Katalog

Monika Rozdziałowska, 2016-08-09
Kielce

Język angielski, Scenariusze

Klasa 4 SP-Quest na trawie czyli scenariusz lekcji języka angielskiego w ogrodzie szkolnym

- n +

Quest na trawie czyli scenariusz lekcji języka angielskiego w ogrodzie szkolnym

Klasa : 4

Temat : Utrwalenie wiadomości i umiejętności z całego działu (opisywanie czynności codziennych, kupowanie biletu, nazwy zawodów, wyrażenia potoczne).


Cele:
Uczeń:
- rozumie znaczenie czasowników opisujących czynności codzienne i poprawnie je wymawia
- rozumie nazwy zawodów i poprawnie je wymawia
- rozumie definicje napisane w języku angielskim
- poprawnie opisuje czynności codzienne stosując czas present simple
- potrafi zakupić bilet na przejazd
- potrafi reagować w rożnych sytuacjach życia codziennego stosując zwroty potoczne
- współpracuje z kolegami

Odniesienie do podstawy programowej:
-uczeń posługuje się słownictwem w zakresie czynności codzienne oraz zawody,
-uczeń rozumie ogólny sens tekstu pisanego
-uczeń reaguje na polecenia
-uczeń reaguje ustnie w sytuacjach życia codziennego (kupowanie biletu)
-uczeń opowiada o czynnościach życia codziennego
-uczeń przetwarza tekst
-uczeń współdziała w grupie
-uczeń stosuje strategie komunikacyjne.

Przewidywane problemy:
Uczniowie mogą być rozproszeni w ogrodzie przez czynniki zewnętrzne, tempo wykonywania zadań przez poszczególne grupy może być zupełnie różne. Należy poinformować uczniów, ile czasu przewidziane jest na wykonanie zadań z każdego stanowiska i ustalić sygnał (np. muzyka, dzwonek, gwizdek), na który uczniowie przechodzą do kolejnego stanowiska.

Metody i formy pracy:
- aktywizująco – twórcze
- gra planszowa
- komunikacyjna
- TPR (Total Physical Response) metoda reagowania całym ciałem
- praca w parach

Pomoce i środki dydaktyczne:
- ćwiczenie kinestetyczne na łączenie czasowników w grupach
- gra planszowa na trawie, kostka
- hasła-definicje do krzyżówki
- dialogi do ułożenia, bilety
- ćwiczenie na planszy: dopasowywanie wyrażeń potocznych do opisu sytuacji
- karty pracy dla uczniów z celami lekcji oraz poleceniami do gier na stanowiskach
- tablica flip - chart (opcjonalnie można po prostu pokazywać plansze z odpowiedziami)

Przebieg lekcji:

1. Powitanie uczniów i czynności organizacyjne.
2. Warm – up rozgrzewka językowa: zadanie kinestetyczne (utrwalenie nazw czynności codziennych). Uczniowie pracują w grupach 3-osobowych. Łączą karty: czasowniki z rzeczownikami (np. have + a shower).Wspólne sprawdzenie odpowiedzi. ZAŁĄCZNIK 1A i 1B
3. Podanie celu lekcji sformułowanego w języku ucznia (na kartach pracy-do wklejenia do zeszytu). Karta pracy ucznia-Zalącznik 2A i 2B
4. Zabawa typu quest.
Uczniowie dobierają się w pary. Nauczyciel rozdaje karty pracy i wyjaśnia zasady na poszczególnych stanowiskach. Na każdym ze stanowisk mogą znajdować się w jednym czasie maksymalnie dwie drużyny (pary). Na znak nauczyciela, drużyny kończą pracę na danym stanowisku i przechodzą do kolejnego.
STANOWISKO 1- GRA PLANSZOWA NA TRAWIE
2 pary grają w grę planszową na trawie. W grze uczniowie są pionkami i skaczą po polach zgodnie z wyrzuconą liczbą oczek na kostce. Uczniowie układają zdania w czasie teraźniejszym present simple korzystając ze wskazówek umieszczonych na polach gry (każde pole zawiera obrazek z czynnością, imię lub imiona oraz zegar z godziną). Gdy popełnią błąd, cofają się na poprzednie pole. Na karty pracy uczniowie wpisują zdania, które ułożyli, np. Sue gets up at half past seven).
STANOWISKO 2- KRZYŻÓWKA NA WIETRZE
Uczniowie uzupełniają krzyżówki na kartach pracy nazwami zawodów na podstawie haseł z plakatu. Załącznik 3

STANOWISKO 3
DWORZEC AUTOBUSOWY (stolik, transparent „BUS STATION”, bilety)
Uczniowie układają dialog z podanych na paskach papieru wyrażeń. Załącznik 4. Następnie decydują, który z nich będzie kupującym, a który sprzedawcą i prowadzą dialog zgodnie ze wskazówkami z kart pracy.
GRA 4
Uczniowie dopasowują reakcje w języku angielskim do opisu sytuacji. Zapisują odpowiedzi na kartach pracy. Załącznik 5A i 5B
5. Ocena koleżeńska. Pary wymieniają się kartami pracy z innymi parami i dokonują oceny koleżeńskiej na podstawie klucza przygotowanego przez nauczyciela na tablicy flip chart. Dyskusja i ewentualne wyjaśnianie odpowiedzi.
6. Podsumowanie
Uczniowie analizują swoje umiejętności i pracę na podstawie kryteriów sukcesu podanych na kartach pracy pod celem lekcji.
7. Ewaluacja lekcji
Uczniowie otrzymują karteczki w kolorach zielonym i czerwonym. Nauczyciel zadaje pytanie : W jakim stopniu lekcja pomogła utrwalić nazwy czynności codziennych, zawodów, czas present simple, zwroty potoczne oraz umiejętność kupowania biletu? . Uczniowie podnoszą wybraną karteczkę.
8. Zadanie pracy domowej.

Zadanie dodatkowe: Uczniowie opowiadają koledze/koleżance jak często wykonują czynności podane w grze plaszowej. Zapisują odpowiedzi partnera, następnie opowiadają klasie i nauczycielowi, czego dowiedzieli się o koledze/koleżance z rozmowy.





Załącznik 1 A (oczywiście ułożony w formie tabeli). Należy ją wyciąć i wydrukować na kolorowym papierze (inny kolor niż załącznik 1B)

UP TO SCHOOL
DRESSED COMPUTER GAMES
DINNER WITH MY FRIENDS
TV MY MUM
TO BED A SHOWER
BREAKFAST MY HOMEWORK





Załącznik 1B(oczywiście ułożony w formie tabeli). Należy ją wyciąć i wydrukować na kolorowym papierze (inny kolor niż załącznik 1A)

GET HELP
DO GET
HAVE GO
HAVE GO
HAVE PLAY
PLAY WATCH






Załącznik 2A

STUDENT A Aims: Utrwalę wiadomości i umiejętności z całego działu (opisywanie czynności codziennych, kupowanie biletu, nazwy zawodów, wyrażenia potoczne).
KRYTERIA SUKCESU- uczeń powinien:
- Znać nazwy czynności codziennych
- Znać nazwy zawodów
- Znać wyrażenia potoczne
- Potrafić zakupić bilet
- Budować zdania twierdzące w czasie present simple z użyciem przysłówków częstotliwości
Exercise 1GRA PLANSZOWA. Rzucaj kostką i wędruj po polach zgonie z wyrzuconą liczbą oczek. Gdy stajesz na polu, ułóż zdanie, np.: Sam goes to bed at ten o’clock. Jeżeli zdanie jest poprawne, zostajesz na zdobytym polu; jeśli jest niepoprawne, wracasz na poprzednie pole. Zapisuj zdania, które ułożyłeś:
1……………………………………………………………………………………………………………………………………………………
2……………………………………………………………………………………………………………………………………………………
3……………………………………………………………………………………………………………………………………………………
4……………………………………………………………………………………………………………………………………………………
5……………………………………………………………………………………………………………………………………………………
6……………………………………………………………………………………………………………………………………………………
7……………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Exercise 2 Przeczytaj definicje na planszy i uzupełnij krzyżówkę nazwami zawodów.

Tu jest wklejona krzyżówka







Exercise 3
Przy stanowisku 3 ułóż dialog. Następnie podzielcie się na osobę kupującą i sprzedawcę. Kupujący prosi o bilet: a day pass. Sprzedający przyjmuje £3,50 i podaje bilet (przygotowany przy stanowisku). Dialog prowadzicie po angielsku!
Exercise 4
Do każdej z opisanych sytuacji wybierz właściwą reakcję. UWAGA trzy reakcje nie pasują do żadnej sytuacji. Zapisz odpowiedzi poniżej.
1. 2. 3.
4. 5. 6.




Załącznik 2B
STUDENT B Aims: Utrwalę wiadomości i umiejętności z całego działu (opisywanie czynności codziennych, kupowanie biletu, nazwy zawodów, wyrażenia potoczne).
KRYTERIA SUKCESU- uczeń powinien:
- Znać nazwy czynności codziennych
- Znać nazwy zawodów
- Znać wyrażenia potoczne
- Potrafić zakupić bilet
- Budować zdania twierdzące w czasie present simple z użyciem przysłówków częstotliwości
Exercise 1
GRA PLANSZOWA. Rzucaj kostką i wędruj po polach zgonie z wyrzuconą liczbą oczek. Gdy stajesz na polu, ułóż zdanie, np.: Sam goes to bed at ten o’clock. Jeżeli zdanie jest poprawne, zostajesz na zdobytym polu; jeśli jest niepoprawne, wracasz na poprzednie pole. Zapisuj zdania, które ułożyłeś:
1……………………………………………………………………………………………………………………………………………………
2……………………………………………………………………………………………………………………………………………………
3……………………………………………………………………………………………………………………………………………………
4……………………………………………………………………………………………………………………………………………………
5……………………………………………………………………………………………………………………………………………………
6……………………………………………………………………………………………………………………………………………………
7……………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Exercise 2
Przeczytaj definicje na planszy i uzupełnij krzyżówkę nazwami zawodów.



Tu jest wklejona krzyżówka





Exercise 3
Przy stanowisku 3 ułóż dialog. Następnie podzielcie się na osobę kupującą i sprzedawcę. Kupujący prosi o bilet: a child’s ticket/city centre. Sprzedający przyjmuje £1,50 i podaje bilet (przygotowany przy stanowisku). Dialog prowadzicie po angielsku!
Exercise 4 Do każdej z opisanych sytuacji wybierz właściwą reakcję. UWAGA trzy reakcje nie pasują do żadnej sytuacji. Zapisz odpowiedzi poniżej.
1. 2. 3.
4. 5. 6.










Załącznik 3

Krzyżówka przygotowana przez nauczyciela z wykorzystaniem strony internetowej: www.puzzlemaker.com.
ACROSS
3.I sell flowers.
7.I take pictures with a camera.
9.I work in school.
10. I cut hair.

DOWN
1. ... lady- I decide what actors wear in a film
2.I write music
4. I lend books to people
5.I help sick animals.
6.I deliver letters and parcels to people's houses
8. I makes bread and cakes to sell in my shop

HASŁA TO:
ACROSS
3. FLORIST
7.PHOTOGRAPHER
9.TEACHER
10.HAIRDRESSER

DOWN
1.WARDROBE
2.COMPOSER
4. LIBRARIAN
5.VET
6.POSTMAN
8.BAKER

Załącznik 4 Każde zdanie na osobnym pasku- wymieszany dialog do ułożenia.

Yes, please?
A child’s ticket to the city centre, please.
Ok. That’s one pound twenty-five.
Here you are.
And here’s twenty-five pence change.
Thank you.



Załącznik 5A

REACTIONS

A. I KNOW.
B. OH, YES, I REMEMBER.
C. HURRY UP.
D. HANG ON.
E. LET’S GO INTO TOWN.
F. STOP TALKING!
G. IT’S TOO LATE.
H. THAT’S A JOKE!
I. HERE YOU ARE.



Załącznik 5B
SITUATIONS

1. Co powie uczeń do koleżanki, która cały czas zagaduje go podczas lekcji. ….

2. Wasz autobus za chwilę odjedzie, a twój kolega idzie bardzo powoli. Jak go pośpieszysz? ….

3. Twój brat wreszcie zgadza się iść z tobą do kina, ale film już się rozpoczął. Co mu powiesz?...

4. Nagle przypominasz sobie, co było zadane na pracę domową z matematyki. Jak to wyrazisz?...

5. Próbowałaś nabrać kolegów z klasy, że za chwilę będzie sprawdzian z angielskiego. Jak wyjaśnisz, że żartowałaś?...

6. Mama po raz kolejny przypomina Ci, że dzisiaj wróci późno i musisz sam sobie odgrzać obiad. Jak powiesz jej, że już to wiesz?...







ODPOWIEDZI DO ZADAŃ
ANSWERS
Exercise 1
1.MIKE GETS UP AT SEVEN O’CLOCK.
2. SUE, EMMA, RYAN AND BRIAN GO TO SCHOOL AT HALF PAST SEVEN.
3.LUCY HAS LUNCH AT HALF PAST TWELVE.
4.SEAN AND PERCY DO THEIR HOMEWORK AT FOUR O’CLOCK.
5.EMMA AND ANNA WATCH TV AT SIX O’CLOCK.
6.ALICE HAS A SHOWER AT EIGHT O’CLOCK.
7.SAM GOES TO BED AT HALF PAST NINE.
Exercise 2
ACROSS
3. FLORIST 9. TEACHER
7. PHOTOGRAPHER 10. HAIRDRESSER
DOWN
1. WARDROBE 5. VET
2. COMPOSER 6. POSTMAN
4. LIBRARIAN 8. BAKER
Exercise 3
1F, 2C, 3G, 4B, 5H, 6A


Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.