Katalog

Marta Mydlak, 2016-08-09
Ostrów Wielkopolski

Pedagogika, Plany rozwoju zawodowego

SPRAWOZDANIE Z AWANSU ZAWODOWEGO NA NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO

- n +






SPRAWOZDANIE Z AWANSU ZAWODOWEGO NA NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO

mgr Marta Mydlak

nauczycielka
Zespołu Szkół Specjalnych im. Janusza Korczaka
w Ostrowie Wlkp.





DATA ROZPOCZĘCIA STAŻU: 01 WRZEŚNIA 2013 r.
DATA ZAKONCZENIA STAŻU: 31 MAJA 2016 r.
CZAS TRWANIA STAŻU: 2 LATA i 9 MIESIĘCY

§ 8 ust. 2 pkt.1
Uzyskiwanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły, w związku z zajmowanym stanowiskiem i pełnioną funkcją

1. Zapoznałam się z procedurą i przepisami prawa dotyczącymi awansu zawodowego nauczycieli, stworzyłam własny plan rozwoju zawodowego, który został zatwierdzony przez Dyrektora szkoły.
2. Wzięłam udział w szkoleniu organizowanym przez ODN w Kaliszu „Jak zostać nauczycielem dyplomowanym”.
3. Przez cały okres trwania stażu studiowałam literaturę pedagogiczną, poradniki, artykuły w prasie i w Internecie przeznaczone dla nauczycieli, wychowawców, terapeutów.
4. Poszerzałam swoją wiedzę i gromadziłam pomoce dydaktyczne, niezbędne do prowadzenia zajęć z dziećmi.
5. Brałam udział w wielu szkoleniach, warsztatach, aktywnie uczestniczyłam w spotkaniach Rady Pedagogicznej oraz zespołów przedmiotowych, których jestem członkiem, co również poszerzyło moją wiedzę i umiejętności służące polepszeniu organizacji pracy, szczególnie w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie, ze sprzężeniami, z dziećmi niewidomymi, niedowidzącymi oraz z zakresu opieki i wychowania.
• „Wczesne strategie komunikacyjne”
• „Autyzm – podstawy teoretyczne, symptomy, objawy
• „Sensor – mysz”
• „Funkcjonalna ocena i terapia widzenia dzieci słabowidzących”
• „Original Play”
• „Baw się i ucz! Świetlica szkolna przyjazna uczniowi”
• „Tańce w kręgu w terapii dziecka niepełnosprawnego”
• „Obowiązki i odpowiedzialność Rady Pedagogicznej oraz innych pracowników w stosowaniu Ustawy o ochronie danych osobowych”
• „Sprzężenie niepełnosprawności intelektualnej, autyzmu z chorobą psychiczną – postępowanie terapeutyczne”
• „Dopalacze”
• „Automotywacja”

6. Podejmowałam wszelkie zadania i obowiązki wynikające z pełnienia roli terapeuty i wychowawcy świetlicy – tworzyłam samodzielnie plany pracy wychowawcy świetlicy, plany pracy nauczyciela nauczania indywidualnego, opracowałam Kartę zapisu dziecka do świetlicy szkolnej, sprawozdania z pracy. Udało mi się pozyskać sponsora, zdobyte pieniążki przeznaczyłam na doposażenia świetlicy – zakup gier i artykułów papierniczych. Podczas zajęć świetlicowych pomagałam również dzieciom w odrabianiu zadań domowych oraz proponowałam uczniom mającym trudności w nauce dodatkowe zadania rozwijające i doskonalące ich umiejętności szkolne.
7. Udało mi się ponadto pozyskać sponsora, który przekazał znaczącą ilość słodkich upominków dla dzieci, które przeznaczyliśmy na prezenty dla dzieci i przekazaliśmy je podczas Wigilii dla nauczania indywidualnego.
8. Przygotowywałam i prowadziłam imprezy szkolne, zarówno samodzielnie, jak i we współpracy z innymi nauczycielami:
• Dzień pluszowego misia
• Wigilia dla uczniów nauczanych indywidualnie
• Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy
• Dzień Babci i Dziadka
• Powitanie wiosny
• Śniadanie wielkanocne
• Święto Patrona – Latawce i marzenia
• Olimpiada Korczakowska
• Dzień Matki
9. We współpracy z bibliotekarką wprowadziłyśmy w życie akcję „Czytanie łączy pokolenia” – jest to impreza cykliczna odbywająca się w szkolnej świetlicy.
10. Przygotowywałam uczniów do udziału w konkursach szkolnych (głównie plastycznych) oraz międzyszkolnych (konkurs warcabowy, konkurs recytatorski).
11. Uczestniczenie w posiedzeniach Zespołu Wychowawczego:
• opracowywanie kart wychowawczych,
• opracowanie poradnika dla rodziców i nauczycieli „Jak pomóc dziecku w nauce czytania”
12. Uczestniczenie w pracach Zespołu Profilaktycznego – współpraca podczas realizacji projektu „Sprawni – niepełnosprawni” oraz „Olimpiady Integracyjnej”
13. Praca w Szkolnym Zespole Ewaluacyjnym – opracowanie, przeprowadzenie i analiza wyników ankiety skierowanej do rodziców „Współpraca z rodzicami – udział rodziców w działaniach na rzecz rozwoju ich dzieci, angażowanie rodziców w działania i organizację pracy szkoły”, analiza zagadnień Czy uczniowie znają swoje prawa i obowiązki? oraz Funkcja wspierająca i motywująca oceny w procesie rewalidacyjnym ucznia.
14. Praca w Komisji Socjalnej ds. uczniów:
• organizowanie dożywiania w szkole,
• organizowanie pomocy rzeczowej dla uczniów znajdujących się w trudnej sytuacji – pozyskiwanie odzieży, zabawek, pomocy szkolnych.
15. Praca w Zespole Korczakowskim:
• redagowanie wkładki o patronie szkoły Januszu Korczaku do szkolnej gazetki „Prymusik”,
• współorganizowanie i współprowadzenie Dnia Patrona oraz Olimpiady Korczakowskiej,
• wyjazd z młodzieżą na I Wągrowiecki Rajd Rowerowy,
• wyjazd z młodzieżą na Wigilię Korczakowską,
16. Aktywna i systematyczna współpraca z rodzicami – rozmowy wychowawcze, kierowanie do odpowiednich instytucji po pomoc w trudnych sytuacjach, zachęcanie do współpracy ze szkołą, korzystania z porad i konsultacji ze szkolnym psychologiem, pedagogiem.

§ 8 ust.2 pkt.2
Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej
1. Organizowałam i poszerzałam swój warsztat pracy poprzez opracowywanie różnorodnych kart pracy, materiałów i pomocy dydaktycznych, korzystając z technologii informacyjnej – głównie z zasobów Internetu, odwiedziłam wiele stron internetowych, które stały się dla mnie inspiracją i nieocenionym źródłem wiedzy.
2. Technologie komputerową wykorzystywałam również do tworzenia i opisywania wszelkiej dokumentacji zawodowej.
3. Ukończyłam kurs e-learningowy „Baw się i ucz! Świetlica szkolna przyjazna uczniowi”
4. Udoskonaliłam swoje umiejętności wykorzystania komputera i różnorakich programów, m.in. do tworzenia gazetek tematycznych, samodzielnego projektowania dyplomów, plakatów, zaproszeń, podziękowań oraz wkładki do gazetki szkolnej „Prymusik”.
5. Podczas prowadzenia zajęć świetlicowych oraz imprez szkolnych korzystałam z komputera, Internetu oraz tablicy multimedialnej i rzutnika.
6. Zamieszczałam na stronie szkoły zdjęcia i notatki z różnych imprez, w które byłam zaangażowana.

§ 8 ust.2 pkt.3
Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami,
w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie otwartych zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć
1. W ramach pracy Zespołu Wychowawczego stworzyłam poradnik „Jak pomóc dziecku w nauce czytania i pisania – praktyczny poradnik dla rodziców.
2. Opracowanie w ramach pracy Zespołu RWiNI referatu „Zabawy rozwijające wzrok”.
3. Prowadzenie lekcji otwartych oraz zajęć hospitowanych przez wicedyrektorów szkoły - zarówno świetlicowych, jak i podczas zajęć nauczania indywidualnego, np. Rozwijanie wrażliwości dotykowej dziecka niewidomego, Zimowy pejzaż, Mamo, mamo, cóż Ci dam…
4. W czasie całego stażu często udostępniałam innym nauczycielom swoje pomoce dydaktyczne, zasoby świetlicowe, pomagałam przygotować oprawę artystyczną, dekoracje, służyłam radą i pomocą, wielokrotnie brałam czynny udział w opracowywaniu scenariuszy imprez szkolnych, międzyszkolnych oraz brałam czynny udział w ich realizacji.


§ 8 ust.2 pkt.4 a
Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednioz oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich
1. Opracowanie programu „Na pewno potrafisz” realizowanego zarówno podczas zajęć świetlicowych, jak i podczas zajęć nauczania indywidualnego.
2. Opracowanie autorskiego programu „Program wspomagania rozwoju widzenia dzieci słabowidzących” – skierowany dla nauczycieli – terapeutów pracujących z dziećmi słabowidzącymi.
§ 8 ust. 2 pkt.4 c
Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych
1. Organizowanie zarówno samodzielne, jak i we współpracy z innymi nauczycielami wycieczek szkolnych:
• na krytą pływalnię „Oceanik” w Ostrzeszowie,
• do parku linowego na Piaskach – Szczygliczce,
• „Eko – ścieżka” na Piaskach – Szczygliczce,
• I Wągrowiecki Rajd Rowerowy,
• Wigilia Wielkopolskiego Kręgu Korczakowskiego w Borzęciczkach,
• wyjazdy z uczniem nauczanym indywidualnie na Dzień Aktywności MATP do Konina,
• wyjazdy z uczniami na Międzyszkolny Konkurs Warcabowy do Słupii pod Kępnem,
2. Udział w ogólnopolskim konkursie dla szkół „Baw się i ucz! Świetlica szkolna przyjazna uczniowi” organizowanym przez Studium Prawa Europejskiego w Warszawie – zdobycie ww tytułu,
3. Przygotowanie i przeprowadzenie akcji promującej zdrowie organizowanej przez Garden of Words na rzecz Partnerstwa dla Zdrowia „Śniadanie daje moc!” – zgłosiłam naszą szkołę do ogólnopolskiego programu, realizowałam zadania wynikające z uczestnictwa w programie, przygotowałam prezentację konkursową,
4. We współpracy z p. Kazimierą Markiewicz zgłosiłyśmy naszą szkołę do konkursu organizowanego przez Zakład Oczyszczania i Gospodarki Odpadami „MZO” S.A., który poległa na zbiórce makulatury i pustych kartoników po napojach – udało nam się zdobyć pierwsze miejsce w kategorii zbiórka kartoników, i tym samym pozyskać dla szkoły drukarkę,
5. Integracja ze szkołami podstawowymi z terenu miasta Ostrowa Wielkopolskiego – we współpracy z p. Małgorzatą Hajdukiewicz i p. Sylwią Cierlak zainicjowałyśmy odbywające się w naszej szkole warsztaty „Usłyszeć ciszę, zobaczyć ciemność”, które odbywają się w ramach obchodzonego 3 grudnia Światowym Dniem Osób Niepełnosprawnych,
6. Pełniłam rolę współorganizatora i opiekuna podczas półkolonii „Magiczne wakacje”, organizowanych w ZSS w Ostrowie Wielkopolskim przez Stowarzyszenie Wspierające Działalność ZSS „Promyk”,
7. Brałam udział w akcji promocyjnej ZSS „Spotkanie z eS-ką” w Galerii Ostrovia,
8. Brałam udział w Dniu Porad odbywających się w naszej szkole,
9. Organizowałam konkursy szkolne:
• „ZOO Jana Brzechwy” – konkurs recytatorski,
• „Zostań warcabowym mistrzem szkoły”,
• „Jesienny spacer do lasu, parku, ogrodu” – konkurs plastyczny,
• „Nauczyciel na 6!”
10. Przygotowywałam uczniów do konkursów międzyszkolnych – do konkursu warcabowego oraz do konkursu recytatorskiego.

§ 8 ust. 2 pkt.4 e
Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami

1. Włączanie się w różne akcje charytatywne:
• zbiórka nakrętek
• zbiórka pluszaków – przekazanie ich dla oddziału rehabilitacyjnego dla dzieci,
• współpraca podczas zbiórki karmy dla zwierząt przeznaczonej dla Międzygminnego Schroniska dla Bezdomnych Zwierząt „Pod wiatrakami” w Wysocku Wielkim,
2. Aktywnie współpracowałam w porozumieniu ze szkolną intendentką z MOPS – em w Ostrowie Wielkopolskim oraz GOPS – ami w kwestii organizowania dożywiania dla uczniów znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej,
3. Współpracowałam z PCPR w Ostrowie Wielkopolskim,
4. Współpracowałam ze szkołami podstawowymi z terenu miasta podczas warsztatów „Usłyszeć ciszę, zobaczyć ciemność”.

§ 8 ust.2 pkt.5
Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki, typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.