresie stażu W okresie stażu Protokoły szkoleń Rady Pedagogicznej Zaświadczenia Karty obserwacji Wykaz bibliograficzny 5. Organizacja i doskonalenie własnego warsztatu pracy, popularyzacja wiedzy z własnego przedmiotu •Opracowanie rozkładów materiałów z religii •Opracowanie PSO z religii • Wykonywanie, gromadzenie i stała aktualizacja materiałów i pomocy dydaktycznych: (gazetki, prezentacje multimedialne, testy itp.). •Analiza wyników nauczania i wyciąganie wniosków do dalszej pracy. •Opracowanie prac klasowych, sprawdzianów. •Organizowanie konkursów przedmiotowych •Prowadzenie dokumentacji szkolnej, dzienniki lekcyjne i pozalekcyjne. IX 2015-2016r. IX 2015 Cały okres stażu W okresie stażu W okresie stażu Wg harmonogramu W okresie stażu Rozkłady materiałów z religii PSO z religii Scenariusze zajęć, spisy pomocy, zdjęcia gazetki. Testy, sprawdziany, Testy, prace klasowe Regulaminy, protokoły Dzienniki 6. Aktywne uczestnictwo w życiu szkoły •Organizowanie i współorganizowanie imprez, uroczystości szkolnych (np. wigilii dla nauczycieli i pracowników szkoły, rekolekcji szkolnych itp.) •Prowadzenie tablic religijnych •Praca w komisjach konkursowych i egzaminacyjnych •Praca w Zespole Nauczycieli Bloku Humanistyczno- Społecznego Zgodnie z kalendarzem W okresie stażu Wg potrzeb Wg harmonogramu Scenariusze imprez, uroczystości. Sprawozdanie Tablice tematyczne- (zdjęcia tablic) Protokoły Adnotacja w protokołach Zespołu 7. Uczestniczenie w ewaluacji obszarów działalności szkoły •Opracowanie szczegółowych konspektów. •Konsultacja z opiekunem stażu. •Prowadzenie zajęć w obecności osób hospitujących. •Ocena i analiza słabych i mocnych stron przeprowadzonej lekcji. W okresie stażu W okresie stażu W okresie stażu W okresie stażu Konspekt Adnotacje w dziennikach Arkusze pohospitacyjne, scenariusze zajęć Notatka II. UMIEJĘTNOŚĆ UWZGLĘDNIANIA W PRACY POTRZEB ROZWOJOWYCH UCZNIÓW, PROBLEMATYKI ŚRODOWISKA LOKALNEGO ORAZ WSPÓŁCZESNYCH PROBLEMÓW SPOŁECZNYCH I CYWILIZACYJNYCH (§ 7, ust. 2, pkt. 2). Lp. Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji 1. Obserwacja i analiza możliwości uczniów •Rozmowy z uczniami na temat Eucharystycznego Ruchu Młodych •Zaangażowanie chętnej młodzieży do Eucharystycznego Ruchu Młodych •Opieka nad uczniami zdolnymi, przygotowanie do konkursów •Prowadzenie zajęć formacyjnych Eucharystycznego Ruchu Młodych W ciągu całego stażu W ciągu całego stażu W okresie stażu W okresie stażu Lista zgłoszonych do ERM Dzienniki zajęć pozalekcyjnych, plany pracy Sprawozdanie Dzienniki zajęć pozalekcyjnych, plany pracy, sprawozdanie 2. Pogłębianie wiedzy na temat problemów środowiska uczniów •Uczestniczenie w spotkaniach z rodzicami uczniów. •Rozmowy indywidualne z rodzicami i uczniami. •Aktywna współpraca z wychowawcami klas. Wg harmonogramu spotkań W okresie stażu W okresie stażu Plany spotkań z rodzicami Wpisy w dziennikach Notatki 3. Praca na rzecz środowiska lokalnego, współpraca ze strukturami samorządowymi. •Udział w akcjach charytatywnych organizowanych przez Caritas działający na terenie miasta Głogów •Włączenie się w akcje szkolne z grupą ERM na terenie szkoły • Współpraca z parafią pod wezwaniem św. Mikołaja w Głogowie Wg harmonogramu akcji W okresie stażu W okresie stażu Sprawozdanie Sprawozdanie Sprawozdanie 4. Przekazywanie dziedzictwa kulturowego •Czynne uczestnictwo w akademiach szkolnych •Współorganizowanie i organizowanie wycieczek, pielgrzymek i wyjść kulturalnych • Pełnienie funkcji opiekuna podczas imprez integracyjno –kulturalnych, rekolekcji, pielgrzymek i wycieczek szkolnych Wg harmonogramu W okresie stażu W ciągu całego stażu Sprawozdanie, scenariusze przedstawień Karty wycieczek, sprawozdania Karty wycieczek III. UMIEJĘTNOŚĆ WYKORZYSTYWANIA W PRACY TECHNOLOGII INFORMACYJNEJ I KOMUNIKACYJNEJ (§ 7, ust. 2, pkt. 3). Lp. Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji 1. Wykorzystanie Internetu i komputera do poszukiwania informacji. •Uzyskiwanie wiedzy na temat awansu zawodowego poprzez Internet (portale poświęcone awansowi). •Korzystanie ze stron MEN. W okresie stażu W okresie stażu Adresy stron www Notatki 2. Publikacje w Internecie. •Zamieszczenie w Internecie publikacji dotyczących pracy zawodowej – planu rozwoju zawodowego, scenariuszy zajęć, uroczystości itp. W okresie stażu Adresy stron www 3. Wykorzystanie komputera i Internetu w pracy. •Opracowywanie i dostarczanie materiałów na stronę internetową szkoły. •Opracowywanie materiałów i pomocy dydaktycznych – prezentacji multimedialnych, scenariuszy zajęć, kart pracy, planów pracy, sprawozdań, tablic tematycznych itp. •Dokumentowanie przebiegu stażu. W okresie stażu W okresie stażu W okresie stażu Strona internetowa szkoły Materiały i pomoce dydaktyczne Potwierdzenie dyrektora szkoły 4. Wykorzystanie technik multimedialnych do współpracy z uczniami i rodzicami •e-dziennik •Popularyzacja stron www. W okresie stażu W okresie stażu e-dziennik Adresy stron www. IV. UMIEJĘTNOŚĆ ZASTOSOWANIA WIEDZY Z ZAKRESU PSYCHOLOGII, PEDAGOGIKI I DYDAKTYKI ORAZ OGÓLNYCH ZAGADNIEŃ Z ZAKRESU OŚWIATY, POMOCY SPOŁECZNEJ (§ 7, ust. 2, pkt. 4). Lp. Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji 1. Rozwijanie własnych kompetencji pedagogicznych. •Udział w kursach i szkoleniach •Aktualizacja wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki (samokształcenie). •Korzystanie ze zbiorów biblioteki pedagogicznej •Tworzenie własnego zbioru bibliotecznego W okresie stażu W okresie stażu W okresie stażu W okresie stażu Zaświadczenia. Wykaz bibliograficzny Wykaz przeczytanych pozycji Wykaz zakupionych pozycji 2. Aktywne realizowanie zadań wychowawczych i opiekuńczych •Poznanie aktualnego poziomu rozwoju uczniów •Realizacja w pracy dydaktycznej zaleceń poradni psychologiczno – pedagogicznej dotyczących konkretnych uczniów • współpraca z pedagogiem przy rozwiązywaniu trudnych problemów wychowawczych; • pomoc uczniom w procesie kształtowania charakteru W okresie stażu W okresie stażu W okresie stażu W okresie stażu Testy Sprawdziany, karty pracy, Sprawozdanie z podjętych działań Rozkłady materiału, sprawozdanie 3. Współpraca z rodzicami •Uczestnictwo w zebraniach ogólnoszkolnych i klasowych W ciągu całego stażu Według kalendarza szkolnego V. UMIEJĘTNOŚĆ POSŁUGIWANIA SIĘ PRZEPISAMI DOTYCZĄCYMI SYSTEMU OŚWIATY, POMOCY SPOŁECZNEJ LUB POSTĘPOWANIA W SPRAWACH NIELETNICH, W ZAKRESIE FUNKCJONOWANIA SZKOŁY, W KTÓREJ NAUCZYCIEL ODBYWA STAŻ (§ 7, ust. 2, pkt. 5). Lp. Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji 1. Pogłębianie wiedzy na temat systemu oświaty • Udział w konferencjach o systemie oświaty • Aktualizacja wiedzy poprzez indywidualne studium prawa oświatowego W okresie stażu W okresie stażu Zaświadczenie Strony www 2. Praca na rzecz pomocy społecznej na terenie szkoły •Organizowanie lub współorganizowanie pomocy społecznej dla potrzebujących uczniów Według potrzeb Sprawozdanie Plan ma charakter otwarty i może w trakcie realizowania być modyfikowany …………………………………………. mgr Renata Zatwierdzam do realizacji: …………………………………………… …………………………… Miejscowość i data Podpis i pieczęć dyrektora szkoły Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |